ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 листопада 2020 року м. Київ № 640/12361/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Смолія І.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тавтекс до Антимонопольного комітету України, третя особа - ДП НАЕК Енергоатом в особі відокремленого підрозділу Хмельницька АЕС , про визнання протиправним та скасування рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось ТОВ "Тавтекс" з позовом до Антимонопольного комітету України в особі Постійно діючої адміністративно колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в якому просить суд скасувати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 11.06.2019 року №7580-р/пк-пз, яким відмовлено Товариству у задоволені скарги від 21.05.2019 №UA-2019-03-13-000011-a.b4.
Зобов`язати Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України розглянути скаргу ТОВ Тавтекс .
Позовні вимоги мотивовано тим, що під час прийняття оскаржуваного рішення відповідач не надав належної оцінки відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ Віва-Трейд вимогам тендерної документації Замовника. Натомість, ТОВ Тавтекс були виконані в повному обсязі вимоги тендерної документації та надані всі необхідні документи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.07.2019 року відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.
На виконання вимог ухвали суду відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі у зв`язку з відсутністю зі сторони відповідача порушень прав позивача.
Третя особа - ДП НАЕК Енергоатом надало суду письмові пояснення з приводу спірних правовідносин, в яких зазначило, що саме Замовник виносив рішення про відхилення тендерних пропозицій позивача в частині невідповідності поданої інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики на закупівлю рукавичок бавовняних вимогам п.п.5 п.1 розділу ІІІ тендерної документації.
Відповідно до частини 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розгляд яких проводився за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), заявами по суті справи є позов та відзив.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.
ВП ХАЕС ДП Енергоатом (далі - Замовник) 03.03.2019 року розпочало процедуру відкритих торгів на порталі Prozorro та розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю рукавичок бавовняних у кількості 255 444 пари з очікуваною вартістю закупівлі, що не повинна перевищувати 1 243 160,80 грн. Класифікація за ДК 021:2015:18420000-9 - аксесуари для одягу; місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг - Україна; відповідно до документації, кінцевий строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31.12.2019.
До кінцевого строку подання тендерних пропозицій - 28.03.2019 року, для участі у торгах були подані пропозиції наступними учасниками: ТОВ Тавтекс , ТОВ РівнеУкрТрикотаж та ТОВ Віва-Трейд .
За результатами проведеного аукціону згідно Протоколу від 05.04.2019 року №343, яким, зокрема, прийнято рішення про визнання переможцем відкритих торгів та про намір укласти договір на закупівлю рукавичок бавовняних з ТОВ Тавтекс з ціновою пропозицією за результатами аукціону 1 072 864,80 грн. (без) ПДВ.
12.04.2019 ТОВ Віва-Трейд звернулося з вимогою до тендерного комітету ВП Хмельницька АЕС ДП НАЕК Енергоатом , у якій просило скасувати протокол засідання тендерного комітету №343 від 05.04.2019, а також відхилити пропозицію ТОВ Тавтекс .
З витягу протоколу №396 від 17.04.2019 вбачається, що вимогу ТОВ Віва-Трейд задоволено та скасовано рішення Тендерного комітету про затвердження переможця відкритих торгів рішення Тендерного комітету про затвердження переможця відкритих торгів ТОВ Тавтекс на закупівлю рукавичок бавовняних від 05.04.2019 (протокол №343) та відхилено тендерну пропозицію останнього на закупівлю рукавичок бавовняних згідно ч.1 ст.30 Закону України Про публічні закупівлі , оскільки тендерна документація не відповідає умовам тендерної документації.
При цьому, встановлено невідповідність поданої позивачем інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики на закупівлю рукавичок бавовняних вимогам п.п.5 п. розділу ІІІ тендерної документації (надана копія додатку №3 до ТД Замовника, з виразом або еквівалент , без вказаних конкретних ДСТУ, та копією п.п.1-4 Вимоги замовника ), зокрема учасник не вказав конкретно які саме рукавички має поставити: виготовлені в 5 ниток NE 10 або 2 нитки NE 6; наданий паспорт якості №549 від 25.03.2019 на рукавички бавовняні 10-й клас в`язки, а не 7 клас, як вимагається; в сертифікаті відповідності/експертизи типу, декларації та висновку СЕС вказано рукавиці трикотажні, що є помилкою.
23.04.2019 ТОВ Тавтекс звернувся до Замовника з вимогою про скасування рішення про відхилення тендерної документації ТОВ Тавтекс та про скасування рішення про затвердження переможця відкритих торгів ТОВ Тавтекс на закупівлю рукавичок бавовняних від 05.04.2019 року (Протокол №343).
Відповідно до витягу з Протоколу №475 від 26.04.2019 засідання тендерного комітету Замовника вирішено відхилити вимогу ТОВ Тавтекс як необґрунтовану.
Позивачем через електронну систему закупівель до органу оскарження була подана скарга від 21.05.2019 №UA-2019-03-13-000011-а.b4 щодо порушення Замовником - ДП НАЕК Енергоатом в особі відокремленого підрозділу Хмельницька АЕС порядку проведення процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:18420000-9 - Аксесуари для одягу , оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2019-03-13-000011-а.
Рішенням Колегії від 11.06.2019 №7580-р/пк-пз відмовлено у задоволені скарги ТОВ Тавтекс .
Незгода позивача із даним рішенням відповідача зумовила його звернення до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України "Про публічні закупівлі" установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Законом України "Про публічні закупівлі" визначено, що тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі). Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Порядок розгляду та оцінки замовником тендерних пропозицій визначений в ст. 28 Закону.
Зокрема, відповідно до ч. 4 цієї статті, після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом (ч. 6 ст.28 Закону).
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Законом України "Про публічні закупівлі" замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
В той же час, Законом України "Про публічні закупівлі" також передбачений механізм та порядок оскарження процедур закупівлі.
Відповідно до цього Закону суб`єктом оскарження в органі оскарження - є фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Органом оскарження в сфері державних закупівель є Антимонопольний комітет України.
Частиною 3 статті 7 Законом України "Про публічні закупівлі" визначено, що Антимонопольний комітет України здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 8 вказаного Закону Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов`язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України.
Порядок діяльності постійно діючої адміністративної колегії (колегій) встановлюється відповідно до Закону України "Про Антимонопольний комітет України", якщо інше не встановлено цим Законом.
Так, ст. 121 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" визначено, що постійно діючі адміністративні колегії Антимонопольного комітету України утворюються Антимонопольним комітетом України з числа державних уповноважених Антимонопольного комітету України у складі трьох осіб.
Розпорядження та рішення Антимонопольного комітету України, адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, адміністративної колегії територіального відділення Антимонопольного комітету України приймаються шляхом голосування більшістю голосів присутніх на їх засіданнях членів.
Рішення адміністративної колегії Антимонопольного комітету України приймається від імені Антимонопольного комітету України.
Разом з тим, порядок оскарження процедур закупівлі визначений Законом України "Про публічні закупівлі", зокрема, ст. 18 вказаного Закону передбачено, що скарга до органу оскарження подається суб`єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Після розміщення скарги суб`єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка. Скарга разом з реєстраційною карткою в день розміщення суб`єктом оскарження автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу.
Після розміщення скарги суб`єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка. Скарга разом з реєстраційною карткою в день розміщення суб`єктом оскарження автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до частини першої ст. 18 зазначеного Закону скарга повинна містити таку інформацію: найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім`я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб`єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб`єкта оскарження та їх обґрунтування.
Аналіз наведених норм законодавства свідчить, що до суб`єкта оскарження може звернутись особа з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності, що суперечать законодавству у сфері державних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. У своєму рішенні № 18-рп/2004 від 01.12.2004 Конституційний Суд України визначив, що охоронюваний законом інтерес - це прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, зумовлений загальним змістом об`єктивного і прямо не опосередкований у суб`єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
До скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у тому числі у вигляді pdf формату файла), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника, та документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Згідно з ч. 9 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема, зобов`язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз`яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
При цьому, ч. 10 ст. 18 вказаного Закону визначено, що орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель. Рішення за результатами розгляду скарг приймаються органом оскарження виключно на його засіданнях.
Таким чином, аналізуючи вказані норми, суд зазначає, що передбачений законом механізм оскарження процедури закупівлі - є способом захисту прав та інтересів учасників процедури закупівлі.
При цьому, орган оскарження в сфері державних закупівель, яким є відповідач, перевіряє дотримання законодавства у сфері публічних закупівель не за власною ініціативою, а на підставі скарги, оформленої у відповідності з вимогами закону та поданої у строк, визначений законом. Відповідач приймає рішення в межах одержаної за скаргою інформації.
Аналізуючи посилання позивача про те, що рішення відповідача є необґрунтованим та підлягає скасуванню, суд звертає увагу на наступне.
Як було зазначено скаржником в тексті своєї скарги, а також зафіксовано в оскаржуваному рішенні від 11.06.2019 року №7580-р/пк-пз, Замовник тендеру не мав правових підстав для розгляду поданої ТОВ Віва-Трейд вимоги по суті, так як остання подана з порушенням вимог закону. На думку скаржника вимога ТОВ Віва-Трейд є фактичною незгодою з результатом проведеного тендеру. При цьому, ТОВ Віва-Трейд обґрунтовує таку вимогу припущеннями щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ Тавтекс умовам тендерної документації та просить скасувати протокол засідання тендерного комітету ВП Хмельницької АЕС ДП НАЕК Енергоатом №343 від 05.04.2019, а також відхилити пропозицію ТОВ Тавтекс .
Так, відповідно до ч.1 ст. 23 Закону Про публічні закупівлі фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз`ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз`ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз`яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Таким чином, вимога у публічних закупівлях - це вид звернення, який подається постачальником замовникові, якщо учасника не влаштовують умови тендера чи не зрозумілі причини відхилення його пропозиції.
Суд погоджується з думкою позивача з вище зазначеною позицією, оскільки вимога ТОВ Віва-Трейд не відповідає умовам такому документу як вимога, що може бути подана в поряку, передбаченому Законом України Про публічні закупівлі . З самої вимоги вбачається, що такий документ є фактично скаргою.
Однак, порядок оскарження процедур закупівлі, визначений ст.18 Закону та передбачає подання скарги суб`єктом оскарження до АМК з дотриманням умов, передбачених зазначеною статтею, що свідчить про порушення процедури прийняття рішення Замовником про відхилення тендерної пропозиції та дискваліфікації заявника.
Відповідно до ч.1 ст.30 Закону України Про публічні закупівлі передбачено підстави відхилення замовником тендерної пропозиції, в разі якщо:
1) учасник:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
В той же час, тендерну пропозицію ТОВ Тавтекс було відхилено, а учасника дискваліфіковано у зв`язку з тим, що учасник не вказав конкретно, які саме рукавички має поставити: виготовлені в 5 ниток NE 10 або 2 нитки NE 6; наданий паспорт якості №549 від 25.03.2019 на рукавички бавовняні 10-й клас в`язки, а не 7 клас, як вимагається; в сертифікаті відповідності/експертизи типу, декларації та висновку СЕС вказано рукавиці трикотажні, що є помилкою.
При цьому, Замовником спочатку процедури було перевірено тендерну пропозицію ТОВ Тавтекс та було встановлено її відповідність вимогам тендерної документації, що мало наслідком визнання ТОВ Тавтекс переможцем відкритих торгів, а саме: було встановлено відповідність тендерній документації; технічної пропозиції на закупівлю рукавичок; наданого зразку рукавичок бавовняних; документів про якість, в тому числі скан-копії паспорта якості №305 від 12.03.2019, скан-копії декларації про відповідність продукції вимогам технічного регламенту засобів індивідуального захисту, скан-копії сертифікату перевірки типу, скан-копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на рукавички бавовняні №602-123-20-3/35403 від 10.08.2018.
Однак, при розгляді поданої ТОВ Віва-Трейд вимоги, та, переглянувши повторно зазначені документи, Тендерний комітете Замовника дійшов висновку про їх невідповідність тендерній документації, що свідчить про упереджене ставлення Замовника до ТОВ Тавтекс .
Суд погоджується з позицією позивача, що зазначені Замовником підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ Тавтекс є безпідставними та необґрунтованими, що є порушенням принципів здійснення закупівель, встановлених ч.1 ст.3 Закону України Про публічні закупівлі , як то об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Крім того, Замовником тендеру в якості технічних характеристик товару, що є предметом закупівлі та стало однією з підстав для визначення переможцем торгів ТОВ Віва-Трейд , зазначено його відповідність ДСТУ EN 388:2005, ДСТУ EN 420:2001, на час розгляду вимоги та прийняття спірного рішення такі ДСТУ втратили чинність, в той же час відповідність предмета закупівлі ДСТУ EN 388:2017, ДСТУ EN 420:2017, що є еквівалентами ДСТУ EN 388:2005, ДСТУ EN 420:2001, підтверджена документально тендерної пропозиції ТОВ Тавтекс .
Також судом встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ Віва-Трейд також не відповідає вимогам тендерної документації в частині повноважень щодо засвідчення документів та їх копій, а також в частині Декларації про відповідність засобу індивідуального захисту вимогам Технічного регламенту ТОВ Віва-Трейд .
При цьому, суд наголошує, що жодного аналізу та обґрунтування законності/незаконності тендерної документації ТОВ Тавтекс Колегія АМКУ в рішенні від 11.06.2019 року №7580-р/пк-пз не наводить, а лише цитує доводи Замовника, які були прийняті при розгляді вимоги ТОВ Віва-Трейд , підсумовуючи, що пропозиція ТОВ Тавтекс не відповідала вимогам документації.
Так, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Натомість, наведене вище свідчить, що відповідачем при прийнятті оскаржуваного рішення не було надано належну оцінку обставинам, що мали значення для вирішення скарги ТОВ Тавтекс та не враховано усіх обставин, що мають значення для прийняття обґрунтованого рішення за результатами розгляду скарги останнього, зворотного відповідачем під час надання відзиву на позовну заяву не наведено.
Відповідно до ч.ч.2, 4 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.
На переконання суду, відповідач не довів правомірності прийнятого ним рішення від 11.06.2019 року №7580-р/пк-пз, та не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, які, в свою чергу, спростовували б доводи та аргументи позивача.
За ст. 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Згідно ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ст. 76 КАС України).
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Відповідно до частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 24.01.2020 (справа № 420/2921/19).
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 72-77, 139, 242-243, 245-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Тавтекс задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель від 11.06.2019 року №7580-р/пк-пз.
3. Зобов`язати Антимонопольний комітет України повторно розглянути скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Тавтекс (номер у системі закупівель від 21.05.2019 року UA-2019-03-13-000011-а.b4), з урахуванням висновків, викладених у даному судовому рішенні.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Тавтекс понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 921,00 грн. (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну гривню) 00 коп. за рахунок коштів Антимонопольного комітету України.
Позивач: ТОВ Тавтекс (02094, м. Київ, бул. Верховної Ради, 21А, кв.78, код ЄДРПОУ 41903230)
Відповідач: Антимонопольний комітет України (03680, м. Київ, вул. Митрополита Липківського, 45, код ЄДРПОУ 00032767).
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя І.В. Смолій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 30.11.2020 |
Номер документу | 93109569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні