ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2020 року Справа № 160/9065/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Кучми К.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Австрійські конструкційні полімери - Інвест до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
У серпні 2020 року позивач звернувся до адміністративного суду з вищезазначеною позовною заявою, в якій просив визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації:
- №1238707/42286801 від 29.07.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 16.05.2019 р.;
- №1232138/42286801 від 23.07.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 30.05.2019 р.;
- №1249626/42286801 від 09.08.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 11.06.2019 р.;
- №1268826/42286801 від 05.09.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 01.08.2019 р.;
- №1328480/42286801 від 12.11.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 15.10.2019 р.
- зобов`язати ДПС України провести в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію поданих ТОВ Австрійські конструкційні полімери - Інвест (код ЄДРПОУ 42286801) податкових накладних: №10 від 16.05.2019 р.; №11 від 30.05.2019 р.; №14 від 11.06.2019 р.; №16 від 01.08.2019 р.; №17 від 15.10.2019 р., - днем їх надходження.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ Австрійські конструкційні полімери - Інвест (далі - ТОВ АКП-Інвест ) було складено податкові накладні №10 від 16.05.2019 р., №11 від 30.05.2019 р., №14 від 11.06.2019 р., №16 від 01.08.2019 р, №17 від 15.10.2019 р. та направлено їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Проте податковий орган своїми рішеннями №1238707/42286801 від 29.07.2019 р., №1232138/42286801 від 23.07.2019 р., №1249626/42286801 від 09.08.2019 р., №1268826/42286801 від 05.09.2019 р., №1328480/42286801 від 12.11.2019 р. протиправно відмовив в реєстрації поданих податкових накладних. Позивач вважає вказані рішення є такими, що порушують норми чинного законодавства та підлягають скасуванню. Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області не взято до уваги специфіку діяльності їх підприємства, не проведено аналіз даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, не враховано реальність господарської операції з постачання товарів, які сформували об`єкт оподаткування згідно з податковими накладними, наявність усіх первинних бухгалтерських документів і по теперішній час. Отже, під час зупинення реєстрації податкових накладних контролюючий орган застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкових накладних, що не відповідає приписам пунктів Порядку № 1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації вищезазначених податкових накладних.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.08.2020 року було відкрито провадження по даній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
До суду 09.09.2020 року від відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що позивачем подано на реєстрацію податкові накладні №10 від 16.05.2019 р., №11 від 30.05.2019 р., №14 від 11.06.2019 р., №16 від 01.08.2019 р, №17 від 15.10.2019 р. За результатами розгляду комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником з відповідними поясненнями винесено спірні рішення про відмову в реєстрації зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. З причини ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Тобто, платником не надано документи щодо транспортування товару та інформації про складські приміщення. Крім того, згідно з наданими первинними документами та даних Єдиного реєстру податкових накладних зазначений товар придбано у ТОВ РІМАД (п.н.42682343, ГУ ДПС у Дніпропетровській області (Індустріальний район м.Дніпра), неспеціалізована оптова торгівля, платник ПДВ з 01.01.2019 р.), у якого відсутнє придбання зазначеного товару по ланцюгу постачання до виробника/імпортера, а також якого 04.02.2020 включено до переліку ризикових платників податку, товарно-транспортних документів щодо придбання сировини для виготовлення на давальницьких умовах товару, транспортування сировини до виробника, що виготовив товар. За таких обставин, відповідач-1 просив суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
До суду 14.09.2020 року від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що на момент звернення ТОВ АКП-Інвест з зазначеними податковими накладними до відповідача-1 з метою їх реєстрації в ЄРПН та на момент ухвалення його оскаржуваних рішень щодо відмови у цій реєстрації - жодного контрагента не було віднесено контролюючим органом до критеріїв ризиковості платника податків. Більш того, всі продавці успішно зареєстрували податкові накладні у швидкі строки на користь позивача. Проте, в порушення вимог приписів ч.2 ст.77 КАС України, у своєму відзиві відповідач-1 зазначає, що тільки 04.02.2020 р. ТОВ РІМАД включено до ризикових платників податку коли оскаржувані рішення щодо відмови у цій реєстрації прийнято набагато раніше. Твердження відповідача-1 у відзиві на те, що позивач обліковувався у податковому органі як ризиковане з 18.01.2019 р. по 06.03.2020 р. неправомірне, оскільки в рішенні суду від 09.10.2019 року по справі №160/4518/19 суд дійшов висновку про неправомірність такого віднесення до ризикованих ТОВ АКП-Інвест . За таких обставин, позивач просив суд позов задовольнити повністю з викладених у позові підстав.
До теперішнього часу відповідач-2 відзиву на позовну заяву чи будь-яких документів, що стосуються даного предмету позову, на адресу суду не надіслав.
В силу ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Частинами 5, 8 ст.262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
За викладених обставин, відповідно до вимог статей 258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, враховуючи позицію позивача, викладену у позовній заяві та у відповіді на відзив, позицію відповідача-1, викладену у відзиві на позовну заяву, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об`єктивному розгляді обставин справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ Австрійські конструкційні полімери - Інвест (код ЄДРПОУ 42286801) утворене 06.07.2018 р. та здійснює діяльність за такими основними напрямками: Код КВЕД 22.29 Виробництво інших виробів із пластмас; Код КВЕД 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; Код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); Код КВЕД 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення. Позивач з 01.08.2018 р. зареєстрований як платник ПДВ.
Позивач в позові також зазначив, що ТОВ Австрійські конструкційні полімери - Інвест розташоване в орендованому офісному нежитловому приміщенні за адресою м.Дніпро, вул.Любарського (Білостоцького), буд.126, що підтверджується діючим договором оренди з ТОВ ІГРА КО . У зв`язку з необхідністю проведення господарської діяльності, позивач уклав з ТОВ РІМАД договір №01/05-П від 21.05.2019 р. Відповідно до його умов, позивач придбав у ТОВ РІМАД відповідно до специфікації лист ст.У-8 (50x2000x6000) у кількості 2,180 т. на загальну суму 199 496,16 грн., в т.ч. ПДВ 33249,39 грн. Відповідно до п.4.1. даного Договору, покупець повинен був здійснити передоплату у розмірі 50% від ціни договору, остаточний розрахунок повинен був бути проведений протягом 15 банківських днів з моменту відвантаження продукції постачальником. ТОВ Австрійські конструкційні полімери-Інвест отримало від ТОВ РІМАД рахунок-фактуру №01/22 від 22.05.2019 р. на зазначену вище суму та видаткову накладну №01/22 від 30.05.2019 р. Відповідно до банківської виписки, позивачем здійснено оплату придбаної продукції рівними частинами 22.05.2019 р. та 23.05.2019 р., по 99 748,08 грн. 01.02.2019 р. ТОВ АКП-Інвест та Дочірнє підприємство Пластмас ТОВ Торговий Дім Пластмас-Прилуки уклали Договір №01/02-П. Згідно з даним договором ТОВ АКП-Інвест зобов`язалося здійснювати постачання продукції на користь ДП Пластмас ТОВ Торговий Дім Пластмас-Прилуки відповідно до специфікацій. 15.05.2019 р. до даного договору сторонами було підписано специфікацію №2, що передбачала постачання листа ст.У-8 (50x2000x6000) у кількості 2,180 т. на загальну суму 214512,00 грн., в т.ч. ПДВ 35 752 грн. ТОВ АКП-Інвест виставило для ДП Пластмас ТОВ Торговий Дім Пластмас-Прилуки рахунок-фактуру №21 від 15.05.2019 р. на суму 214 512 грн., а також було оформлено видаткову накладну №4 від 30.05.2019 р. Перевезення продукції на адресу покупця було здійснено за Договором №519-ЗЕ від 24.10.2018 р. про надання транспортно-експедиційних послуг при перевезенні вантажів по Україні та в міжнародному сполученні з ФОП ОСОБА_1 , що підтверджується виставленим рахунком №118 на суму 3 000 грн., актом №118 здачі-приймання робіт, а також товарно-транспортною накладною №23 від 30.05.2019 р. Відповідно до банківських виписок, покупець здійснив оплату двома частинами. Спочатку 16.05.2019 р. на користь ТОВ АКП-Інвест було сплачено 192 829 грн., в подальшому 06.06.2019 р. було ще сплачено 21 683 грн., що загалом становить як раз 214512 грн.
Так, ТОВ АПК-Інвест сформувало та подало на реєстрацію до відповідача-1 дві податкові накладні - податкову накладну №10 від 16.05.2019 р. на суму 192 829 грн. та податкову накладну №11 від 30.05.2019 р. на суму 21 683 грн.
Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 14.06.2019 року, реєстраційний номер в ЄРПН 9127633013, щодо податкової накладної №10 зазначено наступну інформацію: Документ доставлено до ДПС України документ прийнято реєстрація зупинена. В якості причин зупинення реєстрації зазначено: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 01.08.2019 р. №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає критеріям пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
На виконання вказаних квитанцій ТОВ АКП-Інвест подало запропоновані пояснення №1 від 19.07.2019 р. (щодо ПН №10) та №2 від 19.07.2019 р. (щодо ПН №11) до відповідача-1. До обох пояснень було додано документи, що підтверджували дійсність господарсько-фінансових операцій.
29.07.2019 р. відповідачем-1 були винесені спірні рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1238707/42286801 та №1232138/42286801. Вказаними рішеннями позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних №10 та №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Причиною відмови податковий орган зазначив як ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Позивач в позові також зазначив, що з метою продовження здійснення фінансово-господарської діяльності, задоволення потреб ДП Пластмас ТОВ Торговий Дім Пластмас-Прилуки ТОВ АПК-Інвест на підставі договору №02/02-П від 04.02.2019 р. з ТОВ ДЕНОРА придбало у останнього за специфікацією №1 лист ст.У-8 (40x2000x6000) у кількості 2,3 т. на загальну суму 210 160,2 грн., в тому числі ПДВ 35 026,7 грн., що підтверджується видатковою накладною №01/13 від 13.06.2019 р. Відповідно до банківської виписки оплата була проведена 12.06.2019 р. та ТОВ ДЕНОРА отримало від ТОВ АПК-Інвест 210 160,2 грн. В подальшому в рамках досягнутих домовленостей сторін на підставі договору №01/02-П від 01.02.2019 р. на адресу ДП Пластмас ТОВ Торговий Дім Пластмас-Прилуки , вказану вище продукцію було поставлено, що підтверджується виставленим рахунком-фактурою №23 від 13.06.2019 р. та видатковою накладною №5 від 13.06.2019 р. на загальну суму 226 320 грн., в тому числі ПДВ 37 720 грн. Перевезення зазначеного вантажу було здійснено ФОП ОСОБА_1 на підставі договірних відносин за договором №519-ЗЕ від 24.10.2018 р. про надання транспортно-експедиційних послуг при перевезенні вантажів по Україні та в міжнародному сполученні. Дійсність цієї господарської операції підтверджено транспортною заявкою №119 від 12.06.2019 р., виставленим ТОВ АПК-Інвест рахунком №119 від 14.06.2019 р., товарно-транспортною накладною №24 від 13.06.2019 р. З боку ДП Пластмас ТОВ Торговий Дім Пластмас-Прилуки 11.06.2019 р. ТОВ АПК-Інвест була перерахована передоплата за відвантажену продукцію у розмірі 200000 грн.
Так, в порядку передбаченому чинним законодавством України, ТОВ АПК-Інвест було сформовано та подано на реєстрацію відповідачу-1 податкову накладну №14 від 11.06.2019 р. на суму 200 000 грн.
В свою чергу відповідач-1 відмовив ТОВ АПК-Інвест у реєстрації податкової накладної №14 від 11.06.2019 р.
Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.06.2019 р., реєстраційний номер в ЄРПН 9139522308 зазначено наступну інформацію: Документ доставлено до ДПС України Документ прийнято. Реєстрація зупинена. В якості причин зупинення реєстрації зазначено наступне: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 01.08.2019 р. №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає критеріям пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
На виконання вимог вказаної квитанції ТОВ АПК-Інвест подало запропоновані пояснення №1 від 06.08.2019 р. до відповідача-1.
Відповідач-1 своїм рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.08.2019 р. №1249626/42286801 відмовив ТОВ АПК-Інвест у реєстрації податкової накладної. Підставою відмови, відповідач-1 вказав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Позивач в позові також зазначив, що в ході господарської діяльності, ТОВ АПК-Інвест уклало Договір №01/07-П від 01.08.2019 р. з ТОВ Перший редукторний завод . Відповідно до домовленостей, ТОВ АКП-Інвест взяло на себе зобов`язання поставити покупцеві (ТОВ Перший редукторний завод ) згідно з специфікацією втулки у кількості 650 од. креслення Э-4505-01 на загальну суму 71 175 грн., в т.ч. ПДВ 11862,50 грн. ТОВ АПК-Інвест виставило покупцеві рахунок-фактуру №1 на вказану суму, за видатковою накладною №1 від 01.08.2019 р. ТОВ Перший редукторний завод ці втулки отримало. 22.08.2019 р. ТОВ Перший редукторний завод сплатило ТОВ АПК-Інвест за придбану продукцію грошову суму у розмірі 71 175 грн., в т.ч. ПДВ 11 862,50 грн., що підтверджується банківською випискою та 01.08.2019 р. було сформовано податкову накладну №16.
Так, податкова накладна №16 від 01.08.2019 р. була подана для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до відповідача-1. В свою чергу, відповідач відмовив ТОВ АПК-Інвест у реєстрації податкової накладної №16 від 01.08.2019 р.
Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.08.2019 року, реєстраційний номер в ЄРПН 9191976676 зазначено наступну інформацію: Документ доставлено до ДПС України Документ прийнято. Реєстрація зупинена. В якості причин зупинення реєстрації зазначено наступне. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 01.08.2019 р. №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає критеріям пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
На виконання вимог вказаної квитанції, 02.09.2019 р. ТОВ АПК-Інвест подало запропоновані пояснення до відповідача-1.
Відповідач-1 своїм рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.09.2019 р. №1268826/42286801 відмовив позивачу у реєстрації податкової накладної. Підставою відмови, відповідач-1 вказав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Позивач в позові також зазначив, що у зв`язку із виробничою необхідністю, в рамках існуючих домовленостей, між ТОВ АПК-Інвест та ТОВ ВАГО-РЕВ 29 травня 2019 року було укладено договір поставки №29/05. Відповідно до п.1.1. Договору, Покупець (ТОВ ВАГО-РЕВ ) доручає Постачальнику (ТОВ АКП-Інвест ), а постачальник приймає на себе зобов`язання виготовити та передати покупцю вал вхідний ескалатора ЕТ-3 креслення Т-22363 та шків ескалатора ЕТ-3 креслення Т-30476, а покупець зобов`язався прийняти товар та заплатити постачальнику його вартість. Відповідно до п.2.1. Договору, загальна вартість договору складає 401 880 грн., у тому числі ПДВ 20% - 66 980 грн. В свою чергу, оскільки продукція, яку бажало придбати ТОВ ВАГО-РЕВ була технічно складною, ТОВ АПК-Інвест розмістив замовлення на її виготовлення у ТОВ Промтехзапчастина , з яким було укладено договір поставки №01/06-П від 05.06.2019 р. на загальну суму 251 880 грн., у тому числі ПДВ 41 980 грн. ТОВ АПК-Інвест за цим договором ТОВ Промтехзапчастина виставила до сплати рахунок-фактуру №СФ-0000141 на загальну суму 251880,00 грн. з урахуванням ПДВ 41980 грн. За даним договором ТОВ ВАГО-РЕВ 12.06.2019 р. перерахувало ТОВ АПК-Інвест грошову суму 100 000 грн. в якості оплати на підставі рахунку №22 від 04.06.2019 р. за вал та шків ескалатора. 13.06.2019 р. ТОВ ВАГО-РЕВ також перерахувало ТОВ АПК-Інвест ще 100 940 грн. в якості оплати згідно з рахунком №22 від 04.06.2019 р. за вал та шків ескалатора. 15.10.2019 р. на виконання умов договору поставки ТОВ ВАГО-РЕВ в якості оплати перерахувало ТОВ АПК-Інвест 200 940 грн. Відповідно, ТОВ АКП-Інвест було виписано податкову накладну від 15.10.2019 р. №17 на цю саму суму.
Так, ТОВ АПК-Інвест сформувало дві податкові накладні ПН №12 від 12.06.2019 р. та ПН №13 від 13.06.2019 р. Дані накладні були прийняті та зареєстровані відповідачем-1 згідно з чинним податковим законодавством.
Податкова накладна №17 від 15.10.2019 р. була подана для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до відповідача-1. В свою чергу, відповідач відмовив ТОВ АПК-Інвест у реєстрації податкової накладної №17 від 15.10.2019 р.
Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової від 31.10.2019 року, реєстраційний номер в ЄРПН 9255931877 зазначено наступну інформацію: Документ доставлено до ДПС України Документ прийнято. Реєстрація зупинена. В якості причин зупинення реєстрації зазначено наступне. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.10.2019 р. №17 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає критеріям пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
На виконання вимог вказаної квитанції, ТОВ АПК-Інвест подало запропоновані пояснення до відповідача-1.
06.11.2019 р. відповідач-1 своїм рішенням від 12.11.2019 р. №1328480/42286801 відмовив нам у реєстрації податкової накладної №17 від 15.10.2019 р. В обґрунтування даного рішення відповідач-1 зазначив про ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи які не надано підкреслити), розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Не погодившись з даним рішенням відповідача-1, ТОВ АКП-Інвест звернулося до ДПС України зі скаргою, в якій просили визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 12.11.2019 р. №1328480/42286801 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 15.10.2019 р., а також провести в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію поданої ТОВ АКП-Інвест (ЄДРПОУ 42286801) податкову накладну № 17 від 15.10.2019 р. днем її надходження.
22.11.2019 р. ДПС України, своїм рішенням за результатами розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №42239/42286801/2 відмовив у задоволенні скарги.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить із наступного.
Пунктом 192.1 ст.192 ПК України передбачено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п.192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Закону України "Про електронний цифровий підпис", Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).
За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).
За приписами пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Пунктом 5 додатку 3 Порядку № 1165 "Критерії ризиковості здійснення операцій" є перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.
Під час розгляду справи судом встановлено, що позивачем складено та подано на реєстрацію податкові накладні №10 від 16.05.2019 р., №11 від 30.05.2019 р., №14 від 11.06.2019 р., №16 від 01.08.2019 р та №17 від 15.10.2019 р.
На вимогу податкового органу позивачем надано первинні документи разом з письмовими поясненнями стосовно проведених господарських операцій, що підтверджується повідомленнями про подання пояснень та копій документів №1, 2 від 19.07.2019 р., №1 від 06.08.2019 р., від 02.09.2019 р., від 06.11.2019 р.
Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктами 2-7 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 9-11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації розрахунку коригування.
Позивачем було надано необхідні надано пояснення та копії всіх необхідних документів, що стосувалися здійсненого правочину та складених податкових накладних №10 від 16.05.2019 р., №11 від 30.05.2019 р., №14 від 11.06.2019 р., №16 від 01.08.2019 р. та №17 від 15.10.2019 р., що підтверджується надісланим поясненнями.
Проте, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначені повідомлення та додані до них документи, прийняті спірні рішення №1238707/42286801 від 29.07.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 16.05.2019 р.; №1232138/42286801 від 23.07.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 30.05.2019 р.; №1249626/42286801 від 09.08.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 11.06.2019 р.; №1268826/42286801 від 05.09.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 01.08.2019 р.; №1328480/42286801 від 12.11.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 15.10.2019 р.
Спірні рішення містить лише загальне твердження: Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних .
При цьому, контролюючим органом не вказано, які саме документи не надано та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Отже, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів, необхідних для реєстрації податкових накладних, є необґрунтованою, а в спірних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови у їх реєстрації.
При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 року у справі № 821/1173/17.
З огляду на викладене, рішення №1238707/42286801 від 29.07.2019 р., №1232138/42286801 від 23.07.2019 р., №1249626/42286801 від 09.08.2019 р., №1268826/42286801 від 05.09.2019 р., №1328480/42286801 від 12.11.2019 р. в про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованими та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №10 від 16.05.2019 р.; №11 від 30.05.2019 р.; №14 від 11.06.2019 р.; №16 від 01.08.2019 р.; №17 від 15.10.2019 р., що складені ТОВ АКП-Інвест , днем їх надходження, варто звернути увагу на таке.
Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 пункту 9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року № 3-рп/2003).
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Як зазначив Вищий адміністративний суд України в Інформаційному листі від 24.10.2013 р. №1486/12/13-13, відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг.
Цьому обов`язку кореспондує обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При розв`язанні спорів, пов`язаних з оскарженням неприйняття податкових накладних для їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, суди повинні враховувати, що Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Відповідно до ч.3 ст.245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати ДПС України провести в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію поданих ТОВ Австрійські конструкційні полімери - Інвест податкових накладних: №10 від 16.05.2019 р.; №11 від 30.05.2019 р.; №14 від 11.06.2019 р.; №16 від 01.08.2019 р.; №17 від 15.10.2019 р., - днем їх надходження.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому вважає, що покладання на ДПС України обов`язку зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.
Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
В силу ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України визначено, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що дана позовна заява підлягає задоволенню, з викладених вище підстав.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Згідно ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи, що позовну заяву задоволено, сплачений позивачем судовий збір за її подачу до суду в розмірі 10 510 грн. підлягає поверненню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241-246, 250, 262 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації: №1238707/42286801 від 29.07.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 16.05.2019 р.; №1232138/42286801 від 23.07.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 30.05.2019 р.; №1249626/42286801 від 09.08.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 11.06.2019 р.; №1268826/42286801 від 05.09.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 01.08.2019 р.; №1328480/42286801 від 12.11.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 15.10.2019 р.
Зобов`язати Державну податкову службу України провести в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію поданих Товариством з обмеженою відповідальністю Австрійські конструкційні полімери - Інвест податкових накладних: №10 від 16.05.2019 р.; №11 від 30.05.2019 р.; №14 від 11.06.2019 р.; №16 від 01.08.2019 р.; №17 від 15.10.2019 р., - днем їх надходження.
Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська, 17а, м.Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Австрійські конструкційні полімери - Інвест (вул.Любарського, 126, м.Дніпро, 49098, код ЄДРПОУ 42268801) судові витрати по справі у розмірі 5 255 грн.
Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Австрійські конструкційні полімери - Інвест (вул.Любарського, 126, м.Дніпро, 49098, код ЄДРПОУ 42268801) судові витрати по справі у розмірі 5 255 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.С. Кучма
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2020 |
Оприлюднено | 30.11.2020 |
Номер документу | 93143804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні