Ухвала
від 30.11.2020 по справі 540/1651/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

30 листопада 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/1651/20

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив :

25.06.2020 року ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1 ), від імені якого діє адвокат Петряєв Володимир Вікторович (далі - представник позивача) звернувся до суду з позовом до Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації (надалі - відповідач), у якому просить:

- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації щодо невиплати позивачу щорічної одноразової грошової допомоги до 5 травня у розмірі встановленому ст. 12 ЗУ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту за період з 2017 по 2019 роки;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації, здійснити перерахунок та виплату разової щорічної грошової допомоги до 05 травня позивачу, згідно вимог ЗУ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту за період з 2017 по 2019 рік в сумі 16825 грн., з урахуванням раніше виплачених коштів.

Ухвалою суду від 30.06.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Як вбачається зі змісту позову, предметом спору у даній справі є невиплата відповідачем частини щорічної одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 до 5 травня за період з 2017 по 2019 роки у розмірі встановленому ст. 12 ЗУ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , а підставою звернення до суду є лист - відповідь Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації від 28.05.2020 р., яким повідомлено, що відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 05.04.2017 р. № 223, від 14.03.2018 р. № 170, від 20.03.2019 р. № 237 ОСОБА_1 було виплачені суми разової грошової допомоги ветеранам війни відповідно у розмірі 1 200,00 грн., 1 265,00 грн., 1 295,00 грн.

Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (з урахуванням рішення Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22 травня 2008 року) щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.

Частиною 1 статті 17-1 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" встановлено, що щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12 - 16 цього Закону, здійснюють центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, через відділення зв`язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.

Отже, вказаним Законом чітко встановлений строк, до якого числа проводяться дані соціальні виплати.

Згідно частин 1, 2 ст. 122 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд зазначає, що за загальним правилом перебіг строку на звернення до адміністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто, коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Незнання про порушення через байдужість до своїх прав або небажання дізнатися не є поважною причиною пропуску строку звернення до суду.

Встановлення строків звернення до суду з відповідними позовними заявами законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України, певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків.

Як зазналось вище, позивачу, як учаснику бойових дій виплачено щорічну разову допомогу до 05 травня відповідно у 2017-2019 роках.

Отже, з відповідним позовом за 2017 - 2019 роки позивач мав можливість звернутись ще у 2017-2019 роках, однак з відповідним позовом звернувся 23 червня 2020 року, про що свідчить відмітка на поштовому конверті про направлення позову до суду.

При цьому, про поновлення строку звернення до суду позивач клопотань не заявляв.

Відповідно до ч. 13 ст. 171 КАС України, суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

Крім того, частиною 1 ст. 123 КАС України передбачено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Поважними причинами визнаються лише ті обставини, які були чи об`єктивно є непереборними, тобто не залежать від волевиявлення особи, що звернулась з адміністративним позовом, пов`язані з дійсно істотними обставинами, перешкодами чи труднощами, що унеможливили своєчасне звернення до суду. Такі обставини мають бути підтверджені відповідними та належними доказами.

Аналогічний висновок міситься у постанові Верховного Суду України від 03.10.2019 року по справі №577/3931/16-а.

Враховуючи, що позов подано з пропуском строку на звернення до адміністративного суду, встановленого ч. 2 ст. 122 КАС України, при цьому позивачем не додано до позову заяву про поновлення цього строку, тому відповідно до ч. 13 ст. 171 КАС України позовна заява підлягає залишенню без руху, із встановленням позивачу строку для усунення її недоліків.

Процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал. ( ч. 2 ст. 241 КАС України).

Керуючись статтями 4, 122, 123, 161, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ухвалив :

Залишити без руху позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення та з питань охорони здоров`я Новотроїцької районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня вручення даної ухвали, шляхом надання заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду та доказів поважності причин його пропуску.

Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із вказівкою на номер справи 540/1651/20 та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

У разі невиконання цієї ухвали, позов буде залишено без розгляду.

Копію ухвали направити (видати) позивачу.

У разі постановлення ухвали в порядку письмового провадження ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала окремо від рішення оскарженню не підлягає, заперечення на неї включається до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя В.А. Дубровна

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2020
Оприлюднено02.12.2020
Номер документу93210896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1651/20

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні