ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 листопада 2020 року Чернігів Справа № 620/3971/20
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Соломко І.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного без повідомлення (виклику) сторін в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Каштан" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство Каштан (далі - ПП Каштан , позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області (далі - ГУ ДПС у Чернігівській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2), в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №1859414/32294596 від 21.08.2020, 1859413/32294596 від 21.08.2020, 1859412/32294596 від 21.08.2020, 1864412/32294596 від 25.08.2020, 1864403/32294596 від 25.08.2020;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №44 від 06.08.2020, №46 від 07.08.2020, №47 від 10.08.2020, №48 від 12.08.2020, №49 від 14.08.2020, датою фактичного подання на реєстрацію.
Позовні вимоги мотивовані тим, що оспорювані рішення містять лише загальне твердження про надання позивачем документів із порушенням законодавства та ненадання певних документів, без належної аргументації, що повністю нівелює принцип визначеності, прозорості та обґрунтованості рішення.
Ухвалою суду від 30.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Ухвалою суду від 12.11.2020 від позивача витребувано додаткові докази по справі.
Представник ГУ ДПС у Чернігівській області подав відзив, в якому позов не визнає, обґрунтовуючи тим, що оскаржувані рішення прийняті в порядку та строки, визначені законодавством, з огляду на подання позивачем документів, складених із порушенням законодавства, та відсутністю певних документів.
ДПС України відзив на позов подано не було.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Позивачем надано відповідь на відзив, в якій вважає доводи відповідача 1 необґрунтованими.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
ПП Каштан є юридичною особою з 26.11.2020, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис. Основний вид діяльності підприємства є: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11), допоміжна діяльність у рослинництві (код КВЕД 01.61).
ПП Каштан з 25.04.2003 зареєстровано платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом з реєстру платників податку на додану вартість № 1825074500011(а.с.32).
ПП Каштан на умовах договорів оренди користується земельними ділянками на території Ічнянського району Чернігівської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва строком до 2029 року з правом пролонгації, що підтверджується відповідними витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, копії яких містяться в матеріалах справи.
У власності ПП Каштан перебувають нежитлові будівлі, комори, критий тік, телятник та інші нежитлові будівлі, розташовані за адресою: вул. Шматків,19в, с. Ольшана, Ічнянський район, Чернігівська область, що підтверджується копіями свідоцтва про право власності на нерухоме майно, наявних в матеріалах справи.
З матеріалів справи суд встановив, що 10.08.2020 між ПП Каштан (Орендодавець) та Фермерським господарством Колосиста Нива (Орендар) укладено договір оренди сільськогосподарської техніки №3, відповідно до умов якого Орендодавець передає, а Орендар приймає сільськогосподарську техніку разом з екіпажем. Згідно акту прийому-передачі Орендодавець передав, а Орендар прийняв комбайн марки NewHolland, реєстраційний номер НОМЕР_1 разом з екіпажем (а.с.53-57).
У подальшому, 12.08.2020 між Орендодавцем та Орендарем складено акт про виконані роботи на загальну суму 72000,00 грн, в тому числі ПДВ 12000,00 грн. та виписано рахунок фактуру №21 за оренду комбайна на загальну суму 72000,00 грн, в тому числі ПДВ 12000,00 грн., який оплачено згідно платіжного доручення №611 від 12.08.2020 (а.с.58-60).
12.08.2020 ПП Каштан складено податкову накладну №48 на загальну суму 72000,00 грн, в тому числі ПДВ 12000,00 та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі-ЄРПН),(а.с.61).
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ( далі-Комісія) №1864412/32294596 від 09.09.2020 відмовлено в реєстрації податкової накладної №48 з підстав: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства та задіяння у розповсюдженні ймовірного схемного податкового кредиту(а.с.62).
27.08.2020 ПП Каштан на вказане рішення подана скарга, до якої надано письмові пояснення та перелік документів на підтвердження реальності господарської операції (а.с.63).
08.09.2020 за результатами розгляду скарги Комісією прийнято рішення №48496/32294596/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення №1864412/32294596 від 09.09.2020 без змін. Підставою відмови у задоволення скарги зазначено: ненадання платником податку копій документів, а саме копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/робіт послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси(а.с.64).
13.08.2020 між ПП Каштан (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Колос України (Покупець) укладено договір поставки №13/08/2020, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується передати, а Покупець прийняти та оплатити пшеницю 4 кл. українського походження, врожаю 2020 року на умовах зазначених, у цьому Договорі в розмірі 100 тон +/-10% (а.с.65-68).
На підтвердження поставки товару позивачем надано: рахунок-фактуру №22 від 13.08.2020 на загальну суму 621500,00 грн, в тому числі ПДВ 103583, 33 грн; видаткову накладну №42 від 14.08.2020; платіжне доручення №868 від 14.08.2020; ТНТ від 14.08.2020 (а.с.69-79).
14.08.2020 ПП Каштан складено податкову накладну №49 на загальну суму 621500,00 грн. та направлено на реєстрацію в ЄРПН (а.с.80).
Рішенням Комісії №1864403/32294596 від 25.08.2020 відмовлено у реєстрації податкової накладної №49 з підстав: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства; надані документи не дають можливості підтвердити господарську операцію у зв`язку з невідповідністю даних у повідомленні, податковій накладній та первинних документах (а.с.146-147).
28.08.2020 ПП Каштан на вказане рішення подана скарга, до якої надано письмові пояснення та перелік документів на підтвердження реальності господарської операції (а.с.81).
03.09.2020 за результатами розгляду скарги Комісією прийнято рішення №47877/32294596/2, яким скаргу залишено без задоволення, а рішення №1864403/32294596 від 25.08.2020 без змін. Підставою відмови у задоволення скарги зазначено: ненадання платником податку копій документів, а саме копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/робіт послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси (а.с.83).
04.08.2020 між ПП Каштан (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Концерн Прометей (Покупець) укладено договір поставки сільськогосподарської продукції №44373, відповідно до умов якого Продавець зобов`язується передати Покупцю сільськогосподарську продукцію, найменування та загальна кількість товару визначається сторонами у Специфікації (а.с.84- 90).
На підтвердження поставки товару позивачем надано: специфікацію, рахунок-фактуру №19 від 04.08.2020; платіжне доручення №58 від 06.08.2020; видаткову накладну №38; ТНТ від 06.08.2020 (а.с.91-95).
06.08.2020 ПП Каштан складено накладну №44 на загальну суму 200000,00 грн, в тому числі ПДВ 33333,33 грн. та направлено до ЄРПН (а.с.96).
Рішенням Комісії №1859414/32294596 від 21.08.2020 відмовлено у реєстрації податкової накладної №44 з підстав надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та задіяння у розповсюдженні ймовірного схемного податкового кредиту (а.с.97).
27.08.2020 ПП Каштан на вказане рішення подана скарга, до якої подано письмові пояснення та перелік документів на підтвердження реальності господарської операції.
03.09.2020 за результатами розгляду скарги Комісією прийнято рішення №47815/32294596/2, яким скаргу залишено без задоволення, рішення №1859414/32294596 від 21.08.2020 без змін. Підставою відмови у задоволення скарги зазначено: ненадання платником податку копій документів, а саме копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/робіт послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси (а.с.100).
07.08.2020 відповідно до умов договору від 04.08.2020 № 44373 платіжним дорученням №1761 перераховано Продавцю 280000,00 грн. 07.08.2020 Продавцем відповідно до видаткової накладної №40 передано Покупцю пшениці врожаю 2020 року на загальну суму 315096,00 грн. Поставка товару підтверджується ТНТ від 07.08.2020 (а.с.107-110).
07.08.2020 ПП Каштан складено податкову накладу № 46 на загальну суму 280000,00 грн., в тому числі ПДВ 46666,67 грн. на направлено до ЄРПН (а.с.111).
Рішенням Комісії №1859413/32294596 від 21.08.2020 відмовлено в реєстрації податкової накладної з підстав надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства та задіяння у розповсюдженні ймовірного схемного податкового кредиту (а.с.112-113).
26.08.2020 ПП Каштан на вказане рішення подана скарга, до якої подано письмові пояснення та перелік документів на підтвердження реальності господарської операції (а.с.114).
03.09.2020 за результатами розгляду скарги Комісією прийнято рішення №47785/32294596/2, яким скаргу залишено без задоволення, рішення №1859413/32294596 від 21.08.2020 без змін. Підставою відмови у задоволення скарги зазначено: ненадання платником податку копій документів, а саме копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/робіт послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси (а.с.116).
10.08.2020 відповідно до умов договору від 04.08.2020 № 44373 платіжним дорученням №1861 перераховано 660000,00 грн. 10.08.2020 Продавцем відповідно до видаткової накладної №41 передано Покупцю пшениці врожаю 2020 року на загальну суму 272802,00 грн(а.с.117-120).
10.08.2020 ПП Каштан складено податкову накладну № 47 на загальну суму 660000,00 грн., в тому числі ПДВ 110000000 грн та направлено до ЄРПН (а.с.121).
Рішенням Комісії №1859412/32294596 від 21.08.2020 відмовлено в реєстрації з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/робіт послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних, розрахункових документів та /або банківських виписок з особових рахунків (а.с.123-124).
31.08.2020 ПП Каштан на вказане рішення подана скарга, до якої надано письмові пояснення та перелік документів на підтвердження реальності господарської операції (а.с.126).
03.09.2020 за результатами розгляду скарги Комісією прийнято рішення №47891/32294596/2, яким скаргу залишено без задоволення, рішення №1859412/32294596 від 21.08.2020 без змін. Підставою відмови у задоволення скарги зазначено: ненадання платником податку копій документів, а саме копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/робіт послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси (а.с.127).
13.08.2020 Товариством з обмеженою відповідальністю Концерн Прометей (Покупець) позивачу направлено лист № 1 про повернення коштів в сумі 387543,00 грн (а.с.134), які перераховані 20.08.2020, що підтверджено платіжним дорученням №328 (а.с.136).
Вважаючи вищевказане рішення ГУ ДПС у Чернігівській області протиправним та таким, що підлягає скасуванню, ПП Каштан звернулось до суду за захистом своїх прав та інтересів з відповідним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.
У статті 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі-ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 затверджено порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246), яким передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Окреслений Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як видно з матеріалів справи, податковий орган направив позивачу квитанції про зупинення спірних накладних №9204184345 від 18.08.2020, №9201526216 від 14.08.2020, №9201970123 від 14.08.2020, №9201529990 від 14.08.2020, №9204179873 від 18.08.2020 (а.с.82,98,115,122,125), в яких зазначено: Документ прийнято. Реєстрація зупинена з підстав Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, 77,31, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 44 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі- Порядок прийняття рішень), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку прийняття рішень визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3,4 Порядку прийняття рішень визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктами 5, 6 Порядку прийняття рішень визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:
1.договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
2.договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
3.первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
4.розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
5.документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку прийняття рішень, копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку прийняття рішень визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 11 Порядку прийняття рішень.
Як вже встановив суд, на виконання пропозицій податкового органу, вказаних у квитанціях, позивачем надано письмові пояснення та первинні документи відповідно до переліку, визначеного Порядком № 520.
В той же час відповідачем 1, відповідно до положень статті 73-75,77 КАС України, не доведено належними та допустимими доказами на підставі яких даних і з яких джерел контролюючий орган дійшов висновку, що первинні документи, складені платником податку з порушенням законодавства, яких конкретно документів не надано, і що позивач задіяний у розповсюдженні ймовірного схемного податкового кредиту.
Додатково суд зазначає, що наявність підстав для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної - надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, має бути підтверджена контролюючим органом у порядку, що визначений ПК України. У разі якщо, така невідповідність полягає у надані платником податків первинних документів, що складені за підсумками господарської операції, яка фактично не здійснювалася - зазначений факт повинен бути встановлений за результатами документальної перевірки.
При цьому суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до індивідуальних актів, як актів правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення для його прийняття. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Однак відповідачем 1 не доведено належними та допустимими доказами правомірність оскаржуваних рішень, що є підставою для визнання їх протиправними та скасуванню.
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами Порядку №1246 визначено компетенцію Державної фіскальної служби України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі рішення суду.
Суд зазначає, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС зареєструвати розрахунки коригування в ЄРПН.
Відтак, оскільки спірні рішення підлягають скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку № 1246, суд приходить до висновку зобов`язати відповідача-2 зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №44 від 06.08.2020, №46 від 07.08.2020, №47 від 10.08.2020, №48 від 12.08.2020, №49 від 14.08.2020, датою подання на реєстрацію.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 10510,00 грн, оригінали платіжних доручень знаходиться в матеріалах адміністративної справи.
Тому за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Чернігівській області та ДПС України на користь ПП Каштан підлягає стягненню, сплачений ним при поданні позовної заяви, судовий збір в розмірі 5255,00 грн з кожного.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області №1859414/32294596 від 21.08.2020, №1859413/32294596 від 21.08.2020, №1859412/32294596 від 21.08.2020, №1864412/32294596 від 25.08.2020, №1864403/32294596 від 25.08.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №44 від 06.08.2020, №46 від 07.08.2020, №47 від 10.08.2020, №48 від 12.08.2020, №49 від 14.08.2020, датою подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області на користь Приватного підприємства Каштан судовий збір в розмірі 5255,00 грн (п`ять тисяч двісті п`ятдесят п`ять) грн, сплачений відповідно до платіжних доручень № 354 від 16.09.2020 та № 364 від 24.09.2020.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Приватного підприємства Каштан судовий збір в розмірі 5255,00 грн (п`ять тисяч двісті п`ятдесят п`ять) грн, сплачений відповідно до платіжних доручень № 354 від 16.09.2020 та № 364 від 24.09.2020.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Позивач: Приватне підприємство "Каштан", вул.Шматків, буд.19-В, с.Ольшана, Ічнянський район, Чернігівська область, 16763, код ЄДРПОУ 32294596.
Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області, вул.Реміснича, буд.11,м.Чернігів,14000, код ЄДРПОУ 43143966.
Відповідач : Державна податкова служба України, Львівська площа,8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393.
Повний текст рішення виготовлено 30 листопада 2020 року.
Суддя І.І. Соломко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2020 |
Оприлюднено | 01.12.2020 |
Номер документу | 93165087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні