Рішення
від 01.12.2020 по справі 560/4040/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/4040/20

РІШЕННЯ

іменем України

01 грудня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "Номел" про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Управління Держпраці у Хмельницькій області звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Номел", в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення екплуатації котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначає, що подальша екплуатація котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345 створює загрозу життю та здоров`ю працівників товариства з обмеженою відповідальністю "Номел".

Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, надав відповідачу строк для подання відзиву на позов - 15 днів з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі.

Ухвала про відкриття провадження у справі вручена відповідачу 01.08.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

У встановлений судом строк відповідач відзиву на позов не надав. Оскільки, відповідач правом на подання відзиву не скористався, відповідно до вимог частини 6 статті 162 КАС України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.

Відповідно до наказу Управління Держпраці у Хмельницькій області від 05.02.2020 №25 в період з 10 години 12.02.2020 по 12 годину 12.02.2020, посадові особи відповідача здійснили позапланову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки товариства з обмеженою відповідальністю "Номел".

В результаті перевірки встановлений ряд порушень товариства з обмеженою відповідальністю "Номел" вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, зокрема:

- в порушення вимог статті 21 закону України "Про охорону праці" № 2694-Х1І, Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 48 підприємство не отримало Дозвіл на експлуатацію обладнання устаткування підвищеної небезпеки, а саме котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345.;

- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.2, п.З глави 1 розділу VIII та п.1 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) 2. котел марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345, не пройшов технічний огляд спеціалізованою організацією;

- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.1 глави 3 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) не проводиться перевірка справності роботи манометрів запобіжних клапанів із записом в змінному журналі;

- в порушення вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.З глави 2 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) допускається експлуатація котла без постійного нагляду обслуговувальним персоналом;

- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.1 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) не призначено відповідального працівника за справний стан і безпечну експлуатацію обладнання під тиском, який пройшов навчання та перевірку знань з охорони праці у встановленому порядку;

- в порушення вимог статті 18 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ працівники які допущені до обслуговування котла (роботи підвищеної небезпеки) не пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці;

- в порушення вимог статті 18 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.6.4. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/1051 1 (НПАОП 0.00-4.12.05) працівники, які допущені до обслуговування котла не пройшли повторний інструктаж;

- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.4 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) роботодавцем не розроблено і затверджено у відповідному порядку інструкцію з режиму роботи і безпечного обслуговування котла а також не знаходиться на робочому місці і не видано під підпис обслуговувальному персоналу;

- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. 1 розділу VI Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № .333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) допущено експлуатацію котлів без докотлової обробки води;

- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.4 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) в котельні не заведено та не ведеться змінний журнал;

- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98), затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 N 4, зареєстрованих в Мін`юсті 10 лютого 1998 р. за N 93/2533 не проведено періодичні виміри опору ізоляції обладнання котельні та заземлюючого пристрою.

За результатами перевірки складений акт №22-09/88 від 12 лютого 2020.

Вважаючи, що подальша екплуатація котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345. створює загрозу життю та здоров`ю працівників товариства з обмеженою відповідальністю "Номел" позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно з пунктом 4 Положення Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

Відповідно до пункту 7 Положення свої повноваження Державна служба України з питань праці здійснює безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон № 877-V).

Пунктом 7 статті 7 Закону №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Отже, право позивача на звернення до суду з позовом про повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг визначене положеннями Закону №877-V.

Під час проведення позивачем позапланової перевірки встановлено та зафіксовано в акті перевірки №22-09/88 від 12.02.2020 порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

За даними перевірки відповідач здійснює екплуатацію котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345 з порушенням статті 13 закону України "Про охорону праці", якою передбачений обов`язок роботодавця забезпечити функціонування системи управління охороною праці та належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом та статті 21 закону України "Про охорону праці", якою передбачений обов`язок роботодавця одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Доказів усунення цих порушень відповідач до суду не надав.

В силу статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Підставою для застосування заходів реагування є порушення суб`єктом господарювання законодавства про охорону праці, яке створює загрозу життю та здоров`ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків.

На підставі викладеного, враховуючи, що порушення відповідачем вимог законодавства під час екплуатації котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345. створює загрозу життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд вважає що позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до товариство з обмеженою відповідальністю "Номел" слід задовольнити.

За змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування та зупинити експлуатацію товариством з обмеженою відповідальністю "Номел" котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Номел" (вул. Острозького, 15,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 38482202)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2020
Оприлюднено04.12.2020
Номер документу93242342
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/4040/20

Рішення від 01.12.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні