Рішення
від 17.11.2020 по справі 904/3366/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.11.2020м. ДніпроСправа № 904/3366/20 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АЗОВСЬКА ФРУКТОВА КОМПАНІЯ", м.Маріуполь, Донецька область

до Товариства з обмеженою відповідальністю "КЬЮ.ЕФ.ЕМ. КЕЙТЕРІНГ", м.Дніпро

про стягнення заборгованості за договором постачання в розмірі 141505,72 грн.

Суддя Панна С.П.

Секретар судового засідання Савченко О.О.

Представники:

Від позивача: не з`явився

Від відповідача: не з`явився

С У Т Ь С П О Р У:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Азовська фруктова компанія" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КЬЮ.ЕФ.ЕМ. КЕЙТЕРІНГ" про стягнення заборгованості за договором постачання в розмірі 141505,72 грн. та суми сплаченого судового збору.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконання умов договору поставки №220618 від 22.06.2018 з урахуванням Угоди №1 про заміну сторони договору, в частині повної та своєчасної оплати за поставлений товар.

Відповідач подав відзив на позов, у якому зазначив, що має намір мирно врегулювати даний спір, який виник у зв`язку зі скрутним фінансовим становищем та відсутністю коштів на балансі підприємства, через наявність заборгованості інших контрагентів.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 30.06.2020 відкрито провадження у справі, ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 28.08.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні 17.11.2020 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Предметом доказування у даній справі є: встановлення обставин укладення договору поставки, підписання Угоди №1 про заміну сторони договору, строк дії договору, умови поставки, факт поставки, загальна ціна товару, строк настання оплати, наявність часткових оплат.

Так, судом встановлено, що 22.06.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Азовська фруктова компанія" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Кью.Еф. Ем Кейтерінг" (покупець) укладено договір поставки №220618, відповідно до п.1.1 якого постачальник зобов`язується протягом терміну дії цього договору передавати покупцеві у власність товар, а покупець зобов`язується приймати товар і оплачувати його вартість в порядку, визначеному цим договором.

Згідно з п. 1.3 договору товар за цим договором постачається партіями, розмір яких визначається у кожному конкретному випадку відповідно до заявки покупця.

Постачання товару здійснюється постачальником на підставі заявок, що направляються покупцем в адресу постачальника факсом, по телефону або через представника постачальника, на розсуд постачальника. У заявці сторони погоджують асортимент та кількість товару. Поставка здійснюється продавцем на умовах DDP відповідно до Правил з використання термінів для внутрішньої та міжнародної торгівлі Інкотермс 2017 (п.п.2.1, 2.2 договору).

Пунктом 2.4 договору сторони передбачили, що днем поставки партії товару є день виконання постачальником зобов`язань щодо поставки, визначений у відповідності до п.2.3 цього договору і зафіксований в накладній на постачання товару. Один екземпляр накладної, підписаний та скріплений печаткою покупця, останній зобов`язується негайно повернути постачальнику.

Право власності, а також ризик загибелі або пошкодження партії товару переходить до покупця у момент виконання постачальником зобов`язань щодо поставки партії товару (п.2.5 договору).

Відповідно до п. 3.2 договору оплата товару здійснюється протягом 21 календарного дня з моменту відвантаження товару покупцеві. Розрахунки за поставлений товар здійснюються в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок постачальника. Днем виконання грошових зобов`язань є день зарахування відповідної суми грошових коштів на банківський рахунок постачальника (п. 3.3 договору).

Цей договір набирає чинності з дня підписання уповноваженими представниками сторін і діє до 31 грудня 2018 року, а в частині взаєморозрахунків - до повного виконання своїх зобов`язань. У випадку, якщо за 1 місяць до закінчення терміну дії договору, жодна із сторін не заявить про його припинення, договір вважається пролонгованим на кожен наступний календарний рік, на тих же умовах (п.п.7.1, 7.2 договору).

На підтвердження виконання умов договору щодо поставки товару позивачем надано видаткові накладні №496 від 12.12.2018 на суму 2548,06 грн., №497 від 12.12.2018 на суму 2341,26 грн.,498 від 12.12.2018 на суму 3921,54 грн., №499 від 12.12.2018 на суму 4280,70 грн., №500 від 12.12.2018 на суму 3678,60 грн., №501 від 12.12.2018 на суму 4689,49 грн., №502 від 12.12.2018 на суму 2101,74 грн., №503 від 12.12.2018 на суму 3760,20 грн., №505 від 14.12.2018 на суму 1196,82 грн., №506 від 18.12.2018 на суму 2997,90 грн., №507 від 18.12.2018 на суму 4178,28 грн., №508 від 18.12.2018 на суму 6059,40 грн., №509 від 18.12.2018 на суму 5331,60 грн., №510 від 18.12.2018 на суму 928,20 грн., №511 від 18.12.2018 на суму 4397,40 грн., №512 від 18.12.2018 на суму 5629,50 грн., №513 від 18.12.2018 на суму 2701,20 грн., №514 від 18.12.2018 на суму 6672,86 грн., №515 від 18.12.2018 на суму 3100,43 грн., №516 від 18.12.2018 на суму 2751,60 грн., №517 від 18.12.2018 на суму 3102,00 грн., №518 від 18.12.2018 на суму 477,00 грн., №519 від 19.12.2018 на суму 5307,60 грн., №520 від 19.12.2018 на суму 730,33 грн., №521 від 19.12.2018 на суму 4845,00 грн., №522 від 19.12.2018 на суму 5074,20 грн., №523 від 19.12.2018 на суму 4140,00 грн., №524 від 19.12.2018 на суму 5161,20 грн., №525 від 19.12.2018 на суму 2829,74 грн., №526 від 19.12.2018 на суму 2598,60 грн., №528 від 26.12.2018 на суму 3253,02 грн., №529 від 26.12.2018 на суму 2753,40 грн., №530 від 26.12.2018 на суму 5890,62 грн., №531 від 26.12.2018 на суму 3858,90 грн., №532 від 26.12.2018 на суму 814,20 грн., №533 від 26.12.2018 на суму 4496,40 грн., №534 від 26.12.2018 на суму 4831,96 грн., №535 від 26.12.2018 на суму 2992,50 грн., №536 від 26.12.2018 на суму 6085,94 грн., №537 від 26.12.2018 на суму 2401,92 грн., №538 від 26.12.2018 на суму 42,30 грн., №539 від 26.12.2018 на суму 2622,12 грн., №540 від 26.12.2018 на суму 2747,70 грн., №541 від 27.12.2018 на суму 1921,80 грн., на суму 542 від 27.12.2018 на суму 4893,72 грн., №543 від 27.12.2018 на суму 1720,80 грн., №544 від 27.12.2018 на суму 4986,60 грн., №545 від 27.12.2018 на суму 4357,80 грн., №546 від 27.12.2018 на суму 3816,18 грн., №547 від 27.12.2018 на суму 4611,30 грн., №548 від 27.12.2018 на суму 4184,34 грн., №550 від 28.12.2018 на суму 1680,00 грн., №1 від 02.02.2019 на суму 3290,40 грн., №2 від 02.01.2019 на суму 2932,50 грн., №3 від 02.01.2019 на суму 8615,40 грн., №4 від 02.01.2019 на суму 1678,50 грн., №5 від 02.01.2019 на суму 16,80 грн., №6 від 02.01.2019 на суму 3896,52 грн., №7 від 02.01.2019 на суму 7506,48 грн., №8 від 02.01.2019 на суму 5160,54 грн., №9 від 02.01.2019 на суму 11214,80 грн., №10 від 02.01.2019 на суму 1842,66 грн., №11 від 02.01.2019 на суму 4067,34 грн., №12 від 02.01.2019 на суму 3956,05 грн., №13 від 03.01.2019 на суму 5232,06 грн., №14 від 03.01.2019 на суму 3599,09 грн., №15 від 03.01.2019 на суму 5448,54 грн., №16 від 03.01.2019 на суму 5777,70 грн., №17 від 03.01.2019 на суму 2910,06 грн., №18 від 03.01.2019 на суму 5417,10 грн., №19 від 03.01.2019 на суму 4886,94 грн., №20 від 03.01.2019 на суму 2196,00 грн.

Також позивачем додані товарно-транспортні накладні та податкові накладні, які зареєстровані у встановленому порядку.

Відповідно до виписки по рахунку позивача, відповідачем 01.04.2019 сплачено 24511,33 грн. за товар поставлений згідно накладних від 12.12.2018.

Всього поставлено товар на суму 272141,45 грн., сплачено 24511,33 грн. Залишилось неоплаченим товару на суму 247 625,67 грн. (272141,45-24511,33).

Разом з цим, 24 квітня 2019 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Азовська фруктова компанія" (постачальник), Товариством з обмеженою відповідальністю "Кью.Еф. Ем Кейтерінг" (первісний покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Кью.Еф. Ем . Кейтерінг" (покупець-2) укладено Угоду №1 про заміну сторони договору.

Відповідно до п. 1 цієї Угоди сторони погодилися замінити одну із сторін договору поставки №220618 від 22.06.2018, а саме передати покупцю-2 усі права та обов`язки первісного покупця за договором поставки №220618 від 22.06.2018.

У пункті 4 Угоди сторони погодили, що станом на дату підписання даної Угоди сума заборгованості первісного покупця перед постачальником зад говором, з урахуванням штрафних санкцій (пеня, 3% річних, інфляційні) становить 306119,95 грн.

Згідно з п.6 Угоди сторони домовились, що заборгованість за договором у розмірі 306119,95 грн. буде погашена з боку покупця-2 до 31.12.2019 за наступним графіком:

- 106119,95 грн. - не пізніше 09.08.2019,

- 100000,00 грн. - не пізніше 30.09.2019,

- 100000,00 грн. - не пізніше 31.10.2019.

Дана Угода вступає в силу з моменту її підписання сторонами і скріплення їх підписів печатками та діє до закінчення терміну дії договору відповідно до його умов, які у повному обсязі зберігають свою силу для сторін (п7 Угоди).

Позивач зазначає, що відповідач 12.08.2019 здійснив часткову оплату у розмірі 106119,95 грн. Відтак, залишок заборгованості за поставлений товар становить 141505,72 грн. (247625,67-106119,95).

24.07.2019 Товариством з обмеженою відповідальністю "Кью.Еф. Ем Кейтерінг" (код ЄДРПОУ 37620285) припинило свою діяльність, про що свідчить номер запису 12031110032029626 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Однак, згідно відомостей з Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариством з обмеженою відповідальністю "Кью.Еф. Ем . Кейтерінг" (код ЄДРПОУ 41643764) (покупець-2, відповідач у справі) не перебуває в процесі припинення.

Позивач зазначає, що відповідачем у повному обсязі не виконано свої договірні зобов`язання з оплати товару, у зв`язку з чим з у нього виникла заборгованість у розмірі 141505,72 грн., що і стало причиною виникнення спору.

Відповідно до ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Суб`єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (ч.1 ст.193 Господарського кодексу України).

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

Якщо у зобов`язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ст.530 Цивільного кодексу України).

Як вбачається з умов договору, враховуючи визначені у видаткових накладних дати поставки товару, строк оплати поставленого товару є таким, що настав.

Доказів оплати заборгованості покупець не надав, доводи, наведені позивачем в обґрунтування позову, не спростував.

Згідно зі ст.ст. 74, 77 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ст. 79 Господарського процесуального кодексу України).

За викладеного надані сторонами докази в підтвердження наявності заборгованості відповідача перед позивачем у розмірі 141505,72 грн. є більш вірогідними.

За викладеного позовні вимоги про стягнення з відповідача залишкової частини заборгованості за поставлений товар у розмірі 141505,72 грн. підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача у розмірі 2122,59 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АЗОВСЬКА ФРУКТОВА КОМПАНІЯ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "КЬЮ.ЕФ.ЕМ. КЕЙТЕРІНГ" про стягнення заборгованості за договором постачання в розмірі 141505,72 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КЬЮ.ЕФ.ЕМ. КЕЙТЕРІНГ" (52005, Дніпропетровська область, смт. Слобожанське, вул.. Василя Сухомлинського, 48А, ідентифікаційний код 41643764) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АЗОВСЬКА ФРУКТОВА КОМПАНІЯ" (87512, Донецька область, м. Маріуполь, бульвар Шевченка, 343, кв.49, ідентифікаційний код 38755724) заборгованість у розмірі 141505,72 грн. та судовий збір у розмірі 2 122,59 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Центрального апеляційного господарського суду безпосередньо або через Господарський суд Дніпропетровської області. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 04.12.2020

Суддя С.П. Панна

Дата ухвалення рішення17.11.2020
Оприлюднено07.12.2020
Номер документу93294825
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/3366/20

Судовий наказ від 14.01.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Рішення від 17.11.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 16.11.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 25.09.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 30.06.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні