Справа № 560/4040/20
РІШЕННЯ
іменем України
01 грудня 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "Номел" про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Управління Держпраці у Хмельницькій області звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Номел", в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення екплуатації котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначає, що подальша екплуатація котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345 створює загрозу життю та здоров`ю працівників товариства з обмеженою відповідальністю "Номел".
Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, надав відповідачу строк для подання відзиву на позов - 15 днів з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі.
Ухвала про відкриття провадження у справі вручена відповідачу 01.08.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
У встановлений судом строк відповідач відзиву на позов не надав. Оскільки, відповідач правом на подання відзиву не скористався, відповідно до вимог частини 6 статті 162 КАС України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.
Відповідно до наказу Управління Держпраці у Хмельницькій області від 05.02.2020 №25 в період з 10 години 12.02.2020 по 12 годину 12.02.2020, посадові особи відповідача здійснили позапланову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки товариства з обмеженою відповідальністю "Номел".
В результаті перевірки встановлений ряд порушень товариства з обмеженою відповідальністю "Номел" вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, зокрема:
- в порушення вимог статті 21 закону України "Про охорону праці" № 2694-Х1І, Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 48 підприємство не отримало Дозвіл на експлуатацію обладнання устаткування підвищеної небезпеки, а саме котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345.;
- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.2, п.З глави 1 розділу VIII та п.1 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) 2. котел марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345, не пройшов технічний огляд спеціалізованою організацією;
- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.1 глави 3 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) не проводиться перевірка справності роботи манометрів запобіжних клапанів із записом в змінному журналі;
- в порушення вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.З глави 2 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) допускається експлуатація котла без постійного нагляду обслуговувальним персоналом;
- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.1 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) не призначено відповідального працівника за справний стан і безпечну експлуатацію обладнання під тиском, який пройшов навчання та перевірку знань з охорони праці у встановленому порядку;
- в порушення вимог статті 18 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ працівники які допущені до обслуговування котла (роботи підвищеної небезпеки) не пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці;
- в порушення вимог статті 18 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.6.4. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/1051 1 (НПАОП 0.00-4.12.05) працівники, які допущені до обслуговування котла не пройшли повторний інструктаж;
- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.4 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) роботодавцем не розроблено і затверджено у відповідному порядку інструкцію з режиму роботи і безпечного обслуговування котла а також не знаходиться на робочому місці і не видано під підпис обслуговувальному персоналу;
- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. 1 розділу VI Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № .333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) допущено експлуатацію котлів без докотлової обробки води;
- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.4 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18) в котельні не заведено та не ведеться змінний журнал;
- в порушення вимог статті 13 закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98), затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 09.01.98 N 4, зареєстрованих в Мін`юсті 10 лютого 1998 р. за N 93/2533 не проведено періодичні виміри опору ізоляції обладнання котельні та заземлюючого пристрою.
За результатами перевірки складений акт №22-09/88 від 12 лютого 2020.
Вважаючи, що подальша екплуатація котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345. створює загрозу життю та здоров`ю працівників товариства з обмеженою відповідальністю "Номел" позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з пунктом 4 Положення Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Відповідно до пункту 7 Положення свої повноваження Державна служба України з питань праці здійснює безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон № 877-V).
Пунктом 7 статті 7 Закону №877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Отже, право позивача на звернення до суду з позовом про повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг визначене положеннями Закону №877-V.
Під час проведення позивачем позапланової перевірки встановлено та зафіксовано в акті перевірки №22-09/88 від 12.02.2020 порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
За даними перевірки відповідач здійснює екплуатацію котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345 з порушенням статті 13 закону України "Про охорону праці", якою передбачений обов`язок роботодавця забезпечити функціонування системи управління охороною праці та належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом та статті 21 закону України "Про охорону праці", якою передбачений обов`язок роботодавця одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Доказів усунення цих порушень відповідач до суду не надав.
В силу статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Підставою для застосування заходів реагування є порушення суб`єктом господарювання законодавства про охорону праці, яке створює загрозу життю та здоров`ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків.
На підставі викладеного, враховуючи, що порушення відповідачем вимог законодавства під час екплуатації котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345. створює загрозу життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд вважає що позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до товариство з обмеженою відповідальністю "Номел" слід задовольнити.
За змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Застосувати заходи реагування та зупинити експлуатацію товариством з обмеженою відповідальністю "Номел" котла марки Е-1,0-0,9Р-ЗУХЛ4 зав.№9345.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Номел" (вул. Острозького, 15,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 38482202)
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2020 |
Оприлюднено | 04.12.2020 |
Номер документу | 93242342 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні