ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17.11.2020м. ДніпроСправа № 904/2312/20 за позовом Комунального підприємства транспортування покупної теплової енергії "Теплотранс" Дніпровської міської ради
до Відповідача -1: Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради
Відповідача -2: Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради
про зобов`язання вчинити певні дії
за участі Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Комунальне підприємство "Теплоенерго" Дніпровської міської ради
Суддя Юзіков С.Г.
При секретарі судового засідання: Кулебі Т.Ю.
Представники:
Позивача - Відлога О.М., виписка з ЄДР (керівник); Соколовський М.В. дов. № 152 від 15.10.2020 (юрисконсульт)
Відповідача -1 - Ковальчук М.К. дов. № 17/01-15 від 02.01.2020 (юрисконсульт)
Відповідача -2 - не з`явився
Третьої особи - Булгакова Ю.М. дов. №77 від 13.01.2020 (адвокат)
СУТЬ СПОРУ:
Комунальне підприємство транспортування покупної теплової енергії "Теплотранс" Дніпровської міської ради просить зобов`язати Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради та комісію з реорганізації Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради внести зміни в Передавальний акт від 02.05.2019 в частині по КПК 0813012 "Субсидії по ЖКП" кредиторську заборгованість перед Комунальним підприємством транспортування покупної теплової енергії "Теплотранс" код ЄДРПОУ 32560611 у розмірі 1 008 560,80 грн., з яких 35 680,61 грн. - пільги та 972 880,19 грн. - субсидії; зобов`язати Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради підписати акт звірки.
Відповідач -1 позов заперечує, мотивуючи тим, що рішенням Дніпровської міської ради від 23.01.2019 №40/40 "Про внесення змін до рішень міської ради стосовно структур міської ради та її виконавчих органів, граничної чисельності працівників міської ради та її виконавчих органів" були внесені зміни до структури міської ради. На виконання вказаного рішення Центральною районною у місті Дніпрі радою було прийнято рішення від 08.02.2019 №2/19 "Про внесення змін до структури виконавчих органів Центральної районної у місті Дніпрі ради", яким було вирішено припинити діяльність юридичної особи - управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради. Вказаним рішенням визначено, що вимоги кредиторів до управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради приймаються комісією з реорганізації. Повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи було оприлюднене 08.02.2019 під №51 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань МЮУ. Строк заявлення вимог кредиторами було зазначено 08.04.2019. Рішенням Центральної районної у місті Дніпрі ради від 03.05.2019 №5/20 затверджено передавальний акт управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради станом на 02.05.2019. Згідно з додатком 12 до передавального акту Центральному УСЗН ДМР передано кредиторську заборгованість по КП "ТПТЕ ТЕПЛОТРАНС" у сумі 18 243,16 грн. за спожиті енергоносії та інші житлово-комунальні послуги по житловим субсидіям. Позивачем, як кредитором в термін з 08.02.2019 по 08.04.2019 будь-яких вимог до управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради пред`явлено не було. Таким чином, Відповідач -1 вважає позовні вимоги необґрунтованими та безпідставними. До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис від 08.04.2020 №12241120014017987 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради. З урахуванням викладеного, процедуру припинення юридичної особи - управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради - завершено 08.04.2020. Передавальний акт в порядку ст. 107 ЦК України було складено комісією з реорганізації та без жодних зауважень від Позивач у встановлений термін, затверджено власником (органом, який прийняв рішення про її припинення) центральною районною у місті Дніпрі радою. Таким чином, внести будь-які зміни до передавального акту після припинення юридичної особи - управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради - неможливо, оскільки Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради не є стороною даних правовідносин. З метою погашення кредиторської заборгованості перед КП "ТПТЕ ТЕПЛОТРАНС", яка відображена у додатку 12 до передавального акту та становить 18 243,16 грн., 13.09.2019 Центральне УСЗН ДМР звернулось з листом №2151/01-15 до Позивача з проханням надати реєстри обсягів спожитих енергоносіїв та наданих послуг з теплопостачання для здійснення розрахунків згідно з ПКМУ від 08.05.2019 №528 "Про внесення змін до Положення про порядок призначення житлових субсидій". 08.10.2019 листом №939-СС КП "Теплоенерго" Дніпровської міської ради повідомило Центральне УСЗН ДМР про те, що між Позивачем та КП "Теплоенерго" укладено Договір стосовно передачі заборгованості Центрального УСЗН ДМР по субсидіям фізичних осіб - споживачів за опалювальний сезон 2017-2018 на суму 18 243,16 грн. Центральне УСЗН ДМР передало кредиторську заборгованість по Центральному району КП "Теплоенерго" по субсидіям в сумі 18 243,16 грн. Згідно акту звіряння розрахунків за надані населенню послуги з теплопостачання, на які надаються субсидії, укладеного КП "Теплоенерго" та Центральним УСЗН ДМР нарахування по Центральному УСЗН ДМР збільшено на 18 243,16 грн. 15.11.2019 листом управління №3072/01-15 повідомлено Позивача про те, що Центральним УСЗН ДМР передано кредиторську заборгованість по субсидіям в сумі 18 243,16 грн. по Центральному району КП "Теплоенерго". Таким чином, суму в розмірі 18 243,16 грн., яка згідно з передавальним актом передана Центральному УСЗН ДМР, повністю погашено перед Позивачем. Позивачем та управлінням праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради було укладено договір від 12.01.2018 №31 про проведення розрахунків за надані субсидії населенню, що користуються житлово-комунальними послугами у вигляді централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води та договір №178 про проведення розрахунків за надані пільги населенню, що користується житлово-комунальними послугами у вигляді централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води. Термін дії зазначених договорів до 31.12.2018, а в частині проведення розрахунків за спожиті житлово-комунальні послуги, до їх повного виконання. З метою виконання зазначених вище договорів та проведення розрахунків за надані Позивачем послуги 22.12.2018 управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради перерахувало на реєстраційний рахунок КП "Теплотранс" платіж у сумі 1 008 560,80 грн.: пл.док.8076 від 22.12.2018 пільги на суму 35 680,61 грн., пл.док.8101 від 22.12.2018 субсидії на суму 30 393,77 грн., пл.док.8102 від 22.12.2018 субсидії на суму 595 457,05 грн., пл.док.8103 від 22.12.2018 субсидії на суму 223 361,17 грн., пл.док.8100 від 22.12.2018 субсидії на суму 123 668,20 грн. 03.01.2019 на адресу управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради надійшов лист від Позивача №01, яким підтверджено отримання коштів на реєстраційний рахунок КП "Теплотранс" в розмірі по пільгам 35 680,61 грн., по субсидіях - 972 880,19 грн. У зв`язку з ліквідацією підприємства КП "Теплотранс" та відсутністю заборгованості за теплову енергію Позивач просив надати реєстраційні рахунки управління для повернення коштів по пільгах - 35 680,61 грн., по субсидіях - 972 880,19 грн. Згідно з випискою по рахунку з урахуванням КЕКВ за 15.01.2019 кошти в розмірі 972 880,19 грн. та 35 680,61 грн. були повернуті на розрахунковий рахунок управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради. 30.01.2019 управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради звернулося на адресу Державної казначейської служби України у Центральному районі з проханням отримані кошти від Позивача за теплопостачання 2018 року в розмірі 972 880,19 грн. (КПК 0813012) та 35 680,61 грн. (КПК 0813011), згідно з рішенням Дніпровської міської ради від 25.04.2018 №41/31 "Про надання дозволу на передачу з балансу КП "ТПТЕ Теплотранс" на баланс КП "Теплоенерго" об`єктів і мереж теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електропостачання, теплових розподільчих пунктів, вузлів обліку теплової енергії та інших активів" перерахувати на розрахунковий рахунок КП "Теплоенерго", як правонаступника КП "ТПТЕ Теплотранс". На виконання рішення Дніпровської міської ради, 30.01.2019 платіжними дорученнями №630 та №631 суму в розмірі 972 880,19 грн. та 35 680,61 грн. перераховано управлінням на розрахунковий рахунок КП "Теплоенерго". Управління є органом місцевого самоврядування, оскільки утворено відповідно до ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету затверджений постановою Кабінету міністрів України 256 від 04.03.2002 (далі Порядок №256). Зазначений Порядок втратив чинність з 01.01.2020 на підставі Постанови КМУ від 24.12.2019 №1101. У разі надання Позивачем відповідних послуг, зазначені Акти звірок повинні знаходитися на обліку та відображатися в бухгалтерській звітності. У позовній заяві не зазначено законні підстави для складання Актів звіряння розрахунків Позивача з Центральним УСЗН ДМР, не зазначено період за який необхідно підписати зазначені Акти, оскільки договірні відносини між Позивачем та Відповідачем відсутні. Договори з приводу відшкодування пільг та субсидій між Позивачем та Відповідачем -1 у 2019 році не укладалися. Відтак, відсутність укладеного між сторонами у справі договору з метою отримання компенсації витрат на відшкодування пільг та субсидій, відсутність у бухгалтерській звітності з початку 2019 року відображення кредиторської заборгованості свідчить про відсутність у Відповідача -1 правових підстав для поновлення у 2020 році кредиторської заборгованості за рішенням суду у розмірі 1 008 560,80 грн. Доказів звернення Позивача, як кредитора, до Управління соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради, з кредиторськими вимогами щодо погашення заборгованості у розмірі 1 008 560,80 грн. та включення її до передавального акту, у строки встановлені Цивільним кодексом України Позивач не надав. Позивач заявив кредиторські вимоги вже після закінчення максимального строку (шість місяців) встановленого кодексом для пред`явлення таких вимог. Таким чином, Відповідач -1 вважає позовні вимоги необґрунтованими та безпідставними.
Від голови комісії з реорганізації управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради - Форісь Л.І. надійшов лист, у якому остання повідомляє, що управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради 08.04.2020 припинило свою діяльність. Правонаступником визначено Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради. Крім цього, рішенням Центральної районної у місті Дніпрі ради від 24.06.2020 №7/26 діяльність комісії з реорганізації управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради припинено.
Третя особа в письмових поясненнях вказала, що відповідно до рішення Дніпровської міської ради від 25.04.2018 №41/31 КП ТПТЕ "Теплотранс" надано дозвіл на передачу КП "Теплоенерго" на баланс об`єктів і мереж теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електропостачання, теплових розподільчих пунктів, вузлів обліку теплової енергії та інших активів відповідно до переліку, що є невід`ємним додатком до вказаного рішення. За вказаним додатком рішення Дніпровської міської ради від 25.04.2018 №41/31, КП ТПТЕ "Теплотранс" повинен передати на баланс КП "Теплоенерго" в тому числі, дебіторську заборгованість. Водночас, наказом Міністерства фінансів України №237 від 08.10.1999 "Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку" встановлено визначення поняття дебіторської заборгованості, як суми заборгованості дебіторів підприємству на певну дату. Однак, з урахуванням положень, ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та бухгалтерську звітність" та наказу Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1999 "Про затвердження положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку" визнання заборгованості дебіторською повинно здійснюватися саме на підставі відповідних, належно оформлених, первинних документів, зокрема актів звірки, актів приймання-передачі тощо. Враховуючи наведене, КП "Теплоенерго" не має будь-яких легальних підстав для прийняття від КП "ТПТЕ Теплотранс" суми пільг в розмірі 35 680,61 грн. та субсидій на суму 972 880,19 грн. (в сукупному розмірі 1 008 560,80 грн.), в силу їх необґрунтованості та недостовірності, які є безпосередніми показниками сумнівної заборгованості. Дебіторська заборгованість Центрального УСЗН ДМР перед КП "ТПТЕ "Теплотранс" відповідно до належно складеного після закінчення строку пред`явлення вимог кредиторами Передавального акту №5/20 від 03.05.2019, складає лише 18 243,16 грн., а не 1 008 560,80 грн. До затвердження вказаного документу, у Позивача було достатньо часу для пред`явлення своїх кредиторських вимог до Відповідача -2, правонаступником якого є Відповідач -1 в межах зазначеного в оприлюдненому 08.02.2019 повідомленні №51 на Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців строку - 08.02.2019 по 08.04.2019. Натомість, КП "ТПТЕ "Теплотранс" пред`явило свої кредиторські вимоги лише через місяць після повної ліквідації Відповідача -2 та через більш ніж рік після встановленого строку для пред`явлення кредиторських вимог. Чинним законодавством не передбачено внесення змін до передавального акту третьою особою, після його затвердження та припинення юридичної особи, яка його затверджувала. Кошти в розмірі 1 008 560,80 грн., які Позивач бажає включити в Передавальний акт №5/20 від 03.05.2019, 14.01.2019 останній уже визнав як помилково отримані, посилаючись на відсутність у них потреб, у зв`язку із відсутністю заборгованості перед постачальником природного газу. Однак, на виконання положень ч.8 п.8 постанови КМУ від 04.03.2002 №256 щодо підтвердження відсутності заборгованості перед постачальником природного газу, Позивач повинен був надати відповідний акт звіряння взаємних розрахунків з постачальником природного газу та довідку територіального підрозділу ДФС щодо відсутності заборгованості із загальнодержавних податків станом на 1 число звітного місяця. При цьому, Позивач обґрунтовує факт виникнення дебіторської заборгованості перед ним в розмірі 1 008 560,80 грн. саме тим, що вказані кошти були назад відправлені Відповідачу -2. Однак, аналіз вказаних дій Позивача свідчить про те, що КП "ТПТЕ "Теплотранс" добровільно позбавившись зазначених коштів з посиланням на відсутність в них потреби, уже визнав ці кошти такими, що не повинні йому належати. Тобто, Позивач виявив чітку позицію щодо невизнання вказаних коштів дебіторською заборгованістю Відповідача -2, що, в принципі, суперечить предмету позову. Водночас, вказана поведінка КП "ТПТЕ "Теплотрнс" спричинила відповідні дії зі сторони Відповідачів, відсутність обліку вказаних коштів в якості заборгованості перед Позивачем. Дане твердження підтверджується наявним в матеріалах справи підписаним Актом звіряння розрахунків за надані населенню послуги, на які надаються субсидії, між ТПТЕ "Теплотранс" та Центральним УСЗН ДМР станом на 01.09.2019, в якому обліковується лише аналогічна зазначеній в Передавальному акті сума в розмірі 18 243,16 грн., з якою Позивач погодився поставивши свій підпис та печатку. У графі Додатку №1 до Передавального акту №5/20 від 03.05.2019 "по КПК 0813012 "Субсидії по ЖКП…" вказано, що станом на день складання даного документу заборгованість Центрального УСЗН ДМР перед КП "Теплоенерго" становила 1 098 033,88 грн., а заборгованість перед КП "ТПТЕ "Теплотранс" була 18 243,16 грн. В той час, коли відповідно до графи "по КПК 0813011 "Пільги по ЖКП…" сума заборгованості перед КП "Теплоенерго" складала 1 636 321,30 грн., а заборгованість перед КП "ТПТЕ "Теплотранс" відсутня. З аналізу платіжних доручень №630 та №631 від 30.01.2019 і виписок за 31.01.2019, які містяться в матеріалах справи та, відповідно до яких КП "Теплоенерго" отримало кошти в розмірі 972 880,19 грн. та 35 680,61 грн., в графі призначення платежу не вказано рішення Дніпровської міської ради від 25.04.2018 №41/31, а лише міститься посилання на постанову КМУ №256 від 04.03.2002. Таким чином, КП "Теплоенерго" отримало вказані кошти саме на підставі постанови КМУ №256 від 04.03.2002, як часткове погашення заборгованості, обліковуваної в Додатку №1 до Передавального акту №5/20 від 03.05.2019, а не як будь які кошти, отримані за рішенням Дніпровської міської ради від 25.04.2018 №41/31, існування яких підтверджено належними первинними документами. Більш того, вказане рішення визначає лише зміну балансоутримувача деякого майна та активів КП "ТПТЕ "Теплотранс", а не встановлює його правонаступника, яким КП "Теплоенерго" не являється. Відносини Позивача з Відповідачем -2 щодо надання субсидій та пільг за 2018 рік, не врегульовані жодним документом, який би послужив підставою для виникнення прав та обов`язків у вигляді підписання акту звіряння за вказаний період.
Відповідач -1 у відповіді на пояснення КП "Теплоенерго" посилається на обставини викладені у відзиві, та вказав, що листом від 03.01.2019 №1 Позивач визнав, що залишок кредиторської заборгованості Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради перед КП "Теплотранс" по субсидіям - 18 243,16 грн. Саме цю суму включено до передавального акту Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради від 02.05.2019 (додаток 12 до передавального акту). Процедуру припинення юридичної особи - Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради - завершено 08.04.2020. Передавальний акт в порядку ст. 107 ЦК України складено комісією з реорганізації та без жодних зауважень від позивача у встановлений термін, затверджено власником (органом, який прийняв рішення про її припинення ) - Центральною районною у місті Дніпрі радою. Таким чином, внести будь-які зміни до передавального акту після припинення юридичної особи - Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради - неможливо, оскільки Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради не є стороною даних правовідносин. У встановлений законодавством строк, КП "Теплотранс" до Управління соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради, з кредиторськими вимогами щодо погашення заборгованості у розмірі 1 008 560,80 грн. та включення її до передавального акту не звертався. Позивачем заявлено кредиторські вимоги вже після закінчення максимального строку (шість місяців) встановленого Цивільним кодексом для пред`явлення таких вимог (ч.5 ст.105 ЦК України). Також, чинним законодавством України не передбачено внесення змін до передавального акту після припинення юридичної особи.
Позивач у відповіді на пояснення КП "Теплоенерго" вказав, що 12.01.2018 Позивачем та Управлінням праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради укладено договір №31 про проведення розрахунків за надані субсидії населенню, що користується житлово-комунальними послугами у вигляді централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води. Починаючи з січня 2019 року Управлінням праці та соціального захисту населення Центральної у місті Дніпрі ради не було направлено жодного акту звірянь на адресу КП "Теплотранс". Також, 12.01.2018 Позивачем та Управлінням праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради укладено договір №178 про проведення розрахунків за надані пільги населенню, що користується житлово-комунальними послугами у вигляді централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води. КП "Теплотранс" надав житлово-комунальні послуги, населенню, яке отримує субсидії, але від Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради не отримав кошти в сумі 1008560,80 грн., з яких 35 680,61 грн. - пільги та 972880,19 грн. - субсидії в межах своїх кошторисних призначень за соціальними нормативами, в порядку встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування втрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" із змінами та доповненнями та постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 №534 "Деякі питання надання субсидій для відшкодування витрат на оплату послуг з централізованого опалення (теплопостачання), постачання холодної та гарячої води і водовідведення та послуг з газо, електропостачання для індивідуального опалення". Таким чином, згідно з даними бухгалтерського обліку за Управлінням праці та соціального захисту населення Центральної районної у м. Дніпрі ради, виникла заборгованість перед КП ТПТЕ "Теплотранс", що підлягають перерахуванню за рахунок субвенції з державного бюджету по пільгах - 35680,61 грн., субсидіях - 972880,19 грн. Згідно з рішенням 41/31 від 25.04.2018 "Про надання дозволу на передачу з балансу КП "ТПТЕ "Теплотранс" на баланс КП "Теплоенерго" об`єктів і мереж теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електропостачання, теплових розподільчих пунктів, вузлів обліку теплової енергії та інших активів" та на підставі акту приймання передачі від 26.07.2018 КП "ТПТЕ "Теплотранс" передав КП "Теплоенерго" всі документи які стосуються абонентів КП "Теплотранс", хоча дебіторська заборгованість знаходиться у Позивача і приймати її ніхто не збирається. Враховуючи, що на той час КП "Теплотранс" немало заборгованості за перелічені в Постанові Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету" послуги, та згідно листа №763 від 10.12.2018 КП "Теплотранс", звернулося до фінансового управління Центральної районної у м. Дніпро ради з вимогою не включати суму у розмірі 1008560,80 грн. до реєстру сум, що підлягають перерахуванню за рахунок субвенцій з державного бюджету у зв`язку з відсутністю заборгованості за теплову енергію, про що свідчить акт звірки з ДП ПМЗ "Макарова" на 22.12.2018. Оскільки, на той час (2015-2018) КП "Теплотранс" не споживало природний газ, тому КП "Теплотранс" не потрібний був акт звірянь з НАК "Нафтогаз", у зв`язку з тим, що КП "Теплотранс" був укладений договір №672 (купівлі-продажу теплової енергії в гарячій воді) з ДП "Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод імені О.М.Макарова", в якому зазначено, що ДП "Виробниче об`єднання Південний машинобудівний завод імені О.М.Макарова" зобов`язується надавати КП "Теплотранс" теплову енергію в гарячій воді в узгоджених обсягах, а КП "Теплотранс" зобов`язується своєчасно сплачувати отриману теплову енергію за підживлювальну воду за встановленими тарифами у строк та на умовах, передбачених договором. Однак, 22.12.2018 Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради, здійснило на реєстраційний рахунок КП "Теплотранс" платіж у сумі 1008560,80 грн.: пл.док.8076 від 22.12.2018 пільги на суму 35 680,61 грн., пл.док.8101 від 22.12.2018 субсидії на суму 30 393,77 грн., пл.док.8102 від 22.12.2018 субсидії на суму 595 457,05 грн., пл.док.8103 від 22.12.2018 субсидії на суму 223 361,17 грн., пл.док.8100 від 22.12.2018 субсидії на суму 123 668,20 грн. Платіж повернуто 14.01.2019 на рахунок Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м. Дніпрі ради пільги в сумі 35680,61 грн. та субсидії у сумі 972880,19 грн., як помилково зараховані кошти, тим самим у КП "Теплотранс" виникла дебіторська заборгованість по субсидіям 972880,19, пільгам 35680,61 грн. 30.01.2019 Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської міської ради листом №41 просило Державну казначейську службу України у Центральному районі м. Дніпро повернути кошти по платіжному дорученню №8 від 14.01.2019 на суму 972 880,19 грн. та №9 від 14.01.2019 на суму 35 680,61 грн. перерахувати на баланс КП "Теплоенерго" у зв`язку з рішенням Дніпровської міської ради №41/31 від 25.04.2018 "Про надання дозволу на передачу з балансу КП ТПТЕ "Теплотранс" на баланс КП "Теплоенерго", та в той же день за платіжним дорученням №631 від 30.01.2019 на суму 35 680,61 грн. та №630 від 30.01.2019 на суму 972 880,19 грн., грошові кошти були переведені на рахунок КП "Теплоенерго", як правонаступника КП "Теплотранс", хоча КП "Теплоенерго" не є правонаступником КП "Теплотранс". Крім того, в призначенні платежу, які були направлені Відповідачем -2 платіжними дорученнями №631 від 30.01.2019 та №630 від 30.01.2019 не було зазначено, що це перераховуються субсидії і пільги КП "Теплотранс" у відповідності до рішення Дніпровської міської ради №41/31 від 25.04.2018, що підтверджується листом Управління праці та соціального захисту населення центральної у місті Дніпрі ради, який було направлено на ім`я начальника управління Державної казначейської служби України у Центральному районі м. Дніпра Кужман С.С. від 30.01.2019 №44, у якому Відповідач -2 посилається на рішення ДМР від 25.04.2018 за №41/31 і просить Державну казначейську службу перерахувати субвенції КП "Теплотранс" на рахунок КП "Теплоенерго" як правонаступника КП "Теплотранс", хоча в рішенні №41/31 від 25.04.2018 правонаступника КП "Теплотранс" немає. Підсумовуючи, можливо прийти до висновків, що якби Управління праці та соціального захисту населення Центральної у місті Дніпрі ради направило копію листа №44 від 30.01.2019 на адресу КП "Теплотранс" та КП "Теплоенерго", взагалі би предмет спору був відсутній, оскільки сторони знали би, що платіжним дорученням №631 від 30.01.2019 та №630 від 30.01.2019 перераховані у відповідності до рішення Дніпровської міської ради №41/32 від 25.04.2018. Відповідно до рішення Дніпровської міської ради від 19.12.2018 №62/39 "Про внесення змін до рішення міської ради стосовно структури міської ради та її виконавчих органів, граничної чисельності працівників міської ради та її виконавчих органів" від 23.01.2019 №40/40 "Про внесення змін до рішення міської ради стосовно структури міської ради та її виконавчих органів, граничної чисельності працівників міської ради та її виконавчих органів" від 23.01.2018 №46/40 "про внесення змін до рішення міської ради від 18.02.2004 №18/15 "Про обсяг і межі повноважень районних у місті рад та їх виконавчих органів", Наказом Управління праці та соціального захисту населення районної у місті ради від 11.02.2019 №16 "Про припинення діяльності юридичної особи управління праці та соціального захисту населення центральної районної у місті Дніпро ради у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради" - Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпро ради припинило свою діяльність шляхом приєднання до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради, складена комісія з припинення, яку очолила ОСОБА_1 , внесені дані про припинення юридичної особи та 03.05.2019 затверджено рішення Центральної районної у місті Дніпро ради №5/20 передавальний акт, згідно якого Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради визначило та передало кредиторську заборгованість перед КП "Теплотранс" у сумі лише 18 243,16 грн. В свою чергу, КП "Теплотранс" не було своєчасно повідомлено, що у зв`язку з реорганізацією Управління та соціального захисту населення Центральної у місті Дніпрі ради припиняє свою діяльність. 05.11.2019 листом №223 КП "Теплотранс" було направлено на адресу Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради два акти звірки рахунків на суму 35 680,61 грн. - пільги та 972 880,19 грн. - субсидії для підписання та повернення, однак, Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради листом №3072/014-15 від 15.11.2019 повернуло акти звірки без підпису спираючись на передавальний акт №5/20 від 03.05.2019 де зазначена заборгованість перед КП "ТПТЕ "Теплотранс" підприємством у сумі 18 243,16 грн. та відсутністю договірних стосунків.
У судовому засіданні досліджено надані сторонами докази.
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін господарський суд
ВСТАНОВИВ:
12.01.2018 Позивачем (Постачальником) та Відповідачем -2 (Платником) укладено Договір №31 про проведення розрахунків за надані субсидії населенню, що користується житлово-комунальними послугами у вигляді централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води (далі Договір №31), за п.1.1. якого предметом цього Договору є відносини сторін щодо порядку проведення розрахунків за надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води (далі житлово-комунальні послуги) населенню, яке отримує субсидії.
Згідно з умовами Договору Постачальник здійснює надання житлово-комунальних послуг населенню, яке отримує субсидії, а Платник здійснює перерахування коштів, передбачених на оплату житлово-комунальних послуг в межах своїх кошторисних призначень за соціальними нормативами, в порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 "про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" із змінами та доповненнями та постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" та постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 №534 "Деякі питання надання субсидій для відшкодування витрат на оплату послуг з централізованого опалення (теплопостачання), постачання холодної та гарячої води і водовідведення та послуг з газо -, електропостачання для індивідуального опалення" (п.1.2. Договору №31).
Платник зобов`язується:
щомісячно до 25 числа надавати Постачальнику переліку уповноважених власників/наймачів яким призначено субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, сум нарахованих субсидій та реєстраційні номери облікових карток платників податків/серія та/або номер паспорта. Суми наданих субсидій підтверджувати довідкою про суми нарахованих субсидій за підписом начальника та головного бухгалтера Платника в паперовому вигляді (п.2.2.2. Договору №31);
до 05 числа кожного місяця, що настає за звітним, підготувати та направити Постачальнику акти звіряння за надані населенню субсидії (п.2.2.3. Договору №31);
в разі призначення субсидії Споживачу за попередні періоди, Платник направляє Постачальнику запит про фактичні нарахування такому Споживачу. На підставі отриманої інформації від Постачальника про фактичні нарахування, Платник призначає субсидію Споживачу відповідно до фактичних нарахувань (п.2.2.7. Договору №31).
Даний договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 21.12.2018 року, а в частині проведення розрахунків за спожиті житлово-комунальні послуги населення, яке отримує субсидії, до їх повного виконання. Відповідно до ст. 631 ЦК України та ст. 18- ГК України взаємовідносини по договору виникли з 01.01.2018 року (п.7.1 Договору №31).
12.01.2018 Позивачем (Постачальником) та Відповідачем -2 (Платником) укладено Договір №178 про проведення розрахунків за надані пільги населенню, що користується житлово-комунальними послугами у вигляді централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води (далі Договір №178), за п.1.1. якого предметом цього Договору є відносини сторін щодо порядку розрахунків за надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води (далі житлово-комунальні послуги) населенню, яке має пільги.
Згідно з умовами Договору Постачальник здійснює надання житлово-комунальних послуг населенню, а Платник здійснює фінансування витрат, пов`язаних із споживанням житлово-комунальних послуг населення, що має відповідні пільги, в межах своїх кошторисних призначень за нормами, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.14 №409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" зі змінами (п.1.2. Договору №178).
Платник зобов`язаний: щомісячно до 25 числа надавати електронні реєстри пільговиків, які маю право на отримання пільг щодо оплати комунальних послуг в поточному місяця (п.2.2.4. Договору №178).
На виконання зазначених Договорів Відповідач -2 перерахував на реєстраційний рахунок КП "Теплотранс" 1 008 560,80 грн., що підтверджується виписками за 22.12.2018.
Листом №1 від 03.01.2019 КП "Теплотранс" повідомило Відповідачеві -2, що у зв`язку з ліквідацією підприємства КП ТПТЕ "Теплотранс" та відсутністю заборгованості за теплову енергію перед ДП "ВО ПМЗ ім. О.М.Макарова". КП "Теплотранс" листом від 10.12.2018 №763 було повідомлено фінансове управління Центральної районної у м. Дніпрі ради не включати КП "Теплотранс" до реєстру сум, що підлягають перерахуванню за рахунок субвенцій з державного бюджету по пільгах - 35 680,61 грн., по субсидіях - 991 319,78 грн., у зв`язку з відсутністю заборгованості за тепло КП "Теплотранс" перед ДП "ВО ПМЗ ім. О.М. Макарова". Не зважаючи на лист КП "Теплотранс" кошти були розподілені на Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради, які надійшли 22.12.2018 на реєстраційний рахунок КП "Теплотранс" у сумі по пільгах - 35 680,61 грн., по субсидіях - 972 880,19 грн. На підставі викладеного просило надати реєстраційні рахунки для повернення коштів по пільгах - 35 680,61 грн., по субсидіях - 972 880,19 грн., а також просило не перераховувати на його рахунок залишок кредиторської заборгованості по субсидіях в сумі 18 243,16 грн.
Відповідно до виписки по рахунку за 15.01.2019 кошти у розмірі 972 880,19 грн. та 35 680,61 грн. повернуті на розрахунковий рахунок управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради.
Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради звернулося з листом №44 від 30.01.2019 до управління Державної казначейської служби України у Центральному районі м. Дніпра, у якому просило отримані від КП "ТПТЕ Теплотранс" кошти за теплопостачання 2018 по КПК 0813012 у сумі 972 880,19 грн. та КПК 0813011 у сумі 35 680,61 грн., згідно рішення Дніпровської міської ради №41/31 від 25.04.2018 "Про надання дозволу на передачу з балансу КП "ТПТЕ Теплотранс" на баланс КП "Теплоенерго" об`єктів і мереж теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електропостачання, теплових розподільчих пунктів, вузлів обліку теплової енергії та інших активів" перерахувати на розрахунковий рахунок КП "Теплоенерго", як правонаступника КП "ТПТЕ Теплотранс".
Платіжним дорученням №631 від 30.01.2019 на суму 35 680,61 грн. та №630 від 30.01.2019 на суму 972 880,19 грн., грошові кошти переведені на рахунок КП "Теплоенерго". У призначенні платежу зазначено ….Пост. КМУ №256-04.03.02р. (зізмін)…
Рішенням Дніпровської міської ради від 23.01.2019 №40/40 "Про внесення змін до рішень міської ради стосовно структур міської ради та її виконавчих органів, граничної чисельності працівників міської ради та її виконавчих органів" внесено зміни до структури міської ради.
На виконання вказаного рішення Центральною районною у місті Дніпрі радою прийнято рішення від 08.02.2019 №2/19 "Про внесення змін до структури виконавчих органів Центральної районної у місті Дніпрі ради", яким вирішено припинити діяльність юридичної особи - Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради.
Вказаним рішенням визначено, що вимоги кредиторів до Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради приймаються комісією з реорганізації. Повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи оприлюднене 08.02.2019 під №51 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Строк заявлення вимог кредиторами - 08.04.2019.
Рішенням Центральної районної у місті Дніпрі ради від 03.05.2019 №5/20 затверджено передавальний акт Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради станом на 02.05.2019. Згідно з додатком 12 до передавального акту Центральному УСЗН ДМР передано кредиторську заборгованість по КП "ТПТЕ ТЕПЛОТРАНС" у сумі 18 243,16 грн. за спожиті енергоносії та інші житлово-комунальні послуги по житловим субсидіям.
Листом №171 від 09.09.2019 КП "Теплотранс" повідомило Голові комісії з реорганізації управління праці та захисту населення Центральної районної у м. Дніпрі ради, що 14.01.2019 КП "Теплотранс" повернуло на рахунок управління пільги в сумі 35 680,61 грн. та субсидії у сумі 972 880,19 грн., як помилково зараховані кошти.
Відповідач -2 листом від 09.09.2019 повідомив КП "Теплотранс", що станом на 01.09.2019 управління не має заборгованості перед КП "Теплотранс" по пільгам та субсидіям.
КП "Теплотранс", у листі №177 від 10.09.2019 просило Відповідача -2 надати інформацію на яке підприємство були перераховані кошти (пільги в сумі 35 680,61 грн. та субсидії у сумі 972 880,19 грн.). Так як, заборгованість на 01.09.2019 по пільгам у сумі 35 680,61 грн. та субсидіям у сумі 972 880,19 грн. числиться на балансі у КП "Теплотранс".
Листом від 11.09.2019 Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради повідомило КП "Теплотранс", що згідно рішення Дніпровської міської ради №41/31 від 25.04.2018 "Про надання дозволу на передачу з балансу КП "ТПТЕ Теплотранс" на баланс КП "Теплоенерго" об`єктів і мереж теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електропостачання, теплових розподільчих пунктів, вузлів обліку теплової енергії та інших активів" управлінням платіжним дорученням №630 від 30.01.2019 субсидії на суму 972 880,19 грн. та платіжним дорученням №631 від 30.01.2019 перераховані на розрахунковий рахунок КП "Теплоенерго".
Листом №2151/01-15 від 13.09.2019 Центральне управління соціального захисту населення повідомило КП "Теплотранс", що згідно рішень Дніпровської міської ради від 23.01.2019 №40/40 "Про внесення змін до рішень міської ради стосовно структури міської ради та її виконавчих органів, граничної чисельності працівників міської ради та її виконавчих органів" та Центральної районної у місті Дніпрі ради від 08.02.2019 №2/19 "Про внесення змін до структури виконавчих органів центральної районної у місті Дніпрі ради" управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м. Дніпрі ради у зв`язку з реорганізацією припинило свою діяльність шляхом приєднання до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради з 24.04.2019. Відповідно до передавального акту управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м. Дніпрі ради на 02.05.2019, затвердженого рішенням Центральної районної у м. Дніпрі ради від 03.05.2019 №5/20, центральному управлінню соціального захисту населення ДМР передано кредиторську заборгованість по КП "ТПТЕ Теплотранс" у сумі 18 243,16 грн. за спожиті енергоносії та інші житлово-комунальні послуги по житловим субсидіям. Для погашення зазначеної кредиторської заборгованості, просило надати реєстри обсягів спожитих енергоносіїв та наданих послуг з теплопостачання для здійснення розрахунків згідно з ПКМУ від 01.05.2019 №848 "Про внесення змін до положення про порядок призначення житлових субсидій" та укласти з управлінням договір про порядок проведення розрахунків за надані субсидії населенню, що користуються послугами теплопостачання.
Відповідач -2 листом від 16.09.2019 повідомив Відповідачеві -1, що згідно з рішенням Дніпровської міської ради №41/31 від 25.04.2018 "Про надання дозволу на передачу з балансу КП "ТПТЕ Теплотранс" на баланс КП "Теплоенерго" об`єктів і мереж теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електропостачання, теплових розподільчих пунктів, вузлів обліку теплової енергії та інших активів", яким визначено термін передачі до 01.10.2018, управління платіжним дорученням №630 від 30.01.2019 субсидії на суму 972 880,19 грн. та платіжним дорученням №631 від 30.01.2019 пільги на суму 35 680,61 грн. були перераховані на розрахунковий рахунок КП "Теплоенерго".
Листом №178 від 19.09.2019, Позивач повернув Управлінню праці та захисту населення Центральної районної у м. Дніпрі ради підписаний та завірений печаткою акт звірки по субсидіям з розбіжностями в сумі 972 880,79 грн. та надав акт звірки по пільгам, який просив підписати в 10 денний термін та повернути Позивачеві.
Відповідач -1 листом №2355/01-15 від 25.09.2019 повідомив Позивачеві, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, станом на 20.09.2019, управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради перебуває у стані припинення. Таким чином, на даний час Центральне УСЗН ДМР не є правонаступником управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі. Згідно з Передавальним актом управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради на 02.05.2019, затвердженого рішенням Центральної районної у місті Дніпрі ради від 03.05.2019 №5/20, кредиторська заборгованість управління по КПК 0843012 "Субсидії по ЖКП…" перед КП "Теплотранс" обліковується у сумі 18 243,16 грн. Дата виникнення кредиторської заборгованості - 01.06.2018. По КПК 0843011 "Пільги по ЖКП…" - кредиторська заборгованість перед КП "Теплотранс" за актом відсутня. Таким чином, після завершення процедури припинення діяльності управління праці та соціального захисту населення Центральної у місті Дніпрі ради та внесення про це відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань обов`язки щодо погашення кредиторської заборгованості КП "Теплотранс" в розмірі 18 243,16 грн. перейдуть до правонаступника - Центрального УСЗН ДМР при наявності реєстру обсягів спожитих енергоносіїв та наданих послуг на вказану суму. Крім того, будь-які договори про проведення розрахунків за надані пільги та субсидії населенню, Центральним УСЗН ДМР та Позивачем не укладалися, у зв`язку з чим відсутні підстави для виникнення цивільних прав та обов`язків відповідно до ст. 11 ЦК України. З урахуванням викладеного, Центральне УСЗН ДМР повернуло Позивачеві Акт звіряння розрахунків за надані населенню послуги з теплопостачання, на які надаються пільги, станом на 01.09.2019 у сумі 0,00 грн.
КП "Теплоенерго", листом №939-СС від 08.10.2019 повідомило Відповідачеві -1, що згідно з рішенням Дніпровської міської ради №41/31 від 25.04.2018 "Про надання дозволу на передачу з балансу КП "ТПТЕ Теплотранс" на баланс КП "Теплоенерго" об`єктів і мереж теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електропостачання, теплових розподільчих пунктів, вузлів обліку теплової енергії та інших активів" КП "ТПТЕ Теплотранс" та КП "Теплоенерго" укладено Договір стосовно передачі заборгованості Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради по субсидіям фізичних осіб - споживачів за опалювальний сезон 2017-2018 на суму 18 243,16 грн.
Листом №223 від 05.11.2019 Позивач повідомив Відповідачеві -1, що на підставі Договору №1 від 07.10.2019 були передані КП "Теплоенерго" субсидії в сумі 18 243,16 грн. та надав акти звірки по пільгам та субсидії, які просив підписати та у 10 денний термін повернути Позивачеві.
Відповідач -1 листом №3072/01-15 від 15.11.2019 повідомив Позивачеві, що згідно з даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, станом на 15.11.2019, управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради перебуває у стані припинення. Таким чином, на даний час Центральне УСЗН ДМР не є правонаступником управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі. Згідно з Передавальним актом управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради на 02.05.2019, затвердженого рішенням Центральної районної у місті Дніпрі ради від 03.05.2019 №5/20, кредиторська заборгованість управління по КПК 0843012 "Субсидії по ЖКП…" перед КП "Теплотранс" обліковується у сумі 18 243,16 грн. Дата виникнення кредиторської заборгованості - 01.06.2018. По КПК 0843011 "Пільги по ЖКП…" - кредиторська заборгованість перед КП "Теплотранс" за актом відсутня. Крім того, згідно з договором від 07.10.2019 №1 Позивачем передано кредиторську заборгованість по Центральному району КП "Теплоенерго" по субсидіям у сумі 18 243,16 грн. Згідно акту звіряння розрахунків за надані населенню послуги з теплопостачання, на які надаються субсидії, між КП "Теплоенерго" та Центральним управлінням соціального захисту населення Дніпровської міської ради було включено суму 18 243,16 грн. Крім того, будь-які договори про проведення розрахунків за надані пільги та субсидії населенню, Центральним УСЗН ДМР та Позивачем не укладалися, у зв`язку з чим відсутні підстави для виникнення цивільних прав та обов`язків відповідно до ст. 11 ЦК України. З урахуванням викладеного, Центральне УСЗН ДМР повернуло Позивачеві Акт звіряння розрахунків за надані населенню послуги з теплопостачання, на які надаються пільги, станом на 01.10.2019 та 01.11.2019.
Наведені обставини стали причиною звернення Позивачем з позовом та є предметом спору у даній справі.
Предметом доказування у даній справі є наявність підстав для внесення зміни в Передавальний акт та підписання акту звірки.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Частиною 1 ст. 15 ЦК України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників (ч.1 ст. 104 ЦК України).
Згідно зі ст. 107 ЦК України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.
Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.
Порушення положень частин другої та третьої цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.
Юридична особа - правонаступник, що утворилася внаслідок поділу, несе субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями юридичної особи, що припинилася, які згідно з розподільчим балансом перейшли до іншої юридичної особи - правонаступника. Якщо юридичних осіб - правонаступників, що утворилися внаслідок поділу, більше двох, таку субсидіарну відповідальність вони несуть солідарно.
Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Зобов`язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.
Частиною 1 ст. 526 ЦК України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Статтею 19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" встановлено, що виключно законами України визначаються пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг зв`язку та критерії їх надання. Державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.
Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтями 76, 77 визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно зі ст. 78, 79 ГПК України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідач -1 та Третя особа позов заперечують з наведених вище підстав.
Перевіривши доводи сторін, наведені вище обставини і докази, суд не приймає позицію й доводи Позивача, а погоджується з Відповідачем -1.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 ГК України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб`єктів господарювання.
Частиною 1 ст.15 ЦК України встановлено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
У даному випадку Позивачем обрано спосіб захисту порушених прав (зобов`язати Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради та комісію з реорганізації Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради внести зміни в Передавальний акт від 02.05.2019 в частині по КПК 0813012 "Субсидії по ЖКП" кредиторську заборгованість перед Комунальним підприємством транспортування покупної теплової енергії "Теплотранс" код ЄДРПОУ 32560611 у розмірі 1 008 560,80 грн., з яких 35 680,61 грн. - пільги та 972 880,19 грн. - субсидії), який не відповідає чинному законодавству, оскільки внесення змін у передавальний акт не передбачено законом, крім того, одну особу - підписанта акту (Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради) припинено, про що 08.04.2020 внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому такий спосіб захисту не призведе до реального відновлення порушених прав Позивача.
Належним способом захисту права може бути пред`явлення матеріальної вимоги.
Що ж до зобов`язання Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради підписати акт звірки розрахунків, то ця вимога є похідною від першої, однак, оскільки спірні борги перед Позивачем не обліковувалися у Відповідача -2 на період ліквідації і не були передані за передавальним актом Відповідачеві -1, у спірний період Відповідач -1 не мав обов`язків перед Позивачем щодо компенсації за пільгами і субсидіями громадянам, так як Позивач з Відповідачем -1 не мали відповідних договірних відносин, до матеріалів справи не додано доказів направлення Позивачем Відповідачеві -1 реєстрів обсягів спожитих енергоносіїв та наданих послуг на вказану суму, то ці вимоги Позивача є безпідставними.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.
Згідно зі ст. 129 ГПК України господарські витрати у справі слід покласти на Позивача.
Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241,247 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні позову Комунального підприємства транспортування покупної теплової енергії "Теплотранс" Дніпровської міської ради, 49089, м. Дніпро, вул. Макарова, 32 (код 32560611) до Відповідача -1: Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради , 49005, м. Дніпро, вул. Василя Жуковського, 39/41 (код 42788347) Відповідача -2: Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради, 49101, м. Дніпро, вул. Володимира Антоновича, 30/32 (код 03192460) за участі Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Комунальне підприємство "Теплоенерго" Дніпровської міської ради, 49000, м. Дніпро, вул. Глинки, 15А (код 32688148) про зобов`язання вчинити певні дії.
Витрати у справі покласти на Позивача.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається у строк, передбачений ст.256 ГПК України, з урахуванням ч. 4 розділу Х "Прикінцеві положення" цього Кодексу.
Повне судове рішення складене 27.11.2020
Суддя С.Г. Юзіков
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2020 |
Оприлюднено | 30.11.2020 |
Номер документу | 93147933 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Юзіков Станіслав Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні