Справа №461/7320/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 листопада 2020 року м.Львів
Галицький районний суд м. Львова
в складі:
головуючого судді Романюк В.Ф.
за участю:
секретаря судового засідання Цюпака В.І.
позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Львові справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Галицької митниці Державної митної служби України (адреса: 79000, м.Львів, вул. Костюшка, 1, код ЄДРПОУ 4334871) про скасування постанови про порушення митних правил,
встановив:
Позивач звернувся до суду з позовом до Галицької митниці Державної митної служби України, в якому просить суд скасувати постанову про порушення митних правил №1009/20900/20 від 09.06.2020 р.
В обгрунтування поданого позову покликається на те, що постановою про порушення митних правил № 1009/20900/20 від 09.06.2020, ОСОБА_1 , визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.2 ст. 469 МК України та накладено адміністративне стягнення в розмірі 8 500,00 грн.
Підставою визнання ОСОБА_1 винним в оскаржуваній постанові вказано невжиття ним заходів з товарами, які перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, передбачених ч.4 ст.204 Митного кодексу України, а саме:
1)задекларовані власником або уповноваженою ним особою до відповідного митного режиму; або
2)передані власником або уповноваженою ним особою, утримувачем складу тимчасового зберігання, митного складу, організацією - отримувачем гуманітарної допомоги відповідному органу доходів і зборів для зберігання та/або розпорядження відповідно до цього Кодексу; або
3)відправлені під митним контролем до інших органів доходів і зборів для їх подальшого митного оформлення; або
4) вивезені за межі митної території України.
Позивач зазначає, що в оскаржуваній постанові не деталізовано, яку конкретно з вищеперерахованих чотирьох дій ним особисто не вчинено і взагалі незрозуміло чому вказано, що таку дію мав вчиняти особисто ОСОБА_1 , як фізична особа, а не власник товару, юридична особа - Благодійна організація МЦВПЮ .
Якщо малося на увазі, що необхідно було задекларувати товари до митного оформлення, то не було враховано, що дану дію та і інші дії не було вчинено не з його вини.
Міністерством соціальної політики на момент закінчення строків зберігання товару протиправно не визнано даний товар гуманітарною допомогою та не включено їхньою організацію до єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги при наявності всіх законних підстав для цього.
Позивач вважає, що в даному випадку відсутній обов`язковий елемент суб`єктивної сторони правопорушення, а тому просить суд позов задоволити.
Ухвалою суду від 16.10.2020 р. прийнято до свого провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Львівської митниці Державної фіскальної служби про скасування постанови у справі про порушення митних правил. /а.с.55/.
16 жовтня 2020 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. Згідно якого просить суд відмовити у задоволенні позову. /а.с.57-62/.
У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеним у позові. Просив суд позовні вимоги задоволити повністю.
Заслухавши пояснення позивача ОСОБА_1 , дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
Згідно з частиною 2 статті 124 Конституції України , яка є нормою прямої дії, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Відповідно до вимог ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Суд встановив, що 12.12.2019 до відділу митного оформлення № 2 митного поста Городок Галицької митниці Держмитслужби керівником Благодійної організації Західна-регіональна Благодійна організація Міжнародного Центру впровадження Програм ЮНЕСКО (код ЄДРПОУ 39043497) ОСОБА_1 подано необхідні для розміщення товарів на склад організації - отримувача гуманітарної допомоги документи, а саме: заява від 12.12.2019 № 051/7.4-28-10-02/47 та єдиний уніфікований документ для розміщення товарів на тимчасове зберігання на складі гуманітарної допомоги від 12.12.2019 № 051/7.4-28-10-02/47 на товари згідно із специфікацією дарчого листа (медична апаратура) загальною вагою 5 000 кг, кількість 89 шт. (лист дарування від 13.11.2019 б/н).
На підставі зазначених вище документів вказані товари згідно із специфікацією дарчого листа (медична апаратура) загальною вагою 5 000 кг, кількість 89 шт. були розміщені на складі організації - отримувача гуманітарної допомоги, розташованого за адресою: м. Львів (Винники), вул. Івасюка, буд. 31, та встановлено строк тимчасового зберігання, а саме до 11.03.2020.
Відповідно до ч.3 ст.204 Митного кодексу України ОСОБА_1 до Галицької митниці Держмитслужби 11.03.2020 було подано заяву № 10087/14-28-10 про продовження строку перебування товарів за єдиним уніфікованим документом для розміщення товарів на тимчасове зберігання на складі гуманітарної допомоги від 12.12.2019 № 051/7.4-28-10-02/47 на товари згідно із специфікацією дарчого листа (медична апаратура) загальною вагою 5 000 кг, кількість 89 шт. до 10.04.2020 у зв`язку з потребою в отриманні від Міністерства соціальної політики України дозвільних документів для митного оформлення товарів, як таких, що мають статус гуманітарної допомоги.
Як зазначено в єдиному уніфікованому документі для розміщення товарів на тимчасове зберігання на складі гуманітарної допомоги від 12.12.2019 № 051/7.4-28-10-02/47 на товари згідно із специфікацією дарчого листа (медична апаратура) загальною вагою 5 000 кг, кількість 89 шт., ОСОБА_1 був ознайомлений із положеннями митного законодавства, що регламентують питання тимчасового зберігання товарів підприємством під митним контролем та відповідальності за порушення цих положень (статті 201-206, 437-441, 468-485 МК України), про що свідчить його підпис.
Відповідно до частини першої статті 201 МК України товари з моменту пред`явлення їх митному органу до поміщення їх у відповідний митний режим можуть перебувати на тимчасовому зберіганні під митним контролем. Тимчасове зберігання товарів під митним контролем здійснюється на складах тимчасового зберігання.
Частиною другою цієї ж статті МК України передбачено, що товари гуманітарної допомоги для їх тимчасового зберігання з дозволу відповідного митного органу можуть розміщуватися на складах організацій - отримувачів гуманітарної допомоги. При цьому керівник організації - отримувача гуманітарної допомоги забезпечує ведення обліку товарів, що розміщуються на складі цієї організації та випускаються з нього, в порядку, передбаченому для складів тимчасового зберігання, та щоквартальне подання митному органу звіту про рух товарів на складі за формою, що встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до частини четвертої статті 204 МК України до закінчення строків зберігання, зазначених у частинах першій - третій цієї статті, товари, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, повинні бути: 1) задекларовані власником або уповноваженою ним особою до відповідного митного режиму; або 2) передані власником або уповноваженою ним особою, утримувачем складу тимчасового зберігання, митного складу, організацією - отримувачем гуманітарної допомоги відповідному митному органу для зберігання та/або розпорядження відповідно до цього Кодексу; або 3) відправлені під митним контролем до інших митних органів для їх подальшого митного оформлення; або 4) вивезені за межі митної території України.
18.05.2020 Галицькою митницею Держмитслужби встановлено, що ОСОБА_1 не були вжиті заходи, передбачені ч. 4 ст. 204 МК України, щодо товарів, розміщених на складі організації-отримувача гуманітарної допомоги, розташованого за адресою: м. Львів (Винники), вул. Івасюка, буд. 31, за єдиним уніфікованим документом для розміщення товарів на тимчасове зберігання на складі гуманітарної допомоги від 12.12.2019 № 051/7.4-28-10-02/47, згідно із специфікацією дарчого листа (медична апаратура) загальною вагою 5 000 кг, в кількості 89 шт.
У зв`язку з встановленням факту невжиття передбачених частиною четвертою статті 204 МК України заходів щодо товарів, строк тимчасового зберігання яких під митним контролем на складі тимчасового зберігання, на складі організації - отримувача гуманітарної допомоги або на митному складі закінчився 18.05.2020 стосовно ОСОБА_1 Галицькою митницею Держмитслужби складено протокол про порушення митних правил № 1009/20900/20 за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 469 МК України.
09.06.2020 Галицькою митницею Держмитслужби винесено постанову в справі про порушення митних правил № 1009/20900/20, відповідно до якої ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною другою ст. 469 МК України, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на суму 8 500 гривень.
Відповідно до ч.2 ст.459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягай 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п. 43 ст. 4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини першої статті 201 МК України товари з моменту пред`явлення їх митному органу до поміщення їх у відповідний митний режим можуть перебувати на тимчасовому зберіганні під митним контролем. Тимчасове зберігання товарів під митним контролем здійснюється на складах тимчасового зберігання. Частиною другою цієї ж статті МК України передбачено, що товари гуманітарної допомоги для їх тимчасового зберігання з дозволу відповідного митного органу можуть розміщуватися на складах організацій - отримувачів гуманітарної допомоги.
Статтею 202 МК України передбачено, що єдиним документом, необхідним для розміщення товарів на тимчасове зберігання під митним контролем, є уніфікований документ за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, що містить опис цих товарів на підставі товаросупровідних документів.
Частиною першою статті 204 МК України встановлено, що загальний строк тимчасового зберігання товарів під митним контролем становить 90 календарних днів. Частиною третьою цієї ж статті МК України визначено, що строк тимчасового зберігання товарів, зазначений у частині першій цієї статті, за заявою власника або уповноваженої ним особи може бути продовжений (але не більше ніж на 30 днів) митним органом, за дозволом якого товари були розміщені на складі.
Відповідно до частини четвертої статті 204 МК України до закінчення строків зберігання, зазначених у частинах першій - третій цієї статті, товари, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, повинні бути: 1) задекларовані власником або уповноваженою ним особою до відповідного митного режиму; або 2) передані власником або уповноваженою ним особою, утримувачем складу тимчасового зберігання, митного складу, організацією -отримувачем гуманітарної допомоги відповідному митному органу для зберігання та/або розпорядження відповідно до цього Кодексу; або 3) відправлені під митним контролем до інших митних органів для їх подальшого митного оформлення; або 4) вивезені за межі митної території України.
Представник відповідача у відзиві на позовну заяву зазначає, що відповідно до наявних в матеріалах справи про порушення митних правил № 1009/20900/20 службової записки відділу митного оформлення № 2 митного поста Городок Галицької митниці Держмитслужби від 14.05.2020 № 115/7.4-28-10-02/30 та пояснень ОСОБА_1 від 18.05.2020 підтверджено факт невжиття ОСОБА_1 жодного з передбачених ч.4 ст.204 МК України заходів щодо товарів, строк тимчасового зберігання яких під митним контролем на складі організації - отримувача гуманітарної допомоги закінчився. У свою чергу позивачем не надано доказів на спростування зазначеного.
Як вбачається із описової частини постанови Галицької митниці Держмитслужби від 09.06.2020 у справі про порушення митних правил № 1009/20900/20, в якій зазначено, що під час розміщення 12.12.2019 товарів на тимчасове зберігання на складі гуманітарної допомоги саме ОСОБА_1 був ознайомлений із положеннями митного законодавства, що регламентують питання тимчасового зберігання товарів підприємством під митним контролем та відповідальності за порушення цих положень (статті 201-206, 437-441, 468-485 МК України), про що свідчить його підпис в єдиному уніфікованому документі для розміщення товарів на тимчасове зберігання на складі гуманітарної допомоги від 12.12.2019 № 051/7.4-28-10-02/47.
Крім того, суд звертає увагу на те, документи, які містяться в матеріалах справи та подані скаржником до скарги на постанову Галицької митниці Держмитслужби від 09.06.2020 у справі про порушення митних правил № 1009/20900/20, підписані саме директором Благодійної організації Західна-регіональна Благодійна організація Міжнародного Центру впровадження Програм ЮНЕСКО ОСОБА_1 /а.с. 30-50/.
Частиною 1 статті 459 МК України передбачено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до статті 11 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.
Як вбачається зі змісту оскаржуваної постанови, у своїх поясненнях від 18.05.2020 ОСОБА_1 вказав, що На адресу нашої організації надійшов гуманітарний вантаж, який розмістили 12.12.2019 в Винниківському госпіталі під митний нагляд. Мною були подані документи на визнання вантажу гуманітарною допомогою у Мінсоцполітики. Вантаж розглянула комісія Мінсоцполітики і попросила надати специфікацію з підписом дарувальника, я її надав 22.12.2019, далі мене виключили з списку отримувачів 09.01.2020. Я неодноразово звертався в Мінсоцполітики, щоб організацію поновили в списку, але отримував відписки. ... Я знов писав звернення, але безрезультатно, у зв`язку з карантином комісія в Мінсоцполітики збирається тільки дистанційно, а дистанційно вони не мають бажання розглядати моє питання. В даний час вантаж знаходиться під митним наглядом. До протоколу претензій не маю. При розгляді присутній не буду. .
Таким чином, ОСОБА_1 , маючи інформацію про те, що протягом строку тимчасового зберігання товарів під митним контролем Мінсоцполітики не може розглянути питання щодо визнання гуманітарною допомогою товарів, розміщених на складі організації - отримувача гуманітарної допомоги, розташованого за адресою: м. Львів (Винники), вул. Івасюка, буд. 31, за єдиним уніфікованим документом для розміщення товарів на тимчасове зберігання на складі гуманітарної допомоги від 12.12.2019 №051/7.4-28-10-02/47 згідно із специфікацією дарчого листа (медична апаратура) загальною вагою 5 000 кг, в кількості 89 шт., мав можливість вжити будь-який захід з передбачених ч. 4 ст. 204 МК України. При цьому, на спростування доводів представник відповідача позивачем не надано жодного доказу.
Частиною третьою статті 286 КАС України визначено, що за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право:
1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення;
2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи);
3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення;
4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
Оскільки під час розгляду судом цієї адміністративної справи встановлено, що позивач був притягнутий до адміністративної відповідальності за порушення митних правил обґрунтовано, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 2 , 5, 6 , 73 , 76 , 77 , 139 , 229 , 241-246 , 250 , 255, 286, 288 КАС України , ст.ст.4, 201, 202,204, 459 МК України, ст.11 КУпАП, суд, -
у х в а л и в:
У задоволенні позову ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Галицької митниці Державної митної служби України (адреса: 79000, м.Львів, вул. Костюшка, 1, код ЄДРПОУ 4334871) про скасування постанови про порушення митних правил, відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня складення судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 30.11.2020 р.
Суддя Романюк В.Ф.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2020 |
Оприлюднено | 02.12.2020 |
Номер документу | 93196319 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Галицький районний суд м.Львова
Романюк В. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні