Рішення
від 27.11.2020 по справі 380/8884/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/8884/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої-судді Кедик М.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області про визнання протиправними дій, зобов`язання до вчинення дій,-

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області, у якому просить суд:

- визнати протиправними дії Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області щодо порушення вимог чинного законодавства у сфері інформаційних відносин щодо ненадання відповіді на запит від 28.09.2020 ВСП001/28/09/20 та повторний запит від 09.10.2020 ВСП001/09/10/20;

- зобов`язати Старояричівську сільську раду Кам`янка-Бузького району Львівської області надати точну, достовірну та повну запитувану інформацію на запит від 28.09.2020 ВСП001/28/09/20 та повторний запит від 09.10.2020 ВСП001/09/10/20, в тому числі надати для ознайомлення у приміщенні сільської ради документи, на підставі яких було зроблено відчуження будівельних споруд, що перебувають (перебували) на балансі сільської ради, які вказані у запиті.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що 28.09.2020 та 09.10.2020 в порядку Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про інформацію» на електронну адресу розпорядника інформації скерував журналістські запити. Проте, станом на дату написання позовної заяви запит від 28.09.2020 та повторний запит від 09.10.2020 не розглянуті, відповідь або запитувана інформація не надана, що є порушенням вимог ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідно до якої розпорядник інформації має надати відповідь на запит не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Ухвалою від 26.10.2020 суддя відкрила спрощене провадження в адміністративній справі, відповідачу запропоновано у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

Представник відповідача подав відзив на позовну заву від 17.11.2020вх. № 60904), в якому зазначає, що запити ОСОБА_1 від 28.09.2020 та 09.10.2020 на електронну пошту відповідача не надходили. Для виключення наявності спору Старояричівська сільська рада надіслала позивачу запитувану інформацію. Просить відмовити у задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та надав їм правову оцінку.

ОСОБА_1 надіслав на електронну адресу Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області журналістський запит від 28.09.2020, у якому зазначає, що в журналі обліку основних засобів Старояричівської сільської ради Кам`янка- Бузького району Львівської області у розділі Будівельні споруди за наступними порядковими номерами числиться нерухомість:

№ 10- Житловий будинок в с. Руданці

№ 11-Житловий будинок в

АДРЕСА_1 - Житловий будинок в

АДРЕСА_2 - Житловий будинок в

АДРЕСА_3

№ 17-Будинок № 31

№ 18- Житловий будинок в АДРЕСА_4 ,

АДРЕСА_5 - Житловий будинок в АДРЕСА_4 ,

АДРЕСА_6 - Житловий будинок в

АДРЕСА_7 - Житловий будинок в

АДРЕСА_8 - Житловий будинок в

АДРЕСА_9 - Житловий будинок в

АДРЕСА_10 - Стайня

На підставі викладеного та вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про інформацію» просив надати інформацію:

1. чи перебував на балансі сільської ради згадана у оборотних відомостях бухгалтерії нерухомість (по кожній споруді окремо) станом на дату написання цього запиту та за якими інвентарними номерами;

2. прошу надати для ознайомлення (або надати копії) інвентарних карток обліку основних засобів згаданої нерухомості;

3. про адреси, за якими знаходиться (зареєстрована) згадана нерухомість (за кожною спорудою окремо);

4. про цільове використання сільською радою згаданої нерухомості (за кожною спорудою окремо), станом на дату написання цього запиту;

5. у випадку відчуження згаданих будівельних споруд, вказати підстави відчуження, дату та наявність документів, на підставі яких відбулось відчуження.

ОСОБА_1 повторно надіслав на електронну адресу Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області журналістський запит від 09.10.2020, у якому зазначив, що 28.09.2020 відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про інформацію» на електронну пошту Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області як розпорядника інформації скеровано журналістський запит від 28.09.2020 № ВСП001/28.09.20 стосовно надання інформації про основні засоби, що знаходяться на обліку та перебувають на балансі сільської ради. Встановлений вимогами ст. 20 Закону строк розгляду запиту та надання на нього відповіді минув, а запитувана інформація на поштову адресу ОСОБА_1 не надходила, що є порушенням вимог згаданого Закону. Повторно звертається з проханням невідкладно розглянути запит ВСП001/28/09/20 та надати запитувану інформацію. Крім цього, при розгляді цього запиту просив надати розширену інформацію на п. 5 запиту від 28.09.2020 - надати для ознайомлення у приміщенні сільської ради документи, на підставі яких було зроблено відчуження будівельних споруд, що перебувають на балансі сільської ради, які вказані у запиті. Відповідь на запит просить надати у встановлений законом строк на його поштову адресу.

Спірні правовідносини полягають у тому, що відповідачем не розглянуто та не надано відповіді згідно з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації» на запити позивача.

Даючи оцінку спірним правовідносинам суд керувався таким.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 40 Конституції України визначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Згідно з ст. 5 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-ХІІ (далі - Закон № 2657-ХІІ) кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Відповідно до 25 Закону № 2657-ХІІ визначено, що під час виконання професійних обов`язків журналіст має право здійснювати письмові, аудіо- та відеозаписи із застосуванням необхідних технічних засобів, за винятком випадків, передбачених законом. Журналіст має право безперешкодно відвідувати приміщення суб`єктів владних повноважень, відкриті заходи, які ними проводяться, та бути особисто прийнятим у розумні строки їх посадовими і службовими особами, крім випадків, визначених законодавством.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень визначає Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон України "Про доступ до публічної інформації").

Згідно з ст. 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» Доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно з ст. 12 вказаного Закону суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:

1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень;

2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону;

3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 19 вказаного Закону запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Згідно з ч. 2 ст. 7 Закону України «Про інформацію» суб`єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь-яких порушень його права на інформацію.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків; суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

Згідно з ст. 14 Закону України «Про доступ до публічної інформації» , яка визначає обов`язки розпорядників інформації, розпорядники інформації зобов`язані, зокрема надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Частинами 2 і 3 ст. 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» встановлено, що запитувач має право оскаржити, зокрема: ненадання відповіді на запит на інформацію; надання недостовірної або неповної інформації; несвоєчасне надання інформації; інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 1 та 4 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» , яка визначає строк розгляду запитів на інформацію, розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Таким чином, відповідач зобов`язаний був розглянути запит про доступ до публічної інформації позивача відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та надати позивачу обґрунтовану відповідь у встановлений Законом строк.

Згідно з матеріалами справи, позивач двічі звертався до відповідача із запитами про доступ до публічної інформації (від 28.09.2020 та від 09.10.2020).

Відповідно до відповіді Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області від 12.11.2020 № 563 на запити від 28.09.2020 та повторний запит від 09.10.2020 повідомлено:

1. Станом на дату написання Вашого запиту на балансі сільської ради вказана Вами нерухомість не перебувала.

2. Облікові картки відсутні, оскільки згадана Вами нерухомість відсутня на балансі сільської ради.

3. Інформація про адреси нерухомості відсутня, оскільки згадана Вами нерухомість відсутня на балансі сільської ради.

4. Сільська рада не використовувала згадану Вами нерухомість.

5. Відповідно до рішення Старояричівської сільської ради від 23.07.2020 № 2 Про списання з балансу Старояричівської сільської ради житлового фонду житлові будинки були списані з балансу житлового фонду Старояричівської сільської ради та передані громадянам, які проживають у цих будинках.

Додаток: копія рішення від 23.07.2020 № 2.

Дослідивши зміст наданої відповіді на запити позивача від 28.09.2020, від 09.10.2020, суд дійшов до висновку, що відповідач надав вичерпну інформацію на поставлені у запитах питання та надав копію запитуваного документу.

При цьому, Старояричівська сільська рада надала відповідь на запит позивача листом від 12.11.2020 № 563, чим порушила строк розгляду запиту на інформацію.

Відповідно до відзиву на позов відповідач не заперечує, що відповідь на запит позивача була йому направлена лише 12.11.2020. Між тим, стверджуючи, що запити ОСОБА_1 від 28.09.2020 та 09.10.2020 на електронну пошта відповідача не надходили та для виключення наявності спору Старояричівська сільська рада надіслала позивачу запитувану інформацію.

Проте суд вважає недостатніми доводи відповідача стосовно відсутності бездіяльності відповідача щодо своєчасного, у встановлений Законом України «Про доступ до публічної інформації» строк, надання відповіді позивачу.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідь на запити позивачу скеровано після спливу визначеного у статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» строку.

Аналізуючи зміст вищенаведених норм Закону України «Про доступ до публічної інформації» , суд вважає, що право на доступ особи до публічної інформації включає в себе не тільки право на отримання відповідної інформації, а і право на своєчасність її отримання. У частині реалізації права особи на отримання інформації суб`єкт владних повноважень має можливість виправити допущене порушення шляхом надання запитуваної інформації. Водночас порушення суб`єктом владних повноважень права на своєчасність доступу до публічної інформації є невідновлювальним, тобто суд може лише констатувати порушення, а сам суб`єкт владних повноважень пропуск строку виправити не може, оскільки перебіг часу не залежить від волі будь-яких осіб. Тому порушення строків вчинення передбачених законом дій суб`єктом владних повноважень не може бути виправлено навіть після вчинення юридично значимих дій на виконання своїх обов`язків.

Аналогічна позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.06.2018 у справі № 800/369/17 (провадження № 11-259заі18).

У зв`язку з викладеним, суд дійшов висновку, що належним способом судового захисту права особи є визнання протиправними дій відповідача щодо ненадання відповіді на запит від 28.09.2020 ВСП001/28/09/20 та повторний запит від 09.10.2020 ВСП001/09/10/20 у строк, встановлений Законом України «Про доступ до публічної інформації» .

Разом з тим, оскільки на час розгляду справи позивачу надана відповідь, тому протиправна бездіяльність щодо ненадання відповіді на запити відповідачем припинена, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог стосовно визнання протиправними дій Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області щодо порушення вимог чинного законодавства у сфері інформаційних відносин щодо ненадання відповіді на запит від 28.09.2020 ВСП001/28/09/20 та повторний запит від 09.10.2020 ВСП001/09/10/20 та зобов`язання Старояричівську сільську раду Кам`янка-Бузького району Львівської області надати точну, достовірну та повну запитувану інформацію на запит від 28.09.2020 ВСП001/28/09/20 та повторний запит від 09.10.2020 ВСП001/09/10/20, в тому числі надати для ознайомлення у приміщені сільської ради документи, на підставі яких було зроблено відчуження будівельних споруд, що перебувають (перебували) на балансі сільської ради, які вказані у запиті.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Матеріали справи свідчать, що відповідні критерії відповідачем не дотримані, що зумовило звернення позивача за захистом порушених прав та інтересів до суду.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими частково, а тому позов підлягає частковому задоволенню.

Судові витрати розподілити відповідно до вимог ч. 1 ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 6, 14, 242, 243, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_11 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області (с. Старий Яричів, Кам`янка-Бузький район, Львівська область, 80463, ЄДРПОУ 04374080) про визнання протиправними дій, зобов`язання до вчинення дій - задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області щодо ненадання відповіді на запит від 28.09.2020 ВСП001/28/09/20 та повторний запит від 09.10.2020 ВСП001/09/10/ у строк, встановлений Законом України «Про доступ до публічної інформації» .

3. У задоволенні позовних вимог про визнання протиправними дій Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області щодо порушення вимог чинного законодавства у сфері інформаційних відносин щодо ненадання відповіді на запит від 28.09.2020 ВСП001/28/09/20 та повторний запит від 09.10.2020 ВСП001/09/10/20 та зобов`язання Старояричівську сільську раду Кам`янка-Бузького району Львівської області надати точну, достовірну та повну запитувану інформацію на запит від 28.09.2020 ВСП001/28/09/20 та повторний запит від 09.10.2020 ВСП001/09/10/20, в тому числі надати для ознайомлення у приміщені сільської ради документи, на підставі яких було зроблено відчуження будівельних споруд, що перебувають (перебували) на балансі сільської ради, які вказані у запиті - відмовити.

4. Стягнути з Старояричівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області за рахунок бюджетних асигнувань в користь ОСОБА_1 840,80 грн судових витрат.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст судового рішення складений 02.12.2020.

Суддя Кедик М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2020
Оприлюднено03.12.2020
Номер документу93264659
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/8884/20

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 27.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні