Рішення
від 09.11.2020 по справі 200/6705/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 листопада 2020 р. Справа№200/6705/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Череповський Є.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , яка діє також від імені неповнолітньої доньки ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області, третя особа - служба у справах дітей Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області, про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання повторно розглянути заяву,

В С Т А Н О В И В:

17.07.2020 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - Позивач1), ОСОБА_2 (далі - Позивач2), яка діє також від імені неповнолітньої доньки ОСОБА_3 , ОСОБА_4 (далі - Позивач3), ОСОБА_5 (далі - Позивач4) до Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області (далі - Відповідач), третя особа - служба у справах дітей Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області, про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання повторно розглянути заяву.

В обґрунтування позову Позивачі зазначили, що оскаржувана відмова винесена всупереч вимогам законодавства, яке регулює спірні правовідносини, а дії відповідача є протиправними.

Просять суд:

- визнати протиправною та скасувати відмову посадових осіб Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області у знятті з реєстрації місця проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 в інтересах неповнолітньої дочки ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 за адресою: АДРЕСА_1 .

- зобов`язати Андріївську сільську раду Слов`янського району Донецької області повторно розглянути заяву представника позивачів ОСОБА_6 , щодо зняття з реєстрації місця проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_2 в інтересах неповнолітньої дочки ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 за адресою: АДРЕСА_1 .

Ухвалою суду від 07 вересня 2020 року відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідачем 07.10.2020 року до суду надано відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що позовні вимоги є безпідставними та необгрунтованими, а позов таким, що не підлягає задоволенню, оскільки позивачі спочатку повинні звернутися до ДМС України для оформлення документів для виїзду за кордон на постійне місце проживання або звернутися до закордонної дипломатичної установи України. Просив відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Пояснення від третьої особи до суду не надходили.

Згідно з ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

09 квітня 2020 року представник позивачів Сєргєєва Р.А. звернулась до Андріївської сільської ради із заявою про знаття з реєстрації місця проживання: ОСОБА_1 ,, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , за адресою: АДРЕСА_1 .

09.04.2020 року Андріївська сільська рада Слов`янського району Донецької області відмовила у знятті з реєстрації місця проживання позивачів та зазначено наступне: Делегованих повноважень про здійснення органами місцевого самоврядування зняття реєстрації з місця проживання фізичних осіб за межі України не входить в компетенцію виконкому сільської ради. Для здійснення зняття з реєстрації місця проживання сім`ї ОСОБА_7 рекомендуємо звернутися до Генерального консульства України на території Російської Федерації за рішенням про надання дозволу на залишення на постійне місце проживання на території Російської Федерації, або до Головного Управління ДМС України в Донецькій області за дозволом про зміну місця реєстрації на постійне місце проживання в Російській Федерації .

Позивачі не погоджуються з рішенням щодо відмови в знятті з реєстрації їх місця проживання, в зв`язку з чим звернулися з даним позовом до суду.

Вирішуючи спірні правовідносини щодо стягнення коштів за час затримки розрахунку при звільненні, суд виходив з наступного.

Спірні правовідносини врегульовано Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" та Правилами реєстрації місця проживання, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України № 207 від 02 березня 2016 року (далі - Правила № 207).

Згідно ст. 2 Закону Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, які встановлені законом. Реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.

За визначенням частини першої статті 3 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні":

місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини;

орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради;

документи, до яких вносяться відомості про місце проживання, - паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист;

зняття з реєстрації - внесення інформації про зняття з реєстрації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Відповідно до частини першої статті 7 цього Закону, зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі:

- заяви особи або її представника, що подається до органу реєстрації;

- судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;

- свідоцтва про смерть; паспорта або паспортного документа, що надійшов з органу державної реєстрації актів цивільного стану, або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку;

- інших документів, які свідчать про припинення: підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства; підстав для проживання або перебування особи у спеціалізованій соціальній, установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту; підстав на право користування житловим приміщенням.

Частиною четвертою цієї статті встановлено, що разом із заявою особа подає також документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання.

Відповідно до приписів п. 8 ст. 3 зазначеного Закону, документи, до яких вносяться відомості про місце проживання, - паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист.

Вказані приписи п. 8 ст. 3 Закону дублюються у пункті 9 Порядку № 207, відповідно до якого відомості про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання вносяться до паспорта громадянина України, тимчасового посвідчення громадянина України, посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист (далі - документи, до яких вносяться відомості про місце проживання), а відомості про реєстрацію місця перебування - до довідки про звернення за захистом в Україні (документ, до якого вносяться відомості про місце перебування) шляхом проставлення в них відповідного штампа реєстрації місця проживання/перебування особи за формою згідно з додатком 1.

У разі подання заяви представником особи додатково подаються: документ, що посвідчує особу представника; документ, що підтверджує повноваження особи як представника (законного представника).

Зняття з реєстрації місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Згідно з пунктом 27 Порядку № 207, працівник органу реєстрації або центру надання адміністративних послуг перевіряє належність документа, до якого вносяться відомості про місце проживання, особі, що його подала, його дійсність, правильність заповнення заяви про зняття з реєстрації місця проживання та наявність документів, необхідних для зняття з реєстрації місця проживання, про що зазначений працівник робить відповідний запис у цій заяві.

Працівник органу реєстрації у день звернення особи (її представника) або в день отримання документів від центру надання адміністративних послуг, представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту, посадової особи виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителя багатоквартирного будинку: приймає рішення про зняття з реєстрації або про відмову у знятті з реєстрації місця проживання особи; вносить відомості про зняття з реєстрації місця проживання у документ, до якого вносяться відомості про місце проживання.

Відповідно до статті 9-1 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", орган реєстрації відмовляє в реєстрації або знятті з реєстрації місця проживання, якщо:

- особа не подала передбачені цим Законом документи або інформацію;

- у поданих особою документах містяться недостовірні відомості або подані нею документи є недійсними;

- для реєстрації або зняття з реєстрації звернулася особа, яка не досягла 14-річного віку.

Рішення про відмову приймається в день звернення особи. Заява про реєстрацію чи зняття з реєстрації місця проживання повертається особі із зазначенням у ній причин відмови.

Наведеним положенням Закону кореспондують положення пунктів 11 та 26 Правил №207.

Аналіз цих норм дає підстави для висновку, за яких умов особі може бути відмовлено в реалізації права на зняття з реєстрації її місця проживання. Підстави для відмови в знятті з реєстрації місця проживання є вичерпними.

Відповідно до статті 2 "Свобода пересування" Протоколу N 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, хто законно перебуває на території будь-якої держави, має право вільно пересуватися і вільно вибирати місце проживання в межах цієї території. Кожен є вільним залишати будь-яку країну, включно зі своєю власною. На здійснення цих прав не можуть бути встановлені жодні обмеження, крім тих, що передбачені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної чи громадської безпеки, для підтримання публічного порядку, запобігання злочину, для захисту здоров`я чи моралі або з метою захисту прав і свобод інших осіб.

У відповідності до ч. 2 ст. 77 КАС України, суд не приймає доводи відповідача про ненадання до заяви про зняття з реєстрації необхідних документів, не дотримання форми заяви та відсутність у представника позивачів повноважень на вчинення дій щодо зняття їх з реєстрації, оскільки ці питання не розглядалися відповідачем під час прийняття спірного рішення.

Суд також не погоджується з твердженням відповідача про необхідність звернення позивачів до ДМС України або закордонної дипломатичної установи України, оскільки позивачі не зверталися до відповідача за оформленням документів для виїзду за кордон на постійне місце проживання, а зверталися з питання зняття реєстрації місця проживання, саме до повноважень відповідача належить розгляд заяв та доданих до них документів щодо зняття з реєстрації місця проживання.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що в рішенні, оформленому листом № 14/02.4-28 від 09.04.2020 року, яким позивачам відмовлено у знятті з реєстрації місце проживання не було належним чином розглянуто та надано оцінку їй та доданим до неї документам, та прийнято оскаржуване рішення без належного обґрунтування підстав його прийняття, суд дійшов висновку про те, що воно прийнято з порушенням вимог пункту 11 Правил № 207 та не відповідає вимогам обґрунтованості прийняття рішення, визначеним пунктом 3 частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Нормами статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оцінюючи наявні докази, суд дотримується позиції, вказаної у рішенні Європейського суду з прав людини, яку він висловив у пункті 53 рішення у справі "Федорченко та Лозенко проти України", відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення "поза розумним сумнівом".

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

За таких обставин, суд дійшов висновку, що пред`явлений позов підлягає задоволенню.

Судовий збір розподілити у відповідності до вимог ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 139, 244-250, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , паспорт Російської Федерації 15 16 290109, виданий 14.10.2016 року), яка діє також від імені неповнолітньої доньки ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , свідоцтво про народження серії НОМЕР_2 , видане 29.06.2010 року виконкомом Сергіївської сільської ради Слов`янського району Донецької області), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 , паспорт Російської Федерації 04 15 829411, виданий 11.12.2015 року), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер паспорт Російської Федерації НОМЕР_3 , виданий 25.07.2017 року) до Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області (84192, Донецька обл., Слов`янський р-н, с. Андріївка, вул. Миру, 7Б, ідентифікаційний код юридичної особи 04342045), третя особа - служба у справах дітей Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області (84192, Донецька обл., Слов`янський р-н, с. Андріївка, вул. Миру, 7Б, ідентифікаційний код юридичної особи 43430638) про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання повторно розглянути заяву - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області, оформлене листом № 14/02.4-28 від 09.04.2020 року, про відмову у знятті з реєстрації місця проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Андріївську сільську раду Слов`янського району Донецької області повторно розглянути заяву представника позивачів ОСОБА_6 щодо зняття з реєстрації місця проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , за адресою: АДРЕСА_1 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області на користь ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області на користь ОСОБА_5 судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Андріївської сільської ради Слов`янського району Донецької області на користь ОСОБА_4 судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п. 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системиапеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.В. Череповський

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2020
Оприлюднено30.11.2020
Номер документу93144074
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6705/20-а

Рішення від 09.11.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні