ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25 листопада 2020 року 18:17Справа № 280/8476/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Сіпаки А.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами, передбаченими статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України, в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Кандидата у депутати Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (71502, Запорізька область, м. Енергодар, вул.Курчатова, буд.11, (кабінет 305), код ЄДРПОУ 43758360) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
24 листопада 2020 року о 10 год. 40 хв. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Кандидата у депутати Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 (далі - позивач) до Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (далі - відповідач), в якій позивач просить суд: визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не прийняття рішення про реєстрацію ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, обраної в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Запорізької обласної організації Політичної партії "Слуга народу"; зобов`язати відповідача прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, обраної в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Запорізької обласної організації Політичної партії "Слуга народу".
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що на підставі протоколу Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області про результати виборів депутатів Енергодарської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 03.11.2020, постанови від 10.11.2020 № 109 Про офіційне оприлюднення результатів виборів депутатів Енергодарської міської ради та виборів Енергодарського міського голови та офіційного оприлюднення результатів виборів Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, опублікованого у випуску місцевої газети РОСТ № 40 (798) від 12.11.2020, визнано обраними тридцять чотири депутати Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області. Зокрема, депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Запорізької області організації Політичної партії Слуга Народу обрано ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Позивачем 15.11.2020 за вх. № 397 було подано до Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області заяву про реєстрацію депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області. Зазначає, що відповідачем протягом пяти днів, тобто не пізніше 20.11.2020, повинно було прийнято рішення про реєстрацію позивача депутатом міської ради. Однак рішення про реєстрацію депутатом не прийнято до теперішнього часу, чим допущено зі свого боку бездіяльність.
20.11.2020 відповідачем було проведено засідання, на порядку денного якого було прийняття рішень про реєстрацію депутатів Енергодарської міської ради. За результатами проведеного засідання були прийняті рішення про реєстрацію 32 депутатів міської ради з 34, в тому числі не було прийнято рішення про реєстрацію ОСОБА_1 депутатом, оскільки за це рішення проголосувало 5 членів виборчої комісії з необхідних 10 для його прийняття. Таким чином вважає, що відповідачем з 20.11.2020 до теперішнього часу вчинено протиправну бездіяльність щодо не прийняття рішення про реєстрацію депутатом Енергодарської міської ради. Просить позов задовольнити.
Ухвалою суду від 24.11.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі з урахуванням положень статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), призначено судове засідання на 25.11.2020 на 09:30 год.
Протокольною ухвалою суду судове засідання було відкладено на 25.11.2020 на 14 год. 30 хв.
Позивачка в судове засідання не зявилася, про дату, час та місце слухання справи була повідомлена належним чином, надала до суду заяву про розгляд даної справи за її відсутності.
Представник відповідача не зявився, про дату, час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, просив дану справу розглядати за його відсутності.
Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч. 9 ст. 205 КАС України).
Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України, при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Частиною п`ятою статті 250 КАС України встановлено, що датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження.
Розглянувши доводи позовної заяви, перевіривши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 №795-IX "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" на неділю, 25.10.2020, призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Центральна виборча комісія постановою від 08.08.2020 №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14.08.2020 №176 призначила перші вибори депутатів районних рад, на 25.10.2020.
Як вбачається з матеріалів справи згідно постанови від 10.11.2020 № 109 Про офіційне оприлюднення результатів виборів депутатів Енергодарської міської ради та виборів Енергодарського міського голови та офіційного оприлюднення від 05.11.2020 результатів виборів депутатів Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року визнано обраними тридцять чотири депутати Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, зокрема, депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Запорізької області організації Політичної партії Слуга Народу обрано ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
15.11.2020 ОСОБА_1 до Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області було подано заяву про реєстрацію депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, зареєстрованої за вх. № 397 від 15.11.2020.
В свою чергу на адресу голови Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області від ОСОБА_1 було подано заяву від 16.11.2020 про відмову від депутатського мандату, зареєстрованої за вх. № 428 від 20.11.2020.
Крім того, судом встановлено, що позивачкою 20.11.2020 до Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області було подано заяву, відповідно до якої ОСОБА_1 заявлено про те, що заява від 16.11.2020 про відмову від депутатського мандата вх. № 428 від 20.11.2020 нею особисто не подавалась, просить вважати таку заяву недійсною та наполягає на волевиявленні, викладеному у заяві № 397 від 15.11.2020.
20.11.2020 на засіданні Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області, на якому обговорювалися питання порядку денного, в тому числі, щодо реєстрації депутатів Енергодарської міської ради, було обговорено інформацію про надходження до територіальної комісії двох заяв від обраної депутатом Енергодарської міської ради ОСОБА_1 . В ході засідання зазначено, що в першій заяві депутат пропонує її зареєструвати депутатом Енергодарської міської ради, а у другій, написаної та зареєстрованої пізніше, відмовляється віж депутатського мандату.
За наслідками обговорення даного питання комісія рішення не прийняла, оскільки не набрало необхідної кількості голосів (за - 5 (пять) членів комісії, проти - 1 (один) член комісії, утрималися - 7 (сім) членів комісії). Це підтверджується поданим відповідачем та наявним в матеріалах справи протоколом засідання Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області № 23 від 20.11.2020, складеним о 20 год. 35 хв.
Позивач вважакє, що з боку відповідача наявна протиправна бездіяльність щодо не розгляду та не прийняття рішення про реєстрацію її як депутатом Енергодарської міської ради, у звязку з чим просить позов задовольнити.
Відповідно до статті 71 Конституції України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України.
Відповідно до частин 1, 2статті 63 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс), рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною 1 статті 64 Кодексу суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Статтею 32 Кодексу встановлено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів (частина 1).
До виборчих комісій належать, зокрема, територіальні виборчі комісії (частина 2).
Відповідно до статті 33 Кодексу виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Частиною 1 ст. 36 Кодексу основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов`язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги.
Згідно із ч. 12 ст. 36 Кодексу рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття.
Відповідно до ч. 3 ст. 37 Кодексу рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови.
Спірні правовідносини, що є предметом розгляду у даній справі, стосуються процедури реєстрації територіальною виборчою комісією обраних депутатів, сільського, селищного, міського голови, яка регулюється статтею 283 Кодексу.
Частиною 1 ст. 283 Кодексу передбачено, що особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації зобов`язана подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів заяву про реєстрацію її депутатом, сільським, селищним, міським головою, а у разі наявності в неї іншого представницького мандата - копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або відповідної місцевої ради.
Згідно із ч. 3 ст. 283 Кодексу у п`ятиденний строк з дня отримання документів, визначених частиною першою цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови.
Аналогічні положення наведені у Постанові ЦВК від 28.10.2020 № 433 Про Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів .
Як слідує з матеріалів справи, позивачкою 15.11.2020 було подано заяву до Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області про реєстрацію її депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області з додатками: копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки на 2-х аркушах.
Дана заява зареєстрована за вх. № 397 від 15.11.2020.
Крім того, як було уже зазначено вище, 20.11.2020 за вх. № 428 від 20.11.2020 до відповідача було подано заяву ОСОБА_1 про відмову від депутатського мандату від 16.11.2020.
Судом встановлено, що з цього приводу ОСОБА_1 20.11.2020 до Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області було подано заяву, в якій вона зазначає про те, що заява від 16.11.2020 про відмову від депутатського мандата вх. № 428 від 20.11.2020 нею до територіальної комісії особисто не подавалась, просить вважати таку заяву недійсною та наполягає на волевиявленні, викладеному у заяві № 397 від 15.11.2020.
20.11.2020 на засіданні Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області, на якому обговорювалися питання порядку денного, в тому числі, щодо реєстрації депутатів Енергодарської міської ради, було обговорено інформацію про надходження до територіальної комісії двох заяв від обраної депутатом Енергодарської міської ради ОСОБА_1 . В ході засідання зазначено, що в першій заяві депутат пропонує її зареєструвати депутатом Енергодарської міської ради, а у другій, написаної та зареєстрованої пізніше, відмовляється віж депутатського мандату. Також на засіданні комісії голова комісії ОСОБА_2 зачитав проєкт постанови № 157 комісії про реєстрацію депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 та запропонував проголосувати за неї у запропонованій редакції.
За наслідками обговорення даного питання комісія рішення не прийняла, оскільки не набрало необхідної кількості голосів: за - 5 (пять) членів комісії, проти - 1 (один) член комісії, утрималися - 7 (сім) членів комісії. Це підтверджується поданим відповідачем та наявним в матеріалах справи протоколом засідання Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області № 23 від 20.11.2020, складеним о 20 год. 35 хв.
Зі змісту протоколу засідання ЕМТВК №23 від 20.11.2020 вбачається, що на голосування поставлено питання про реєстрацію позивачки депутатом Енергодарської міської ради, однак для прийняття рішення не вистачило необхідної кількості голосів.
Відповідач у поданій до суду заяві від 25.11.2020 № 438 зазначив, що виборчою комісією до теперішнього часу не прийнято рішення відповідно до заяви ОСОБА_1 від 15.11.2020 № 397 про реєстрацію її депутатом Енергодарської міської ради.
Суд звертає увагу на те, що за змістом ст. 283 Кодексу територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання особи такою, що відмовилась від посади сільського, селищного, міського голови, старости лише у разі ненадання такою особою без поважних причин документів, передбачених ціє статтею або подання цією особою до виборчої комісії заяви про відмову від депутатського мандата.
Суд зазначає, що з метою додержання та однакового застосування виборчого законодавства територіальна виборча комісія зобовязана повно та всебічно встановити наявність чи відсутність обставин, з якими Кодекс повязує реєстрацію особи депутатом міської ради. Так в протоколі свого засідання від 20.11.2020 комісія обмежилась лише перерахуванням наявності двох двох протилежних за змістом заяв від ОСОБА_1 . Однак комісією проігноровано подану позивачкою заяву від 20.11.2020 за вх. № 434 та не надано їй належну оцінку.
Зокрема, суд вважає, що з урахуванням існування трьох протилежних за змістом заяв комісія повинна була встановити істинне волевиявлення ОСОБА_1 , чого зроблено нею не було.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи позивачка 23.11.2020 звернулась до ЕМТВК з проханням повідомити про стан розгляду її заяви, поданої 15.11.2020 та провести перевірку за фактом прийняття підробленої заяви від 20.11.2020 від її імені.
Крім того, ОСОБА_1 23.11.2020 звернулась до Енергодарського ВП ГУНП в Запорізькій області із заявою про вчинення злочину, в якій просила внести відомості до ЄРДР про вчинення кримінальних правопорушень передбачених ч. 4 ст. 157, ч. 1 ст. 366 КК України за фактом підроблення заяви від її імені та подання її до ЕМТВК за вх. № 428 від 20.11.2020.
Будь-яких інших доказів, які б вказували на існування обставин, з якими Закон пов`язує неможливість реєстрації позивача депутатом Енергодарської міської ради відповідачем суду не надано.
За таких обставин суд вважає, що відповідач на своєму засіданні повинен був вирішити питання, яке передбачене частиною 3 ст.283 Кодексу, а саме питання про реєстрацію позивача депутатом Енергодарської міської ради.
Невиконання цього обов`язку вказує на протиправну бездіяльність відповідача.
Щодо позовної вимоги стосовно зобов`язання відповідача прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, обраної в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Запорізької обласної організації Політичної партії "Слуга народу" суд зазначає наступне.
Як зазначено у рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 року на 316-й нараді №R(80)2, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Отже, суб`єкт може вільно обирати між двома чи більшою кількістю альтернатив, кожна з яких буде правомірною. Якщо ж правомірним може вважатися лише один варіант поведінки, дискреційні повноваження відсутні.
Таке тлумачення суті дискреційних повноважень адміністративного органу наведено у Постанові Верховного Суду від 01.03.2018 року по справі №826/22282/15.
Передбачені статтею 283 Кодексу повноваження територіальної виборчої комісії щодо прийняття рішення про реєстрацію депутата або рішення про визнання особи такою, що відмовилася від депутатського мандата не належать до дискреційних, оскільки тільки одне з цих двох видів рішень може мати правову підставу. Обидва варіанти цих рішень не можуть бути одночасно юридично допустимими, оскільки наявність підстав для одного рішення автоматично виключає можливість прийняття іншого рішення, а тому фактично відсутній вільний вибір між ними. Правомірним може вважатися тільки одне з цих двох рішень - те, що відповідає визначеним у законодавстві підставам.
Відповідно до ч.4 ст.245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Враховуючи, що при виконані вимог ст. 283 Кодексу у відповідача відсутні дискреційні повноваження на власний розсуд обирати одне з двох передбачених цією статтею рішень, то у даній справі суд має можливість обрати такий спосіб захисту як зобов`язання відповідача прийняти конкретне рішення на користь позивача.
Суд погоджується з доводами позивача про те, що обраний спосіб захисту порушених прав позивача у вигляді зобов`язання відповідача прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, обраної в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Запорізької обласної організації Політичної партії "Слуга народу" є належним та ефективним способом захисту прав позивача.
Суд вважає, що у відповідача існує обов`язок прийняти на виконання вимог ч.3 ст.283 Виборчого кодексу України рішення про реєстрацію ОСОБА_1 депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області. Наявність такого обов`язку підтверджується тим, що відсутні докази, які б вказували на існування обставин, з якими Закон пов`язує неможливість реєстрації позивача депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області.
За приписами частини 2 статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно вимог статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За правилами частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про те, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та доведеними наданими до матеріалів справи письмовими доказами, у зв`язку з чим необхідно позов підлягає задоволенню.
Відповідно до приписів частини 1 статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Частиною 9 статті 273 КАС України передбачено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Позивачем заявлено позовну вимогу немайнового характеру про визнання протиправним і скасування рішення суб`єкта владних повноважень.
Позовну заяву прийнято судом до розгляду без сплати судового збору, у зв`язку з чим суд вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, відповідно до вимог частини 9 статті 273 КАС України та з урахуванням частини 1 статті 139 КАС України, та стягує з відповідача до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір у розмірі 840,80 грн.
Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 268-273, 278 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Кандидата у депутати Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (71502, Запорізька область, м. Енергодар, вул.Курчатова, буд.11, (кабінет 305), код ЄДРПОУ 43758360) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області щодо неприйняття рішення про реєстрацію ОСОБА_1 депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, обраної в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Запорізької обласної організації Політичної партії "Слуга Народу".
Зобов`язати Енергодарську міську територіальну виборчу комісію Василівського району Запорізької області прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_1 депутатом Енергодарської міської ради Василівського району Запорізької області, обраної в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Запорізької обласної організації Політичної партії "Слуга Народу".
Стягнути з Енергодарської міської територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (71502, Запорізька область, м. Енергодар, вул.Курчатова, буд.11, (кабінет 305), код ЄДРПОУ 43758360) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Запорізького окружного адміністративного суду (отримувач коштів УК у Дніпр.р-ні м.Зап./Дніпр./22030101, код отримувача 38025423, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, рахунок отримувача UA678999980313171206084008006, код класифікації доходів бюджету 22030101) суму судового збору у розмірі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень 80 коп.).
Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Текст рішення виготовлено в повному обсязі та підписано 25 листопада 2020 року.
Суддя А.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2020 |
Оприлюднено | 27.11.2020 |
Номер документу | 93107292 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні