ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.11.2020 Справа № 904/5303/20
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Кеся Н.Б.
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙДВЕСТ ЛТД", м.Київ
про стягнення 140816,22 грн
Представники сторін в судове засідання не викликались
СУД ВСТАНОВИВ:
1. Короткий зміст позовних вимог
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙДВЕСТ ЛТД" (далі-Позивач) 29.09.2020 року звернулося з позовом до Комунального закладу "Криничанський психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради" (далі-Відповідач), в якому просить суд стягнути з Відповідача на свою користь 140000,00 грн основного боргу, 368,22 грн 3% річних, 448,00 грн пеня відповідно до п. 5.2 Договору, а також суму судових витрат в розмірі 2112,24 грн.
В обґрунтування позову Позивач посилається на неналежне виконання Відповідачем своїх грошових зобов`язань за Договором про закупівлю №71 від 04.08.2020.
2. Процесуальні питання, вирішені судом
30.09.2020 ухвалою суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі.
Розгляд справи №904/5303/20 відбувався за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами.
Відповідач заперечень щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження не подав, про відкриття провадження у справі повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням, в якому зазначено про вручення кореспонденції суду 09.10.2020 (арк.с. 68).
3. Позиції інших учасників справи
06.10.2020 на електронну адресу суду Відповідач направив відзив на позовну заяв (арк.с. 58-59), в якому вказує про таке:
відповідно до п.п.5.1. п.5 Договору №71 від 04.08.2020року оплата Замовником за фактично поставлений товар, який зазначений в накладній та відповідає специфікації здійснюється шляхом безготівкового перерахунку на рахунок постачальника протягом 20 календарних днів та по мірі надходження фінансування;
відповідно до п.п.3.3. п.3 Статуту закладу, затвердженого рішенням Дніпропетровської обласної ради №388-14/VII від 19.10.2018року джерелами фінансування закладу є видатки обласного бюджету, добровільні пожертвування, благодійні внески юридичних і фізичних осіб та інші джерела, не заборонені законодавством;
відповідно до виписки з системи дистанційного обслуговування клієнтів з використанням програмно - технічного комплексу "Клієнт казначейства - Казначейство", де розпорядник бюджетних коштів - казначейство, 28 вересня 2026 року виділило кошти на оплату за товар, по державній закупівлі, яка була здійснена 04.08.2020 року;
відповідно до платіжного доручення від 01.10.2020року вся сума в розмірі 140000,00 грн за отриману центрифугу по накладній №0043 від 04.08.2020 року була перерахована Позивачу 02.10.2020 року, тобто протягом трьох днів.
4. Обставини, встановлені судом під час розгляду справи по суті
04.08.2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙДВЕСТ ЛТД" (далі-Постачальник) та Комунальним закладом "Криничанський психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради" (далі-Замовник) укладено договір про закупівлю №71 (далі-Договір).
Відповідно до умов Договору:
Предметом Договору є поставка Постачальником Замовнику товарів, які зазначені у специфікації додаток №1) код класифікатора ДК 021:2015-42716000-8 Пральні машини, машини для сухого чищення та сушильні машини (центрофуга для віджиму білизни).
1.1. Постачальник передає Замовнику Товар в асортименті, кількості та по цінах, зазначених у видаткових накладних; що відповідає специфікації (Додаток №1) цього Договору та є його невід`ємною частиною.
3.1. Постачання Товару здійснюється з моменту укладання договору але не пізніше 30 календарних днів з дати проведення аукціону власними силами та за власний рахунок Постачальника за адресою: вул.Садова, 1, с.Зелена Долина, Криничанський р-н, Дніпропетровська область. Постачальник повинен відвантажити Товар в упаковці, яка б забезпечила збереження від пошкоджень при транспортуванні та тривалому зберіганні. .
3.4. Датою поставки товару Постачальником, вважається дата яка зазначена у видатковій накладній.
3.5. Постачальник разом з Товаром передає Замовнику наступні документи в належно-оформленому вигляді: - видаткову накладну/
4.1. Загальна сума договору становить 140000,00 грн в т.ч. ПДВ 23333,33 грн.
5.1. Оплата Замовником за фактично поставлений товар, який зазначений в накладній та відповідає Специфікації (Додатку №1) здійснюється шляхом безготівкового перерахунку на рахунок Постачальника протягом 20 календарних днів та по мірі надходження фінансування.
6.6. Строк постачання товарів рахується з дати укладення договору, але не пізніше 30 календарних днів з дати проведення аукціону до 18.08.2020 року.
11.1. Даний договір вступає в дію з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін і скріплення їх печатками в межах діючих строків позовної давності, питання виноситься та обговорюється в установленому порядку в Господарському суді за місцем знаходження відповідача.
Між Постачальником та Замовником було підписано специфікацію з найменуванням товару - Центрифуга ТL-50 - 1 шт. загальна вартість з ПДВ - 140000,00 грн (арк.с. 10).
Так, на виконання умов договору Постачальник здійснив поставку Товару на загальну суму 140000,00 грн, що підтверджується видатковою накладною №0043 від 04.08.2020, підписаною представником Позивача та Відповідача (арк.с. 11).
Після відкриття провадження у справі, Відповідач здійснив повну оплату на суму 140000,00 грн за поставлений товар, що підтверджується банківською випискою (арк.с. 62).
За несвоєчасну оплату товару, який постачається, Замовник сплачує пеню у розмірі облікової ставки НБУ за кожний день прострочення (п. 5.2 Договору).
Згідно з розрахунком Позивача сума пені складає 448,0 грн, яка нарахована за період з 25.08.2020 по 25.09.2020.
Сума пені розрахована на суму боргу з правильним визначенням періоду прострочення та правильним застосуванням розміру облікової ставки НБУ, яка діяла в період прострочки.
На підставі ст. 625 ЦК України Позивач нарахував Відповідачу суму 368,22 грн 3% річних за загальний період з 25.08.2020 по 25.09.2020. Нараховані Позивачем 3% річних відповідають вимогам чинного законодавства.
5. Норми права та мотиви, з яких виходить господарський суд при прийнятті рішення
Правовідносини сторін ґрунтуються на договорі поставки, який регулюється статтями 264-271 Господарського кодексу України.
Так, відповідно до ст.265 ГК України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Відповідно до статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно з частинами 1 і 7 ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору; а одностороння відмова від виконання зобов`язань не допускається крім випадків, передбачених законом.
Статтею 611 ЦК України встановлено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема:
1) припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору;
2) зміна умов зобов`язання;
3) сплата неустойки;
4) відшкодування збитків та моральної шкоди.
Статтею 625 ЦК України передбачено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Враховуючи наведені норми чинного законодавства, суд зазначає, що матеріалами справи доводиться факт поставки товару Позивачем та прострочення виконання грошових зобов`язань з боку Відповідача.
Посилання Відповідача на те, що розпорядником бюджетних коштів було виділено кошти на оплату за товар лише у жовтні 2020 року, і залежність оплати від цього передбачена договором, судом відхилено з огляду на таке. Так, Відповідач не надав доказів неможливості розрахуватися раніше, зокрема, не надав доказів своєчасного звернення до розпорядника коштів після отримання товару та відсутність коштів у спірний період. Також, слід зазначити, що зі змісту пункту 5.1 договору, яким встановлений строк оплати, не передбачена залежність оплати від бюджетного фінансування Відповідача поза межами 20-тиденного строку з моменту поставки товару. Отже, Позивач вправі був розраховувати на своєчасне отримання ним оплати в межах цього строку. Крім того, положення статті 625 ЦК України не позбавляють боржника від відповідальності перед кредитором у випадку неможливості виконання боржником грошового зобов`язання.
6. Висновки господарського суду за результатами вирішення спору
Враховуючи наведені норми чинного законодавства, а також встановлений судом факт поставки та його неоплату в обумовлені договором строки Відповідачем, суд задовольняє позовні вимоги Позивача на суму 448 грн пені та 368,22 грн 3% річних.
В частині позовних вимог про стягнення основного боргу на суму 140000,00 грн суд провадження у справі закриває на підставі п.2 ч.1 ст. 231 ГПК України у зв`язку із припиненням предмета спору через погашення основного боргу Відповідачем після відкриття провадження у справі.
Судові витрати Позивача щодо сплати судового збору підлягають покладенню повністю на Відповідача.
Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙДВЕСТ ЛТД" до Комунального закладу "Криничанський психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради" задовольнити частково.
Стягнути з Комунального закладу "Криничанський психоневрологічний інтернат" Дніпропетровської обласної ради" (52323, Дніпропетровська область, Криничанський район, с.Зелена Долина, вул.Садова, буд. 1, код ЄДРПОУ 24448811) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙДВЕСТ ЛТД" (03191, м.Київ, вул.Вільямса, буд. 9, корп. 2, кв. 80, код ЄДРПОУ 39367047) 448 грн пені та 368,22 грн 3% річних та судовий збір у розмірі 2112,24 грн.
В частині позовних вимог про стягнення основного боргу на суму 140000,00 грн закрити провадження.
Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 ГПК України.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено 30.11.2020
Суддя Н.Б. Кеся
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2020 |
Оприлюднено | 02.12.2020 |
Номер документу | 93191837 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кеся Наталія Борисівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кеся Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні