Рішення
від 30.11.2020 по справі 440/5155/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/5155/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю.,

за участю:

секретаря судового засідання - Куць А.С.,

представника позивача - Александрової Є.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременчуцьке ремонтно-транспортне підприємство" про стягнення податкового боргу,

В С Т А Н О В И В:

17 вересня 2020 року позивач Головне управління ДПС у Полтавській області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременчуцьке ремонтно-транспортне підприємство" про стягнення податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 419362,17 грн.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №440/5155/20, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням осіб.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином.

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Згідно з частиною 2 статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необхідність розгляду даної справи за відсутності відповідача за наявними у справі матеріалами.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов таких висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кременчуцьке ремонтно-транспортне підприємство" (код ЄДРПОУ 03757287) у встановленому законом порядку зареєстроване як юридична особа /а.с. 27/.

За даними інтегрованої картки платника податків за відповідачем обліковується податковий борг зі сплати орендної плати з юридичних осіб у розмірі 419 362,17 грн., який виник за наступних підстав.

Відповідачем подано податкову декларацію з орендної плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9022961356 від 15.02.2019 (код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельних ділянок за КОАТУУ - 5310400000), якою визначено суму річного зобов`язання у розмірі 219039,26 грн. з розбивкою річної суми на 12 частин по 18253,27 грн (за грудень 18253,29 грн):

- по строку сплати на 30.04.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.05.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.06.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.07.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.08.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.09.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.10.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.11.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.12.2019 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.01.2020 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 15.02.2019 у розмірі 18253,29 грн.

Загальна сума узгоджених грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб за декларацією №9022961356 від 15.02.2019 становить 182 532,72 грн.

Відповідач не надав доказів на підтвердження сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за декларацією №9022961356 від 15.02.2019.

Таким чином, сума несплаченого грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за декларацією №9022961356 від 15.02.2019 становить 182 532,72 грн.

Крім того, відповідачем подано податкову декларацію з орендної плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9022961356 від 17.02.2020 (код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельних ділянок за КОАТУУ - 5310400000), якою визначено суму річного зобов`язання у розмірі 219039,26 грн. з розбивкою річної суми на 12 частин по 18253,27 грн (за грудень 18253,29 грн):

- по строку сплати на 01.03.2020 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 17.02.2020 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.03.2020 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 17.02.2020 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.04.2020 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 17.02.2020 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 29.06.2020 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 17.02.2020 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.06.2020 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 17.02.2020 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.07.2020 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 17.02.2020 у розмірі 18253,27 грн.;

- по строку сплати на 30.08.2020 визначено грошові зобов`язання відповідно до податкової декларації з орендної плати за землю №9022961356 від 17.02.2020 у розмірі 18253,27 грн.

Загальна сума узгоджених грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб за декларацією №9022961356 від 17.02.2020 становить 127772,89 грн.

Відповідач не надав доказів на підтвердження сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за декларацією №9022961356 від 17.02.2020.

Таким чином, сума несплаченого грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за декларацією №9022961356 від 17.02.2020 становить 127772,89 грн.

У зв`язку із несплатою узгоджених зобов`язань на підставі пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України позивачем нараховано пеню у розмірі 109056,56 грн.

Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Порядок сплати податків і зборів унормований Податковим кодексом України /далі по тексту ПК України/.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи приписи пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України сума податкового зобов`язання, що самостійно визначена платником податків вважається узгодженою.

За визначенням підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 згаданого Кодексу «грошове зобов`язання платника податків» - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання /підпункти 129.1.1, 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 ПК України/ .

Суд вважає, що заявлена позивачем до стягнення сума боргу в 419362,17 грн. відповідає визначенню податкового боргу, наведеному у підпункті 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України: «податковий борг» - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Оцінивши наявні у справі докази в їх сукупності за правилами статті 90 КАС України, суд дійшов висновку, що у спірних правовідносинах закінчився перебіг визначеного кодексом строку виконання податкового обов`язку по сплаті грошового зобов`язання, але фактичних даних, які б засвідчували припинення податкового обов`язку внаслідок самостійного та добровільного перерахування платником податків коштів до бюджету, а також з інших підстав відповідно до положень Податкового кодексу України матеріали справи не містять.

Згідно з пунктами 59.1, 59.3, 59.5 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків /пункт 59.1/.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання /пункт 59.3/.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) /пункт 59.5/.

Судом встановлено, що контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми «Ю» №7629-25/25 від 09.12.2014, яку надіслану відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу, внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та яку вручено уповноваженому представнику 06.02.2015.

Доказів оскарження вказаної вимоги сторонами не надано.

Існування спірної суми податкового боргу на дату розгляду справи судом підтверджено приєднаними до справи роздруківками інтегрованої картки платника податків, які за правилами статей 73 та 74 КАС України та Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07 квітня 2016 року № 422, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 року за № 751/28881, є належними та допустимими доказами невиконання податкового обов`язку з боку відповідача.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючі органи здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Також, підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Враховуючи зазначені вище положення Податкового кодексу України, суд дійшов до висновку, що чинним законодавством контролюючому органу надано право звертатись до суду з позовами про стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.

Позивачем до матеріалів справи надано довідку, за змістом якої відповідач має відкриті рахунки у фінансових установах.

Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, оскільки наявність у відповідача податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 419362,17 грн підтверджено матеріалами справи в їх сукупності, то така заборгованість підлягає стягненню в судовому порядку.

Відзив на позовну заяву із обґрунтуванням заперечень проти позову від відповідача не надходив.

За таких обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог позивача та вважає за необхідне задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивач не поніс судові витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, код ЄДРПОУ 43142831) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременчуцьке ремонтно-транспортне підприємство" (вул. Молодогвардійців, 30, м. Кременчук, Полтавська область, 39627, код ЄДРПОУ 03757287) про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Кременчуцьке ремонтно-транспортне підприємство" (вул. Молодогвардійців, 30, м. Кременчук, Полтавська область, 39627, код ЄДРПОУ 03757287) податковий борг з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 419 362,17 грн. (чотириста дев`ятнадцять тисяч триста шістдесят дві гривні сімнадцять копійок) на розрахунковий рахунок UA988999980000033213812016008, отримувач УК у м. Кременчук/м. Кременчук/18010600, код отримувача (ЄДРПОУ) 37965850, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 01 грудня 2020 року.

Суддя Н.Ю. Алєксєєва

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2020
Оприлюднено03.12.2020
Номер документу93205435
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/5155/20

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні