Суддя у 1 інстанції - Чирк ін С.М.
Суддя- доповідач - Яманко В. Г.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
23 квітня 2010 року справа № 2а-9002/08/1270
зал судових засідань № 7 у п риміщенні суду за адресою: м. Донецьк, бул. Шевченка, 26, 3 корп ус
Колегія суддів Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді Яманко В. Г.
суддів: Міронової Г. М.
при секретарі судового за сідання Радіонової О. О.
Чурікової Я. О. за участю представників від: позивача не з' явилися, повідомлен і належним чином, відповідача не з' явилися, повідомле ні належним чином, розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Луганського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів на постанову Луганського окружного а дміністративного суду від 11 вересня 2009 року у справі
за позовом № 2а-9002/08 (суддя Чиркін С.М.)
Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Державного підприємства «Ровенькиантрацит» про стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів у 2006 році, -
ВСТАНОВИЛА:
Луганське обласне відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів звернулося до державного підприємства «Ро венькиантрацит» з позовом (а рк. спр. 1-4) про стягнення на кор исть Державного бюджету Укра їни несплачених адміністрат ивно-господарських санкцій з а невиконання 4 % нормативу роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у 2006 році в розмі рі 54986 грн. 56 коп. та пеню за поруш ення терміну сплати санкцій в розмірі 6369 грн., всього 61355 грн. 5 6 коп. Постановою Лугансь кого окружного адміністрати вного суду від 11 вересня 2009 рок у(арк. спр. 33-35) було відмовлено в задоволенні вищенаведеного з посиланням на пропущення п озивачем річного строку звер нення до адміністративного с уду.
Позивач з даною постановою не погодився та подав апеляц ійну скаргу (арк. спр. 40-42), в якій просив постанову суду першо ї інстанції скасувати та зад овольнити позовні вимоги в п овному обсязі.
Сторони були належним чино м повідомлені про дату та час слухання, але своїм правом бу ти присутніми на судовому за сіданні не скористалися.
Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, перевірив ши матеріали справи та дослі дивши доводи апеляційної ска рги визначає наступне.
Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (далі по тексту - Фонд), відповідно до Положенн я про Фонд соціального захис ту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України № 1434 від 26.09.2002 року, є те риторіальним органом Фонду с оціального захисту інваліді в України, і діє на підставі По ложення про Луганське відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів. Згідно пунктів 3, 4 зазначеного Положення - Фон д відповідно до покладених н а нього завдань здійснює кон троль за виконанням підприєм ствами нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів та сплатою ними адміні стративно-господарських сан кцій і пені, а також відповідн о до підпункту 3 пункту 5 Полож ення має право проводити пер евірки підприємств щодо реєс трації, подання ними звітів п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів, виконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-госп одарських санкцій і пені, ціл ьового використання наданих Фондом коштів.
Державне підприємство «Р овенькиантрацит» зареєстро ване як юридична особа з держ авною формою власності, яка в икористовує найману працю, т а має зобов'язання перед Фонд ом по забезпеченню працевла штування інвалідів на створ ені робочі місця.
Статтею 19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в У країн № 875-Х ІІ від 21 березня 1991 року (далі по тексту - Закон № 875), встановлен о, що для підприємств (об'єднан ь), установ і організацій неза лежно від форми власності го сподарювання встановлюєтьс я норматив робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів у розмірі чоти рьох відсотків від середньоо блікової чисельності працюю чих, а якщо працює від 8 до 25 чол овік, - у кількості одного ро бочого місця.
Частинами З, 9 статті 19 Закону № 875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць, виход ячи з вимог статті 18 цього Зак ону. Підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, в яких за осно вним місцем роботи працює 8 і б ільше осіб, реєструються у ві дповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалід ів за своїм місцезнаходження м і щороку подають цим відділ енням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів
Відповідачу встановлений норматив робочих місць інвал ідів у кількості 5 працівникі в. У 2006 році замість 5 інвалідів працювало 3 інваліда, кількіс ть робочих місць не зайнятих інвалідами становила два мі сця, середньооблікова чисель ність штатних працівників об лікового складу склала 199 осі б, з урахуванням кількості пр ацюючих інвалідів, що підтве рджується даними звіту відпо відача про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 006 рік за формою № 10-П1 (арк. спр. 10). В ідповідачем в звіті сума штр афних санкцій визначена в ро змірі 54986,56 грн., що збігається з заявленою позивачем у розрах унку сумою санкцій (арк. спр. 7-8) .
Відповідно до частини 3 стат ті 18 Закону № 875 підприємства, у станови, організації, фізичн і особи, які використовують н айману працю, зобов'язані вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, у тому числі спеціал ьні робочі місця, створювати для них умови праці з урахува нням індивідуальних програм реабілітації і забезпечуват и інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати де ржавній службі зайнятості ін формацію, необхідну для орга нізації працевлаштування ін валідів, і звітувати Фонду со ціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаш тування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Мін істрів України.
Згідно частини 3 статті 181 вка заного Закону державна служб а зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідн о до рекомендацій МСЕК, наявн их у інваліда кваліфікації т а знань, з урахуванням його по бажань.
Частиною 1 статті 20 Закону № 8 75 передбачено, що підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, де середньооблікова чис ельність працюючих інваліді в менша, ніж установлено норм ативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарські санкції, сума яки х визначається в розмірі сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичної осо би, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштув ання інваліда і не зайняте ін валідом.
Судом першої інстанції пра вильно встановлено, що згідн о з наданою Ровеньківським м іським центром зайнятості ін формації № 10/3-1187 від 16 травня 2008 ро ку (арк. спр. 22) ДП «Ровенькиантр ацит» звітність про наявніст ь вакансій для інвалідів про тягом 2006 року не надавалась. Як вбачається з листа Управлін ня праці та соціального захи сту населення м. Ровеньки № 3963/0 8/13 від 12 травня 2008 року (арк. спр. 23) відповідач не інформував пр о створення (пристосування) р обочих місць для працевлашту вання інвалідів, колективним договором на 2006 рік створення робочих місць для інвалідів не передбачалося.
За довідкою позивача (арк. с пр. 5) на державному підприємст ві «Ровенькиантрацит» у 2006 ро ці не проводилася атестація робочих місць для працевлашт ування інвалідів за участю п рацівників МСЕК у відповідно сті до вимог пункту 3 Положен ня про організацію робочих м ісць та працевлаштування інв алідів, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни № 314 від 3 травня 1995 року, яке д іяло у 2006 році.
Тобто, відповідач не здійсн ив передбачених чинним закон одавством заходів щодо створ ення робочих місць для праце влаштування інвалідів та зах одів щодо інформування відпо відних державних органів про наявну можливість на підпри ємстві для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до частини 2 стат ті 20 Закону № 875 порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій тягне з а собою нарахування пені. Пен я обчислюється виходячи з 120 в ідсотків річних облікової ст авки Національного банку Укр аїни, що діяла на момент сплат и, нарахованої на повну суму н едоїмки за весь її строк. Згід но розрахунку позивача (арк. с пр. 9) пеня склала 6369 грн.
Частина 4 статті 20 зазначен ого Закону передбачає, що адм іністративно-господарські с анкції розраховуються та спл ачуються підприємствами, уст ановами, організаціями, у том у числі підприємствами, орга нізаціями громадських орган ізацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в части ні першій цієї статті, самост ійно в строк до 15 квітня року, н аступного за роком, в якому ві дбулося порушення нормативу , встановленого частиною 1 ста тті 19 цього Закону. Відповідач самостійно адміністративно -господарську санкцію до бюд жету не сплатив.
Колегія суддів погоджує ви сновок суду першої інстанції про те, що відповідно до вищен аведених норм Закону № 875 відп овідач повинен сплатити нара ховані адміністративне-госп одарські санкції за невикона ння 4 % нормативу робочих місць по працевлаштуванню інвалід ів у 2006 році та пеню. При цьому, як встановлено частиною 4 ста тті 20 Закону № 875, до правовідно син із стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визн ачені статтею 250 Господарсько го кодексу України.
В той же час, колегія суддів зазначає, що судом першої інс танції не вірно застосовані процесуальні норми, а саме по ложення статті 99, 100 КАС України , що призвело до прийняття неп равильного судового рішення по суті позову.
Частиною 2 статті 99 КАС Украї ни передбачено, що для зверне ння до адміністративного суд у за захистом прав, свобод та і нтересів особи встановлюєть ся річний строк, який обчислю ється з дня, коли особа дізнал ася або повинна була дізнати ся про порушення своїх прав ч и інтересів. Відповідно до ви мог частини 1 статті 100 КАС Укра їни пропущення строку зверне ння до адміністративного суд у є підставою для відмов и у задоволенні адміністрати вного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із стор ін.
Суд першої інстанції заст осував приписи частини 1 стат ті 100 КАС України вказавши на н аявність клопотання відпові дача, хоча в матеріалах справ и відсутня будь-яка заява чи к лопотання відповідача, відсу тні заперечення на позов та н а жодному з проведених судов их засідань, у тому числі й 11 в ересня 2008 року, представники в ідповідача не були присутні, що підтверджено протоколами судових засідань за 5 червня 2008 року, 27 червня 2008 року, 29 липня 2 008 року, 11 вересня 2008 року (арк. спр . 19, 25, 28, 32).
В апеляційній скарзі позив ач зазначив, що не вважає стро к звернення до адміністратив ного суду пропущеним та запе речував проти застосування с удом першої інстанції припис ів статті 100 КАС України.
Колегія суддів з приводу на веденого зазначає, що стаття 100 КАС України не передбачає п рава суду з власної ініціати ви вирішувати питання щодо д отримання строку звернення т а без волевиявлення сторони, у даному випадку відсутньог о на судових засіданнях відп овідача, єдиною підставою дл я відмови у задоволенні позо ву визначати пропущення річн ого строку звернення до адмі ністративного суду. За таких обставинах, колегія суддів п риходить до висновку, що апел яційна скарга позивача підля гає задоволенню, а постанова суду першої інстанції - ска суванню.
Керуючись статтями 184, 195, 196 , 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Луганс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів на постанову Луганськ ого окружного адміністратив ного суду від 11 вересня 2008 року у справі № 2а-9002/08 задовольнити.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 11 вересня 2008 року у справ і № 2а-9002/08 скасувати.
Задовольнити позовні вим оги Луганського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Державно го підприємства «Ровенькиан трацит» про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у 2006 році у повному обсязі.
Стягнути з державного під приємства «Ровенькиантраци т» (94700, м. Ровеньки, вул. Комуніст ична, 6, код ЄДРПОУ 34515312) на корист ь Державного бюджету України адміністративно-господарсь кі санкції за невиконання 4 % н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у 2006 році в сумі 54986 грн. 56 коп. та пен ю за порушення терміну сплат и санкцій в розмірі 6369 грн.
Постанова складена, в повн ому обсязі, підписана колегі єю суддів у нарадчій кімнаті та проголошена в судовому за сіданні 23 квітня 2010 року.
Постанова набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України про тягом одного місяця.
Головуючий: /підпис/ В.Г.Яманко
Судді /підпис/ Г .М.Міронова
/підпис/ О.О .Радіонова
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2010 |
Оприлюднено | 14.09.2010 |
Номер документу | 9329123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яманко В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні