ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/2862/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтовича І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Приватного підприємства "Чонгар" про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу,
встановив:
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - позивач, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі ) звернулося з позовною заявою до Приватного підприємства Чонгар (далі - відповідач, ПП Чонгар ), в якій просить стягнути податковий борг з платника податків по орендній платі з юридичних осіб у сумі 67 598,66 грн.
Позов мотивує наявністю у відповідача податкового боргу перед бюджетом з орендної плати за землю з юридичних осіб на суму 67 598,66 грн., який виник починаючи з 30.08.2018 року за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, які нараховані згідно: податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 07.02.2018 року по строкам сплати: з серпня 2018 року по грудень 2018 в сумі 16 417,18, січень 2019 року в сумі 16 417.21 грн.; податкового повідомлення - рішення від 04.10.2018 року №0107231205 на суму 1 641.72 грн., прийнятого на підставі акту перевірки від 21.08.2018 року №2992/21 -22-12-05/32785782; податкового повідомлення-рішення від 04.10.2018 року №0107241205 на суму 13 124,28 грн., прийнятого на підставі акту перевірки від 21.08.2018 року №2992/21 -22-12-05/32785782; податкового повідомлення-рішення від 02.08.2019 року №0059675412 на суму 9 900,99 грн., прийнятого на підставі акту перевірки від 18.07.2019 №3993/21-22-54-12/32785782; податкового повідомлення рішення від 01.08.2019 №0059645412 на суму 170,00 грн., прийнятого на підставі акту перевірки від 21.08.2018 №3949/10/21-22-54-12; нарахованої відповідно до положень с.129 ПК України пені в сумі 5 379,74грн.
Враховуючи наявну переплату в сумі 11 616,23 грн. та часткову переплату в сумі 49 504,95 грн., залишок непогашеного податкового боргу становить 67 598,66 грн. Оскільки узгоджені грошові зобов`язання не сплачені відповідачем добровільно, просить стягнути їх суму в судовому порядку.
Ухвалою від 12.08.2020 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справи.
Відповідно до ст.162 КАС України відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Копію ухвали про відкриття спрощеного провадження у справі направлено відповідачу на адресу, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 75560,Херсонська обл., Генічеський район, смт. Новоолексіївка, вул. Петровського,буд.162, рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення 25.08.2020 р., який повернувся до суду з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою".
Положеннями ч.11 ст.126 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи, що поштову кореспонденцію направлено на адресу, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, суд приходить до висновку, що ПП Чонгар належним чином повідомлено про розгляд справи.
У встановлений судом п`ятнадцятиденний строк відповідач відзиву на позовну заяву не надав.
Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Оскільки від сторін не надійшло клопотань про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, приватне підприємство Чонгар (код ЄДРПОУ 32785782) здійснює господарську діяльність на підставі державної реєстрації Генічеською районною державною адміністрацією 27.01.2004 року за № 1611. Взято на облік до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі 31.01.2004 року за №04-3.
За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності за платником податків приватним підприємством Чонгар (код ЄДРПОУ 32785782) обліковується податковий борг по орендній платі з юридичних осіб на суму 67 598,66 грн., який виник починаючи з 30.08.2018 року за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, які нараховані згідно податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 09.02.2018 року № 9016056763 по строкам сплати: 30.08.2018 року в сумі 16 417.18 грн.; 30.09.2018 року в сумі 16 417.18 грн.; 30.10.2018року в сумі 16 417.18 грн.; 30.11.2018 року в сумі 16 417.18 грн.; 30.12.2018 року в сумі 16 417.18 грн.; 30.01.2019 року в сумі 16417.21 грн.; податкового повідомлення- рішення від 04.10.2018 року №0107231205 на суму 1 641.72 грн., прийнятого на підставі акту перевірки від 21.08.2018 року №2992/21 -22-12-05/32785782; податкового повідомлення-рішення від 04.10.2018 року №0107241205 на суму 13 124,28 грн., прийнятого на підставі акту перевірки від 21.08.2018 року №2992/21 -22-12-05/32785782; податкового повідомлення-рішення від 02.08.2019 року №0059675412 на суму 9 900,99 грн., прийнятого на підставі акту перевірки від 18.07.2019 №3993/21-22-54-12/32785782; податкового повідомлення рішення від 01.08.2019 №0059645412 на суму 170,00 грн., прийнятого на підставі акту перевірки від 21.08.2018 №3949/10/21-22-54-12; нарахованої відповідно до положень с.129 ПК України пені в сумі 5 379,74грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення направлено на податкову адресу відповідача, однак поштові відправлення повернуто до контролюючого органу у зв`язку із закінченням терміну зберігання.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.
Відповідно до ст.67 Конституції України на платників податків покладено обов`язок сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах, встановлених законом.
Пунктом 15.1 статті 15 ПК України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до ст.36 ПК України податковим обов`язком платника податку визнається його обов`язок обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Такий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором, він є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (п.54.1 ст.54 ПК України).
Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (п.56.11 ст.56 ПК України).
Згідно п.286.2 ст.284 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.
Пунктом 287.3 статті 287 ПК України передбачено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Наявними у справі доказами підтверджено, що 07.02.2018 р. ПП Чонгар подало до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік, в якій визначило розрахунок грошових зобов`язань наступним чином: січень - грудень - 16417,18 грн., річна сума - 197006,19 грн.
Внаслідок несплати в установлені ПК України строки узгоджених грошових зобов`язань по орендній платі у ПП "Чонгар" утворилася недоїмка в сумі 197006,19грн.
За приписами п.288.7 ст.288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Так, п.269.1 ст.269 ПК України визначено, що платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Об`єкти та база оподаткування земельним податком встановлюється статтями 270, 271 ПК України.
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.285.1 ст.285 ПК України).
Положеннями пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 ПК України визначено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до п.54.5 ст.54 ПК України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Порядок узгодження грошових зобов`язань, визначених контролюючим органом, врегульовано ст.56 ПК України. Так, згідно п.56.1 ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Пунктом 56.2 статті 56 ПК України визначено, що у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.
Відповідно до п.56.3 ст.56 ПК України (в редакції, чинній на час прийняття податкових повідомлень-рішень) скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою (п.56.15 ст.56 ПК України).
Згідно п.56.17 ст.56 ПК України (в редакції, чинній на час прийняття податкових повідомлень-рішень) процедура адміністративного оскарження закінчується: днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк; днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги; днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику; днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань що оскаржувались. День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.
Приписами п.56.18 ст.56 ПК України визначено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Відповідно до п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно п.57.3 ст.57 ПК України (в редакції, чинній на час направлення податкових повідомлень-рішень) у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п.54.3.1-54.3.6 п.54.3 ст.54 вказаного Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг (п.58.3 ст.58 ПК України в редакції, чинній на час направлення податкових повідомлень-рішень).
Як вбачається з матеріалів справи, податкові повідомлення-рішення надіслані ПП Чонгар засобами поштового зв`язку на адресу: 75560,Херсонська обл., Генічеський район, смт. Новоолексіївка, вул. Петровського,буд.162 та отримані частково відповідачем 19.10.2018 р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
При цьому, вказані податкові повідомлення-рішення не були оскаржені відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому визначені за ними грошові зобов`язання набули статусу узгоджених.
Згідно п.58.3 ст.58 ПК України (в редакції, чинній на час направлення податкових повідомлень-рішень) податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Зважаючи на те, що вищевказані податкові повідомлення-рішення направлено на податкову адресу відповідача, однак поштові відправлення повернуто до контролюючого органу із відміткою відділення поштового зв`язку про неможливість вручення, ці податкові повідомлення-рішення відповідно до приписів п.58.3 ст.58 ПК України (в редакції, чинній на час направлення податкових повідомлень-рішень) вважаються врученими платнику податків.
Оскільки узгоджені грошові зобов`язання не сплачено ПП "Чонгар" у встановлений ПК України строк, вони стали податковим боргом платника податків у розумінні пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України.
Пунктами 59.1, 59.5 статті 59 ПК України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Контролюючим органом до боржника застосовувались заходи стягнення, зокрема, на виконання вимог ст.59 ПК України позивачем сформовано податкову вимогу від 05.09.2018 року №82856-17 на суму 4 800,95 грн., яку отримано платником 19.09.2018 року.
Відповідно до положень ст. 129 ПК України відповідачу нарахована пеня в сумі 5 379.74 грн.;
Враховуючи наявну переплату в сумі 11 616,23 грн. та часткову переплату в сумі 49 504,95 грн., залишок непогашеного податкового боргу становить 67 598,66 грн.
Згідно інтегрованої картки платника податку станом на 31.01.2020 р. за ПП Чонгар рахується податковий борг по орендній платі у сумі 67 598,66 грн.
Згідно пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.41.4 ст.41 ПК України).
Відповідно до вимог абз.1 п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п.95.4 ст.95 ПК України).
Враховуючи вищевикладене, оскільки узгоджені грошові зобов`язання в сумі 67598,66 грн., які набули статусу податкового боргу, не сплачені відповідачем добровільно в установленому законом порядку, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономної Республіки Крим та м. Севастополі є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -.
вирішив:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків Приватного підприємства Чонгар (код ЄДРПОУ 32785782) у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по орендній платі з юридичних осіб у сумі 67 598,66 грн. (отримувач - УК у Генічеському р-ні /с. Стрілкове/ 18010600. код отримувача - 37858658, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), номер рахунку - UA458999980334109812000021127, код класифікації доходів бюджету - 18010600).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя І.І. Войтович
кат. 111020300
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2020 |
Оприлюднено | 03.12.2020 |
Номер документу | 93210858 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Войтович І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні