Рішення
від 30.11.2020 по справі 420/9591/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9591/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0113585004 від 10.06.2020 року.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу - відповіді на відзив.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, просив розглянути справу в порядку письмового провадження за відсутності сторін. Позов обґрунтований позивачем тим, що ним своєчасно подано на реєстрацію податкові накладні, його вини в несвоєчасній їх реєстрації не має, а тому він не повинен сплачувати штраф за оскарженим податковим повідомленням-рішенням.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився. Відзив на адміністративний позов обґрунтований відповідачем тим, що податкові накладні подані позивачем на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням законодавчо встановлених термінів, встановлених ст. 201 Податкового кодексу України, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним та не підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення проти позову, суд вважає, що позов ТОВ ІНТЕР СІМ підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

ГУ ДПС в Одеській області 22.04.2020 року проведена перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ ІНТЕР СІМ , дата виписки яких припадає на 2017, 2019 роки, за результатами якої складений акт перевірки №2907/15-32-50-04/41346859 від 22.04.2020 року (аркуші справи 19-20).

Зазначеною перевіркою встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст. 201 Податкового кодексу України.

На підставі виявлених порушень, ГУ ДПС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №0113585004 від 10.06.2020 року, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів до позивача застосовано штраф в розмірі 10% в сумі 5964,94 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів до позивача застосовано штраф в розмірі 20% в сумі 293,34 грн. (аркуші справи 28-29).

Позивач не погодився з правомірністю висновків акту перевірки, а також оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням та подав заперечення до акту перевірки та скаргу на податкове повідомлення-рішення, однак скарга позивача ДПС України залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення №0113585004 від 10.06.2020 року без змін.

Зазначені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з цим позовом про скасування податкового повідомлення-рішення №0113585004 від 10.06.2020 року в судовому порядку.

Відповідно до п. 201.1, 201.10 ст. 201, п. 120 1 .1 ст. 120 1 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних, складених з 1 по 14 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної, тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість штрафу в розмірі, зокрема, 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів, 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем 15.11.2017 року в 20:53 подані на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 31.10.2017 року №187, №188, в 20:54 подані на реєстрацію податкові накладні від 30.10.2017 року №170, №171, №172, №173, №174, №175, №177, №178, №179, №180, №181, №182, №183, №184. Зазначені обставини підтверджуються наданими до суду позивачем протоколами з електронного кабінету платника податків, в яких містяться дата та час подання на реєстрацію податкових накладних, дані щодо того, яка накладна подана на реєстрацію, тощо.

Однак, за квитанціями №1 щодо цих накладних вбачається, що вони подані на реєстрацію 16.11.2017 року о 9:25 та в цих квитанціях зазначено, що документ доставлено до центрального рівня ДПС України 15.11.2017 року після 23:00, при тому що операційний день триває з 0 до 23:00.

Враховуючи зазначені обставини, податковий орган зробив висновок, що позивачем за зазначеними податковими накладними пропущені терміни їх реєстрації на один день та застосував штрафні санкції в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість за цими накладними.

Суд вважає безпідставним застосування штрафних санкцій в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних від 31.10.2017 року №187, №188, від 30.10.2017 року №170, №171, №172, №173, №174, №175, №177, №178, №179, №180, №181, №182, №183, №184, оскільки, в даному випадку, суд не вбачає вини позивача в несвоєчасній реєстрації податкових накладних.

Відповідно до п. 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (в редакції на час подання на реєстрацію податкових накладних) операційний день це частина дня, протягом якого здійснюється прийняття від платника податку, в тому числі, податкових накладних. Операційний день триває з 0 до 23 годин.

За доказами, наданими позивачем, він подав на реєстрацію податкові накладні вчасно та в межах операційного дня, а причини реєстрації їх пізніше не залежали від нього.

Посилання відповідача на норми цього Порядку, які встановлюють операційних день з 8 до 20 години, суд не приймає до увагу, оскільки ці зміни внесені в Порядок вже в 2018 році.

Жодної підстави, передбаченої податковим законодавством для не прийняття на реєстрацію податкових накладних, у податкового органу не було, а технічні проблеми з Єдиним реєстром податкових накладних не можуть бути підставою для нарахування позивачу, який виконав свої обов`язки, штрафних санкцій.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, однак суд вважає, що відповідач не довів правомірності оскаржуваного рішення в зазначені частині, не довів порушення позивачем норм законодавства при реєстрації податкових накладних, не довів несвоєчасність подачі на реєстрацію податкових накладних, тощо, що є підставою для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення в частині реєстрації податкових накладних за 2017 рік.

Що стосується реєстрації двох накладних за 2019 рік, зокрема, податкової накладної №28 від 02.07.2019 року, яка зареєстрована 16.08.2019 року (кількість днів затримки 16), податкової накладної №226 від 30.11.2019 року, яка зареєстрована 19.12.2019 року (кількість днів затримки 4), суд звертає увагу, що позивач, у відповідності до ч. 1 ст. 77 КАС України, повинен довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, однак позивачем не надано жодного доказу на підтвердження своєчасної реєстрації цих накладних, не надані протоколи, квитанції, самі накладні, тощо та взагалі не обґрунтовується позиція стосовно своєчасності або несвоєчасності реєстрації цих накладних.

Таким чином, в цій частині позов Товариства з обмеженою відповідальністю ІНТЕР СІМ є не обґрунтованим та не підлягає задоволенню.

Згідно розрахунку штрафних санкцій до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення №0113585004 від 10.06.2020 року штраф за порушення термінів реєстрації податкових накладних №28 від 02.07.2019 року, №226 від 30.11.2019 року складає 293,34 грн. та 9,60 грн., загалом 302,94 грн. та в цій частині штрафних санкцій оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним та не підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги ТОВ ІНТЕР СІМ обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в частині нарахування позивачу штрафних санкцій в розмірі 5955,34 грн. за податковим повідомленням-рішенням №0113585004 від 10.06.2020 року, а в частині нарахування позивачу штрафних санкцій за цим податковим повідомленням-рішенням в розмірі 302,94 грн. позов задоволенню не підлягає.

Судові витрати розподіляються відповідно до приписів ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ТОВ ІНТЕР СІМ (вул. Фонтанська дорога, буд. 11, каб. 526, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 41346859) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0113585004 від 10.06.2020 року - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №0113585004 від 10.06.2020 року в частині нарахування ТОВ ІНТЕР СІМ штрафних санкцій в розмірі 5955,34 грн.

В задоволенні іншої частини позовних вимог ТОВ ІНТЕР СІМ - відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ТОВ ІНТЕР СІМ (вул. Фонтанська дорога, буд. 11, каб. 526, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 41346859) сплачений судовий збір у розмірі 2102 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2020
Оприлюднено02.12.2020
Номер документу93159646
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/9591/20

Ухвала від 16.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 27.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 14.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні