Рішення
від 02.11.2020 по справі 160/4841/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2020 року Справа № 160/4841/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Царікової О.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: вул. Чкалова, буд. 36, с.Варварівка, Юр`ївський район, Дніпропетровська область, Комунального закладу "Варварівський дошкільний навчальний заклад "Ластівка" (ясла-садок)" Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що за результатами проведеної позапланової перевірки Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області встановлені порушення, які становлять загрозу життю та здоров`я людей.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року відкрито провадження у справі № 160/4841/20 та призначено судове засідання на 16.07.2020.

16 липня 2020 року розгляд справи відкладено на 18 серпня 2020 року о 13:15.

18 серпня 2020 року розгляд справи відкладено на 10 вересня 2020 року о 09:45.

07 вересня 2020 року (вх. №55290/20) до канцелярії суду надійшло клопотання від відповідача про зупинення провадження у справі до 31 жовтня 2020 року з метою проведення позапланової перевірки.

10 вересня 2020 року (вх. №11556/20ел) засобами електронної пошти від представника позивача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до 30.10.2020 для примирення сторін з метою проведення позапланової перевірки.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.09.2020 зупинено провадження у справі №160/4841/20 до 02.11.2020 до 10:00 для примирення сторін.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 провадження у справі №160/4841/20 поновлено.

Відповідач своїм правом надати відзив не скористався.

02 листопада 2020 року (вх. №14424/20ел) від представника позивача надійшли пояснення про стан усунення порушень та акт від 29.10.2020 №41, згідно яких встановлено, що порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей не виконані та не усунуті.

У судове засідання 02.11.2020 представник позивача не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, просив здійснити розгляд справи в порядку письмового провадження.

У судове засідання 02.11.2020 представник відповідача не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Згідно з ч. 3 ст. 194 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

У відповідності до ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи наведені положення процесуального законодавства, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, у період з 29.01.2020 по 05.02.2020 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" проведено позапланову перевірку Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, Юр`ївський район, с. Варварівка, вул. Чкалова, буд. 36, за результатами якої складено акт від 05.02.2020 № 6.

Актом перевірки об`єкта Варварівський ДНЗ щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 05.02.2020 №6 встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-УІ (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБУ), Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1-1.32-01), Державних будівельних норм Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 № 312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 №133 (далі - ДБН В.2.5-74:2013), а саме:

1. Пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ пункт 5.1 таблиця А.1, Додаток А, п.6.1 таблиця Б.1, Додаток Б ДБН В.2.5-56-2014 - будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту , а саме: системою пожежної сигналізації; системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей;

2. Пункт 2.1 глава 2 розділ V ППБУ П.6.2.3 ДБН.2.5. - 74-2013 - об`єкт не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням для цілей пожежогасіння;

3. Пункт 8 частини першої статті 20 КЦЗУ - не пройдене навчання керівного складу з питань цивільного захисту;

4. Абзац перший пункту 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ - дерев`яні елементи горищних покриттів (кровки, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

5. Підпункт 9 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ - не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність шляхом пуску води з реєстрацію результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів не рідше одного разу на рік. Пожежні кран-комплекти не справні і не доступні для використання;

6. Пункт 1.8 глави 1 розділу IV ППБУ - допущено експлуатацію тимчасових електромереж в кабінеті директора;

7. Пункт 2.15 глави 2 розділу ІІІ ППБУ - не пофарбовані стаціонарні зовнішні пожежні сходи.

Представник позивача наголосив, що подальша експлуатація об`єкта Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області, за адресою: Дніпропетровська обл., Юр`ївський район, с. Варварівка, вул. Чкалова, буд. 36 із зазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V від 05.04.2007 (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до ст. 1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області здійснює свою діяльність на підставі Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052 (далі - Положення).

Пунктом 1 Положення визначено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

У відповідності до пп.2 п.3 Положення, основними завданнями ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно з пп. 48 п. 4 Положення, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Згідно з п. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Положеннями п. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить, зокрема, забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики; своєчасне інформування відповідних органів та підрозділів цивільного захисту про несправність протипожежної техніки, систем протипожежного захисту, водопостачання, а також про закриття доріг і проїздів на відповідній території; виконання інших завдань і заходів у сфері цивільного захисту, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

У відповідності до ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини 5 статті 4 Закону № 877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Частиною 7 статті 7 Закону № 877-V визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Вирішуючи питання про необхідність застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації об`єктів, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Юр`ївський район, с. Варварівка, вул. Чкалова, буд. 36 Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 38081505) до повного усунення порушень, суд враховує, що станом на 02 листопада 2020 року доказів усунення порушень, які зафіксовані в акті від 05 лютого 2020 року №6 відповідачем суду не надано.

До матеріалів справи доданий акт від 29.10.2020 №41, складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області.

Згідно означеного акта контролюючим органом було виявлено порушення вимог законодавства, а саме:

1. Пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ пункт 5.1 таблиця А.1, Додаток А, п.6.1 таблиця Б.1, Додаток Б ДБН В.2.5-56-2014 - будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту , а саме: системою пожежної сигналізації; системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей;

2. Пункт 2.1 глава 2 розділ V ППБУ П.6.2.3 ДБН.2.5. - 74-2013 - об`єкт не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням для цілей пожежогасіння;

3. Пункт 8 частини першої статті 20 КЦЗУ - не пройдене навчання керівного складу з питань цивільного захисту;

4. Абзац перший пункту 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ - дерев`яні елементи горищних покриттів (кровки, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

5. Підпункт 9 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ - не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність шляхом пуску води з реєстрацію результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів не рідше одного разу на рік. Пожежні кран-комплекти не справні і не доступні для використання.

Таким чином, посадовими особами позивача при проведенні позапланової перевірки було виявлено порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, та не усунуто недоліків, виявлених в акті від 05.02.2020 № 6, у зв`язку з чим, суд дійшов висновку, що відповідачем не вжито жодних заходів, направлених на усунення встановлених в акті порушень, а тому наявні всі обставини, які становлять загрозу життю та здоров`я людей.

Порушення, зазначені в акті перевірки від 05 лютого 2020 року № 6 та в акті від 29 жовтня 2020 року № 41, свідчать про те, що відповідачем не було забезпечено безпеку об`єктів на належному рівні шляхом забезпечення системами запобігання, у тому числі організаційно-технічними заходами. Подальша експлуатація об`єктів відповідача із зазначеними в акті перевірки порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (як працюючого персоналу, так і іншим громадянам, а також особам, які будуть здійснювати ліквідацію надзвичайної ситуації (пожежі).

Суд приймає до уваги те, що станом на 02 листопада 2020 року відсутні докази на підтвердження усунення порушень, зазначених в адміністративному позові, а відтак, суд погоджується з доводами представника позивача, що обставини, які стали підставою для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування не перестали існувати та не усунуті суб`єктом господарювання.

Відповідачем не було вжито заходів, щодо усунення порушень пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Отже, суд доходить до висновку, що подальша експлуатації будівлі, за адресою: Дніпропетровська обл., Юр`ївський район, с. Варварівка, вул. Чкалова, буд. 36 Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області (і.к. 38081505) із вищеозначними, не усуненими порушеннями правил пожежної безпеки створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а тому суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 242-243, 245 -246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600, і.к. 38598371) до Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області (вул. Чкалова, 36, с. Варварівка, Юр`ївський район, Дніпропетровська область, і.к. 38081505) про застосування заходів реагування задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта: будівлі, за адресою: Дніпропетровська обл., Юр`ївський район, с. Варварівка, вул. Чкалова, буд. 36 Комунального закладу Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області (і.к. 38081505) до повного усунення порушень.

Зобов`язати Комунальний заклад Варварівський дошкільний навчальний заклад Ластівка (ясла-садок) Варварівської сільської ради Юр`ївського району Дніпропетровської області (і.к. 38081505) зупинити експлуатацію об`єкта: будівлі, за адресою: Дніпропетровська обл., Юр`ївський район, с. Варварівка, вул. Чкалова, буд. 36 до повного усунення порушень.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складений 02 листопада 2020 року.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2020
Оприлюднено04.12.2020
Номер документу93263535
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/4841/20

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Рішення від 02.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні