ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 серпня 2020 року Справа № 160/6064/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турлакової Н.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю Спортклуб Вотервіль до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дніпровська міська рада, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю Спортклуб Вотервіль звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою із урахуванням уточнень до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просить:- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області №00683504 від 14.11.2019 року на суму 34203,66 грн. (тридцять чотири тисячі двісті три гривні 66 коп.).
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що 21.11.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю Спортклуб Вотервіль отримано податкове повідомлення-рішення за формою Р від 14.11.2019 року №00683504, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: орендна плата з юридичних осіб (код платежу 18010600) на загальну суму 34 203 грн., з яких 27362,93 грн - збільшено грошове зобов`язання з орендної плати за землю, 6840,73 грн. - штраф в розмірі 25 відсотків визначеного податкового зобов`язання. Позивач вважає вказане податкове повідомлення рішення протиправним, оскільки задекларував орендну плату за наведену земельну ділянку за 2017 рік у сумі 109451,70 грн. на підставі Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №1/280817/03-07 від 28.08.2017 року, сформованого Відділом у м.Дніпро Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області. Приймаючи спірне рішення, відповідач застосував Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що був сформований та зареєстрований17.07.2018 року за №104/130718/03-07. Вважає, що даний витяг не може бути взятий до уваги, оскільки спірним періодом є 2017 рік, а витяг №52/120618/03-07 від 17.07.2018р. наданий відповідним центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, сформований лише у 2018 році, що унеможливило його використання позивачем під час розрахунку орендної плати за користування земельною ділянкою. Позивач вважає дане податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 червня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
23 линпя 2020 року від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області не погоджується з позовними вимогами, а позов не підлягає задоволенню з наступних підстав. Відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки сформованого 17.07.2018 року за №104/130718/03-07, затвердженого відділом у м.Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,1465 га (кадастровий номер 1210100000:03:216149:0048), розташованої за адресою: м.Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул.Набережна Перемоги, буд.31-Д коефіцієнт 2,50. станом на 01.01.2017 року складає 4560487,51 грн. Тобто, річна сума орендної плати за 2017 рік повинна складати -136814,63 грн. Відповідачем встановлено заниження суми орендної плати за землю за 2017 рік на суму 27362,93 грн., у т.ч.: з січня по листопад по 2280,24 грн. на місяць та за грудень - 2280,29 грн. Так, позивачем було задекларовано податкові зобов`язання з плати за землю (орендна плата) за 2017 рік відповідно до Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №1/280817/03-07 від 28.08.2017 видане Відділом м.Дніпро Головного управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області з коефіцієнтом Кф 2,00, в якому нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2017 року складає 3 648 390,01 за 0,1465 га. Тобто, ТОВ Спортклуб Вотервіль при нарахуванні річної суми орендної плати за 2017 рік було занижено орендну плату за земельну ділянку, оскільки при встановленні нормативної грошової оцінки безпідставно було застосовано коефіцієнт функціонального використання із значенням 2,00, замість коефіцієнту 2,50, про що зазначено у витягу від 17.07.2018 року за №104/130718/03-07.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2020 року залучено у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Дніпровську міську раду.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2020 року у задоволенні заяви третьої особи про перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання - відмовлено.
11 серпня 2020 року від позивача на електронну адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що приймаючи спірне рішення, відповідач застосував витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, що був сформований 17.07.2018 року за №104/130718/03-07 станом на 01.01.2017 року, в свою чергу, позивач задекларував орендну плату за 2017 рік на підставі витягу за№1/280817/03-07 від 28.08.2017, який не було надалі скасовано або оскаржено, а отже, його дані містять нормативну грошову оцінку, яку необхідно було застосовувати у 2017 році для розрахунку розміру орендної плати за відповідну земельну ділянку. За таких обставин, у відповідача були відсутні підстави для прийняття спірного податкового повідомлення-рішення від №00683504 від 14.11.2019 року. Крім того, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області не спростувало дані про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 0,1465 га, що були у даних витягу за №1/280817/03-07 від 28.08.2017.За таких обставин, застосування відповідачем до визначених податкових зобов`язань позивача за 2017 рік розрахунку нормативно грошової оцінки земельної ділянки з коефіцієнтом (Кф) 2,50 (який вводився для застосування у податкових відносинах з 2018 року) за витягом, сформованим у 2018 році, є безпідставним.
Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дніпровська міська рада правом на надання пояснень по суті спору не скористалась.
Відповідно до пункту 3 Розділ VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній з 02.04.2020р.), під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки розгляду адміністративної справи продовжуються на строк дії такого карантину.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю Спортклуб Вотервіль (код ЄДРПОУ 35114223; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Січових стрільців, будинок 1) зареєстровано як юридичну особу, про що внесено 26.06.2007 року запис №1 224 120 0000 037643.
Судом встановлено, що 02 вересня 2011 року між Дніпропетровською міською радою та ТОВ Спортивний клуб Вотервіль укладено договір оренди землі б\н, за яким, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку по фактичному розміщенню нежитлової будівлі водноспортивної бази, яка знаходиться за адресою: вул.Набережна Перемоги, буд.31-Д, (Жовтневий район) . В оренду передано земельну ділянку кадастровий номер 1210100000:03:149:0048, загальною площею 0,1465 га, що належить до земель рекреаційного призначення.
Підставою для укладання договору оренди земельної ділянки є рішення міської ради від 29 липня 2011 року №249/14.
На підставі повідомлення про перевірку від 08.10.2019 року №6067 виданого ГУ ДПС у Дніпропетровській області згідно з пп.19-1.1.1 п.19-1.1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75, пп.78.1.1 пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу Українита відповідно до наказу ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 08.10.2019 року №747-п, посадовими особами контролюючого органу проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариство з обмеженою відповідальністю Спортклуб Вотервіль (код ЄДРПОУ 35114223) з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВСпортивний клуб Вотервіль на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,1465 га (кадастровий номер 1210100000:03:149:0048) за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року.
За результатами проведеної перевірки складено акт №5745/04-36-05-04/35114223 від 22.10.2019 року Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВСК Вотервіль , код ЄДРПОУ 35114223, з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВСК Вотервіль на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,1465 га (кадастровий номер - 1210100000:03:149:0048) за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року , відповідно до висновків якого підприємством порушено:
-п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 ПК України, у зв`язку заниження нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВСК Вотервіль було встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Соборного району м.Дніпра за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму 27362,93 грн., у т.ч.: з січня по листопад по 2280,24 грн. на місяць та за грудень - 2280,29 грн.
Як вбачається з матеріалів перевірки, контролюючим органом було встановлено, що ТОВ Спортивний клуб Вотервіль було задекларовано податкові зобов`язання з плати за землю (орендна плата) відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за №1/280817/03-07 від 28.08.2017 року сформованого Відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області у якому встановлено коефіцієнт 2.0. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2017р. складає 3 648 390,01 за 0,1465 га. ТОВ Спортивний клуб Вотервіль при нарахуванні річної суми орендної плати за вищевказану земельну ділянку застосувало коефіцієнт функціонального використання із значенням 2,00 замість 2,50, що наведено в витягу від 17.07.2018 року за №104/130718/03-07, що на думку відповідача, призвело до заниження орендної плати за земельну ділянку за 2017 рік.
На вказаний акт перевірки від 22.10.2019р. ТОВ Спортклуб Вотервіль було направлено заперечення від 31.10.2019р. з додатком копією Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.08.2017р. №1/280817/03-07, згідно яких крім іншого зазначило про наявність технічних описок у вказаному акті, які викривили фактичні обставини справи. Так інспектор посилається на Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. №1/280817/03-07 від 28.08.2016р., натомість вказаний Витяг отриманий товариством 28.08.2017р., також прізвище директора зазначено ОСОБА_1 , замість вірного ОСОБА_2 ..
За результатами розгляду вказаних заперечень на акт перевірки від 22.10.2019р., податковий орган листом від 11.11.2019р. № 28706/10/04-36-05-04, врахував наявність орфографічних помилок у вказаному акті, проте висновки акту від 22.10.2019р. за результатами документальної позапланової виїзної перевірки залишив без змін.
На підставі акту перевірки №5745/04-36-05-04/35114223 від 22.10.2019 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області 14.11.2019р. винесено: податкове повідомлення-рішення №000683504, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: орендна плата з юридичних осіб на суму 34 203 грн., з яких 27362,93 грн - збільшено грошове зобов`язання з орендної плати за землю, 6840,73 грн. - штраф в розмірі 25 відсотків визначеного податкового зобов`язання.
Також судом досліджені наявні в матеріалах справи : Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.08.2017року № 1/280817/03-07, за заявою ТОВ Спортклуб Вотервіль , місце розташування земельної ділянки - м.Дніпропетровськ, Жовтневий, вул.Набережна Перемоги буд.31-Д. Цільове призначення земельної ділянки: Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт Кф: 2,00. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн: 3 648390,01; Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.07.2018 року № 104/130718/03-07, за заявою Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,1465 га (кадастровий номер 1210100000:03:216149:0048), розташованої за адресою: м.Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул.Набережна Перемоги, буд.31-Д. Цільове призначення земельної ділянки: 03.10 для будівництвата обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будівель, офісних приміщень та інших громадських забудов, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності пов`язаної з отриманням прибутку. Коефіцієнт Кф: 2,50 станом на 01.01.2017 року складає 4560487,51 грн.; Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 02.10.2018року № 1406/0/197-18, за заявою ТОВ Спортклуб Вотервіль , місце розташування земельної ділянки - м.Дніпропетровськ, Жовтневий, вул. Набережна Перемоги буд.31-Д. Цільове призначення земельної ділянки: 03.10 для будівництвата обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будівель, офісних приміщень та інших громадських забудов, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності пов`язаної з отриманням прибутку. Коефіцієнт Кф: 2,50. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн: 4 560 487,51;
Згідно заяви від 30.05.2018р. (Додаток до Інформаційної картки адміністративної послуги внесення відомостей (змін до них) про земельну ділянку) ТОВ Спортклуб Вотервіль , державному кадастровому реєстратору у м.Дніпро Держгеокадастру у Дніпропетровській області, ТОВ Спортклуб Вотервіль просило внести зміни до відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку : м.Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул.Набережна Перемоги, буд.31-Д.
Повідомленням від 09.07.2018р. державний кадастровий реєстратор відмовив в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру № 17/310518/04-05 про земельну ділянку : м.Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул.Набережна Перемоги, буд.31-Д.ТОВ Спортклуб Вотервіль у зв`язку з тим, що зміна коду зазначеної земельної ділянки з УКЦВЗ на КВЦПЗ вже внесено до Державного земельного кадастру на заяву Дніпровської міської ради.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010 року (далі -ПК України).
Підпунктом 9.1.10. п.9.1ст.9 ПК України, плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Справляння плати за землю здійснюється згідно з положеннями розділу ХIII Податкового кодексу України.
Згіднозі ст.269 Податкового кодексу України, платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Відповідно до п.270.1ст.270 Податкового кодексу України,об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь та земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки (п.274.1ст.274 Податкового кодексу України).
Згідно з п.286.2ст.286 Податкового кодексу України,платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченомустаттею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
За приписами п.288.2ст.288 Податкового кодексу України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Згідно з п.288.1ст.288 Податкового кодексу України,підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
За приписами п.п.288.3-288.4 ст.288 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Відповідно до п.288.5ст.288 Податкового кодексу України,розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Нормами п.п.271.1.1п.271.1ст.271 Податкового кодексу України визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Пунктом 289.1ст.289 Податкового кодексу Українипередбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно з п.289.3ст.289 Податкового кодексу України,центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.
Отже, вищенаведені правові норми у контексті спірних правовідносин свідчать, що розмір орендної плати за землю має обчислюватись платником податків на підставі умов договору оренди і з дотриманням вимог Податкового кодексу України, який передбачає визначення орендної плати виходячи з нормативної грошової оцінки земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, і величину цього коефіцієнту щороку розраховує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за певною формулою.
В той час, як базою оподаткування земельним податком є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом, а в разі відсутності проведення нормативної грошової оцінки - площа таких земельних ділянок.
Суд зазначає, що з моментом набрання чинності рішенням ради про затвердження нормативної грошової оцінки пов`язується можливість застосування самої нормативної грошової оцінки.
Відповідно до ч.3 ст.201 Земельного кодексу України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.
Підпунктом 14.1.125п.14.1ст.14 Податкового кодексу України передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу ХІІІ Податкового кодексу капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 року № 1378-IV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно дост.18 Закону №1378-IV,нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.20, ст.23 Закону України "Про оцінку земель" від 19.06.2003 року №962-IV, за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до п.1.3 Порядку № 18/15/21/11, нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Під час розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ураховується коефіцієнт функціонального використання земель.
Згідно з п.3.5 Порядку № 18/15/21/11, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Зокрема, при оцінюванні одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів ураховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.
Досліджуючи правомірність винесеного податкового повідомлення-рішення та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.
Згідно Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28.08.2017року № 1/280817/03-07, за заявою ТОВ Спортклуб Вотервіль , що сформовано Відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в якому зазначено зокрема: - місце розташування земельної ділянки - м.Дніпропетровськ, Жовтневий, вул.Набережна Перемоги буд.31-Д. Цільове призначення земельної ділянки: Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт Кф: 2,00. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, грн: 3 648390,01.
Суд звертає увагу на наявну в ньому інформацію що цільове призначення земельної ділянки: Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру.
Отже, отримавши від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, відповідний Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що перебуває у користуванні, ТОВ Спортивний клуб Вотервіль на виконання вимог п.286.1статті286 Податкового кодексу України правомірно розрахувало річну суму орендної плати за 2017 рік та надало ДПІ у Соборному районі м.Дніпра звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2017 рік від 20.10.2017 року, за вказаною декларацією річна суму орендної плати становила 109451,70 грн., застосувавши дані нормативної грошової оцінки земельної ділянки зазначені у витязі від 28.08.2017 року №1/280817/03-07.
Враховуючи вищевикладене, розрахунок орендної плати за користування земельною ділянкою здійснено позивачем відповідно до даних Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:149:0048 Відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 28.08.2017 року за №104/130718/03-07, згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки (з урахуванням коефіцієнту функціонального використання (Кф) 2,00), складає 3 648 390, 01 грн. (0,1465 га), відповідають вимогам закону.
Щодо доводів відповідача з посиланням на необхідність врахування даних витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.07.2018 року №104/130718/03-07, сформоване Відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на заяву Департаменту економіки, фінансів міського бюджету Дніпропетровської міської ради, згідно якого коефіцієнт функціонального використання (Кф) визначено на рівні 2,50, то суд зазначає що оскільки спірним періодом є 2017 рік, а вказаний витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки отримано відповідним центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, лише 17.07.2018 року, то застосування його для розрахунку суми орендної плати підприємства позивача за 2017 рік є безпідставним.
Крім того, судом досліджені заява від 30.05.2018р. (Додаток до Інформаційної картки адміністративної послуги внесення відомостей (змін до них) про земельну ділянку) ТОВ Спортклуб Вотервіль , державному кадастровому реєстратору у м.Дніпро Держгеокадастру у Дніпропетровській області, ТОВ Спортклуб Вотервіль та повідомлення від 09.07.2018р. державного кадастрового реєстратора про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру № 17/310518/04-05 про земельну ділянку : м.Дніпропетровськ, Жовтневий район, вул.Набережна Перемоги, буд.31-Д. ТОВ Спортклуб Вотервіль у зв`язку з тим, що зміна коду зазначеної земельної ділянки з УКЦВЗ на КВЦПЗ вже внесено.
Таким чином, матеріалам справи підтверджено, що станом на 28.07.2017р. у відомостях Державного земельного кадастру був відсутній код КВЦПЗ для спірної земельної ділянки, а цільове призначення останньої : Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт Кф: 2,00, а зміна коду УКЦВЗ на КВЦПЗ відбулась в 2018 році, а саме цільове призначення земельної ділянки: 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будівель, офісних приміщень та інших громадських забудов, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності пов`язаної з отриманням прибутку) коефіцієнт Кф: 2,50, що і стало підставою для зміни даних Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 17.07.2018 року №104/130718/03-07.
При цьому, суд зазначає, що відповідальність за правильність визначення показників (в тому числі і коефіцієнта функціонального використання Кф) при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі цих показників, покладається на орган, що його формує (в розрізі спірних відносин Головне управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області). За таких обставин, користувач земельної ділянки використовує відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначену у Витязі на момент складання податкової звітності.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти тільки на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими устатті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Так зокрема, принцип прийняття рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України що є одночасно і орієнтиром при реалізації повноважень владного суб`єкта, який вимагає від останнього діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним, з дотриманням встановленої законом процедури.
Частиною 1статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі, відповідно до якого розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Частиною 1статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в сумі 2102,00 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.
Враховуючи викладене, виходячи з встановлених обставин справи та приписів чинного законодавства, суд приходить до висновку про те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення №00683504 від 14.11.2019 прийнято з порушення вищезазначених принципів, у зв`язку з чим, позов ТОВ Спортивний клуб Вотервіль підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. Кодексу адміністративного судочинства України , суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Спортивний клуб Вотервіль до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дніпровська міська рада, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області форми Р від 14.11.2019 року №0№00683504 на суму 34203,66 грн. (тридцять чотири тисячі двісті три гривні 66 коп.).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Спортивний клуб Вотервіль (код ЄДРПОУ 35114223) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) судові витрати у розмірі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні нуль копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2020 |
Оприлюднено | 07.12.2020 |
Номер документу | 93296465 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні