Рішення
від 03.12.2020 по справі 240/16992/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2020 року м. Житомир справа № 240/16992/20

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Семенюка М.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Троянівської сільської ради Житомирського району, третя особа - Головне управління Держгеокадастру в Житомирській області, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Позивач 30.09.2020 звернувся до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність органу місцевого самоврядування Троянівської сільської ради Житомирської області у нездійсненні своїх повноважень щодо розгляду звернення (клопотання) ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок;

- зобов`язати Троянівську сільську раду Житомирської області розглянути клопотання ОСОБА_1 про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок "01.05 Для індивідуального садівництва " орієнтовною площею 0,12 га, "02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) " орієнтовною площею 0,25га, які розташовані на території АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позову зазначає, що згідно відповіді Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області спірна земельна ділянка є комунальнальною формою власності, а тому позивач 13.08.2020 звернувся з клопотанням про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок до Троянівської сільської ради Житомирської області, однак станом на 29.09.2020 відповіді не надходило.

Ухвалою від 05.10.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач подав лист, в якому зазначив, що не погоджується і не підтримує позов в зв`язку з тим, що земельна ділянка є спадщиною ОСОБА_2 .

Третя особа подала пояснення на адміністративний позов, в якому послалась на розсуд суду та зазначила, що спірна земельна ділянка є комунальною формою власності, а тому Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області не є її розпорядником.

Проаналізувавши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 11.08.2020 позивач направив поштою до Троянівської сільської ради клопотання про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок "01.05 Для індивідуального садівництва " орієнтовною площею 0,12 га, "02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) " орієнтовною площею 0,25га, які розташовані на території АДРЕСА_1 , які, відповідно до фіскальних чеків та відстежень відправлень, відповідач отримав 13.08.2020.

До клопотань додав: копію паспорту, коду копію заяви від 09.06.2020, копію відповіді від 09.07.2020, бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача на вилучення земельної ділянки.

Не отримавши відповіді на свої клопотання, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (абз. 1 ч. 7 ст. 118 ЗК України).

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки (абз. 3 ч. 7 ст. 118 ЗК України).

Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Тобто клопотання про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою відповідач повинен був розглянути на пленарному засіданні і прийняти рішення про його надання або відмову в наданні.

Також, варто зауважити, що згідно з ч. 4-5 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Те, що питання про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки позивачу не розглядалося на сесії селищної ради, відповідачем в порушення вищевказаних норм законодавства не було прийнято рішення про надання дозволу або відмову в наданні дозволу, є протиправною бездіяльність Троянівської сільської ради Житомирського району, а тому належним захистом прав та інтересів позивача в даному випадку є зобов`язання відповідача розглянути клопотання ОСОБА_1 від 11.08.2020 і прийняти по ним рішення, передбачене ст. 118 Земельного кодексу України.

Посилання відповідача на те, що земельна ділянка є спадщиною ОСОБА_2 , доказів на підтвердження чого відповідач не надав, не свідчить про правомірність бездіяльності щодо не розгляду клопотань.

Враховуючи задоволення позову та приписи ст. 139 КАС України, на користь позивача належить стягнути понесені ним судові витрати в сумі 840,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.. 242-246 КАС України, суд

вирішив:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , номер НОМЕР_1 ) до Троянівської сільської ради Житомирського району (вул. Войтицького, 16, с. Троянів, Житомирський р-н., Житомирська обл., 12460, код 04348467), третя особа - Головне управління Держгеокадастру Житомирської області (вул. Довженка, 45, м. Житомир, 10002, код 39765513) задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність органу місцевого самоврядування Троянівської сільської ради Житомирської області у нездійсненні своїх повноважень щодо розгляду звернень (клопотань) ОСОБА_1 від 11.08.2020 про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Зобов`язати Троянівську сільську раду Житомирської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 11.08.2020 про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок "01.05 Для індивідуального садівництва " орієнтовною площею 0,12 га, "02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) " орієнтовною площею 0,25га, які розташовані на території АДРЕСА_1 , та прийняти рішення передбачене ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України.

Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені ним судові витрати в сумі 840,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Троянівської сільської ради Житомирської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Семенюк

Дата ухвалення рішення03.12.2020
Оприлюднено03.12.2020
Номер документу93263946
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —240/16992/20

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Рішення від 03.12.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні