Постанова
від 12.10.2020 по справі 487/6476/19
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа №487/6476/19

Провадження №1-кс/487/3257/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.10.2020 року м.Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши скаргу керівника ГО «Совіньйон за права» ОСОБА_3 на постанову старшого слідчого СВ Заводського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 від 23.12.2019 року про закриття кримінального провадження №42018161010000559 від 26.11.2018 року,-

ВСТАНОВИВ:

Керівник ГО «Совіньйон за права» ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді зі скаргою, в якій просив скасувати постанову від 23.12.2019 старшого слідчого СВ Заводського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 про закриття кримінального провадження №42018161010000559 від 26.11.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 367 КК України, у зв`язку з відсутністю складу кримінального правопорушення, як незаконну, необгрунтовану, винесену з порушенням вимог кримінального процесуального закону, матеріального права.

В обгрунтування скарги зазначив, що закриваючи кримінальне провадження, слідчий прийняв рішеня лише щодо законності передачі військового містечка №243 разом з об`єктами інфраструктури, а також 133 тон мазуту Таїровській селищній раді. За іншими фактами вчинення кримінальних правопорушень посадовими особами ОК "ЖК "Люстдорф", ТОВ "Комунсервіс", ТОВ "ЖЕО "Комунсервіс", Таїровської селищної ради, зазначеними у заяві прозлочин, рішення взагалі не прийнято.

Також слідчий не допитав посадових осіб Одеського інституту сухопутних військ, відповідальних за будівлі, споруди, майно військового містечка №243, їх діям щодо закнності передачі земельних ділянки та військового майна військового містечка №243 оцінки слідчим не надано взагалі.

Слідчий неправильно надав оцінку діям посадових осіб КЕВ м. Одеси, ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо виконання Розпорядження КМУ від 22.03.1999р. №210-р у частині безоплатної передачі мазуту, що є військовим майном, ведення обліку земель оборони, внаслідок чого виявлено невідповідності щодо площі земель, що перебували у користуванні Міністерства оборони України під розміщення військового містечка № НОМЕР_1 та переданої у 1999р. Таїровській селищній раді. Так, у заяві про злочин зазначено, що відповідно до рішень Одеського міськвиконкому №4с від 16.04.1946 та №403 від 06.06.1968 для потреб оборони було виділено земельні ділянки площею 12,5 га та 14 га в межах селища Чорноморка Овідіопольського району Одеської області, які використовувались під розміщення військових об`єктів та розташування військового містечка № НОМЕР_1 . Тобто слідчим не надано оцінку щодо незаконної передачі оборонним відомством до Таїровської селищної ради щонайменше 15,3 га земель оборони (згідно Розпорядження було передано 11,2 га (26,5-11,2=15.3).

У вищезазначеному Розпорядженні КМУ йдеться лише про передачу земельної ділянки, будівель, споруд, інженерних мереж, технічної документації. Право передачі Міністерством оборони України 133 тон мазуту, який на той час був військовим майном, Розпорядженням передбачено не було.

Заявник вважає, що оцінку діям військових посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 , пов`язаних з можливою розтратою мазуту, слідчий мав би надавати за ч. 2 ст. 410 КК України, а не за ч. 5 ст. 191 КК України, а службової недбалості за фактом виведення з-під обліку 15,3 га земель оборони - за ч. 2 ст. 425 КК України, а не за ст. 367 КК України.

Рішення щодо вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 426 КК України, посадовими особами КЕВ м. Одеси, за кваліфікацією, за якою було зареєстровано кримінальне провадження, також не прийнято.

В судовому засіданні заявник та його представник - адвокат ОСОБА_5 не були присутні, від останнього найдійшла заява про розгляд скарги без участі заявника та його представника.

Слідчий СВ Заводського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 не був присутнім в судовому засіданні, його неявка не перешкоджає розгляду скарги.

Дослідивши матеріали скарги та кримінального провадження № 42018161010000559 від 26.11.2018. слідчий суддя дійшов наступного.

Відповідно до п.3 ч. 1ст. 303 КПК, на досудовому провадженні може бути оскаржено рішення слідчого про закриття кримінального провадження - заявником, потерпілим, його представником чи законним представником.

Розглядаючи скаргу на постанову про закриття кримінального провадження, слідчий суддя повинен на підставі пояснень заявника, слідчого (прокурора) та матеріалів кримінального провадження встановити, чи вжив слідчий всіх передбачених законом заходів для всебічного, повного і об`єктивного дослідження як обставин зазначених в заяві про скоєння кримінального правопорушення, так і обставин встановлених ним в кримінальному провадженні, і чи наявні передбаченіст.284 КПК Українипідстави для його закриття.

Прийняття рішення про закриття кримінального провадження можливе лише після дослідження всіх обставин кримінального провадження та безпосереднього дослідження і оцінки слідчим, прокурором показань, речей і документів, які стосуються цього провадження, у їх сукупності.

Відповідно дост. 9 КПК Українипрокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, дати їм належну оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Згідно з п. 2 ч. 1ст. 284 КПК Україникримінальне провадження закривається при встановленні відсутності в діянні складу кримінального правопорушення.

Закриття кримінального провадження є одним із способів його остаточного вирішення, а тому провадження має закриватися лише після всебічного повного та об`єктивного дослідження усіх обставин справи та оцінки слідчим всіх зібраних та перевірених доказів (ст. ст.2,284 КПК України).

Відповідно дост. 110 КПК Українипостанова про закриття кримінального провадження має бути мотивована, її зміст повинен відповідати фактичним обставинам, встановленим матеріалами справи, зокрема в ній має бути викладена суть заяви особи, яка звернулася з метою захисту своїх прав та відповіді на всі поставлені нею питання, які виключають провадження у справі і обумовлюють її закриття, що є однією з гарантій забезпечення прав та законних інтересів учасників процесу.

Судом встановлено, що 26.11.2018 до ЄРДР за №42018161010000559 були внесені відомості про кримінальне правопорушення за ч. 1 ст. 426 КК України, за фактом того, що через бездіяльність військових службових осіб КЕВ м. Одеси, внаслідок невиконання останніми дій, які вони за своїм службовими обов`язками мали би чинити, із права власності держави в особі Міністерства оборони України вибула земельна ділянка військових містечок № НОМЕР_2 та № НОМЕР_1 , розташованих в межах селища Чорноморка, Овідіопольського району Одеської області, орієнтовною площею 58,5 га, у зв`язку з чим заподіяно істотної шкоди інтересам держави. Відомості були внесені з заяви голови правління Громадської організації "Громада Совіньйону за права" ОСОБА_3 про вчинення кримінального правопорушення, яка надійшла до Військової прокуратури Одеського гарнізону 26.11.2018р. У вказаній заяві повідомлялось про факти порушень, на думку ГО "Громада Совіньйону за права", порядку передачі земельних ділянок, які використовувались на потреби оборони військовими частинами та установами Одеського гарнізону, до земель запасу Таїровської селищної ради Одеської області; про протиправні дії правлінням ОК "ЖК "Люстдорф", що полягають у привласненні коштів кооперативу.

Крім того, 22.08.2019 до ЄРДР за №42019161010000276 на підставі рапорту про виявлення кримінального правопорушення прокурора військової прокуратури Одеського гарнізону Південного регіону України лейтенанта юстиції ОСОБА_6 були внесені відомості про кримінальне правопорушення за ч. 5 ст. 191 КК України, за фактом того, що Розпорядженням КМУ від 22.03.1999 №210-р земельна ділянка та будівлі віськового містечка № НОМЕР_1 передані до комунальної власності територіальної громади смт.Таїрове Овідіопольського району Одеської області. При цьому, відповідно до акту прийому-передачі військового мітсечка №243 від 29.09.1999 площа земельної ділянки склала лише 11,2 га. У той же час, відповідно до акту прийому-передачі військового містечка №243 від 29.09.1999 до комунальної власності територіальної громади смт.Таїрове також передано мазут у кількості 133 тони, про що у Розпорядженні не зазначалося. Доля вказаного мазуту на даний час невідома, документального підтвердження про постановку його на облік немає, що свідчить про привласнення вказаного майна. Так, на даний час на всій території військових містечок №№243, 237а розташовано житловий масив "Совіньйон", в межах якого діють ТОВ "Житлово-експлуатаційна організація "Комунсервіс" та обслуговуючий кооператив "Житловий Кооператив "Люстдорф". В межах території ОК "ЖК "Люстдорф" нараховується 1034 члени кооперативу, які є власниками земельних ділянок і систематично сплачують членські внески та спожиті комунальні послуги. Проте, протягом тривалого часу членами кооперативу офіційно зареєстрованими були лише 108 членів кооперативу. Як наслідок, понад 2 млн. грн. коштів не було оприбутковано у кооперативі. Так, згідно з рішенням Правління кооперативу від 26.03.2017 виділено понад 2 млн. грн. на будівництво штучного озера на території ОК "ЖК "Люстдорф". Водночас, для будівництва вказаного об`єкту Таїрівською селищною радою у 216 році вже виділялось 1 млн. 600 тис. грн. При цьому, відповідно до фінансової документації Таїровської селищної ради ці будівельні роботи мали бути завершені до 2017 року. Попри це, фактично вказаний об`єкт не добудовано. У той же час на протязі 2016-2018 років ОК "ЖК "Люстдорф" та Таїровською селищною радою виділялись кошти на поточний ремонт доріг у вказаному кооперативі. А отже, виділення коштів та будівництво штучного озера та поточного ремонту доріг є подвійним списанням коштів, а отже фактично привласненням грошових коштів територіальної громади та членів кооперативу.

Постановою прокурора військової прокуратури Одеського гарнізону Південного регіону України від 16.01.2019 перекваліфіковано кримінальне правопорушення за ч. 1 ст. 426 КК України у кримінальному провадженні №42018161010000559 від 26.11.2018 на ч. 2 ст. 367 КК України, про що 16.01.2019 внесено відповідні відомості до ЄРДР.

Постановою прокурора військової прокуратури Одеського гарнізону південного регіону України від 23.08.2019 були об`єднані в одне провадження матеріали досудових розслідувань у кримінальних провадженнях №4201816101000559 від 26.11.2018 за ч. 2 ст. 367 КК України та №42019161010000276 від 22.08.2019 за ч. 5 ст. 191 КК України, про що за №42018161010000559 були внесені відповідні відомості до ЄРДР 28.08.2019р.

Постановою старшого слідчого СВ Заводського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 від 23.12.2019р. кримінальне провадження №42018161010000559 від 26.11.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 367 КК України, було закрито на підставі п. 2 ч. 1 ст. 284 ККПК України, у зв`язку з відсутністю в діях службових осіб військової частини НОМЕР_3 та КЕВ м. Одеси складу кримінального прравопорушення.

Слідчий суддя вважає, що слідчий дійшов передчасного висновку про необхідність закриття кримінального провадження.

Так, закриваючи кримінальне провадження, слідчий послався на лист, отриманий військовою прокуратурою з КЕВ м. Одеси, не зазначивши його номер і дату, відповідно до якого земельна ділянка військового містечка № НОМЕР_2 перебуває на обліку ІНФОРМАЦІЯ_3 , розташована у АДРЕСА_1 по АДРЕСА_2 . Земельна ділянка №237 згідно з формою 405А складає 29,6 га та відноситься до земель оборони та ніколи не вибувала зі сфери управління Міністерства оборони. Наразі територія військового містечка №237 використовується для забезпечення діяльності Збройних Сил України та на ній розміщено дивізіон військової частини НОМЕР_4 .

Щодо віськового містечка № НОМЕР_1 , то вказане містечко на підставі розпорядження КМУ від 22.03.1999 №210-р разом з наявним у нього нерухомим майном та земельна ділянка передані до Одеського інституту Сухопутних військ Одеської КЕЧ району до територіальної громади смт. Таїрове Овідіопольського району Одеської області. Згідно Акту прийому передачі від 29.09.1999 були передані будівлі, споруди, обладнання, технічна документація, а також земельна ділянка розміром 11,2072 га.

Посилаючись на вказаний лист, покази допитаних свідків ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , слідчий дійшов висновку, що факти, викладені у заяві про вчинення кримінального правопорушення щодо незаконного заволодіння землями військового містечка №243 та № НОМЕР_2 не знайшли свого підтвердження, а тому у діях службових осіб ВЧ НОМЕР_3 та КЕВ м. Одеси відсутній склад кримінального правопорушення в цілому.

Проте, слідчий не надав оцінки тим обставинам, на які посилався заявник в заяві про вчинення кримінального правопорушення, що відповідно до рішень Одеського міськвиконкому №4с від 16.04.1946 та 403 від 06.06.1968 для потреб оборони було виділено земельні ділянки площею 12,5 га та 14 га (всього 26,5 га) в межах селища Чорноморка Овідіопольського району Одеської області, які використовувались під розміщення військових об`єктів та розташування військового містечка № НОМЕР_1 . Крім того, відповідно до Державного акту серії Б №032344, виданого у 1986 році КЕЧ Одеського району, загальна площа земельної ділянки військового містечка № НОМЕР_1 складала 53,7 га, а згідно вищевказаного Розпорядження до комунальної власності територіальної громади смт. Таїрове Овідіопольського району Одеської області площа земельної ділянки, що підлягала передачі, становила 11,2 га. Слідчий не встановив обставини щодо передачі решти земельних ділянок військового мітсечка № НОМЕР_1 .

Також слідчий дійшов висновку про те, що факти, викладені у заяві про вчинення кримінального правопорушення щодо незаконного привласнення чи розтрати мазуту у кількості 133 тон не знайшли свого підтвердження, пославшись при цьому лише на Акт прийому передачі від 29.09.1999 мазуту у кількості 133000кг Одеським інститутом Сухопутних військ у комунальну власність територіальної громади АДРЕСА_1 та на покази свідка ОСОБА_8 . Вказаний документ лише засвідчує факт передачі майна від однієї особи до іншої, проте слідчий не встановив, на підставі якого документу така передача (розпорядження майном) відбувалась, адже вищевказаним Розпорядженням КМУ передача мазуту не передбачалась, а отже висновок слідчого про відсутність складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, є передчасним.

Крім того, слідчий взагалі не дослідив і не надав оцінку обставинам, зазначеним в заяві про вчинення кримінального правопорушення, та які підлягали встановленню відповідно до витягу з ЄРДР №42019161010000276 від 22.08.2019, з правовою кваліфікацією за ч. 5 ст. 191 КК України, щодо привласнення членських внесків кооперативу ОК "ЖК "Люстдорф", коштів громади Таїровської селищної ради та членів ОК "ЖК "Люстдорф" на суму близько 2 млн. грн., виділених на будівництво штучного озера на території ОК "ЖК "Люстдорф" та поточний ремонт доріг.

Враховуючи наведені обставини, досудове розслідування у кримінальному провадженні №42018161010000559 від 26.11.2018 неможе вважатися повним та всебічним, а тому скарга керівника ГО «Совіньйон за права» ОСОБА_3 підлягає задоволенню, а постанова слідчого про закриття кримінального провадження - скасуванню.

Керуючись ст. ст. 303-307, 309 КПК України,-

УХВАЛИВ:

Скаргу керівника ГО «Совіньйон за права» ОСОБА_3 на постанову старшого слідчого СВ Заводського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 від 23.12.2019 року про закриття кримінального провадження №42018161010000559 від 26.11.2018 року задовольнити.

Скасувати постанову старшого слідчого СВ Заводського ВП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 від 23.12.2019 року про закриття кримінального провадження №42018161010000559 від 26.11.2018 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 191, ч. 2 ст. 367 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали оголошений 19.10.2020р.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЗаводський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення12.10.2020
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу93260353
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування рішення слідчого про закриття кримінального провадження

Судовий реєстр по справі —487/6476/19

Постанова від 12.10.2020

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 12.10.2020

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 20.05.2020

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 13.11.2019

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 09.12.2019

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Куценко О. В.

Ухвала від 01.11.2019

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 01.11.2019

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 13.11.2019

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 13.11.2019

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 13.11.2019

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні