Постанова
від 01.12.2020 по справі 300/2030/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2020 рокуЛьвівСправа № 300/2030/20 пров. № А/857/14021/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Затолочного В.С.,

суддів: Сеника Р.П., Хобор Р.Б.,

з участю секретаря судового засідання Ратушної М.І.,

представника позивача Кайдана Д.-С.Т.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Карпатнафтохім на ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року про закриття провадження у справі № 300/2030/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Карпатнафтохім до Калуської районної ради Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Верхнянська сільська рада об`єднаної територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення (рішення суду першої інстанції ухвалене суддею Чуприна О.В. в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області 21.10.2020 року), -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Карпатнафтохім (далі - позивач, ТзОВ Карпатнафтохім ) звернулось з адміністративним позовом до Калуської районної ради (далі - відповідач, Калуська районна рада) про визнання протиправним та скасування рішення від 25.10.2018 № 253-18.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року закрито провадження у адміністративній справі закрито.

Не погодившись із вказаною ухвалою, її оскаржив позивач, який покликаючись на те, що ухвала є незаконною та необґрунтованою, постановленою з порушенням норм матеріального і процесуального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, просить ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року про закриття провадження скасувати та направити справу на продовження розгляду в суд першої інстанції.

В обґрунтування апеляційних вимог покликається на те, що самостійне скасування відповідачем рішення від 25.10.2018 не забезпечує повного відновлення порушених прав та інтересів товариства, оскільки останній як орендар земельних ділянок з 2018 року сплачував орендну плату за завищеною нормативною грошовою оцінкою земельних ділянок, визначеною спірним рішенням відповідача. На думку позивача рішення відповідача від 24.09.2020 набирає чинності з моменту його оприлюднення та скасовує спірну нормативну грошову оцінку вказаних земель починаючи саме з дати його оприлюднення - тобто з 2020 року, а не з 2018 року - як з моменту його прийняття.

У судовому засіданні представник апелянта наполягав на задоволенні апеляційної скарги.

Відповідач та третя особа, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, правом на участь у судовому засіданні не скористалися, відзиву на апеляційну скаргу не подали.

Відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши та обговоривши матеріали справи, суд вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Спірна ухвала постановлена судом першої інстанції на підставі пункту 8 частини 1 статті 238 КАС України, відповідно до якої суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що самостійним скасуванням відповідачем оскаржуваного рішення повністю вирішено і як наслідок вичерпано даний спір саме в межах тих позовних вимог, які заявлені ТзОВ Карпатнафтохім .

Як зазначив суд першої інстанції в оскаржуваній ухвалі, із урахуванням обставин справи, характеру спірних правовідносин і змісту права, яке намагається захистити позивач у даній справі (законний інтерес позивача на дотримання вимог законодавства України в сфері оцінки земель), адміністративний суд вважав за не можливим вийти за межі позовних вимог, так як подальший ефективний захист прав та інтересів позивача лежить в площині іншого права на належний і достовірний розмір орендної плати чи земельного податку як ймовірного публічно-правового спору між територіальними органами Державної податкової служби в області, орендодавцем чи власником землі.

Відтак, існуючий спір в даній справі у сфері публічно-правових відносин за участю Калуської районної ради вичерпаний.

З такими висновками суду першої інстанції апеляційний суд не погоджується з наступних підстав.

Як визначає пункту 8 частини 1 статті 238 КАС України обов`язковою умовою закриття провадження у справі за визначеною в даному пункті підставою є можливість відновлення порушених оспорюваним рішенням суб`єкта владних повноважень законних прав та інтересів позивача без визнання такого рішення протиправним.

Апелянт заперечує висновок суду першої інстанції про можливість відновлення його порушеного права, тому що з 2018 року (після прийняття відповідачем спірного рішення) і до скасування Калуською районною радою орендна плата за земельні ділянки вносилася ним у завищеному розмірі. Самостійне скасування відповідачем свого рішення від 25.10.2018 № 253-18, яке є предметом спору, не може поновити порушене право позивача, тому що не має зворотної дії.

Апеляційний суд погоджується з такими доводами апелянта і вважає хибним висновок суду першої інстанції про те, що подальший захист порушених прав позивача лежить поза межами даного публічно-правового спору.

Так, пункт 8 частини 1 статті 238 КАС України жодним чином не обмежує можливість відновлення порушеного протиправним рішенням суб`єкта владних повноважень права позивача межами публічно-правового спору, в якому розглядається вимога про визнання такого рішення протиправним.

На думку апеляційного суду імовірне визнання протиправним спірного рішення відповідача, враховуючи доводи позивача, викладені як в позовній заяві, так і в апеляційній скарзі, може мати наслідки для подальшого захисту прав позивача щодо розмірі орендної плати за орендовані земельні ділянки.

Також апеляційний суд не погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що суд після самостійного скасування Калуською районною радою оскаржуваного рішення не наділений процесуальними можливостями визнати протиправним в судовому порядку таке рішення.

Так, пункт 8 частини 1 статті 238 КАС України прямо передбачає таку можливість, будь-якої прямої заборони чи обмежень щодо визнання протиправним самостійно скасованого рішення суб`єкта владних повноважень інші норми КАС України не містять.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 320 КАС України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направленню справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є неправильне застосування норм матеріального права чи порушенням норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.

З врахуванням усіх вищенаведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що оскаржувану ухвалу суду першої інстанції необхідно скасувати як таку, що постановлена з порушенням норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання щодо залишення позовної заяви без розгляду. Тому апеляційна скарга підлягає до задоволення, оскаржувана ухвала, як така, що перешкоджає подальшому провадженню у справі - скасуванню, і направленню справи для продовження розгляду до суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст. 229, 242, 243, 246, 250, 310, 312, 315, 317, 320, 321, 322, 325 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Карпатнафтохім задовольнити.

Ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року про закриття провадження у справі № 300/2030/20 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Карпатнафтохім до Калуської районної ради Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення скасувати, а справу направити на продовження розгляду до суду першої інстанції.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню.

Головуючий суддя В. С. Затолочний судді Р. П. Сеник Р. Б. Хобор Повне судове рішення складено 02.12.2020

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2020
Оприлюднено04.12.2020
Номер документу93244932
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2030/20

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Рішення від 27.01.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Постанова від 01.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні