Ухвала
від 25.11.2020 по справі 912/354/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,

тел/факс: 32-05-11/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

25 листопада 2020 рокуСправа № 912/354/19

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Тимошевської В.В. за участі секретаря судового засідання Солдатової К.І., розглянувши у справі № 912/354/19 від 11.04.2019

про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Креатив Постач" (далі - ТОВ "Креатив Постач"), ідентифікаційний код 36978434, 25014, м. Кропивницький, просп. Промисловий, 14

заяву кредитора Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області

до банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Креатив Постач", ідентифікаційний код 36978434, 25014, м. Кропивницький, просп. Промисловий, 14

про визнання грошових вимог в сумі 2 247 336,25 грн

Представники:

від кредитора (ГУ ДФС у Кіровоградській області) - Цоток І.Б., довіреність № 135 від 07.07.20;

від кредитора (АТ "Укрексімбанк") - Мирошниченко В.С., довіреність №0001000/14434-20 від 23.06.20;

від банкрута - ліквідатор, арбітражний керуючий Демчук О.М., посвідчення № 322 від 22.02.13 в режимі відеоконференції),

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою від 11.04.2019 господарський суд відкрив провадження у справі №912/354/19 про банкрутство ТОВ "Креатив Постач". Ввів мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника - ТОВ "Креатив Постач". Вжив заходи щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника відчужувати основні засоби та предмети застави.

Постановою від 03.05.2019 господарський суд визнав ТОВ "Креатив Постач" банкрутом. Відкрив ліквідаційну процедуру щодо банкрута ТОВ "Креатив Постач". Призначив ліквідатором банкрута - ТОВ "Креатив Постач" арбітражного керуючого Демчук О.М. Постановив оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури ТОВ "Креатив Постач".

03.05.2019 (номер публікації: 59247, дата публікації на сайті ВГСУ: 03.05.2019 17:12) на веб-сайті Вищого господарського суду України офіційно оприлюднене повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури ТОВ "Креатив Постач". Граничним строком на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника визначено: кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

На даний час у справі триває ліквідаційна процедура.

Ухвалою від 21.08.2020 господарський суд прийняв заяву ГУ ДПС у Кіровоградській області б/н від 11.08.2020 про визнання грошових вимог на суму 2 247 336,25 грн.

Протокольною ухвалою від 22.10.2020 в засідання суду по розгляду заяви кредитора оголошено перерву до 25.11.2020 о 14:00 год.

30.09.2020 ліквідатором, арбітражним керуючим Демчук О.М. подано господарському суду пояснення № 02/17-52 від 25.09.2020 згідно яких останній заперечує проти визнання грошових вимог ГУ ДПС у Кіровоградській області, оскільки такі вимоги виникли після визнання боржника банкрутом.

Вимоги кредитора обґрунтовані такими обставинами.

Зазначений податковий борг виник:

- 27.06.2019 року, згідно податкової декларації з податку на додану вартість № 9138204133 від 26.06.2019 за квітень 2019 року в сумі 900,00 грн податкового зобов`язання;

- 30.06.2019 року, згідно податкової декларації з податку на додану вартість № 9139186955 від 27.06.2019 за травень 2019 в сумі 900,00 грн податкового зобов`язання;

- 31.03.2020, згідно нарахованої пені в ІКП з податку на додану вартість в сумі 2 245 536,25 грн.

За обґрунтуванням кредитора, як визначено підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податку - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

За визначенням підпункту 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошову грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

У відповідності з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до пункту 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Однак, в порушення вимог чинного податкового законодавства, боржник не сплатив в установлені законом строки суму податкових зобов`язань самостійно задекларованих платником податків.

Пеня нарахована в сумі 2 245 536,25 грн за період з 31.03.2017 по 11.04.2019 року, тобто до дати порушення справи про банкрутство, що за поясненнями кредитора жодним чином не порушує вимоги чинного законодавства, зокрема ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства.

Розглядаючи грошові вимоги кредитора, господарський суд виходить з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства - провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

За визначенням ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства - кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.

Конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. (ч. 1 ст. 45 КУзПБ)

За ч. 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства - для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.

Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.

Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, то сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.

Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства - у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.

Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.

Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної ст. 64 цього Кодексу.

За ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства - кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому, у третю чергу задовольняються, зокрема, вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів).

Відповідно до статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства, з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

Згідно положень пункту 1.3 статті 1 Податкового кодексу України, цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов`язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства, з банків, на які поширюються норми Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", проведення комплексних перевірок з метою виявлення фінансових рахунків та погашення зобов`язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, зборів на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

Системний аналіз положень пункту 1.3. статті 1 Податкового Кодексу України та положень ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, дає підстави дійти до висновку, що з моменту визнання боржника банкрутом (ухвалення постанови у справі про банкрутство) у банкрута не виникає обов`язку зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) (котрі нараховані після моменту визнання боржника банкрутом), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

Аналогічні правові висновки викладені в постанові Судової палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 12.03.2019 у справі № 910/14827/16.

Як вказує кредитор та вбачається з матеріалів справи, зазначений податковий борг виник 27.06.2019 в сумі 900,00 грн згідно податкової декларації від 26.06.019 та 30.06.2019 в сумі 900,00 грн згідно податкової декларації від 27.06.2019.

Разом з цим, слід зазначити, що після 03.05.2019 (постанова про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури) у боржника не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури, тому, визнанню та включення до реєстру вимог кредиторів підлягають лише ті вимоги, які виникли до 03.05.2019.

Тому, враховуючи приписи частини першої статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства, а також положення підпункту 1.3. статті 1 та підпункту 14.1.147 статті 14 Податкового Кодексу України, суд вважає, що подання боржником, щодо якого введено ліквідаційну процедуру, декларацій до контролюючого органу не є підставою виникнення у такого боржника зобов`язання щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін сплати яких настав в період після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом.

Таким чином, грошові вимоги ГУ ДПС у Кіровоградській області в розмірі 1 800,00 грн податкового боргу з податку на додану вартість, який виник після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом визнанню не підлягають.

Щодо визнання грошових вимог в сумі 2 245 536,25 грн пені суд враховує наступне.

Як зазначає кредитор, 14.05.2019 року ГУ ДПС у Кіровоградській області подано до господарського суду Кіровоградської області заяву про визнання грошових вимог в сумі 16 488 612,16 грн, які ухвалою від 21.08.2019 визнано в повному обсязі та включено до реєстру вимог кредиторів.

Предметом заявлення грошових вимог до боржника у заяві від 14.05.2019 були вимоги, які підтверджуються наступними документами:

- Податкова декларація № 9247062080 від 20.12.2016 на суму 6 313 961,00 грн (залишок боргу - 6 270 867,52 грн, на який нарахована пеня в сумі 2 000 578,54 грн - п. 129.1.3 ПКУ),

- Уточнюючий розрахунок № 901020925 від 03.02.2017 на суму 739 333,00 грн (пеня в сумі 227 420,86 грн- п. 129.1.3 ПКУ),

- Уточнюючий розрахунок № 9011872637 від 07.02.2017 на суму 22 180,00 грн (пеня в сумі 6 822,63 грн- п. 129.1.3 ПКУ),

- Податкова декларація № 9068801293 від 19.04.2017 на суму 10 151,00 грн (пеня в сумі 2806,13 грн.- п. 129.1.3 ПКУ),

- Податкова декларація № 9138778331 від 18.07.2017 на суму 25 859 грн (пеня в сумі 6 341,12 грн- п. 129.1.3 ПКУ),

- Податкове повідомлення-рішення №0025051205 від 04.08.2017 на суму 3 047,01 грн (пеня в сумі 1 085,50 грн - п. 129.1.1 ПКУ),

- Податкова декларація № 9191550036 від 29.09.2017 на суму 2 170 грн (пеня в сумі 481,47 грн- п.129.1.3 ПКУ).

Як вбачається розрахунку кредитора пеня нарахована за переліченими вище податковими накладними, які містяться в матеріалах справи та по яким визнано грошові вимоги (том 9 а.с. 192).

Згідно ст. 19 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яки діяв на момент відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Креатив Постач" передбачалось, що мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію. Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з відкриттям провадження (проваджень) у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій.

Відповідно до підпункту 129.3.3. пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство.

Згідно п. 2 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 за № 422 інтегрована картка платника - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами; первинні документи - документи, що складені платниками податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску та/або органами ДФС, іншими органами влади згідно з чинним законодавством (податкові декларації, митні декларації, аркуші коригування, уточнюючі розрахунки, податкові повідомлення-рішення, рішення контролюючого органу, вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску, судові рішення, рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов`язань (податкового боргу), інформація органів Державної казначейської служби України про надходження податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів та єдиного внеску тощо).

Відповідно до п. 1 розділу ІI вказаного вище Порядку Інтегрована картка платника з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

Наведені положення Порядку свідчать, що інтегрована картка платника відкривається лише для здійснення обліку щодо податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу, та з яких вбачається стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.

Главою 7 розділу III Порядку №422 встановлені правила нарахування та погашення пені за несвоєчасно сплачені суми платежів, що контролюються органами ДФС.

Відповідно до цих правил нарахування пені розпочинається: після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня:1) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків -після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного Податковим кодексом України; 2) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно з Податковим кодексом України;

Нарахування пені закінчується, зокрема, у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України);

Тобто, суми грошового зобов`язання визначені самостійно платником податків та при нарахування контролюючими органами відображаються в інтегрованій картці платника податків, відповідно і сума пені на відповідні грошові зобов`язання також.

Як вбачається з розрахунку, пеня в розмірі 2 245 536,25 грн нарахована за період з 31.03.2017 по 11.04.2019.

Разом з цим, ГУ ДПС у Кіровоградській області, згідно наданих суду пояснень від 04.11.2020 зазначено, що нарахування пені закінчено у день запровадження мораторію, тобто без урахування дати - 11.04.2019 року, а самостійне коригування не передбачено інтегруючою карткою.

Вказане узгоджується з вимогами п.п.129.3.3 Податкового кодексу України.

З підстав викладеного, грошові вимоги ГУ ДПС у Кіровоградській області підлягають визнанню частково, а саме:

- в сумі 2 245 536,25 грн пені нарахованої з податку на додану вартість.

Підстави для визнання кредиторських вимог в частині податку на додану вартість в розмірі 1 800,00 грн відсутні.

Керуючись ст. 2, 45, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 3, 12, 234-235 Господарського процесуального кодексу України

УХВАЛИВ:

Визнати грошові вимоги кредитора - Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Креатив Постач" (код ЄДР 36978434, 25014, м. Кропивницький, проспект Промисловий, 14) в сумі 2 245 536,25 грн.

Вимоги кредитора - Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Креатив Постач" в іншій частині відхилити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

Примірники ухвали направити банкруту, ліквідатору-арбітражному керуючому Демчук О.М. електронною поштою: d02031@gmail.com; ГУ ДПС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, як правонаступнику ГУ ДФС у Кіровоградській області); ГУ ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а); АТ "Укрексімбанк" (03150, м. Київ, вул. Антоновича, 127), ПрАТ "Креатив" (01032, м. Київ, вул. Жилянська, 75), ТОВ "Санойл-Фінанс" (01032, м. Київ, вул. Жилянська, 75, як правонаступнику ТОВ "Завод модифікованих жирів" та ПП "Еллада").

Повний текст ухвали складено та підписано 30.11.2020.

Суддя В.В.Тимошевська

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення25.11.2020
Оприлюднено01.12.2020
Номер документу93154899
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/354/19

Постанова від 06.12.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 15.11.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 20.10.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 24.09.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 20.08.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 03.08.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 03.08.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 30.07.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 23.07.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 23.07.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні