ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
01 грудня 2020 року справа №640/20135/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство КРАШ (далі по тексту - позивач, ТОВ РА КРАШ ) доВиконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі по тексту - відповідач, ВО КМР) провизнання протиправними та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, зазначаючи про протиправність розпорядження відповідача від 11 квітня 2019 року №662 Про відмову у продовженні строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами , оскільки при прийнятті останнього відповідачем, незважаючи на вчасне подання повного пакету документів, не враховано встановлених законом строків видачі дозвільних документів та правових наслідків їх недотримання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 жовтня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/20135/19 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Відповідач у відзиві на позовну заяву вказав про відповідність спірного розпорядження вимогам норм чинного законодавства та відсутність підстав для задоволення позовних вимог позивача.
Дослідивши наявні у справі докази, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив такі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи.
Відповідно до статті 1 Закону України Про рекламу зовнішня реклама - це реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Згідно з положеннями частини першої статті 16 цього ж Закону розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 13 частини першої статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, надання дозволу в порядку, встановленому законодавством, на розміщення реклами.
Типові правила розміщення зовнішньої реклами затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 №2067 (далі - Типові правила №2067). Типові правила регулюють відносини, що виникають у зв`язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.
Пунктами 2, 3, 5, 6 Типових правил (визначено, що документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці.
Зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.
Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган). Робочий орган не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.
До повноважень робочого органу, зокрема, належать: розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії; підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу чи про відмову у його наданні; видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради. Робочий орган здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
Як зазначено у пунктах 23, 24 Типових правил дозвіл надається строком на п`ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві.
Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.
Відповідно до пункту 9.1 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22 вересня 2011 року №37/6253, строк дії дозволу продовжується на підставі заяви, яка подається державним адміністратором за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 07 грудня 2005 року №1176 Про затвердження форми заяви на одержання суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою документів дозвільного характеру (із змінами і доповненнями), не пізніше, ніж за один місяць до закінчення строку дії дозволу разом із оригіналом зареєстрованого дозволу. Разом із заявою на продовження строку дії дозволу розповсюджувач реклами надає: висновок (виданий підприємством, установою чи організацією, які мають відповідні ліцензії) щодо відповідності встановленого РЗ вимогам безпеки його розміщення та використання протягом строку, на який продовжується дозвіл, а також завірену належним чином копію ліцензії розробника цього висновку, що підтверджує право останнього надавати такі послуги (роботи); лист-погодження від власника (балансоутримувача) місця розташування РЗ або уповноваженої ним особи щодо відсутності заперечення на розміщення РЗ на строк продовження дії дозволу; документ (акт звірки взаєморозрахунків), який підтверджує відсутність заборгованості у розповсюджувача зовнішньої реклами, на розміщення РЗ якого раніше було надано дозвіл за договором на право тимчасового користування місцем.
Пунктами 9.2, 9.3, 9.4 та 9.6 розділу ІІ вказаного Порядку встановлено, що дозвільний орган протягом п`яти робочих днів з дати одержання заяви державного адміністратора про продовження строку дії дозволу розглядає її та надає пропозиції з проектом відповідного розпорядження до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для прийняття рішення. Продовження строку дії дозволу допускається за умови відповідності місця розташування та типу РЗ схемі розміщення рекламоносіїв, що входить до складу відповідного паспорта вулиці, затвердженого в установленому порядку. Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) протягом п`яти робочих днів з дати одержання від дозвільного органу зазначених пропозицій розглядає та приймає відповідне рішення про продовження строку дії дозволу або про відмову у його продовженні. Дозвільний орган протягом п`яти робочих днів з дати видання розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вносить відповідні зміни до дозволу, які мають бути підписані керівником дозвільного органу, скріплені печаткою дозвільного органу, та передає його державному адміністратору для видачі заявнику. Продовження строку дії дозволу (відмова у його продовженні) фіксується в журналі обліку державного адміністратора та в журналі реєстрації дозвільного органу. Перший примірник дозволу видається заявникові державним адміністратором після надання заявником підписаного з його боку додатка до договору на право тимчасового користування місцем (адресною програмою) у разі розташування рекламного засобу на місці, яке перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Києва, а другий примірник дозволу залишається у дозвільному органі. Відмова у продовженні строку дії дозволу може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством.
Згідно з пунктом 1.1 розділу І Регламенту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) затвердженого розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08 жовтня 2013 року №1810 виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.
Відповідно до пункту 1.1 розділу VII вказаного Регламенту виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) на основі та на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших актів законодавства України, а також за власною ініціативою видає розпорядження в межах функцій органу місцевого самоврядування та функцій місцевого органу виконавчої влади. Розпорядження, видані в межах наданих виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на території міста Києва органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на території міста Києва.
Отже, рішення (розпорядження) про продовження строку дії дозволу або про відмову у його продовженні за результатом розгляду документів розповсюджувачів реклами на продовження строку дії дозволу приймається виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) протягом п`яти робочих днів з дати одержання від дозвільного органу відповідних пропозицій, який в свою чергу має їх подати протягом п`яти робочих днів, з дати одержання відповідної заяви щодо продовження строку дії дозволу.
З наявних в матеріалах справи документів судом встановлено, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 травня 2018 року в адміністративній справі №826/7183/17 адміністративний позов ТОВ РА КРАШ до ВО КМР, Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської про визнання протиправним та скасування розпорядження від 23 грудня 2016 року №1327 в частині, зобов`язання вчинити певні дії, задоволено частково. При цьому, суд вийшов за межі позовних вимог та визнав протиправним та скасував розпорядження ВО КМР від 23 грудня 2016 року №1327 Про відмову у продовженні строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами в частині наступних пунктів додатку до розпорядження виконавчого органу ВО КМР від 23 грудня 2016 року №1327 щодо відмови в продовженні строку дії наступних дозволів на розміщення зовнішньої реклами, розміщеної ТОВ РА КРАШ :
1) №03117-04, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (призматрон), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, вул. Раскової Марини, навпроти гот. Турист ;
2) №02495-03, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (призматрон), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, просп. Броварський (перетин з залізничним полотном, за АЗС);
3) №02796-04, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 18 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, просп. Визволителів/60 м після перехрестя просп. Броварським (з правої сторони);
4) 03021-04, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, на розі з вул. Празькою;
5) №07876-05- П-1, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, 15;
6) №08093-05- П-1, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, 15 за зупинкою;
7) №07875-05- П-1, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, 18.
Також, вказаним рішенням суд зобов`язав Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянути у встановлений пунктом 9.2 Порядку розміщення реклами у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради № 37/6253 від 22 вересня 2011 року строк заяви ТОВ РА КРАШ про продовження строку дії сорока одного дозволу на розміщення зовнішньої реклами та надати проекти відповідних розпоряджень до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для прийняття рішень за наступними адресами:
1) №03117-04, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (призматрон), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, вул. Раскової Марини, навпроти гот. Турист ;
2) №02495-03, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (призматрон), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, просп. Броварський (перетин з залізничним полотном, за АЗС);
3) №02796-04, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 18 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, просп. Визволителів/60 м після перехрестя просп. Броварським (з правої сторони);
4) 03021-04, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, на розі з вул. Празькою;
5) №07876-05- П-1, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, 15;
6) №08093-05- П-1, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, 15 за зупинкою;
7) №07875-05- П-1, тип рекламного засобу - щит, що стоїть окремо (суцільний щит), площа - 36 кв.м., місце розташування рекламного засобу - м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, 18.
Відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Закону України Про рекламу , Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності , Типових правил №2067, Розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22 вересня 2011 № 37/6253, Правил розміщення рекламних засобів у місті Києві, затверджених рішенням Київської міської ради від 20 квітня 2017 року №223/2445 та на виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 травня 2018 року у справі №826/7183/17, ВО КМР прийнято розпорядження від 11 квітня 2019 року №662 Про відмову у продовженні строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами .
Відповідно до пояснювальної записки до проекту розпорядження ВО КМР Про відмову у продовженні строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами для забезпечення виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 травня 2018 року у справі №826/7183/17 ТОВ РА КРАШ направлено лист від 18 серпня 2018 року №076-2588 з проханням надати до Управління з питань реклами через Центр надання адміністративних послуг необхідні документи, оскільки згідно Порядку, в разі видання розпорядження про відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами заявнику повертаються всі подані ним документи. Оскільки ТОВ РА КРАШ не надало документів, необхідних для повторного розгляду питання про продовження строку дії дозволів, запропоновано прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами.
Аналізуючи підстави для відмови позивачу у продовженні строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами, суд зазначає, що у відповідності до пункту 4.6 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22 вересня 2011 №37/6253, у разі прийняття рішення про відмову у встановленні пріоритету дозвільний орган не пізніше наступного робочого дня з моменту прийняття такого рішення передає міському дозвільному центру вмотивоване рішення про відмову та повертає всі подані заявником документи. Міський дозвільний центр не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від дозвільного органу рішення про відмову та поданих заявником документів повідомляє суб`єкта господарювання про час та місце видачі рішення про відмову та поданих документів.
З матеріалів справи вбачається, що на виконання пункту 4.6 розділу ІІ вищенаведеного Порядку листом Департаменту (центру) надання адміністративних послуг ВО КМР від 05 листопада 2018 року №071-1098 з додатком на 2 аркушах, ТОВ РА КРАШ повернуто всі подані документи, подані ним для продовження строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами, які отримані уповноваженою особою ТОВ РА КРАШ 08 лютого 2018 року та 10 березня 2018 року.
Управління з питань реклами ВО КМР, для забезпечення виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 травня 2018 року у справі №826/7183/17, листом від 16 серпня 2018 року №076-2588 повідомило ТОВ РА КРАШ про необхідність надання всіх необхідних для підготовки відповідного проекту розпорядження документів до робочого органу через Центр надання адміністративних послуг м. Києва.
Втім, матеріали справи не містять жодних доказів на підтвердження направлення ТОВ РА КРАШ всіх необхідних для підготовки відповідного проекту розпорядження документів до робочого органу через Центр надання адміністративних послуг м. Києва, що також жодним чином не заперечується позивачем.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про правомірність прийнятого ВО КМР розпорядження від 11 квітня 2019 року №662 Про відмову у продовженні строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами .
Що стосується вимоги позивача про зобов`язання відповідача прийняти відповідне рішення про продовження строку дії спірних дозволів на розміщення зовнішньої реклами з урахуванням принципу мовчазної згоди згідно поданих заяв та отриманих описів, то вказана вимога також не підлягає задоволенню, як похідна від попередньої вимоги про визнання протиправним та скасування розпорядження відповідача від 11 квітня 2019 року №662 Про відмову у продовженні строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами .
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність оскаржуваного розпорядження з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ РА КРАШ не підлягає задоволенню.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, розподіл судових витрат не здійснюється.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство КРАШ повністю.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Товариство з обмеженою відповідальністю Рекламне агентство КРАШ (01034, м. Київ, вул. Прорізна, 16/2; ідентифікаційний код 21682506);
Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36; ідентифікаційний код 000222527).
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2020 |
Оприлюднено | 04.12.2020 |
Номер документу | 93243000 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні