Рішення
від 18.11.2020 по справі 923/728/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2020 року м. Херсон Справа № 923/728/20

Господарський суд Херсонської області у складі судді Немченко Л.М. , за участю секретаря судового засідання Степанової Н.Д., розглянувши справу

за позовом: Приватного підприємства "Гермес Плюс" (49102, м. Дніпро, вул.Д.Галицького, буд. 2а, прим. 3-30, код ЄДРПОУ 32627773)

до: Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, пр. Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 26347681)

про визнання незаконним та скасувати

за участю представників сторін:

від позивача: Зінкевич Д.С., адвокат, ордер № 1005718 від 05.10.2020;

від відповідача: Фокін А.А., представник, довіреність № 9-6-9/27 від 03.01.2020.

Приватне підприємство "Гермес Плюс" (надалі - позивач) звернулось до Господарського суду Херсонської області з позовом до Херсонської міської ради (надалі - відповідач), яким просить визнати незаконним та скасувати Рішення ХХХІV сесії Херсонської міської ради VІІ скликання № 2355 від 27.05.2020 "Про відмову в дозволі на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок для відведення у власність (шляхом викупу)".

Ухвалою від 28.07.2020 суд відкрив провадження за правилами спрощеного судового провадження з викликом сторін. Судове засідання призначено на 06.10.2020. В судових засіданнях 06.10.2020 та 03.11.2020 оголошувалась перерва.

В судовому засіданні 17.11.2020 судом оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Відповідач не визнав позовні вимоги та обґрунтував свої заперечення наступним.

Територіальній громаді міста Херсон належить на праві власності земельна ділянка площею 0,1110 га за адресою: м. Херсон, вул. Суворова, 11/15.

На підставі повноважень органів місцевого самоврядування, визначених ст.144 Конституції України. ч. 5 ст. 16, п.5 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 12 ЗК України відповідач прийняв оскаржене рішення.

Підставою для прийняття відмови в дозволі на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки для відведення у власність (шляхом викупу) та у продажу спірної земельної ділянки, є пункт г частини 5 статті 128 ЗК України та статті 134 ЗК України, у зв`язку із відсутністю об`єкта нерухомого майна на заявленій земельній ділянці.

Відповідно до пункту г частини 5 статті 128 ЗК України, підставою для відмови в продажу земельної ділянки є: встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність.

Частиною 1 статті 134 ЗК України визначено, що земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Так, відповідно до листа від 05.08.2020 № 02-36-188 Департаменту містобудування та землекористування Херсонської міської ради, визначено, що на земельній ділянці відсутні будь-які будівлі і споруди, які відносяться до об`єктів нерухомого майна.

Такий ж самий факт встановлено актом за результатами обстеження відповідної земельної ділянки від 27.09.2019.

Відповідач доводить, що з огляду на це, відповідна земельна ділянка не підлягає продажу.

Відповідач не погоджується з доводами позивача, що він правомірно користується земельною ділянкою.

Він посилається на рішенням Херсонської міської ради від 27.09.2019 № 2160 Про припинення приватному підприємству Гермес Плюс строку дії договору оренди земельної ділянки вирішень: припинити строк дії договору оренди земельної ділянки, укладеного Херсонською міською радою та приватним підприємством Гермес Плюс - площею 0,1110 га, по вул. Суворова, 11/15 під реконструкцію існуючого кафе з надбудовою житлових поверхів у зв`язку із закінченням строку дії договору, на підставі ст. 31 Закону України Про оренду землі .

Дане рішення відповідача по справі щодо правомірності його прийняття, розглядалось Господарським судом Херсонської області та у подальшому Південно-західним апеляційним господарським судом справа № 923/1079/19. Відповідними судами встановлено, що рішення про припинення договірних відносин, відповідає земельному законодавству України, та прийняти на підставі у спосіб, та у межах, які передбаченні статтею 19 Конституції України.

Отже, на думку відповідача, твердження позивача, що він на сьогоднішній день правомірно використовує спірну земельну ділянку - є хибним.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, суд

в с т а н о в и в

Відповідно до договору купівлі-продажу нерухомого майна від 03.02.2004 (серійний номер бланків № ВВВ041454, № ВВВ 041454), посвідченого приватним нотаріусом Херсонського міського нотаріального округу Маршаловою Л.В. за № 454 та зареєстрованого у Херсонському міському бюро технічної інвентаризації за реєстровим № 158 04.02.2004, приватне підприємство Гермес Плюс придбало об`єкт нерухомого майна у вигляді Столової № 9, що знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Суворова, 11-15, загальною площею 556,7 кв.м. та знаходиться на земельній ділянці загальною площею 1224 кв.м., наданою продавцю акціонерному товариству Сігма у постійне користування згідно рішення виконавчого комітету Херсонської міської ради від 19.09.1995р. № 383.

04.02.2004 ПП Гермес Плюс отримано в Херсонському державному бюро технічної інвентаризації витяг № 2744996 про реєстрацію за ним права власності на об`єкт нерухомого майна, реєстраційний номер 4587941.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 87329313 від 17.05.2017 данні про право власності ПП Гермес Плюс" внесені до вказаного реєстру.

18.10.2004 між Херсонською міською радою та ПП Гермес Плюс було укладеного договір оренди земельної ділянки на підставі рішення Херсонської міської ради від 07.09.2004 № 622, на підставі якого, ПП Гермес Плюс прийняло в оренду земельну ділянку під реконструкцію існуючого кафе з надбудовою житлових поверхів, яка знаходиться у місті Херсоні по вул. Суворова, 11/15. Відповідно до Розділу 2 договору оренди, в оренду передана земельна ділянка несільськогосподарського призначення площею 1110 кв.м. із постійного користування АТ Сигма (код ЄДРПОУ 14120788).

До договору оренди в якості додатка долучено план зовнішніх меж земельної ділянки, кадастровий номер 6510136900:23:004:0090, площею 0,1110 га., периметром 158,36 м.

Строк дії договору визначено 5 років до 07.09.2009.

01 жовтня 2009 року ПП ГЕРМЕС ПЛЮС звернувся до Херсонської міської ради із заявою про поновлення укладеного між ними договору земельної ділянки від 18 жовтня 2004 року, при цьому продовжуючи користуватися земельною ділянкою та сплачувати орендну плату.

Рішенням XXXII сесії Херсонської міської ради V скликання від 08 грудня 2009 року № 1354 Про припинення строку дії договору оренди земельної ділянки , було:

- припинено договір оренди земельної ділянки після закінчення строку його дії, укладений з Приватним підприємством Гермес Плюс (код ЗКПО 32627773) на земельну ділянку площею 0,1110 га під реконструкцію існуючого кафе з надбудовою житлових поверхів по вул. Суворова, 11/15;

- визнано таким, що втратив чинність із моменту закінчення строку дії договору оренди земельної ділянки, пункт 14 рішення міської ради від 07.09.2004 року № 622 про надання Приватному підприємству Гермес Плюс в оренду земельної ділянки, площею 0,1110 га., під реконструкцію існуючого кафе з надбудовою житлових поверхів по вул. Суворова, 11/15;

- визнано таким, що втратив чинність з моменту закінчення строку дії, договір оренди земельної ділянки, укладений Херсонською міською радою та Приватним підприємством Гермес Плюс , зареєстрований у Херсонській міській філії Державного підприємства Херсонський регіональний центр державного земельного кадастру , про що в Книзі записів державної реєстрації договорів оренди вчинено запис від 02.11.2004 року № 040471300299;

- зобов`язано Приватне підприємство Гермес Плюс у місячний термін з моменту прийняття рішення повернути земельну ділянку на умовах, визначених договором оренди та передати її до земель запасу міської ради.

Самарським районним судом м. Дніпропетровська встановлено, що строк дії договору оренди, укладеного між ПП Гермес Плюс та Херсонською міською радою сплив 07 вересня 2009 року. Після спливу строку його дії ПП ГЕРМЕС ПЛЮС фактично продовжував користуватися земельною ділянкою та сплачувати орендну плату. Заперечення від Херсонської міської ради протягом місяця з дня закінчення строку оренди, тобто до 07 жовтня 2009 року у вигляді листів-повідомлень не надходило.

Постановою Самарського районного суду м. Дніпропетровська від 12 січня 2011 року у справі № 2а-11/11, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19 липня 2012 року, рішення Херсонської міської ради від 08 грудня 2011 року № 1354 було визнано протиправним в частині припинення договору оренди земельної ділянки від 18.10.2004, визнання цього договору таким, що втратив чинності п. 14 рішення Херсонської міської ради від 07.09.2004р. № 622, визнання таким, що втратив чинність з моменту закінчення строку дії договору оренди земельної ділянки та зобов`язання.

Відповідно до ч.4 ст. 75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Розділом 3 договору оренди від 18 жовтня 2004 року передбачено, що він укладається на строк 5 (п`ять) років та діє до 07.09.2009.

Постанова Самарського районного суду м. Дніпропетровська від 12 січня 2011 року у справі № 2а-11/11 набрала законної сили 19.07.2012 відповідно до ч. 3 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, що діяла на той час, тому, на підставі цього рішення суду договір оренди від 18.10.2004 був поновлений саме з 19 липня 2012 року на 5 років, тобто до 19 липня 2017 року.

Орендар продовжує користуватись земельною ділянкою після закінчення строку дії. Після закінчення строку дії договору не отримував від орендодавця Херсонської міської ради письмових заперечень у вигляді листа-повідомлення, тому вважає, що договір оренди від 18.04.2004 був поновлений на 5 років з 19.07.2017 до 19.07.2022, на підставі ст. 33 Закону України Про оренду землі .

05.12.2019 ПП ГЕРМЕС ПЛЮС було подано до Херсонської міської ради заяву про викуп земельної ділянки, відповідно до якої:

- ПП ГЕРМЕС ПЛЮС просило відповідача розглянути заяву про придбання у власність ПП ГЕРМЕС ПЛЮС земельної ділянки несільськогосподарського призначення комунальної форми власності, кадастровий номер 6510136900:23:004:0090, площею 0,1110 га, яка знаходиться за адресою: м.Херсон, вул.Суворова, 11/15;

- ПП ГЕРМЕС ПЛЮС просило відповідача надати останньому дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки несільськогосподарського призначення комунальної форми власності, кадастровий номер 6510136900:23:004:0090, площею 0,1110 га, яка знаходиться за адресою: м.Херсон, вул.Суворова, 11/15, для викупу та проведення експертної грошової оцінки.

Заява була розглянута та за результатами прийнято Рішення XXXIV сесії Херсонської міської ради № 2355 від 27.05.2020 року Про відмову в дозволі на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок для відведення у власність (шляхом викупу) , відповідно до якого, крім інших пунктів прийнято рішення:

- 1.Відмовлено в дозволі на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки для відведення у власність (шляхом викупу) та у продажу земельної ділянки:

1.3. Приватному підприємству ГЕРМЕС ПЛЮС - площею 0,1110 га, по вул.Суворова, 11/15, під розміщення кафе, на підставі пункту г частини 5 статті 128 та статті 134 Земельного кодексу України (у зв`язку із відсутністю об`єктів нерухомого майна на заявленій земельній ділянці (право оренди земельної ділянки комунальної власності підлягає продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).

Позивач не погодився із зазначеним рішенням та звернувся з позовом до суду про його визнання недійсним та скасування.

Він вважає вищезазначене рішення Херсонської міської ради незаконним з порушенням ст.19 Конституції України, п.1 ст.116,ч1.ст.122, ст.127, ч.1,2 ст.134, 128 Земельного кодексу України, ч.3 ст.24, ч.10.ст.59 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", ч.1 ст.21 ЦК України.

Він зазначає про відсутність будь-яких заборон щодо передачі земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Херсон, вул.Суворова, 11/15, у приватну власність ПП ГЕРМЕС ПЛЮС .

Позивач доводить, що ПП ГЕРМЕС ПЛЮС має право придбати у власність земельну ділянку, на якій розташоване належне йому нерухоме майн, в порядку, визначеному ст.128 Земельного Кодексу України. З метою отримання відповідного рішення органу місцевого самоврядування щодо продажу земельної ділянки, позивачем подані у повному обсязі документи, визначені ч.2 ст.128 Земельного Кодексу України. Чинним законодавством, зокрема ч.5 ст.128 Земельного Кодексу України, визначений вичерпний перелік підстав для відмови органами місцевого самоврядування в продажу земельної ділянки зацікавленим особам.

Відповідно до оскаржуваного рішення відповідач відмовив позивачу в продажі земельної ділянки на підставі пункту г частини 5 ст.128 та ст. 134 Земельного Кодексу України - внаслідок встановлення заборони на передачу земельної ділянки у приватну власність у зв`язку з відсутністю об`єктів нерухомого майна, та зауважив, що право оренди земельної ділянки комунальної власності підлягає продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).

Позивач доводить, що заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність певних земельних ділянок встановлена, зокрема ч.3 ст.83, ч.4 ст.84 Земельного Кодексу України. Крім того, неможливість передачі у приватну власність окремих суб`єктів (наприклад, спільних підприємств чи іноземних юридичних осіб) певних ділянок може випливати із положень ст.ст.81, 82 Земельного Кодекс України. Фактично, відповідачем відмовлено позивачу у продажу вищезазначеної земельної ділянки з неіснуючих підстав.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статі 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтею 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 21 ЦК України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов`язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Частиною 1 статті 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальна громада - жителі, об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об`єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр.

Статтею 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з ч. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради. Міська рада має виключну компетенцію в сфері розпорядження землею.

Частиною 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.

За змістом статті 12 ЗК України до повноважень сільських селищних, міських рад у сфері земельних відносин належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції міської ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно до п.1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельною ділянкою із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ч.1 ст. 122 Земельного Кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ст. 127 Земельного Кодексу України органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом. Продаж земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на конкурентних засадах у формі аукціону здійснюється у випадках та порядку, встановлених главою 21 цього Кодексу.

Відповідно до ст.128 Земельного Кодексу України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями. Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень. Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Орган державної влади. Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови. Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є:

а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки;

б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності;

г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність;

ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки

Рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Рішення про відмову продажу земельної ділянки може бути оскаржено в суді.

Відповідно до ст. 134 Земельного Кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Як витікає із матеріалів справи на спірній земельній ділянці розміщено нерухоме майно - столова № 9 площею 556,7 кв.м., розміщеного за адресою м. Херсон, вул. Суворова 11-15, що належить позивачу та підтверджено договором купівлі-продажу від 03.02.2004, витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно (т.1 а.с. 38-40).

Доказів припинення держаної реєстрації права ПП "Гермес Плюс" на вказане нерухоме майно сторонами не надано.

Таким чином, рішення XXXIV сесії Херсонської міської ради VII скликання № 2355 від 27.05.2020 року Про відмову в дозволі на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок для відведення у власність (шляхом викупу) щодо відмови в дозволі на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки для відведення у власність (шляхом викупу) та у продажу земельної ділянки на користь ПП ГЕРМЕС ПЛЮС площею 0,1110 га, яка знаходиться за адресою: м.Херсон, вул.Суворова, 11/15 (кадастровий номер 6510136900:23:004:0090), з підстави, встановленої п. г ч.5 ст.128 Земельного Кодекс України, не відповідає вимогам наведених норм матеріального права.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.3 ст.24 Закону України Про місцевого самоврядування в України органи місцевого самоврядування та їх посадові особи мають діяти в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією іншими актами України керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Отже, оскаржуване рішення є актом ненормативного характеру (індивідуальним актом), який повинен відповідати Конституції України та законам України.

Відповідно до ч. 10 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або Законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Отже, на спірній земельній ділянці знаходиться об`єкт нерухомості, який належить позивачу на праві власності.

За цими нормами визначення правового режиму земельної ділянки перебуває у прямій залежності від права власності на будівлю і споруду та передбачається механізм роздільного правового регулювання нормами цивільного законодавства майнових відносин, що виникають при укладенні правочинів щодо набуття права власності на нерухомість, і правового регулювання нормами земельного і цивільного законодавства відносин при переході прав на земельну ділянку у разі набуття права власності на нерухомість.

Тому, безпідставна та незаконна відмова відповідача від продажу земельної ділянки позивачу - власнику нерухомості, розташованої на цій земельній ділянці, нівелює правомірні, гарантовані законом сподівання позивача на законне та оплатне отримання у власність зазначеної земельної ділянки, наслідком чого є порушення законних майнових прав та інтересів позивача, оскільки відсутність правової підстави користування земельною ділянкою унеможливлює реалізацію позивачем своїх майнових прав щодо розташованого на ній нерухомого майна.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що внаслідок прийняття відповідачем оскаржуваного рішення, порушені майнові права та інтереси позивача, які позивач має захистити зверненням до суду позовом.

При таких обставинах, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги доведені у в частині п.1.3 рішення за яким відмовлено саме ПП "Гермес Плюс" в дозволі на проведені експертної оцінки земельної ділянками для відведення у власність шляхом викупу, та в цій частині підлягають задоволенню.

Оскільки позивачем позовні вимоги заявлені щодо визнання незаконним та скасувати рішення Херсонської міської ради № 2355 від 27.05.2020 " Про відмову в дозволі на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок для відведення у власність ( шляхом викупу)" в цілому, а вході розгляду справи суд прийшов до висновку, що тільки п. 1.3 рішення не відповідає вимогам чинного законодавства, то позовні вимоги підлягають задоволенню частково тільки щодо вказаного пункту.

Відповідно до ст.129 ГПК України, судові витрати суд покладає на відповідача.

Керуючись статтями 123, 129, 232, 233, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в :

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2.Визнати незаконним та скасувати п.1.3 рішення Херсонської міської ради № 2355 від 27.05.2020. В решті відмовити.

3. Стягнути з Херсонської міської ради (73000, м. Херсон, пр. Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 26347681) на користь Приватного підприємства "Гермес Плюс" (49102, м. Дніпро, вул.Д.Галицького, буд. 2а, прим. 3-30, код ЄДРПОУ 32627773) 2102 грн. витрат по сплаті судового збору.

4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення, з урахуванням приписів ч.4 розділу Х Прикінцевих положень Господарського процесуального кодексу.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційна скарга подається до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (підпункт 17.5 пункту 1 Розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України).

Повний текст рішення оформлено і підписано 27.11.2020

Суддя Л.М. Немченко

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено30.11.2020
Номер документу93149323
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/728/20

Постанова від 11.03.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 08.02.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 14.01.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Рішення від 18.11.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 28.07.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні