Ухвала
від 25.11.2020 по справі 907/951/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД Закарпатської області

88000, м. Ужгород, вул. Коцюбинського, 2а

e-mail: inbox@zk . arbitr . gov . ua

веб-адреса: http://zk . arbitr . gov . ua

УХвала

про розгляд заяви кредитора з грошовими вимогами

м. Ужгород

"25" листопада 2020 р. Справа № 907/951/15

За заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області №6466/08 від 24.06.2019 з грошовими вимогами до боржника у сумі 484 576,01 грн.

У справі за заявою Ужгородської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області, м. Ужгород до публічного акціонерного товариства "Управління механізації будівництва", м. Ужгород

про банкрутство

Суддя Ремецькі О.Ф.

За участю секретаря судового засідання Мешко Р.В.

За участю представників:

від ініціюючого кредитора - Буря Олександр Олександрович, довіреність № 17/07-16-05-05 від 16 вересня 2020 року

від кредитора (Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області) - Міськова Наталія Василівна, довіреність №113/07.02 від 02 січня 2020 року

від боржника - не з`явився

ліквідатор - не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Закарпатської області від 15.05.2019 року прийнято справу №907/951/15 до свого провадження та призначено розгляд справи у судовому засіданні на 11.06.2019 року, згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.05.2019.

11.06.2019 року Господарським судом Закарпатської області прийнято постанову про припинення процедури санації боржника публічного акціонерного товариства "Управління механізації будівництва" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Огарьова, буд.6-8, код 05433778), припинення повноваження керуючого санацією боржника публічного акціонерного товариства "Управління механізації будівництва" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Огарьова, буд.6-8, код 05433778) арбітражного керуючого Гупало Тараса Вальдемаровича (ліцензія арбітражного керуючого серії АВ №456603 від 11.06.2009р., свідоцтво арбітражного керуючого №510 від 15.03.2013 р., 79000, м. Львів, вул. Тракт Глинянський,161 б), відкриття ліквідаційної процедури строком на дванадцять місяців та призначення ліквідатором публічного акціонерного товариства "Управління механізації будівництва" арбітражного керуючого Гупало Тараса Вальдемаровича. У відповідності до вимог закону судом здійснено офіційне оприлюднення на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання публічного акціонерного товариства "Управління механізації будівництва" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Огарьова, буд.6-8, код 05433778) банкрутом.

Повідомлення про визнання Публічне акціонерне товариство "Управління механізації будівництва" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 14.06.2019 за № 60350.

Ухвалою суду від 06.08.2019 було замінено сторону (кредитора)- Ужгородське об`єднане управління Пенсійного фонду України Закарпатської області, м. Ужгород на належного кредитора - Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області,(88008, пл.Народна, 4, м. Ужгород Код ЄДРПОУ 20453063) у справі №907/951/15.

25.06.2019 від - Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області надійшла заява №6466/08 від 24.06.2019 з грошовими вимогами до боржника у сумі 484 576,01 грн.

Ухвалою суду від 24.02.2020 було призначено до розгляду заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області №6466/08 від 24.06.2019 з грошовими вимогами до боржника у сумі 484 576,01 грн. на 31.03.2020

Ухвалою від 24.09.2020 було призначено розгляд заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області №6466/08 від 24.06.2019 з грошовими вимогами до боржника у сумі 484 576,01 грн. на 22.10.2020.

Ухвалою суду від 22.10.2020 було відкладено розгляд заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області №6466/08 від 24.06.2019 на 25.11.2020.

Представник заявника вимоги до боржника підтверджує у повному обсязі з мотивів, наведених у ній, посилаючись на їх обґрунтованість наявними у справі матеріалами.

Ліквідатор та боржник у поданих суду рішеннях з приводу вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області не заперечують. Згідно наявного у справі рішення ліквідатора вимоги кредитора віднесено до наступної черговості: у першу чергу - 2436,00грн. сплаченого судового збору, до другої черги - 482 140,01 грн. задоволення.

Присутні у засіданні суду учасники справи своїх заперечень по суті вимог кредитора не навели.

Дослідивши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області (ідентифікаційний код: 40384233) з грошовими вимогами до боржника, судом зазначається наступне.

Із заяви Головного управління Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області з грошовими вимогами до боржника вбачається, що за розрахунком заявника у публічного акціонерного товариства "Управління механізації будівництва" обліковується заборгованість у сумі 482 140,01 грн, яка виникла у зв`язку з несплатою боргу зі сплати збору на обов`язкове державне пенсійне страхування (відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пільгових пенсій, з яких 2 436,00 грн. судового збору

В порушення наведених вимог, боржник з серпня 2011 року не здійснює необхідного відшкодування виплачених громадянам пільгових пенсій, у зв`язку з чим за даним підприємством рахується несплачена заборгованість, станом на день подання цієї заяви, в сумі 482 140,01 грн.

Заборгованість ПАТ "Управління механізації будівництва" по відповідним платежам за відмічений період випливає з даних картки особового рахунку страхувальника та підтверджується винесеними на користь Ужгородського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області постановами та рішеннями Закарпатського окружного адміністративного суду (копії в додатку), які набрали законної сили, про стягнення з ПАТ "Управління механізації будівництва" заборгованості зі сплати збору на обов`язкове державне пенсійне страхування. За період з січня 2019 року по червень (включно) 2019 року заборгованість підтверджується відповідними повідомленнями з розрахунками, які надсилались на адресу боржника (в додатку разом з доказами такого надіслання за місцезнаходженням юридичної особи).

Боржник та ліквідатор боржника проти вказаних вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області не заперечували, зазначивши, що вказані грошові вимоги у сумі 484 576,01 грн визнаються у повному обсязі в наступній черговості: до першої черги - 482 140,01 грн. сплаченого судового збору, до другої черги - 2 436,00 грн.

Розглянувши кредиторські вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області, дослідивши надані докази та врахувавши надані арбітражним керуючим та кредитором пояснення, суд дійшов висновку про визнання грошових вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області до публічного акціонерного товариства "Управління механізації будівництва" в повному обсязі, з огляду на таке.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (1058-15) (далі - Закон) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важки- ми умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначено в Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 N 21-1 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за N 64/8663. Визначення сум до відшкодування, формування розрахунків фактичних витрат здійснюється органами Фонду. Встановлено єдиний порядок як для відшкодування пенсій призначених відповідно до пункту "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (1788-12) так і для пенсій призначених відповідно до пункту "б" зазначеної статі та інших видів пільгових пенсій. Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень" Закону, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій. Підприємства щомісяця до 25-го числа зобов`язані вносити до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку таких пільгових пенсій.

Відповідний обов`язок підприємств (платників збору) відшкодовувати Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій в 100 процентному відношенні до таких витрат передбачається і чинними нормами Закону України "Про збір на обов`язкове держав не пенсійне страхування" (400/97-ВР), в якому визначається об`єкт для нарахування збору на обов`язкове державне пенсійне страхування та ставка оподаткування.

Отже, оскільки грошові вимоги кредитора документально підтверджуються належними доказами, суд вважає правомірним визнати їх та включити до реєстру вимог кредиторів відповідно до установленої законодавством черговості.

Статтею 133 Кодексу передбачено порядок задоволення вимог кредиторів при розгляді справи про банкрутство фізичної особи, а саме: Витрати, пов`язані з провадженням у справі про неплатоспроможність (витрати на оплату судового збору, сплату винагороди і відшкодування витрат арбітражного керуючого, пов`язаних з виконанням ним своїх повноважень, оплату послуг спеціалістів для проведення оцінки майнових об`єктів, що підлягають продажу, а також витрати на проведення аукціону), відшкодовуються у повному обсязі до задоволення вимог кредиторів. Вимоги кредиторів за зобов`язаннями боржника, забезпеченими заставою майна фізичної особи, задовольняються за рахунок такого майна. Кошти, отримані від продажу майна банкрута, що є предметом забезпечення, після покриття витрат, пов`язаних з утриманням, збереженням та продажем цього майна, та сплати додаткової винагороди арбітражного керуючого відповідно до положень статті 30 цього Кодексу використовуються виключно для задоволення вимог кредитора за зобов`язаннями, які таке майно забезпечує. Вимоги кредиторів, включені до реєстру вимог кредиторів, задовольняються у такій черговості:

1) у першу чергу задовольняються вимоги до боржника щодо сплати аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю фізичної особи, сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування;

2) у другу чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) та проводяться розрахунки з іншими кредиторами;

3) у третю чергу сплачуються неустойки (штраф, пеня), внесені до реєстру вимог кредиторів.

У ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів, у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:

1) у першу чергу задовольняються:

вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі;

вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України;

вимоги кредиторів за договорами страхування;

витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді;

витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;

2) у другу чергу задовольняються:

вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);

3) у третю чергу задовольняються:

вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів);

вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;

4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;

5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;

6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.

Відповідно до ст. 45 Кодексу конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом тридцяти днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.

Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, то сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.

Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу. Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.

У відповідності до вимог статті 48 Кодексу учасниками зборів кредиторів боржника з правом вирішального голосу є конкурсні кредитори, визнані господарським судом у попередньому засіданні та внесені розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів.

У зборах кредиторів боржника можуть брати участь із правом дорадчого голосу: кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника; кредитори з вимогами щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян; конкурсні кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання; представник працівників боржника; уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника; представник органу, уповноваженого управляти державним майном; арбітражний керуючий.

Заслухавши учасників провадження у справі, дослідивши подані докази, суд ухвалив визнати грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області на загальну суму 484 576,01грн., з яких: 2 436,00 грн - вимоги першої черги; 482 140,01грн. - вимоги другої черги.

Керуючись Кодексом України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Закарпатської області -

У Х В А Л И В:

1. Визнати конкурсним кредитором публічного акціонерного товариства "Управління механізації будівництва", м. Ужгород (ідентифікаційний номер 40384233) - Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області (ідентифікаційний код: 40384233) на загальну суму 484 576,01 грн., з яких: 2 436,00 грн. судового збору - вимоги першої черги; 482 140,01 грн. - вимоги другої черги (борг зі сплати збору на обов`язкове, державне, пенсійне страхування).

2. Копію ухвали направити учасникам провадження у справі.

Повний текст ухвали складено 01.12.2020

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено Господарським процесуальним кодексом України, Кодексом України з процедур банкрутства та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя О.Ф. Ремецькі

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення25.11.2020
Оприлюднено03.12.2020
Номер документу93218437
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/951/15

Ухвала від 30.05.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 30.05.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 12.05.2022

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 17.06.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 17.06.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 17.06.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 17.06.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 17.06.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 17.06.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Постанова від 07.06.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Мирутенко Олександр Леонтійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні