ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.11.2020м. ДніпроСправа № 904/3525/20
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мілєвої І.В. за участю секретаря судового засідання Симбірьової К.В.
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія", м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерпайп Ніко Тьюб", Дніпропетровська область, м. Нікополь
про стягнення 122 238,71 грн.
Представники:
від позивача: Скрипчук М.Є., договір про надання правової допомоги № ЮА-20/1/20 від 22.06.2020;
від відповідача: не з`явився.
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія" звернулося до господарського суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерпайп Ніко Тьюб" про стягнення 122 238,71 грн.
Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем умов договору підряду № 20180310 від 07.05.2018 в частині оплати виконаних робіт.
Ухвалою суду від 03.07.2020 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія" залишено без руху. Запропоновано Товариству з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія" усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду заяви про уточнення позовних вимог з обґрунтованим розрахунком суми позову (зокрема, і у прохальній частині такої заяви), разом із доказами направлення її на адресу відповідача; шляхом подання до суду чеку та опису вкладення у цінний лист (оригіналів або належним чином засвідчених копій), які підтверджують факт відправлення відповідачу (на адресу, зазначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) копії позовної заяви і доданих до неї документів у строк до 20.07.2020 включно.
16.07.2020 до господарського суду від позивача надійшло клопотання про усунення недоліків на виконання вимог ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2020 про залишення позовної заяви без руху. Разом із вказаною заявою позивач подав до суду докази направлення на адресу відповідача уточненої позовної заяви з додатками та уточнену позовну заяву, в якій просить суд стягнути з відповідача 122 238,71 грн., з яких: 107 784,00 грн. - основна заборгованість, 5 255,79 грн. - 3% річних, 9 198,92 грн. - інфляційні втрати.
В прохальній частині позовної заяви позивач просить суд розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою суду від 27.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Постановлено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.
Представник відповідача отримав вищевказану ухвалу 03.08.2020, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.51).
Відзив не подав.
Ухвалою від 14.09.2020 перейдено від спрощеного позовного провадження до розгляду справи № 904/3525/20 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 12.10.2020.
Представник відповідача отримав вищевказану ухвалу 17.09.2020, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.60).
30.09.2020 від представника позивача до суду надійшла заява про проведення всіх судових засідань у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та програмного забезпечення EASYCON.
Ухвалою від 02.10.2020 задоволено заяву позивача про проведення судового засідання у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та програмного забезпечення EASYCON.
Ухвалою від 12.10.2020 відкладено підготовче засідання на 09.11.2020.
Представник відповідача отримав вищевказану ухвалу 19.10.2020, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.79).
Ухвалою від 09.11.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу для судового розгляду по суті у судове засідання на 27.11.2020.
09.11.2020 від представника позивача до суду надійшла заява про проведення судового засідання у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та програмного забезпечення EASYCON.
Ухвалою суду від 09.11.2020 постановлено провести підготовче засідання у справі № 904/3525/20 з Товариством з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія", призначене на 27.11.2020, в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів в системі відеоконференцзв`язку EasyCon .
У судове засідання 27.11.2020 з`явився представник позивача.
Представник відповідача у судове засідання 27.11.2020 не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином 13.11.2020, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення (ухвали суду).
Суд зазначає, що учасники судового провадження, безвідносно до отримання/неотримання поштової кореспонденції, в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження, про що неодноразово наголошував Європейський суд з прав людини, зокрема, у рішенні від 03.04.2008 по справі "Пономарьов проти України", рішенні від 26.04.2007 по справі "Олександр Шевченко проти України", рішенні від 14.10.2003 по справі "Трух проти України".
При цьому, відповідач був обізнаний про наявність судового провадження у цій справі щонайменше з 03.08.2020 (а.с.51) та не обґрунтував об`єктивної неможливості скористатись передбаченими статтею 42 ГПК України правами.
За наведених обставин Суд доходить висновку, що вчинено всі необхідні дії щодо повідомлення відповідача про відкриття провадження у справі, вчинення відповідних процесуальних дій та надання йому можливості взяти участь у судових засіданнях і викласти свої заперечення проти задоволення позову, натомість відповідач, незважаючи на обізнаність про відоме йому судове провадження у цій справі, не вживав заходів, щоб дізнатись про його стан, зокрема, користуючись засобами поштового зв`язку, відкритим безоплатним цілодобовим доступом до Єдиного державного реєстру судових рішень тощо, та не скористався процесуальними правами навести свої доводи та міркування, заперечення проти заяв, доводів і міркувань інших осіб, передбачене статтею 42 ГПК України, зокрема, шляхом участі в судових засіданнях, подання відзиву на позовну заяву та надання доказів.
В порядку ст. 240 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
07.05.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія" (підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтерпайп Ніко Тьюб" (замовник) було укладено договір підряду № 20180310 (далі - договір).
За цим договором підрядник зобов`язується виконати роботу за завданням замовника, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу, виконану в межах і на умовах цього договору (п. 1.1. договору).
Робота, яка виконується підрядником, і календарний план вказано в додаток №1, який є невід`ємною частиною договору (п. 1.2. договору).
Результат виконаних підрядником робіт повинен відповідати узгодженої проектно-кошторисної документації (додаток № 2 - договірні ціни та локальні кошториси, який є невід`ємною частиною договору) (п. 2.1. договору).
Договірна ціна цього договору складається з витрат підрядника, вартості робіт і визначається на підставі договірних цін № 180,181,182 до локальних кошторисів № 2-1-1, які є невід`ємною частиною договору (додаток № 2), і становить 216 000,00 грн., включаючи ПДВ. Договірна ціна є твердою, її зміна обґрунтовується відповідними розрахунками і оформляється сторонами шляхом укладення додаткової угоди (п. 4.1. договору).
Оплата за роботу і матеріали підрядника здійснюється згідно з виконаними роботами та витраченим матеріалами, визначене кошторисною документацією і договірними цінами в межах 216000,00 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36 000,00 грн. (п. 4.3. договору).
Відповідно до п. 5.1. договору після підписання даного договорі і виставлення підрядником відповідного рахунку замовник здійснює передоплату в розмірі 50% вартості робіт і матеріалів згідно договірних цін № 180, 181, 182 до локальних кошторисів № 2-1-1, що становить 108 000,00 грн. з урахуванням ПДВ, а саме:
- договірна ціна № 180 до локального кошторису №2-1-1 - 50 878,80 грн. з урахуванням ПДВ;
- договірна ціна № 181 до локального кошторису №2-1-1 - 25 746,60 грн. з урахуванням ПДВ;
- договірна ціна № 182 до локального кошторису №2-1-1 - 31 374,60 грн. з урахуванням ПДВ. Розрахунок за виконані бетонні роботи за договірною ціною № 180 до локального кошторису № 2-1-1 здійснюється протягом 2-х календарних днів з дати підписання сторонами акту остаточної здачі-приймання робіт згідно п. 9.1. Залишок вартості робіт і матеріалів договірних цін № 181, 182 до локальних кошторисів № 2-1-1 замовник оплачує після підписання сторонами акту виконаних робіт та виставлення підрядником відповідного рахунку протягом 15 календарних днів.
При проведенні розрахунків за цим договором сторони зобов`язуються при заповненні платіжних документів вказувати номер і дату договору, номер кошторису, за якими здійснюється платіж (п. 5.2. договору).
Підрядник зобов`язаний надати замовникові податкову накладну в порядку і строки, передбачені чинним законодавством України. Податкова накладна повинна бути складена в електронній формі, з накладанням електронного цифрового підпису уповноваженої особи і зареєстрована в Єдиному державному реєстрі податкових накладних відповідно до положень Податкового кодексу України. Підрядник застосовує діючі нормативні акти з оформлення податкової накладної / розрахунку коригування, порядку реєстрації та надання (п. 5.6. договору).
Підрядник зобов`язується виконувати роботи відповідно до узгодженого календарним планом (додаток №1), з правом дострокового виконання (п. 6.1. договору).
Після закінчення виконання робіт підрядник протягом 3-х днів зобов`язаний письмово повідомити замовника про готовність до здачі предмета підряду (п. 6.2. договору).
Здача-приймання виконаних бетонних робіт (договірна ціна № 180 до локального кошторису № 2-1-1) здійснюється сторонами в два етапи за актами здачі-приймання робіт, які підписуються уповноваженими представниками сторін, протягом 3-х днів з моменту повідомлення замовника про готовність предмету підряду до приймання. 1 етап: підписується акт попереднього здавання приймання робіт: 2 етап; підписується остаточний а т здачі приймання робіт. У процесі здачі-приймання, сторони перевіряють відповідність робіт умовам договору та кошторисної документації. Здача-приймання інших робіт здійснюється сторонами за актом здачі-приймання робіт, який підписується уповноваженими представниками сторін, протягом 10-ти днів з моменту повідомлення замовника про готовність предмету підряду до приймання. У процесі здачі-приймання сторони перевіряють відповідність робіт умовам договору та кошторисній документації (п. 9.1. договору).
Якщо під час здачі-приймання робіт виявляються недоробки (дефекти), які виникли з вини підрядника, замовник має право не прийняти роботи до їх усунення і не оплачує неякісно виконані роботи (п. 9.4. договору).
Оформлені акти прийому-передачі виконаних робіт та рахунки на оплату підрядник передає замовникові до 25-го числа звітного періоду. Звітний період - календарний місяць (п. 9.7. договору).
Цей договір вважається укладеним з моменту підписання його уповноваженими представниками сторін і скріплення печатками сторін, договір діє з 07.05.2018 до 31.12.2018. Закінчення терміну дії договору не звільняє сторони від повного виконання своїх зобов`язань за договором, а так само від сплати можливих штрафних санкцій, за порушення, які мали місце під час дії договору (п. 11.1. договору).
Сторонами підписано додаток № 1 до договору Календарний план та перелік робіт (а.с. 14), відповідно до якого:
- роботи ТПЦ-2. Проліт Б-В в осях 1-2 Установка автоматизованого місця нанесення технологічного таврування на столі первинного огляду. Пристрій основи під механізацію. Договірна ціна № 180 до локального кошторису № 2-1-1 підлягають виконанню протягом 30 календарних днів з дати оплати згідно п.5.1. даного договору, вартість робіт становить 84 798,00 грн. без ПДВ;
- роботи ТПЦ-2. Проліт Б-В в осях 1-2 Установка автоматизованого місця нанесений технологічного таврування на столі первинного огляду. Електрична частина. Договірна ціна № 181 до локального кошторису № 2-1-1 підлягають виконанню протягом 30 календарних днів з дати оплати згідно п.5.1. даного договору, вартість робіт становить 42 911,00 грн. без ПДВ;
- роботи ТПЦ-2. Проліт Б-В в осях 1-2 Установка автоматизованого місця нанесення технологічного клеймування на столі первинного огляду. Механічна частина. Договірна ціна № 182 до локального кошторису № 2-1-1 підлягають виконанню протягом 30 календарних днів з дати оплати згідно п.5 1 даного договору, вартість робіт становить 52 291,00 грн. без ПДВ.
Позивач зазначає, що на виконання умов договору виконав роботи на загальну суму 215 784,00 грн., на підтвердження чого надав підписані сторонами та скріплені їх печатками довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати:
- за липень 2018 року, відповідно до якої підрядником було виконано роботи ТПЦ-2. Проліт Б-В в осях 1-2 Установка автоматизованого місця нанесення технологічного таврування на столі первинного огляду. Пристрій основи під механізацію на суму 101 757,60 грн. з ПДВ (а.с. 15);
- відповідно до якої підрядником було виконано роботи ТПЦ-2. Проліт Б-В в осях 1-2 Установка автоматизованого місця нанесений технологічного таврування на столі первинного огляду. Електрична частина на суму 4 317,60 грн. з ПДВ (а.с. 16);
- за серпень 2018 року, відповідно до якої підрядником було виконано роботи ТПЦ-2. Проліт Б-В в осях 1-2 Установка автоматизованого місця нанесений технологічного таврування на столі первинного огляду. Електрична частина на суму 47 175,60 грн. з ПДВ (а.с. 17);
- за липень 2018 року, відповідно до якої підрядником було виконано роботи ТПЦ-2. Проліт Б-В в осях 1-2 Установка автоматизованого місця нанесення технологічного клеймування на столі первинного огляду. Механічна частина на суму 8 011,20 грн. з ПДВ (а.с. 18);
- за серпень 2018 року, відповідно до якої підрядником було виконано роботи ТПЦ-2. Проліт Б-В в осях 1-2 Установка автоматизованого місця нанесення технологічного клеймування на столі первинного огляду. Механічна частина на суму 54 522,00 грн. з ПДВ (а.с. 19).
Також позивач надав до суду податкові накладні (а.с. 20-24).
Відповідно до п. 5.1. договору після підписання даного договорі і виставлення підрядником відповідного рахунку замовник здійснює передоплату в розмірі 50% вартості робіт і матеріалів згідно договірних цін № 180, 181, 182 до локальних кошторисів № 2-1-1, що становить 108 000,00 грн. з урахуванням ПДВ, а саме:
- договірна ціна № 180 до локального кошторису № 2-1-1 - 50 878,80 грн. з урахуванням ПДВ;
- договірна ціна № 181 до локального кошторису № 2-1-1 - 25 746,60 грн. з урахуванням ПДВ;
- договірна ціна № 182 до локального кошторису № 2-1-1 - 31 374,60 грн. з урахуванням ПДВ.
Позивач зазначає, що відповідач 01.06.2018 здійснив передоплату у розмірі 108 000,00 грн.
Господарський суд зазначає, що відповідні доказі в матеріалах справи відсутні.
Згідно з п. 5.1. договору розрахунок за виконані бетонні роботи за договірною ціною № 180 до локального кошторису № 2-1-1 здійснюється протягом 2-х календарних днів з дати підписання сторонами акту остаточної здачі-приймання робіт згідно п. 9.1. Залишок вартості робіт і матеріалів договірних цін № 181, 182 до локальних кошторисів № 2-1-1 замовник оплачує після підписання сторонами акту виконаних робіт та виставлення підрядником відповідного рахунку протягом 15 календарних днів.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення (п. 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів (п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи) (п. 2.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг (п. 2.5. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
За своєю правовою природою довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати є первинними документами, оскільки підтверджують факти підприємницької діяльності, що впливають на стан майна, містять відомості про господарську операцію та підтверджують її здійснення. Таким чином, в даному випадку, відсутність в матеріалах справи передбачених договором актів виконаних робіт не впливає на результат вирішення даного спору.
В силу приписів Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" рахунок-фактура є документом, який містить тільки платіжні реквізити, на які потрібно перерахувати кошти, і ненадання рахунку-фактури не є відкладальною умовою в розумінні статті 212 Цивільного кодексу України та не є простроченням кредитора в розумінні статті 613 цього Кодексу. Зазначена правова позиція викладена в постановах Вищого господарського суду України у справі № 908/3165/15 та Верховного суду України у справі № 37/405.
Таким чином, суд не бере до уваги відсутність в матеріалах справи виставлених позивачем рахунків-фактур за спірними довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрат.
Однак, як зазначає позивач, відповідач в порушення умов договору за виконані роботи не сплатив, у зв`язку із чим у нього виникла заборгованість перед позивачем у розмірі 107 784,00 грн. (215 784,00 грн. - 108 000,00 грн. передоплати).
Позивач зазначає, що відповідач заборгованість не сплатив, що і стало причиною звернення до суду.
Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ст. 626 Цивільного кодексу України).
За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу (ч. 1 ст. 837 Цивільного кодексу України).
У договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення (ч. 1 ст. 843 Цивільного кодексу України).
Строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду (ч. 1 ст. 846 Цивільного кодексу України).
Якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково (ч. 1 ст. 854 Цивільного кодексу України).
Суб`єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).
Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ч. 1 ст. 526 Цивільного кодексу України).
Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України).
Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати підписані відповідачем без будь-яких заперечень, доказів оплати виконаних робіт у розмірі 107 784,00 грн. відповідач не надав, доводи позивача, наведені в обґрунтування позову, не спростував.
Таким чином, позовні вимоги щодо стягнення основного боргу у розмірі 107 784,00 грн. є правомірними та підлягають задоволенню.
Також позивач нарахував та просить стягнути з відповідача 5 255,79 грн. - 3% річних та 9 198,92 грн. - інфляційні втрати.
Відповідно до ч.2 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Передбачене законом право кредитора вимагати сплату боргу з урахуванням процентів річних є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.
З огляду на викладене, зважаючи на те, що має місце прострочення виконання зобов`язання є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача 122 238,71 грн., з яких: 107 784,00 грн. - основна заборгованість, 5 255,79 грн. - 3% річних, 9 198,92 грн. - інфляційні втрати.
Також позивач просить суд стягнути з відповідача витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 15000,00 грн.
Відповідно до п. 4 ч.1 ст.1 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" договір про надання правової допомоги - домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору.
Згідно із ч. 3 ст. 30 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" при встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
За приписами ст. 123 Господарського процесуального кодексу України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, зокрема, витрати на професійну правничу допомогу.
Статтею 126 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.
Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Відповідно до ч. 8 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України розмір судових витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Так, позивачем долучено до матеріалів справи договір № UA-20/1/20 від 22.06.2020, укладений між позивачем та адвокатом Скрипчук М.Є., додаток № 1 до договору, квитанцію №72 від 22.06.2020 про сплату 15000,00грн.
Згідно із ч. 4, 5, 6 ст. 126 Господарського процесуального кодексу України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи. У разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, які підлягають розподілу між сторонами. Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
Відповідного клопотання відповідачем не було подано.
Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача (п. 1 ч. 4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України).
Враховуючи вищевикладене, відповідно до положень п. 1 ч. 4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати на професійну правничу допомогу покладаються на відповідача у розмірі 15 000,00 грн.
Згідно зі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в розмірі 2102,00 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтерпайп Ніко Тьюб" (53201, Дніпропетровська область, м. Нікополь, пр-т Трубників, буд. 56, ідентифікаційний код 35537363) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська монтажна компанія" (01030, м. Київ, вул. І. Франка, буд. 40-Б, кімната 009, ідентифікаційний код 25168628) 122 238,71 грн., з яких: 107 784,00 грн. - основна заборгованість, 5 255,79 грн. - 3% річних, 9 198,92 грн. - інфляційні втрати, а також витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 102,00 грн. та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 15 000,00 грн., про що видати наказ.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Дніпропетровської області.
Повне рішення складено 27.11.2020
Суддя І.В. Мілєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2020 |
Оприлюднено | 30.11.2020 |
Номер документу | 93148153 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні