ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
02.12.2020Справа № 910/14257/20
Господарський суд міста Києва у складі головуючого судді Ломаки В.С. , розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження матеріали справи
за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця"
в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиторське підприємство "Вертикаль"
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Арго Ком"
про стягнення 4 245,72 грн.,
Без повідомлення (виклику) представників учасників справи.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - позивач) звернулось до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиторське підприємство "Вертикаль" (далі - відповідач) про стягнення збору за маневрову роботу в сумі 4 245,72 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач вказував на те, що відповідно до відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу № 19030014 відповідачу нарахований збір за маневрову роботу, який ним у повному обсязі сплачений не був, унаслідок чого за ним утворилась заборгованість в розмірі 4 245,72 грн. У зв`язку з наведеними обставинами, позивач вирішив звернутися до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 28.09.2020 відкрито провадження у справі № 910/14257/20, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін; на підставі статті 50 Господарського процесуального кодексу України залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Товариство з обмеженою відповідальністю "Арго Ком".
12.10.2020 року через відділ діловодства господарського суду міста Києва позивачем подано клопотання від 07.10.2020 року про долучення до матеріалів справи доказів направлення копії позовної заяви з доданими до неї документами на адресу третьої особи.
21.10.2020 року через відділ діловодства господарського суду міста Києва надійшов відзив відповідача на позовну заяву № 510 від 16.10.2020, в якому останній заперечив проти задоволення вимог позивача з огляду на те, що Залізницею нарахований зайвий час виконання маневрової роботи, пов`язаної зі зважуванням та подаванням порожніх вагонів на під`їзну колію Товариства з обмеженою відповідальністю "Арго Ком". Так, відповідач зазначив, що на відміну від попередніх робіт, станція надала для виконання роботи маневровий локомотив з іншими технічними характеристиками (пантографом), про що працівниками станції попереджено не було. Тому, під час подачі вагонів під навантаження виявилося, що даний локомотив не може виконати потрібну роботу без додаткової спеціальної підготовки (тепловоз з пантографом не зміг під`їхати до вагонів для подальшого з`єднання з ними), що не було підготовлено та зроблено завчасно та призвело до невиправданих витрат часу, тоді як реальний час для виконання такої операції складає 30 хвилин.
10.11.2020 року через відділ діловодства господарського суду міста Києва надійшла відповідь позивача на відзив на позовну заяву, в якій останній зазначив про необґрунтованість викладених відповідачем у відзиві заперечень з огляду на те, що виникнення спору щодо часу, необхідного для виконання маневрових робіт, було зумовлене не встановленням пантографа на поданому Залізницею локомотиві, а технічною несправністю лебідки, яка призначена для пересування вагонів по під`їзній колії. У той же час маневровий локомотив Залізниці здійснює подачу вагонів лише на під`їзну колію, тоді як безпосереднє пересування по ній вагонів здійснюється за допомогою електролебідки. Крім того, відповідачем було визнано обґрунтованість затраченого часу на виконання спірної маневрової роботи тривалістю 30 хвилин, проте не сплачено нарахованої по пам`ятці про подавання вагонів № 9 суми збору за маневрову роботу, в тому числі за вказаний час.
16.11.2020 року через відділ діловодства господарського суду міста Києва надійшли заперечення відповідача № 567 від 12.11.2020, в яких останній навів додаткові аргументи на спростування викладених у позовній заяві вимог позивача.
Третя особа про розгляд справи була повідомлена належним чином та в установленому законом порядку, проте письмових пояснень по суті спору не надала, будь-яких заяв чи клопотань на адресу суду не направила.
Частиною 2 статті 252 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.
При розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їх усні пояснення (частина 8 статті 252 Господарського процесуального кодексу України).
Згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
15.11.2018 року між позивачем та третьою особою було укладено Договір № ПР/М-18-1/80-742/НЮдч про подачу та забирання вагонів Товариству з обмеженою відповідальністю "Арго Ком" при станції Новомосковськ-Дніпровський регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".
Відповідно до пункту 1 цієї угоди, з урахуванням додаткових угод до неї № 1 від 22.03.2019 та № 2 від 27.02.2020, згідно із Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього договору здійснюється подача розставлення на місця навантаження, вивантаження і забирання вагонів з під`їзної колії, частина якої належить Залізниці, частина - належить користувачу та примикає через стрілку № 136 до колії № 27 станції Новомосковськ-Дніпровський регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця".
Згідно з пунктом 4 наведеного правочину рух поїздів на під`їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції з сигналізації на залізницях України, Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії.
Вагони на під`їзну колію подаються після повідомлення, яке передається не пізніше як за дві години до подавання відповідальним працівником станції Новомосковськ-Дніпровський по телефону, відповідальному працівнику користувача, з реєстрацією у Книзі повідомлень про час подавання вагонів під навантаження або вивантаження форми ГУ-2 (пункт 5 Договору).
За умовами пункту 6 Договору № ПР/М-18-1/80-742/НЮдч від 15.11.2018 вагони на під`їзну колію подаються локомотивом Залізниці із розставленням на місцях навантаження та вивантаження. Приймання, здача вагонів провадиться на місцях навантаження та вивантаження.
Відповідно до пункту 13 Договору, з урахуванням додаткової угоди № 2 від 27.02.2020 до нього, користувач сплачує Залізниці, зокрема, збір за подачу та забирання вагонів згідно зі Збірником тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги (Тарифне керівництво № 1), розділ 3, по таблиці 2 - за 1,6 км, по таблиці 1 - за 0,5 км; збір за маневрову роботу згідно з Тарифним керівництвом № 1, розділ 3, параграф 1, пункт 1.8. Збори і плати вносяться на підставі статті 62 Статуту залізниць України у національній валюті України, на умовах попередньої оплати на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання філії ЄРЦ .
Згідно з пунктом 20 Договору останній вважається укладеним з моменту підписання його сторонами та скріплення печатками сторін і діє з 20.11.2018 до 19.11.2021 включно.
У той же час судом встановлено, що 07.02.2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиторське підприємство "Вертикаль" (вантажовласник) та третьою особою (власник) за погодженням позивача укладено Угоду про порядок роботи на під`їзній колії Товариства з обмеженою відповідальністю "Арго Ком".
Відповідно до пункту 1 цієї Угоди власник надає свої залізничні колії для здійснення вантажних операцій навантаження (вивантаження) вантажовласнику. Власник дозволяє Залізниці подавання забирання вагонів вантажовласнику.
За змістом пункту 3 означеної Угоди на вантажовласника розповсюджуються умови роботи власника по подаванню (забиранню) вагонів, відстані подачі (забирання) на залізничну під`їзну колію, терміни виконання навантажувально-розвантажувальних робіт на вантажних фронтах підприємства, передачі повідомлень станції про закінчення вантажних операцій, та інших умов роботи.
Згідно з пунктом 4 Угоди вантажовласник приймає на себе обов`язки самостійно розрахуватися з Залізницею за всі належні їй платежі, зокрема, за подачу та забирання вагонів, а також маневрову роботу - згідно Тарифного керівництва 1, із застосуванням діючого коефіцієнту підвищення, ПДВ нараховується окремо згідно встановленого порядку. Факт користування вагонами і надання послуг по подачі, забиранню вагонів і маневровій роботі на під`їзній колії підтверджується пам`ятками форми (ГУ-45), при необхідності актом загальної форми (ГУ-23).
Пунктом 5 Угоди встановлено, що всі належні Залізниці платежі вантажовласник вносить попередньою оплатою у розмірі 100 % на свій розрахунковий рахунок ЄРЦД-1, ПДВ нараховується окремо згідно встановленого порядку та відображається у переліках та рахунках.
За пунктом 6 Угоди остання укладається терміном дії з моменту дати дозволу начальником станції на подачу вагонів на під`їзну колію до 31.12.2020 року.
З матеріалів справи вбачається, що 18.03.2020 року відповідач направив начальнику станції Новомосковськ-Дніпровський заявки про подачу на під`їзну колію Товариства з обмеженою відповідальністю "Арго Ком" маневрового локомотива для зважування тари та брутто.
Зі змісту пам`ятки № 9 про подавання вагонів вбачається, що 18.03.2020 року о 17 год. 30 хв. на станцію Новомосковськ-Дніпровський залізниці були подані вагони №№ 95183182, 95183810, вантажовласником зазначено відповідача; код і найменування під`їзної колії: 2794, ТОВ "Арго Ком".
Згідно з пам`яткою № 9 про забирання вагонів, копія якої також наявна в матеріалах справи, з тієї ж станції були забрані вагони № № 95183182, 95183810, 95182911 з колії № 10, вантажовласником також зазначено відповідача, код і найменування під`їзної колії: 2794, ТОВ "Арго Ком". Тривалість виконання залізницею маневрової роботи - 2 год. 10 хв.
Слід зазначити, що пам`ятка № 9 про подавання вагонів була підписана представником відповідача із зауваженнями, за змістом яких працівники станції не попередили уповноважених осіб відповідача про подавання маневрового локомотива з пантографом, який треба було спеціально підготувати (враховуючи поломку лебідки на ТОВ "Арго Ком").
На підставі вищенаведених пам`яток про подавання та забирання вагонів була оформлена відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу за 18.03.2020 № 19030014, згідно з якою всього подано і забрано вагонів - 5, нараховано 2 818,10 грн.; всього нараховано за маневрову роботу: 7 960,70 грн.; всього нараховано: 10 778,80 грн.
Водночас наведена відомість також була підписана представником відповідача із зауваженнями, відповідно до яких Товариство з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиторське підприємство "Вертикаль" заперечило проти нарахування та списання вказаних грошових коштів, у зв`язку з тим, що Залізницею нараховано зайвий час виконання маневрової роботи, пов`язаної зі зважуванням та поданням порожніх вагонів на під`їзну колію ТОВ "Арго Ком". У вказаних зауваженнях зазначено, що на відміну від попередніх робіт, станція надала для виконання роботи маневровий локомотив з відмінними технічними характеристиками (пантографом), про що працівниками станції попереджено не було. Тому, під час подачі вагонів під навантаження виявилося, що даний локомотив не може виконати потрібну роботу без додаткової спеціальної підготовки, чого не було підготовано та зроблено завчасно. Разом із тим, реальний час на виконання даної операції складає 30 хвилин.
Враховуючи те, що відповідач повністю сплатив позивачу збір за подавання і забирання вагонів у розмірі 2 818,10 грн., проте нараховану суму збору за маневрову роботу у загальному розмірі 7 960,70 грн. (без ПДВ) погасив лише частково на суму 4 422,60 грн. (без ПДВ), заборгувавши таким чином позивачу 3 538,10 грн. (що разом з ПДВ складає 4 245,72 грн.), останній звернувся до суду з даним позовом.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, та безпосередньому їх дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно з частиною 1 статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.
Відповідно до статті 908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу здійснюється за договором перевезення. Загальні умови визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Статтею 307 Господарського кодексу України передбачено, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями встановлюються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.
Обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом, встановлюється Статутом залізниць України (далі - Статут). Вказаним актом також регламентується порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.
За умовами статті 5 Статуту на підставі даного Статуту Мінтранс затверджує: Правила перевезення вантажів; Технічні умови навантаження і кріплення вантажів; Правила перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України; інші нормативні документи.
Відповідно до пункту 1.8 розділу ІІІ Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 317 від 26.03.2009, за маневрову роботу, що виконується локомотивом залізниці не одночасно з подачею або забиранням вагонів на вимогу власника під`їзної колії, вантажовласника або порту, яка оформлена пам`яткою про подавання/забирання вагонів (форми ГУ-45), із зазначенням у ній часу, протягом якого виконувалась маневрова робота, нараховується збір у розмірі 292,6 грн. за кожні півгодини роботи локомотива, рахуючи неповні півгодини за повні. До такої роботи належать:
переставляння вагонів з одного вантажного фронту на інший, переміщення вагонів на фронті;
подача вагонів на ваги і для дозування;
прибирання вагонів після зважування та дозування;
у випадках, коли навантаження або вивантаження виконується в присутності локомотива залізниці (подача стисненого повітря від локомотива тощо);
інша маневрова робота з вагонами на станціях, під`їзних коліях та інших місцях незагального користування.
Згідно з положеннями пункту 4 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 113 від 25.02.99, відомості плати за користування вагонами, контейнерами складаються на вагони, контейнери, що подаються під навантаження та вивантаження, є документами обліку часу перебування вагонів, контейнерів у пунктах навантаження та вивантаження та на під`їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами, контейнерами.
Відомості плати за користування вагонами (контейнерами) мають підписуватися працівником станції і вантажовласника щоденно або в періоди пред`явлення їх станцією до розрахункового підрозділу, що встановлюються начальником залізниці.
У разі непогодження даних, зазначених у відомості, представник вантажовласника зобов`язаний підписати відомість із зауваженнями.
Час користування вагонами обчислюється з моменту їх передачі вантажовласникові до моменту їх фактичного прийняття від вантажовласника.
Час передання вагонів залізницею вантажовласнику, а також вантажовласником залізниці зазначається у Пам`ятці про подавання/забирання вагонів, яка оформляється після закінчення приймально-здавальних операцій.
Пам`ятка підписується відповідальною особою станції і вантажовласника.
Про закінчення вантажних операцій і готовність вагонів до забирання локомотивом залізниці вантажовласник повинен повідомити станцію (форма повідомлення наведена у додатку 12). Спосіб повідомлення встановлюється в договорі про експлуатацію під`їзної колії (договором про подавання та забирання вагонів).
Облік часу користування контейнерами здійснюється за Пам`ятками про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8).
Плата за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу нараховується за Відомостями плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу (додаток 10), які оформляються на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів.
У той же час, як було зазначено вище, відповідач зазначені у відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу за 18.03.2020 № 19030014 грошові кошти сплатив лише частково, заборгувавши таким чином позивачу 3 538,10 грн. (що разом з ПДВ складає 4 245,72 грн. та становить предмет спору в даній справі).
Заперечуючи проти вимог позивача, Товариство з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиторське підприємство "Вертикаль" посилалося на те, що Залізницею нарахований зайвий час виконання маневрової роботи, пов`язаної зі зважуванням та подаванням порожніх вагонів на під`їзну колію Товариства з обмеженою відповідальністю "Арго Ком". Так, на відміну від попередніх робіт, станція надала для виконання роботи маневровий локомотив з відмінними технічними характеристиками (пантографом), про що працівниками станції попереджено не було. Тому, під час подачі вагонів під навантаження виявилося, що даний локомотив не може виконати потрібну роботу без додаткової спеціальної підготовки (тепловоз з пантографом не зміг під`їхати до вагонів для подальшого з`єднання з ними), що не було підготовлено та зроблено завчасно, і призвело до невиправданих витрат часу, тоді як реальний час виконання цієї операції складає 30 хвилин.
Проте такі заперечення оцінюються судом критично з огляду на те, що відповідачем у встановленому законом порядку не було доведено належними і допустимими доказами того, що реальний час виконання спірних маневрових робіт становить 30 хвилин, а не 2 години 10 хвилин, як зазначено у відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу за 18.03.2020 № 19030014 (зокрема, доказів виконання Залізницею попередніх аналогічних робіт протягом 30 хвилин тощо). Крім того, відповідач посилався на те, що бруттування 3 вагонів зазвичай триває 30 хвилин, тоді як згідно з даними відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу за 18.03.2020 № 19030014 подано і забрано вагонів - 5.
Також не беруться до уваги посилання відповідача на те, що необґрунтоване збільшення часу виконання спірних маневрових робіт виникло з вини Залізниці та було безпосередньо зумовлено поданням позивачем локомотиву серії ЧМЕ-3, укомплектованого додатковим обладнанням - пантографом, оскільки у матеріалах справи відсутні докази які підтверджують наявність обов`язку позивача подавати локомотиви (тепловози) лише без додаткового обладнання.
Так, у адресованих позивачу заявках Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиторське підприємство "Вертикаль" про подачу маневрового локомотиву від 18.03.2020 року відсутні будь-які відомості щодо типу необхідного відповідачу локомотиву чи його технічних характеристик, які давали б змогу Залізниці визначити оптимальний для здійснення таких робіт вид локомотиву та наявність/відсутність необхідності його укомплектування будь-яким додатковим обладнанням.
Водночас за умовами пункту 1.9 Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії ТОВ "Арго Ком", яка примикає до станції Новомосковськ-Дніпровський регіональної філії "Придніпровська залізниця", узгодженої 23.10.2018 року начальником відділу перевезень та затвердженої 25.10.2018 року начальником Дніпровської дирекції залізничних перевезень, за технічним станом верхньої будови колії і земляного полотна на під`їзній колії ТОВ "Арго Ком" допускається рух усіх типів вагонів та маневрових локомотивів серії ЧМЭ3 зі швидкістю не більше 15 км/год.
Будь-яких обмежень чи заборон руху на під`їзній колії ТОВ "Арго Ком" локомотивів, укомплектованих певним додатковим обладнанням (зокрема, пантографом), положення наведеної Інструкції не містять, що свідчить про необґрунтованість посилань відповідача на порушення позивачем вимог пункту 1.9 цієї Інструкції.
Суд також звертає увагу на наступне.
Згідно з пунктом 16.1 наказу Міністерства транспорту та зв`язку України № 507 від 31.08.2005 "Про затвердження Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України", маневрова робота має виконуватися відповідно до технологічного процесу роботи станції за планом, що передбачає:
- своєчасне формування і відправлення поїздів;
- своєчасну подачу вагонів під вантажні операції та забирання їх після закінчення вантажних операцій;
- найменші затрати часу на переробку вагонів;
- раціональне використання всіх маневрових засобів і технічних пристроїв;
- безперебійне приймання поїздів на станцію;
- безпеку руху, безпеку працівників, пов`язаних з маневрами, і схоронність рухомого складу.
За умовами пункту 16.4 цього наказу (Інструкції) рухомий склад на станційних коліях має розміщуватися в межах, що позначені граничними стовпчиками.
Закріплення вагонів на станційних коліях має проводитися відповідно до норм і правил, наведених у додатку 2.
Порядок закріплення вагонів і составів залежно від місцевих умов вказується в технічно-розпорядчому акті станції, де має бути встановлено, як повинні закріплюватися на кожній колії вагони і состави поїздів, хто повинен виконувати ці операції, а також вилучати засоби закріплення з-під вагонів або відпускати ручні гальма та кому доповідати про виконання вказаних операцій.
За змістом пунктів 1.2, 1.3 Інструкції № 113 по забезпеченню збереження вагонів при виконанні навантажувально-розвантажувальних робіт ТОВ "Арго Ком", затвердженої 20.05.2014 року директором третьої особи, а також затвердженої 06.06.2014 року начальником Дніпропетровської дирекції залізничних перевезень, на під`їзній колії в наявності електролебідки типу ЛМ-5.70 , що призначені для пересування вагонів на під`їзній колії у навантаженому та порожньому стані.
Відповідно до пункту 1.4 Інструкції електролебідка належить ТОВ "Арго Ком", яке несе відповідальність за її технічний стан.
Згідно з пунктом 3.1 наведеної Інструкції подача вагонів на під`їзну колію ТОВ "Арго Ком" здійснює маневровий локомотив Придніпровської залізної дороги.
Водночас відповідно до пункту 3.9 даної Інструкції для пересування вагонів транспортувальник включає електролебідку на подавання троса, а підсобний робітник при цьому повинен підтягувати трос за вільний кінець до вагона. Після видачі троса на необхідну довжину, підсобний робітник закріпляє трос за кронштейн для зачіпання вагонів, що знаходиться на вагоні і використовується для закріплення троса при пересуванні вагонів. Впевнившись у відсутності людей та механізмів біля та на вагонах, транспортувальник включає електролебідку для здійснення пересування вагонів.
Після здійснення переміщення електролебідка виключається (пункт 3.14 Інструкції).
Зі змісту наведених положень вбачається, що безпосереднє пересування вагонів по під`їзній колії ТОВ "Арго Ком" для їх зчеплення з локомотивом здійснюється за допомогою належної третій особі електролебідки, тоді як маневровий локомотив позивача здійснює подачу вагонів лише на відповідну під`їзну колію.
Як було зазначено вище, пам`ятку № 9 про подавання вагонів було підписано представником відповідача із зауваженнями, за змістом яких при ситуації, що склалася на ТОВ "Арго Ком" (зламалася лебідка), працівники станції не попередили про подавання маневрового локомотива з пантографом, який треба було спеціально підготувати.
За таких обставин, враховуючи поломку електролебідки, за допомогою якої здійснюється пересування вагонів по під`їзній колії ТОВ "Арго Ком", а також відсутність доказів повідомлення позивача про таку поломку та необхідність подання локомотива з конкретними технічними характеристиками, необхідними для безпосередньої подачі-забирання вагонів без допомоги лебідки, відповідачем не було доведено належними і допустимими доказами необґрунтованості вказаного у відомості за 18.03.2020 № 19030014 часу виконання спірних маневрових робіт внаслідок поданням позивачем локомотиву серії ЧМЕ-3 з пантографом.
Відповідно до частин 1, 2 статті 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Згідно зі статтею 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Згідно з частиною 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 76 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до частини 1 статті 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За приписами частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
З урахуванням того, що відповідач не у повному обсязі оплатив вартість маневрової роботи, зазначеної у відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу за 18.03.2020 № 19030014, заборгувавши таким чином позивачу 3 538,10 грн. (що разом з ПДВ складає 4 245,72 грн.), беручи до уваги, що наведена заборгованість відповідача підтверджена належними доказами, і останній не надав документів, які б спростовували заявлені позовні вимоги чи підтверджували факт погашення такого боргу перед позивачем, суд дійшов висновку про задоволення даного позову.
Судовий збір відповідно до вимог статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача, у зв`язку із задоволенням позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 86, 129, 232, 233, 236 - 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиторське підприємство "Вертикаль", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Арго Ком", про стягнення 4 245,72 грн. задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортно-експедиторське підприємство "Вертикаль" (04073, місто Київ, проспект Степана Бандери, будинок 8, корпус 6, код ЄДРПОУ 40001366) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, місто Київ, вулиця Єжи Ґедройця, будинок 5; код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (49602, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Дмитра Яворницького, будинок 108; код ЄДРПОУ ВП 40081237) 4 245 (чотири тисячі двісті сорок п`ять) грн. 72 коп. збору за маневрову роботу та 2 102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. судового збору.
3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
4. Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
5. Згідно з частиною 1 статті 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
6. Відповідно до підпункту 17.5. пункту 17 розділу ХІ "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу Українив редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на рішення суду подається до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд міста Києва за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повне рішення складено 02.12.2020 року.
Суддя В.С. Ломака
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2020 |
Оприлюднено | 03.12.2020 |
Номер документу | 93228481 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ломака В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні