Рішення
від 25.11.2020 по справі 914/1893/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.11.2020 справа № 914/1893/20

Господарський суд Львівської області у складі судді Долінської О.З., за участю секретаря судового засідання Муравець О.М., розглянувши матеріали справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Барком» , с. Підбірці, Пустомитівський р-н, Львівська область

до відповідача: Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області, с. Поляни, Золочівський р-н, Львівська область

про: визнання протиправною бездіяльності органу місцевого самоврядування та визнання укладеним договору оренди землі

Представники сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

29.07.2020 р. на розгляд господарського суду Львівської області поступила позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Барком» до відповідача: Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності органу місцевого самоврядування та визнання укладеним договору оренди землі у редакції, яка викладена у резолютивній частині позовної заяви за вх. № 2001 від 29.07.2020 р.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 03.08.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 914/1893/20. Судом постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначено на 16.09.2020 р.

25.08.2020 р. відповідачем подано на адресу суду відзив на позовну заяву з додатками за вх.№ 24989/20, відповідно до якого відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову повністю з підстав, викладених у поданому відзиві.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 16.09.2020 р. продовжено строк підготовчого провадження у справі № 914/1893/20 на тридцять днів з ініціативи суду. Підготовче засідання у справі відкладено на 07.10.2020 р.

Ухвалою-викликом Господарського суду Львівської області від 07.10.2020 р. підготовче засідання у справі призначено на 28.10.2020 р.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 28.10.2020 р. судом постановлено закрити підготовче провадження та призначити справу № 914/1893/20 до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 25.11.2020 р. на 11:30 год.

25.11.2020 р. на 11:30 год. представник позивача в судове засідання з розгляду справи по суті з`явився, просив суд позовні вимоги задоволити повністю, з підстав, викладених у позовній заяві та поясненнях, наданих у судових засіданнях.

25.11.2020 р. на 11:30 год. представник відповідача в судове засідання з розгляду справи по суті не з`явився, клопотання про відкладення розгляду справи на адресу суду не подав, хоча належно був повідомлений про час, місце та дату судового засідання (докази містяться в матеріалах справи).

В судовому засіданні 25.11.2020 р. судом оголошено перерву до 25.11.2020 р. до 16:00.

25.11.2020 р. представником позивача, після оголошеної в судовому засіданні перерви, подано на адресу клопотання за вх. № від 25.11.2020 р., в якому зазначається про те, що в судовому засіданні 25.11.2020 р. судом оголошено перерву до 25.11.2020 р. до 16:00 год. Просить завершувати розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує повністю.

25.11.2020 р. на 16:00 год. представник позивача в судове засідання з розгляду справи по суті не з`явився.

25.11.2020 р. на 16:00 год. представник відповідача в судове засідання з розгляду справи по суті не з`явився, клопотання про відкладення розгляду справи на адресу суду не подав, хоча належно був повідомлений про час, місце та дату судового засідання (докази містяться в матеріалах справи).

Враховуючи ч.3 ст.222 ГПК України, відповідно до якої, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою технічного засобу не здійснюється. Відтак, фіксування судового процесу під час судового засідання 25.11.2020 р. о 16:00 год. не здійснювалось.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.13 ГПК України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін; кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Стаття 43 ГПК України зобов`язує сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.

Згідно ч.1 ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищенаведене, судом, згідно вимог ГПК України, надавалась в повному обсязі можливість учасникам справи щодо обґрунтування їх правової позиції по суті справи та подання доказів.

Враховуючи те, що норми ст.81 ГПК України щодо обов`язку господарського суду витребувати у сторін документи і матеріали, необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом учасників справи подавати докази, а п.4 ч.3 ст.129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства - свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, господарським судом створені належні умови для надання сторонами доказів в обґрунтування своєї правової позиції.

Отже, судом було забезпечено принцип змагальності сторін, рівність сторін, що полягає у наданні їм однакових можливостей для реалізації ними своїх процесуальних прав. З огляду на сплив строків для подання доказів, з метою дотримання прав позивача на своєчасне вирішення спору, суд вважає за можливе ухвалити рішення в цій справі за наявними у ній доказами, враховуючи, що поданих в матеріалах справи доказів достатньо для з`ясування обставин справи та прийняття судового рішення у справі № 914/1893/20.

В судовому засіданні 25.11.2020 р. судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення у справі.

Позиція позивача.

На території Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області знаходиться земельна ділянка площею 7,0448 га, кадастровий номер 4621885500:01:004:0007, цільове призначення - землі сільськогосподарського призначення. Дана земельна ділянка є землями комунальної власності Полянської сільської ради. На земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна (нежитлові будівлі), що є власністю Позивача. Дана земельна ділянка виділена Позивачу для обслуговування нерухомого майна та здійснення підприємницької діяльності. А тому, з метою дотримання земельного законодавства, Позивач звернувся до Полянської сільської ради для оформлення права оренди земельної ділянки. Полянською сільською радою 27 січня 2015р. прийнято рішення №262 про надання дозволу ТзОВ Барком на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. ТзОВ Барком виготовив та погодив у встановленому законодавством порядку проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Ділянку площею 7,0448 га зареєстровано в Державному земельному кадастрі, присвоєно кадастровий номер 4621885500:01:004:0007. Після цього, на підставі клопотання ТзОВ Барком , Полянською сільською радою Золочівського району Львівської області прийнято рішення №737 від 20 листопада 2019 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для іншого сільськогосподарського призначення ТзОВ Барком . Даним рішенням Полянська сільська рада передала ТзОВ Барком в оренду строком на 7 років земельну ділянку площею 7,0448 га КН 4621885500:01:004:0007. Пунктом 3 цього рішення встановлено оренду плату в розмірі 12% нормативної грошової оцінки ( без будь-якої мотивації) земельної ділянки. На підставі рішення №737 від 20 листопада 2019 року, ТзОВ Барком підготовлено проект договору оренди землі та 27 січня 2020 року із супровідним листом скеровано Відповідачу для укладення договору. Проект договору підготовлено відповідно до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 р. № 220 (з наступними змінами). До листа також додано копію витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23.01.2020 року. Полянською сільською радою у місячний строк не підписано даного проекту договору оренди землі та не надано жодної відповіді на дане клопотання чи зауважень до умов договору. Натомість, 18.03.2020 року на адресу ТзОВ Барком надійшов лист Полянської сільської ради із проектом договору оренди землі та запропоновано підписати договір в редакції відповідача. Даний договір повністю ідентичний проекту, що скерований ТзОВ Барком 20 лютого 2020 року, крім пунктів 2.3 та 4.1, де вказано нормативну грошову оцінку земельної ділянки та відповідно розмір орендної плати, який встановлюється у відсотковому відношенні до такої оцінки, які, як зазначає позивач, розраховані з порушенням норм законодавства. Так вказує, що в п.2.3 запропонованого сільською радою проекту зазначено - нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 6 098 643,91 грн. , в п.4.1 зазначено - Орендна плата за користування земельною ділянкою становить 12% від нормативної грошової оцінки землі, що становить 731 837,27 грн. в рік . Позивач зазначає, що відомості про нормативну грошову оцінку даної ділянки КН 4621885500:01:004:0007 в розмірі 120014,88 грн. внесені до Державного земельного кадастру та у відповідності до ст.36 Закону України Про державний земельний кадастр оприлюднені на офіційному веб-порталі - Публічній кадастровій карті. А тому, на думку позивача, саме таку оцінку землі, яку вказано ним - Позивачем - 120 014,18 грн. слід брати до уваги при підписанні договору оренди земельної ділянки та виходячи з неї обчислювати розмір орендної плати. ТзОВ Барком на пропозицію Полянської сільської ради укласти договір оренди на запропонованих відповідачем умовах надіслав лист - відповідь №363 від 08.04.2020р. із аналізом норм законодавства та редакцією пунктів 2.3 та 4.1 , зокрема: 2.3 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить 120 014,88 грн. ; 4.1 Плата за користування земельною ділянкою (орендна плата) становить 12% від нормативної грошової оцінки землі, що становить 14 401,79 грн. в рік Однак відповіді на вказаний лист та підписаного договору оренди до ТзОВ Барком від відповідача не надходило.

В той же час, Відповідач, як зазначає позивач, не вчиняє жодних дій, як власник земельної ділянки для зміни нормативної грошової оцінки, зазначеної в державному земельному кадастрі, яка, на думку сільського голови, є помилковою.

Такі дії Відповідача, на думку позивача, свідчать про ухилення органу місцевого самоврядування від укладення договору оренди землі на умовах, які відповідають чинному законодавству. На підставі наведеного, позивач просить суд, визнати протиправною бездіяльність Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області, що полягає в ухиленні від укладення договору оренди землі, а також визнати укладеним договір оренди землі у редакції, яка викладена позивачем у резолютивній частині позовної заяви за вх. № 2001 від 29.07.2020 р.

Позиція відповідача.

25.11.2020 р. представник відповідача в судове засідання з розгляду справи по суті не з`явився, хоча належно був повідомлений про час, місце та дату судового засідання (докази містяться в матеріалах справи).

25.08.2020 р. відповідачем подано на адресу суду відзив на позовну заяву з додатками за вх.№ 24989/20, відповідно до якого відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову повністю з підстав, викладених у поданому відзиві.

Як вбачається з поданого відзиву відповідача, Полянська сільська рада просить суд розглядати даний позов ТзОВ «Барком» у комплексі: згідно рішення L сесії VI скликання № 262 від 27.01.2015 р. Полянської сільської ради Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТзОВ «Барком» по наданню в оренду і рішення LII сесії VI скликання № 274 «Про передачу в оренду земельної ділянки для обслуговування виробничої будівлі ТзОВ «Барком» від 17 квітня 2015 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки КН 4621885500:01 :004 : 005 площею 1,00 га в с. Поляни вул. 9-го Травня, 14 для обслуговування виробничої будівлі в межах населеного пункту становить 584 781,40 грн. Полянська сільська рада не може підписати договір оренди земельної ділянки тому, що є розбіжність між нормативними грошовими оцінками земельної ділянки, які знаходяться на одній території (земельна ділянка - площею 7,0448 га - для обслуговування будівель вівцеферми і земельна ділянка площею 1,000 га - для обслуговування виробничої будівлі - виготовлення різних видів сирів, знаходяться поряд). У 2015 році - нормативна грошова оцінка земельної ділянки під забудовою площею 1,000 га становила 584 781,40 грн. (згідно витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 18.03.2015 року). У 2020 році у витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки не вказана нормативна грошова оцінка 1 кв. м. земельної ділянки під забудовою і загальна нормативна грошова оцінка земельної ділянка під забудовою, тому нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 7,0448 га, що виділена ТзОВ «Барком» , становить 120 014,88 грн. згідно витягу 28.01.2020 року, який отримала Полянська сільська рада 24.02.2020 року у ГУ Держгеокадастрі у Львівській області Відділ у Золочівському районі. На підставі наведеного, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову повністю з підстав, викладених у поданому відзиві.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані суду документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, здійснивши огляд документів, суд встановив наступне.

На території Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області знаходиться земельна ділянка площею 7,0448 га, кадастровий номер 4621885500:01:004:0007, цільове призначення - землі сільськогосподарського призначення. Дана земельна ділянка є землями комунальної власності Полянської сільської ради. На земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна (нежитлові будівлі), що є власністю Позивача. Дана земельна ділянка виділена Позивачу для обслуговування нерухомого майна та здійснення підприємницької діяльності. З метою дотримання земельного законодавства, Позивач звернувся до Полянської сільської ради для оформлення права оренди земельною ділянкою. Полянською сільською радою 27 січня 2015р. прийнято рішення №262 про надання дозволу ТзОВ Барком на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. ТзОВ Барком виготовив та погодив у встановленому законодавством порядку проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Ділянку площею 7,0448 га зареєстровано в Державному земельному кадастрі, присвоєно кадастровий номер 4621885500:01:004:0007. На підставі клопотання ТзОВ Барком , Полянською сільською радою Золочівського району Львівської області на ХХХХІІ сесії VІІ скликання прийнято рішення №737 від 20 листопада 2019 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для іншого сільськогосподарського призначення ТзОВ Барком . Даним рішенням Полянська сільська рада передала ТзОВ Барком в оренду строком на 7 років земельну ділянку площею 7,0448 га КН 4621885500:01:004:0007. Пунктом 3 цього рішення встановлено оренду плату в розмірі 12% нормативної грошової оцінки земельної ділянки. На підставі рішення Полянської сільської ради №737 від 20 листопада 2019 року, ТзОВ Барком підготовлено проект договору оренди землі та 27 січня 2020 року із супровідним листом скеровано Відповідачу для укладення договору. Проект договору підготовлено відповідно до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 р. № 220 (з наступними змінами). До листа також додано копію витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23.01.2020 року. Полянською сільською радою у місячний строк не було підписано даного проекту договору оренди землі та не надано жодної відповіді на дане клопотання чи зауважень щодо умов договору позивача. Натомість, 18.03.2020 року на адресу ТзОВ Барком надійшов лист Полянської сільської ради за вих. № 125 від 10.03.2020 р. із проектом договору оренди землі та запропоновано підписати договір в редакції відповідача. Вказаний лист Полянської сільської ради за вих. № 125 від 10.03.2020 р. разом із проектом договору оренди землі від 24.02.2020 р. долучено позивачем до матеріалів справи. Даний договір повністю ідентичний проекту, що скерований ТзОВ Барком 20 лютого 2020 року, крім пунктів 2.3 та 4.1, де вказано нормативну грошову оцінку земельної ділянки та відповідно розмір орендної плати, який встановлюється у відсотковому відношенні до такої оцінки. Так, в п.2.3 запропонованого сільською радою проекту зазначено - нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 6 098 643,91 грн. , в п.4.1 зазначено - Орендна плата за користування земельною ділянкою становить 12% від нормативної грошової оцінки землі, що становить 731 837,27 грн. в рік . Відомості про нормативну грошову оцінку даної ділянки КН 4621885500:01:004:0007 в розмірі 120014,88 грн. внесені до Державного земельного кадастру та у відповідності до ст.36 Закону України Про державний земельний кадастр оприлюднені на офіційному веб-порталі - Публічній кадастровій карті. ТзОВ Барком на пропозицію Полянської сільської ради укласти договір оренди на запропонованих умовах надіслано лист - відповідь №363 від 08.04.2020р. із аналізом норм законодавства та редакцією пунктів 2.3 та 4.1 , зокрема: 2.3 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить 120 014,88 грн. ; 4.1 Плата за користування земельною ділянкою (орендна плата) становить 12% від нормативної грошової оцінки землі, що становить 14 401,79 грн. в рік . Однак відповіді на вказаний лист та підписаного договору оренди до ТзОВ Барком не надходило.

З метою додаткового підтвердження відповідності нормативної грошової оцінки земельної ділянки в розмірі 120 014,18 грн. вимогам законодавства, ТзОВ Барком замовило у ліцензованій землевпорядній організації технічну документації із землеустрою. Така документація виготовлена ТзОВ НВП Галгео , згідно даної документації нормативна грошова оцінка становить 120 015,60 грн. Висновок державної експертизи землевпорядної документації № 298 від 10.04.2020 р., який розроблений ТзОВ НВП Галгео долучено позивачем до матеріалів справи. У відповідності до вимог Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації , ТзОВ Барком одержав позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації від 10.04.2020р. №298. Листом №409 від 25.05.2020р. ТзОВ Барком скеровано до Полянської сільської ради технічну документацію із землеустрою про нормативну грошову оцінку та висновок державної експертизи землевпорядної документації від 10.04.2020р. №298 для затвердження сесією Полянської сільської ради. Станом на день подання даного позову до Господарського суду Львівської області від відповідача відповіді на подані клопотання не надходило. Як зазначає позивач, що слугувало підставою звернення до суду з даним позовом.

Договір між сторонами на час прийняття рішення у справі не укладено, тобто, спір не врегульовано і такий існує між сторонами.

Відповідно до частини 1 статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно зі статтею 792 цього Кодексу за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Земельна ділянка може передаватися у найм разом із насадженнями, будівлями, спорудами, водоймами, розташованими на ній, або без них. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

За змістом статей 1 і 13 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Істотними умовами договору оренди землі згідно зі статтею 15 Закону України Про оренду землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

Згідно з частиною 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Розкриваючи зміст засади свободи договору у статтях 6 і 627, Цивільний кодекс України визначає, що свобода договору полягає у праві сторін вільно вирішувати питання при укладенні договору, виборі контрагентів і погодженні умов договору.

Закріпивши принцип свободи договору у Цивільному кодексі України, законодавець разом із тим визначив, що свобода договору не є безмежною, оскільки відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 6 та статті 627 цього Кодексу при укладенні договору, виборі контрагентів, визначенні умов договору сторони не можуть діяти всупереч положенням цього Кодексу та інших актів цивільного законодавства (постанова Верховного Суду України від 10.10.2012 у справі № 6-11 0цс12).

Згідно з частиною 3 статті179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Частиною 4 статті 179 цього Кодексу передбачено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб`єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Відповідно до частини 2 ст. 179 Господарського кодексу України Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб`єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.

За змістом статті 14 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України. На виконання вимог ст. 14 Закону України "Про оренду землі" постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 (зі змінами) затверджено Типовий договір оренди землі.

Відповідно до статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Згідно з частиною 1 статті 124 цього Кодексу передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Положеннями чинного законодавства передбачено, що необхідною умовою укладення договору оренди земельної ділянки, яка перебуває у державній або комунальній власності, є наявність рішення відповідного органу про передачу земельної ділянки в оренду.

Волевиявлення Полянської сільської ради на укладення договору оренди землі та істотні умови договору відображені у рішенні ХХХХІІ сесії VІІ скликання №737 від 20 листопада 2019 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для іншого сільськогосподарського призначення ТзОВ Барком , де вказано: Пункт 1. Затвердити проект землеустрою, щодо відведення земельної ділянки в оренду для іншого сільськогосподарського призначення за рахунок земель сільськогосподарського призначення (землі під господарськими будівлями і дворами), яка розташована за адресою: с. Поляни Золочівського району Львівської області ТзОВ «Барком» , площею -7,0448 га, кадастровий номер земельної ділянки 4621885500:01:004: 0007. Пункт 2. Надати в оренду терміном на 7 років земельну ділянку кадастровий номер 4621885500:01:004:0007 загальною площею 7,0448 га для іншого сільськогосподарського призначення. Пункт 3 Встановити орендну плату в розмірі 12% від нормативної грошової оцінки, що затверджена рішенням № 436 від 14 липня 2018 року ХХХ позачергової сесії VII скликання. Пункт 4. Уповноважити сільського голову Ковбасу В.М. підписати договір оренди на земельну ділянку. Пункт 5. ТзОВ «Барком» здійснити комплекс заходів щодо державної реєстрації договору оренди земельної ділянки відповідно до чинного законодавства. А також в проекті договору оренди землі, що надісланий Полянською сільською радою. Сторони договору фактично дійшли згоди щодо усіх умов договору окрім нормативної грошової оцінки землі та відповідно розміру орендної плати, який встановлено у співвідношенні до нормативної оцінки (12%).

Нормативна грошова оцінка землі не є умовою, що може визначатися на розсуд сторін.

Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 № 262, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 р. за №679/30547.

Відповідно до п.1 розділу II даного Порядку, нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 року № 831 (наалі - Методика).

Відповідно до пункту 6 даної Методики, нормативна грошова оцінка окремої земельної ділянки сільськогосподарського призначення здійснюється за формулою: Гзд =? (Пагр х Гагр) + Пнсг х Гнсг, де Гзд - нормативна грошова оцінка земельної ділянки сільськогосподарського призначення,гривень; Пагр - площа агровиробничої групи ґрунтів сільськогосподарського угіддя, гектарів; Пнсг- площа несільськогосподарських угідь (земель під господарськими шляхами і прогонами, полезахисними лісовими смугами та іншими захисними насадженнями, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, земель під господарськими будівлями і дворами, земель під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, земель тимчасової консервації тощо), гектарів; Гнсг- норматив капіталізованого рентного доходу несільськогосподарських угідь на землях сільськогосподарського призначення, гривень за гектар.

Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення затверджено також форму витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (додаток 3).

У відповідності до рішення Полянської сільської ради ХХХХІІ сесії VІІ скликання №737 від 20.11.2019 р. позивачем 28.01.2020 р. було отримано Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в розмірі 120 014,88 грн., площею 7,0448 га; кадастровий номер земельної ділянки: 4621885500:01:004:0007; місце розташування земельної ділянки - Львівська область, Золочівський район, с. Поляни; категорія земель - землі сільськогосподарського призначення; цільове призначення земельної ділянки: 01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення.

І відповідно із розрахунку даної нормативно-грошової оцінки, позивач скерував проект договору оренди землі від 27.01.2020 р. для укладення відповідачу листом за вих. № 198 від 20.02.2020 р.

Всупереч даним нормам законодавства, Полянською сільською радою до проекту договору долучено витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі за формою встановленою для визначення оцінки земель населених пунктів. При цьому, не враховано п.3 та п. 11 розділу II Порядку нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016р. №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 р. за № 1647/29777. Так, зокрема, даними пунктами визначено: 3. Нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1 . 11. Нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення, що розташовані в межах населених пунктів, здійснюється відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 травня 2017 року № 262, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017року за № 679/30547 .

Як вбачається з Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в розмірі 6 098 643,91 грн., площею 7,0448,00 га, кадастровий номер земельної ділянки: 4621885500:01:004:0007; місцезнаходження земельної ділянки - с. Поляни від 24.02.2020 р., на який покликається відповідач, невизнаючи позов, то у вказаному витягу вказано: категорія земель - землі сільськогосподарського призначення; цільове призначення земельної ділянки: для обслуговування господарських будівель і споруд.

Тобто у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24.02.2020 р., на який покликається відповідач, вказано цільове призначення земельної ділянки, відмінне від цільового призначення земельної ділянки, що зазначено в пункті 2 рішення Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області ХХХХІІ сесії VІІ скликання №737 від 20 листопада 2019 року Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для іншого сільськогосподарського призначення ТзОВ Барком . А відтак, доводи відповідача є безпідставні і необгрунтовані щодо незаконності застосування позивачем нормативно грошової оцінки земельної ділянки, яка позивачем зазначена у проекті договору оренди землі від 27 січня 2020 року, а саме в п. 2.3 та від якої визначена позивачем орендна плата в п. 4.1.

В силу вимог ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування при виконанні своїх функцій приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території. Згідно з ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної; міської; районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасового проживають на відповідній території.

Відповідно до ч. 4 ст. 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

В силу приписів ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно зі ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

За вимогами ч.ч. 1, 2 ст. 16 Закону України "Про оренду землі" укладення договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності здійснюється за згодою орендодавця та особи яка згідно із законом вправі набувати право оренди на таку земельну ділянку. Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

Згідно з частиною 1 ст. 14 Цивільного кодексу України цивільні обов`язки виконуються у межах встановлених договором або актом цивільного законодавства.

Згідно з ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, зокрема, якщо існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору.

Відповідно до ч.1 ст.646 ЦК України, зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

Відповідач не вчиняє жодних дій як власник земельної ділянки для зміни нормативної грошової оцінки, зазначеної в державному земельному кадастрі.

Такі дії Відповідача свідчать про ухилення органу місцевого самоврядування від укладення договору оренди землі на умовах, які відповідають чинному законодавству.

Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту права чи інтересу, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, невизнання або оспорення. Такі право чи: інтерес мають бути захищені судом у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорення та спричиненим цими діяннями наслідкам.

У Постанові КГС ВС від 31.10.2019 у справі № 916/1134/18, зокрема зазначено: п. 4.24. Серед способів захисту, передбачених у статті 16 Цивільного кодексу України, не зазначено такого способу захисту як зобов`язання особи до укладення відповідних договорів. 4.25. Разом із тим, виходячи із загальних засад цивільного законодавства та судочинства, права особи на захист у суді порушених або невизнаних прав, меж здійснення особою цивільних прав і виконання цивільних обов`язків (статей 3, 6, 12 - 15, 20 Цивільного кодексу України,Господарського процесуального кодексу) можна дійти висновку, що у разі відмови в укладенні договору, таке право підлягає захисту судом на підставі пункту 1 частини другої статті 16 Цивільного кодексу України шляхом визнання договору укладеним на умовах, визначених стороною. 4.26. Аналогічну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду України від 10.10.2012 у справі № 6-110цс12. 4.27. Реалізуючи визначене у статті 64 Конституції України право на судовий захист, звертаючись до суду, особа наводить у позові власне суб`єктивне уявлення про порушене право чи охоронюваний інтерес та спосіб його захисту. 4.28. Вирішуючи спір, суд повинен надати об`єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до господарського суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача. Спосіб захисту повинен насамперед слугувати поновленню порушених прав позивача або захисту його охоронюваного законом інтересу. 4.29. Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судового рішення про відмову в позові. 4.30. Якщо предмет позову не відповідає встановленим законом або договором способам захисту прав, суд повинен відмовити у позові. 4.31. Аналогічну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду від 25.06.2019 у справі № 922/1500/18. 4.32. Разом з тим, відповідно до частини другої статті 5 Господарського процесуального кодексу України у випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону. 4.33. Отже, суд може визначити у своєму рішення спосіб захисту який не суперечить закону у випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права. 4.34. Однак, виходячи із загальних засад цивільного законодавства та судочинства, у разі відмови в укладенні договору, таке право підлягає захисту судом на підставі пункту 1 частини другої статті 16 Цивільного кодексу України шляхом визнання договору укладеним на умовах, визначених стороною.

Надаючи правову оцінку належності обраного зацікавленою особою способу захисту, судам належить зважати і на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції. Так, у рішенні від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" ЄСПЛ зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Суть цієї статті зводиться до вимоги надати людині такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов`язань. Крім того, ЄСПЛ наголосив, що за деяких обставин вимоги статті 13 Конвенції можуть забезпечуватися всією сукупністю засобів, передбачених національним правом.

Оцінюючи належність обраного позивачем способу захисту та обґрунтовуючи відповідний висновок, суди мають виходити з його ефективності, і це означає, що вимога на захист цивільного права має відповідати змісту порушеного права та характеру правопорушення, забезпечити поновлення порушеного права, а у разі неможливості такого поновлення - гарантувати особі можливість отримання нею відповідного відшкодування.

В даному випадку орган місцевого самоврядування ухиляється від укладення з позивачем відповідного договору оренди землі. При цьому, не заперечує право ТзОВ Барком на оренду земельної ділянки, заперечень щодо умов договору також не направляє. А тому у цій справі лише такий спосіб захисту як визнання договору укладеним, с належним і таким, що призведе до відновлення порушеного права позивача.

Правова позицію ЄСПЛ, який у своїх рішеннях у справах Мелахер та інші проти Австрії від 19.12.1998 Бурдов проти Росії від 07.05.2002, Прессос Компанія Нав"єра С.А. та інші проти Бельгії від 28.10.1995, Пайн Белі Девелопмент Лтд." та інші проти Ірландії від 23.10.1991 зазначив, що під поняттям "майно" розуміється не лише майно, яке належить особі на праві власності згідно законодавства країни, в якій виник спір, а також прибутки, що випливають з власності, кошти, належні заявникам на підставі судових рішень, "активи", які можуть виникнути, "правомірні очікування"/"законні сподівання" особи.

Концепція "майна" у розумінні положень статті 1 Першого протоколу до Конвенції має автономне значення, тобто не обмежується власністю на матеріальні речі та не залежить від формальної класифікації у внутрішньому праві: певні інші права та інтереси, що становлять активи, також можуть вважатися "правом власності", а відтак і "майном". До таких активів може відноситися право оренди (рішення у справі "Іатрідіс проти Греції» від 25.03.1999, заява № 311107/96, пункт 54). На окрему увагу заслуговує питання "правомірних очікувань" особи щодо отримання права на оренду земельної ділянки.

У справі Пайн Белі Девелопмент ЛТД та інші проти Ірландії ЄСПЛ постановив, що статтю 1 Першого протоколу до Конвенції можна застосовувати для захисту "правомірних очікувань" щодо певного стану речей (у майбутньому), оскільки їх можна вважати складовою частиною власності."Правомірні очікування" виникають у особи, якщо нею було дотримано всіх вимог законодавства для отримання відповідного рішення уповноваженого органу, а тому вона мала усі підстави вважати таке рішення дійсним та розраховувати на певний стан речей.

Отже, за наявності відповідного рішення органу публічної влади щодо передачі в оренду майна чи земельної ділянки особі, у останньої виникають правомірні очікування мирно володіти майном (право оренди) ще до укладення відповідного договору оренди на виконання зазначеного рішення. При цьому такі правомірні очікування, є об`єктом правового захисту згідно зі статтею 1 Протоколу 1 до Конвенції та національного законодавства України.

У свою чергу, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (рішення ЄСПЛ у справах " Лелас проти Хорватії' ' від 20.05.2010, "Тошкуце та інші проти Румунії'" від 25.11.2008) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах (рішення ЄСПЛ у справах "Онер`їпдіз проти Туреччини", "Беєлер проти Італії» ). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (рішення ЄСПЛ у справі "Лелас проти Хорватії» ).

Вказана правова позиція відображена в практиці Верховного Суду в аналогічних справах, зокрема, у постанові від 10 грудня 2019 року у справі № 910/6356/19.

Отже ухилення Відповідача від укладення договору оренди землі є невиконання ним же рішення колегіального органу - сесії Полянської сільської ради, а тому протиправним. Таке ухилення порушує право Позивача на оренду земельної ділянки.

Згідно ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Відповідно до ч.1 ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Статтею 77 ГПК України встановлено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч.1 ст.86 ГПК України).

Враховуючи вищевикладене, подані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що обставини, які є предметом доказування у справі судом визнаються встановленими та позовні вимоги до відповідача про визнання протиправною бездіяльність Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області, що полягає в ухиленні від укладення договору оренди землі є обґрунтованими, не спростованими, підтвердженими належними та допустимими доказами, а відтак підлягають задоволенню. Суд вважає за необхідне визнати укладеним договір оренди землі між Полянською сільською радою Золочівського району Львівської області та Товариством з обмеженою відповідальністю Барком у наступній редакції:

Договір №

ВІД


с. Поляни

ПОЛЯНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, в особі сільського голови Ковбаси Володимира Михайловича, який діє на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , (далі за текстом - «Орендодавець» ), з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю Барком , в особі директора Барана Олега Володимировича, який діє на підставі Статуту, далі за текстом - «Орендар» , з іншої сторони, а разом іменовані - «Сторони» , уклали цей Договір про нижченаведене:

1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

1.1. Орендодавець, на підставі рішення Полянської сільської ради Золочівського району Львівській області від « 20» листопада 2019 року №737 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення комунальної власності без зміни цільового призначення для іншого сільськогосподарського призначення (угіддя - землі під сільськогосподарськими та іншими господарськими будівлями і дворами) з кадастровим номером 4621885500:01:004:0007, яка розташована в селі Поляни Золочівського району Львівської області площею 7,0448 га.

2. ОБ`ЄКТ ОРЕНДИ

2.1. В оренду передається земельна ділянка з кадастровим номером 4621885500:01:004:0007 із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності без зміни цільового призначення для іншого сільськогосподарського призначення (угіддя - землі під сільськогосподарськими та іншими господарськими будівлями і дворами) площею 7,0448 гектарів.

2.2. На земельних ділянках наявні об`єкти нерухомого майна та об`єкти інфраструктури - нежитлові будівлі, що є власністю Орендаря.

2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить 120014,88 грн.

2.4. Земельні ділянки, які передаються в оренду, не мають недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

2.5. Інші особливості об`єкта оренди, які можуть вплинути на орендні відносини, відсутні.

3. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ

3.1. Договір укладено на строк 7 (сім) років.

3.2. Після закінчення строку дії Договору Орендар, має переважне право поновити його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 30 (тридцять) днів до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

3.3.При поновленні Договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою Сторін

4. ОРЕНДНА ПЛАТА

4.1. Плата за користування земельною ділянкою (орендна плата) становить 12% від нормативної грошової оцінки землі, що становить 14 401,79 грн. (чотирнадцять тисяч чотириста одна гривня 79 копійок) в рік.

4.2 Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповняються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

4.3. Орендна плата сплачується Орендарем на р/р UА488999980334109812000013216 в УК у Золочів. Р./с.Поляни/18010600, МФО 899998, код ЄДРПОУ 37904735 (одержувач місцевий бюджет Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області), шляхом безготівкового перерахування грошових коштів.

4.4. Орендна плата вноситься Орендарем у такі строки: щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

4.5. Розмір орендної плати переглядається щорічно у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених Договором;

- зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки;

- в інших випадках, передбачених законом.

4.6. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим Договором:

- стягується пеня у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від несплаченої суми за кожний день прострочення.

5. УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

5.1. Земельна ділянка передається в оренду для іншого сільськогосподарського призначення (обслуговування господарських будівель і споруд).

5.2. Цільове призначення земельної ділянки: для іншого сільськогосподарського призначення (обслуговування господарських будівель і споруд).

5.3. Орендована земельна ділянка повинна використовуватись способами, що не суперечать екологічним вимогам, не допускати забруднення радіоактивними і хімічними речовинами, відходами, стічними водами, захищати їх від водної та вітрової ерозії, дотримуватись вимог законодавства про охорону довкілля. Господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад встановлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється.

5.4. У разі погіршення якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей орендованих земельних ділянок або приведення їх у непридатний для використання за цільовим призначенням стан та збитки, що підлягають відшкодуванню, визначається відповідно до чинного законодавства.

6. УМОВИ ПОВЕРНЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

6.1. Після припинення дії Договору Орендар протягом 5 (п`яти) робочих днів повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованих земельних ділянок, пов`язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якшо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв`язується у судовому порядку.

6.2. Здійснені Орендарем без згоди Орендодавця витрати на поліпшення орендованих земельних ділянок, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці не підлягають відшкодуванню.

6.3. Поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем за письмовою згодою з Орендодавцем землі, не підлягають відшкодуванню.

6.4. Орендар має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання Орендодавцем зобов`язань, передбачених цим Договором.

Збитками вважаються:

- фактичні втрати, яких орендар зазнав у зв`язку з невиконанням або неналежним виконанням умов Договору Орендодавцем, а також витрати, які Орендар здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;

-доходи, які Орендар міг би реально отримати в разі належного виконання Орендодавцем умов Договору.

6.5. Розмір фактичних витрат Орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.

7. ОБМЕЖЕННЯ (ОБТЯЖЕННЯ) ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

7.1. На орендовану земельну ділянку встановлено наступні обмеження:

- частина земельної ділянки плошею 0,0097 га знаходиться в охоронній зоні навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи. Обмеження у використанні - дотримання режиму охоронної зони;

7.2. Передача в оренду земельних ділянок не є підставою для припинення або зміни обмежень та інших прав третіх осіб на цю ділянку.

8. ІНШІ ПРАВА ТА ОБОВ`ЯЗКИ СТОРІН

8.1. Права Орендодавця:

8.1.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельних ділянок у відповідності із цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, додержання державних стандартів, норм і правил;

- дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються;

- своєчасного внесення орендної плати;

- вільного доступу до переданої в оренду земельної ділянки для здійснення контролю за додержанням Орендарем умов Договору та вимог законодавства;

- відшкодування збитків унаслідок погіршення Орендарем корисних властивостей орендованої земельної ділянки. Розмір збитків визначається Сторонами Договору.

У разі недосягнення Сторонами згоди про розмір відшкодування збитків спір вирішується у судовому порядку.

8.1.2. Орендодавець має право здійснювати контроль за виконанням умов цього Договору з боку Орендаря.

8.2. Обов`язки Орендодавця:

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди;

- при передачі земельної ділянки в оренду забезпечувати відповідно до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою;

8.3. Права Орендаря:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі;

- отримувати продукцію і доходи;

8.3.1. Орендар має право витребувати орендовану земельну ділянку з будь-якого незаконного володіння та користування, усунення перешкод у користуванні ними, відшкодування збитків, заподіяних земельним ділянкам громадянами та юридичними особами.

8.3.2. Орендар має право передавати орендовані земельні ділянки або її частину іншій особі у суборенду за умови забезпечення використання її за цільовим призначенням та умовам Договору.

8.3.3. Орендар має переважне право на поновлення Договору оренди землі за умови, що він виконує умови цього Договору.

8.4. Обов`язки Орендаря:

- приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку;

- виконувати встановлені щодо об`єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі;

- у п`ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельних ділянок державної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів.

8.4.1. Здійснити державну реєстрацію права оренди на земельні ділянки.

8.4.2. Прийняти земельні ділянки від Орендодавця за актом приймання-передачі.

8.4.3. Дотримуватись встановлених щодо об`єкта оренди обмежень в обсязі, передбаченому Договором та чинним законодавством України.

8.4.4. Використовувати земельні ділянки відповідно до їх цільового призначення та умов Договору, дотримуючись при цьому вимог чинного земельного, екологічного законодавства, законодавства про охорону довкілля, державних стандартів, норм і правил. Не допускати, під час здійснення господарської діяльності, забруднення земельних ділянок радіоактивними і хімічними речовинами, відходами, стічними водами, захищаючи їх від водної та вітрової ерозії.

8.4.5. Своєчасно та в повному обсязі вносити орендну плату.

8.4.6. Самостійно щорічно обчислювати орендну плату з урахуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки землі станом на 1 січня поточного року та, враховуючи вимоги п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, не пізніше 20 лютого поточного року подавати відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельних ділянок податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

8.4.7. Не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів.

8.4.8. Дотримуватись правил добросусідства та обмежень, пов`язаних зі встановленням земельних сервітутів та охоронних зон.

8.4.9. Після закінчення строку Договору повернути земельні ділянки Орендодавцю в належному стані в порядку, встановленому Договором.

9. РИЗИК ВИПАДКОВОГО ЗНИЩЕННЯ АБО ПОШКОДЖЕННЯ ОБ`ЄКТА ОРЕНДИ

ЧИ ЙОГО ЧАСТИНИ

9.1. Ризик випадкового знищення або пошкодження об`єкта оренди чи його частини несе Орендар.

10. СТРАХУВАННЯ ОБ`ЄКТА ОРЕНДИ

10.1. Згідно з цим Договором об`єкт оренди не підлягає страхуванню на весь період дії цього Договору.

11. ЗМІНА УМОВ ДОГОВОРУ І ПРИПИНЕННЯ ЙОГО ДІЇ

11.1. Зміна умов Договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін шляхом підписання додаткової угоди до Договору. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов Договору спір розглядається у судовому порядку.

11.2. Дія Договору припиняється у разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- поєднання в одній особі власника земельних ділянок та Орендаря;

- викупу земельних ділянок для суспільних потреб або примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

- ліквідації юридичної особи-Орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законодавством.

11.3. Дія Договору припиняється шляхом його розірвання:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених цим Договором;

- внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, несплати, несвоєчасної або неповної сплати Орендарем орендної

плати, а також з інших підстав визначених чинним законодавством України.

11.4. Розірвання Договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається.

11.5. У разі поновлення Договору оренди землі на новий строк, його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.6. Перехід права власності на орендовані земельні ділянки до іншої особи, а також реорганізація юридичної особи-Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання Договору.

12. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН ЗА НЕВИКОНАННЯ АБО НЕНАЛЕЖНЕ

ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ

12.1.3а невиконання або неналежне виконання Договору сторони несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства та цього Договору.

12.2. Сторона, яка порушила зобов`язання за Договором, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

У разі виникнення розбіжностей (спорів) між сторонами в процесі виконання цього Договору сторони вживають заходів до врегулювання спірних питань шляхом переговорів. При недосягненні згоди спір вирішується у судовому порядку.

13. УМОВИ ПЕРЕДАЧІ У ЗАСТАВУ ТА ВНЕСЕННЯ ДО СТАТУТНОГО ФОНДУ ПРАВА ОРЕНДИ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

13.1. Забороняється передача у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельних ділянок без згоди Орендодавця земельних ділянок.

14. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

14.1. Цей Договір набирає чинності після підписання сторонами та державної реєстрації права оренди відповідно до закону.

14.2. Цей Договір укладено у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться в Орендодавця, другий - в Орендаря.

14.3. Право оренди земельної ділянки виникає в Орендаря з моменту державної реєстрації цього права.

14.4. Земельна ділянка вважається переданою Орендарю з моменту державної реєстрації права оренди.

14.5. Всі витрати, пов`язанні з укладенням та виконанням цього Договору та додаткових угод (у разі їх укладання у подальшому) бере на себе Орендар.

14.6. Взаємовідносини сторін за Договором, які неврегульовані цим Договором, регулюються чинним законодавством України.

15. РЕКВІЗИТИ СТОРІН:

Орендодавець: Орендар:

Судовий збір в розмірі 4 204,00 грн., відповідно до ст. 129 ГПК України, покладається на відповідача, так як спір виник з його вини і не погашено суму заборгованості на час ухвалення рішення у справі.

Керуючись ст. ст. 2 , 13, 46, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 123, 129, ст.ст. 236-241, 327 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області (80752, Львівська область, Золочівський район, село Поляни; код ЄДРПОУ № 04374217), що полягає в ухиленні від укладення договору оренди землі.

3. Визнати укладеним договір оренди землі у наступній редакції:

Договір №

ВІД


с. Поляни

ПОЛЯНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЗОЛОЧІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, в особі сільського голови Ковбаси Володимира Михайловича, який діє на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , (далі за текстом - «Орендодавець» ), з однієї сторони, та Товариство з обмеженою відповідальністю Барком , в особі директора Барана Олега Володимировича, який діє на підставі Статуту, далі за текстом - «Орендар» , з іншої сторони, а разом іменовані - «Сторони» , уклали цей Договір про нижченаведене:

1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

1.1. Орендодавець, на підставі рішення Полянської сільської ради Золочівського району Львівській області від « 20» листопада 2019 року №737 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення комунальної власності без зміни цільового призначення для іншого сільськогосподарського призначення (угіддя - землі під сільськогосподарськими та іншими господарськими будівлями і дворами) з кадастровим номером 4621885500:01:004:0007, яка розташована в селі Поляни Золочівського району Львівської області площею 7,0448 га.

2. ОБ`ЄКТ ОРЕНДИ

2.1. В оренду передається земельна ділянка з кадастровим номером 4621885500:01:004:0007 із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності без зміни цільового призначення для іншого сільськогосподарського призначення (угіддя - землі під сільськогосподарськими та іншими господарськими будівлями і дворами) площею 7,0448 гектарів.

2.2. На земельних ділянках наявні об`єкти нерухомого майна та об`єкти інфраструктури - нежитлові будівлі, що є власністю Орендаря.

2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить 120014,88 грн.

2.4. Земельні ділянки, які передаються в оренду, не мають недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

2.5. Інші особливості об`єкта оренди, які можуть вплинути на орендні відносини, відсутні.

3. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ

3.1. Договір укладено на строк 7 (сім) років.

3.2. Після закінчення строку дії Договору Орендар, має переважне право поновити його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 30 (тридцять) днів до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

3.3.При поновленні Договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою Сторін

4. ОРЕНДНА ПЛАТА

4.1. Плата за користування земельною ділянкою (орендна плата) становить 12% від нормативної грошової оцінки землі, що становить 14 401,79 грн. (чотирнадцять тисяч чотириста одна гривня 79 копійок) в рік.

4.2 Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповняються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

4.3. Орендна плата сплачується Орендарем на р/р UА488999980334109812000013216 в УК у Золочів. Р./с.Поляни/18010600, МФО 899998, код ЄДРПОУ 37904735 (одержувач місцевий бюджет Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області), шляхом безготівкового перерахування грошових коштів.

4.4. Орендна плата вноситься Орендарем у такі строки: щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

4.5. Розмір орендної плати переглядається щорічно у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених Договором;

- зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

- зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки;

- в інших випадках, передбачених законом.

4.6. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим Договором:

- стягується пеня у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від несплаченої суми за кожний день прострочення.

5. УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

5.1. Земельна ділянка передається в оренду для іншого сільськогосподарського призначення (обслуговування господарських будівель і споруд).

5.2. Цільове призначення земельної ділянки: для іншого сільськогосподарського призначення (обслуговування господарських будівель і споруд).

5.3. Орендована земельна ділянка повинна використовуватись способами, що не суперечать екологічним вимогам, не допускати забруднення радіоактивними і хімічними речовинами, відходами, стічними водами, захищати їх від водної та вітрової ерозії, дотримуватись вимог законодавства про охорону довкілля. Господарська та інша діяльність, яка зумовлює забруднення земель і ґрунтів понад встановлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, забороняється.

5.4. У разі погіршення якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей орендованих земельних ділянок або приведення їх у непридатний для використання за цільовим призначенням стан та збитки, що підлягають відшкодуванню, визначається відповідно до чинного законодавства.

6. УМОВИ ПОВЕРНЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

6.1. Після припинення дії Договору Орендар протягом 5 (п`яти) робочих днів повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованих земельних ділянок, пов`язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якшо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв`язується у судовому порядку.

6.2. Здійснені Орендарем без згоди Орендодавця витрати на поліпшення орендованих земельних ділянок, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці не підлягають відшкодуванню.

6.3. Поліпшення стану земельної ділянки, проведені Орендарем за письмовою згодою з Орендодавцем землі, не підлягають відшкодуванню.

6.4. Орендар має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання Орендодавцем зобов`язань, передбачених цим Договором.

Збитками вважаються:

- фактичні втрати, яких орендар зазнав у зв`язку з невиконанням або неналежним виконанням умов Договору Орендодавцем, а також витрати, які Орендар здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;

-доходи, які Орендар міг би реально отримати в разі належного виконання Орендодавцем умов Договору.

6.5. Розмір фактичних витрат Орендаря визначається на підставі документально підтверджених даних.

7. ОБМЕЖЕННЯ (ОБТЯЖЕННЯ) ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

7.1. На орендовану земельну ділянку встановлено наступні обмеження:

- частина земельної ділянки плошею 0,0097 га знаходиться в охоронній зоні навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи. Обмеження у використанні - дотримання режиму охоронної зони;

7.2. Передача в оренду земельних ділянок не є підставою для припинення або зміни обмежень та інших прав третіх осіб на цю ділянку.

8. ІНШІ ПРАВА ТА ОБОВ`ЯЗКИ СТОРІН

8.1. Права Орендодавця:

8.1.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельних ділянок у відповідності із цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання екологічної безпеки землекористування та збереження родючості ґрунтів, додержання державних стандартів, норм і правил;

- дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються;

- своєчасного внесення орендної плати;

- вільного доступу до переданої в оренду земельної ділянки для здійснення контролю за додержанням Орендарем умов Договору та вимог законодавства;

- відшкодування збитків унаслідок погіршення Орендарем корисних властивостей орендованої земельної ділянки. Розмір збитків визначається Сторонами Договору.

У разі недосягнення Сторонами згоди про розмір відшкодування збитків спір вирішується у судовому порядку.

8.1.2. Орендодавець має право здійснювати контроль за виконанням умов цього Договору з боку Орендаря.

8.2. Обов`язки Орендодавця:

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди;

- при передачі земельної ділянки в оренду забезпечувати відповідно до закону реалізацію прав третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали орендареві користуватися орендованою земельною ділянкою;

8.3. Права Орендаря:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі;

- отримувати продукцію і доходи;

8.3.1. Орендар має право витребувати орендовану земельну ділянку з будь-якого незаконного володіння та користування, усунення перешкод у користуванні ними, відшкодування збитків, заподіяних земельним ділянкам громадянами та юридичними особами.

8.3.2. Орендар має право передавати орендовані земельні ділянки або її частину іншій особі у суборенду за умови забезпечення використання її за цільовим призначенням та умовам Договору.

8.3.3. Орендар має переважне право на поновлення Договору оренди землі за умови, що він виконує умови цього Договору.

8.4. Обов`язки Орендаря:

- приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим в установленому законом порядку;

- виконувати встановлені щодо об`єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі;

- у п`ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельних ділянок державної власності надати копію договору відповідному органу доходів і зборів.

8.4.1. Здійснити державну реєстрацію права оренди на земельні ділянки.

8.4.2. Прийняти земельні ділянки від Орендодавця за актом приймання-передачі.

8.4.3. Дотримуватись встановлених щодо об`єкта оренди обмежень в обсязі, передбаченому Договором та чинним законодавством України.

8.4.4. Використовувати земельні ділянки відповідно до їх цільового призначення та умов Договору, дотримуючись при цьому вимог чинного земельного, екологічного законодавства, законодавства про охорону довкілля, державних стандартів, норм і правил. Не допускати, під час здійснення господарської діяльності, забруднення земельних ділянок радіоактивними і хімічними речовинами, відходами, стічними водами, захищаючи їх від водної та вітрової ерозії.

8.4.5. Своєчасно та в повному обсязі вносити орендну плату.

8.4.6. Самостійно щорічно обчислювати орендну плату з урахуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки землі станом на 1 січня поточного року та, враховуючи вимоги п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України, не пізніше 20 лютого поточного року подавати відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельних ділянок податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

8.4.7. Не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів.

8.4.8. Дотримуватись правил добросусідства та обмежень, пов`язаних зі встановленням земельних сервітутів та охоронних зон.

8.4.9. Після закінчення строку Договору повернути земельні ділянки Орендодавцю в належному стані в порядку, встановленому Договором.

9. РИЗИК ВИПАДКОВОГО ЗНИЩЕННЯ АБО ПОШКОДЖЕННЯ ОБ`ЄКТА ОРЕНДИ

ЧИ ЙОГО ЧАСТИНИ

9.1. Ризик випадкового знищення або пошкодження об`єкта оренди чи його частини несе Орендар.

10. СТРАХУВАННЯ ОБ`ЄКТА ОРЕНДИ

10.1. Згідно з цим Договором об`єкт оренди не підлягає страхуванню на весь період дії цього Договору.

11. ЗМІНА УМОВ ДОГОВОРУ І ПРИПИНЕННЯ ЙОГО ДІЇ

11.1. Зміна умов Договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін шляхом підписання додаткової угоди до Договору. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов Договору спір розглядається у судовому порядку.

11.2. Дія Договору припиняється у разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- поєднання в одній особі власника земельних ділянок та Орендаря;

- викупу земельних ділянок для суспільних потреб або примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

- ліквідації юридичної особи-Орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законодавством.

11.3. Дія Договору припиняється шляхом його розірвання:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених цим Договором;

- внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, несплати, несвоєчасної або неповної сплати Орендарем орендної плати, а також з інших підстав визначених чинним законодавством України.

11.4. Розірвання Договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається.

11.5. У разі поновлення Договору оренди землі на новий строк, його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.6. Перехід права власності на орендовані земельні ділянки до іншої особи, а також реорганізація юридичної особи-Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання Договору.

12. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН ЗА НЕВИКОНАННЯ АБО НЕНАЛЕЖНЕ

ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ

12.1.3а невиконання або неналежне виконання Договору сторони несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства та цього Договору.

12.2. Сторона, яка порушила зобов`язання за Договором, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

У разі виникнення розбіжностей (спорів) між сторонами в процесі виконання цього Договору сторони вживають заходів до врегулювання спірних питань шляхом переговорів. При недосягненні згоди спір вирішується у судовому порядку.

13. УМОВИ ПЕРЕДАЧІ У ЗАСТАВУ ТА ВНЕСЕННЯ ДО СТАТУТНОГО ФОНДУ ПРАВА ОРЕНДИ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

13.1. Забороняється передача у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельних ділянок без згоди Орендодавця земельних ділянок.

14. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

14.1. Цей Договір набирає чинності після підписання сторонами та державної реєстрації права оренди відповідно до закону.

14.2. Цей Договір укладено у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться в Орендодавця, другий - в Орендаря.

14.3. Право оренди земельної ділянки виникає в Орендаря з моменту державної реєстрації цього права.

14.4. Земельна ділянка вважається переданою Орендарю з моменту державної реєстрації права оренди.

14.5. Всі витрати, пов`язанні з укладенням та виконанням цього Договору та додаткових угод (у разі їх укладання у подальшому) бере на себе Орендар.

14.6. Взаємовідносини сторін за Договором, які неврегульовані цим Договором, регулюються чинним законодавством України.

15. РЕКВІЗИТИ СТОРІН:

Орендодавець: Орендар:

4. Стягнути з відповідача: Полянської сільської ради Золочівського району Львівської області (80752, Львівська область, Золочівський район, село Поляни; код ЄДРПОУ № 04374217) на користь позивача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Барком» ( 81127, Львівська область, Пустомитівський район, с. Підбірці, вул. Виробнича, 6; код ЄДРПОУ 25556075) 4 204,00 грн. понесених витрат на сплату судового збору.

5. Наказ видати після набрання рішенням законної сили відповідно до ст. 327 ГПК України.

6. Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 241 ГПК України та може бути оскаржене до Західного апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст.ст. 256, 257 ГПК України.

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/.

Повний текст рішення складений 03.12.2020 р.

Суддя О.З. Долінська

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення25.11.2020
Оприлюднено04.12.2020
Номер документу93262608
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1893/20

Рішення від 25.11.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 28.10.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 07.10.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 16.09.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 03.08.2020

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні