Рішення
від 04.12.2020 по справі 260/3437/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

04 грудня 2020 року м. Ужгород№ 260/3437/20 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дору Ю.Ю розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Закарпатській області до Державного підприємства Закарпатський державний інститут проектування міст і сіл «Закарпатдіпромісто» про стягнення податкового боргу , -

В С Т А Н О В И В :

Головне управління ДПС у Закарпатській області (ЄДРПОУ 43143065; 88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Волошина, буд. 52) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємства Закарпатський державний інститут проектування міст і сіл «Закарпатдіппромісто» (ЄДРПОУ 02497832, 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Гойди, буд.8), в якій просить стягнути з Державного підприємства Закарпатський державний інститут проектування міст і сіл «Закарпатдіппромісто» (ЄДРПОУ 02497832, 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Гойди, буд.8) податковий борг у розмірі 130530,60 грн., по платежам 30 14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт,послуг)» у розмірі 130360,60 грн. та 85 11020200 «Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності» у розмірі 170,00 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Свої позовні вимоги позивач мотивує тим, що станом на 01.10.2020 року за Відповідачем рахується податковий борг у розмірі 130530,60 грн., у тому числі пеня у розмірі 130530,60 грн. по платежам: 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 130360,60 грн.; 85 1 1020200 Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності у розмірі 170,00 грн.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2020 року за вказаною позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання. Даною ухвалою суду встановлено учасникам справи строк для заяв по суті справи.

Вказану ухвалу суду направлено за адресою відповідача, що вказана в позовній заяві та за якою зареєстроване місце знаходження юридичної особи відповідно до відомостей у Єдиному державну реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме за адресою: (ЄДРПОУ 02497832, 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Гойди, буд.8) проте вказана кореспонденція повернулася до суду із відміткою «адресат відсутній» . Суд зазначає, що відповідно до ч.8 ст.126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження у даній справі та про можливість подання відзиву на позовну заяву з викладенням відповідних заперечень щодо заявлених позовних вимог. Разом з тим, відзиву на позовну заяву відповідачем не подано.

Згідно ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до вимог ст. 229 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Як встановлено судом в ході судового розгляду та вбачається із матеріалів адміністративної справи, Державне підприємство Закарпатський державний інститут проектування міст і сіл «Закарпатдіппромісто» (ЄДРПОУ 02497832) внесене до єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за місцезнаходженням: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Гойди, буд.8 та перебуває на обліку в податковому органі як платник податків та зборів.

Станом на 01.10.2020 за Відповідачем рахується податковий борг у розмірі 130530,60 грн., у тому числі пеня у розмірі 130530,60 грн. по платежам:

30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 130360,60 грн.;

85 1 1020200 Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності у розмірі 170,00 грн.

Вказана заборгованість виникла у зв`язку із наступним.

Відповідачем до податкового органу самостійно подано по платежу 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) :

податкову декларацію №9119615442 від 14.06.2018 з податку на додану вартість за травень 2018 року із самостійно задекларованою сумою, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 15980,00 гри. Вказана сума залишається не сплаченою Відповідачем в повному обсязі;

податкову декларацію №9147919391 від 18.07.2018 з податку на додану вартість за червень 2018 року із самостійно задекларованою сумою, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 7336,00 гри. Вказана сума залишається не сплаченою Відповідачем в повному обсязі;

податкову декларацію №9174412433 від 17.08.2018 з податку на додану вартість за липень 2018 року із самостійно задекларованою сумою, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 27349,00 грн. Вказана сума залишається не сплаченою Відповідачем в повному обсязі;

податкову декларацію №9226416443 від 17.09.2018 (отриману 17.10.2018) з податку на додану вартість за вересень 2018 року із самостійно задекларованою сумою, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 21965,00 грн. Вказана сума залишається не сплаченою Відповідачем в повному обсязі;

Згідно із п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України платник податків самостійно обчислює суму податкового га/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Гака сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п. 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Працівниками податкового органу проведено камеральну перевірку щодо дотримання Відповідачем термінів подання податкової звітності з ПДВ та щодо своєчасної сплати ЇІДВ. За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки №1656/12-01/701/02497832 від 26.06.2019 та винесено податкові повідомлення-рішення:

№0023775012 від 16.07.2019, яким нарахована сума штрафної санкції по платежу 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 3060,00 грн.;

№0023765012 від 16.07.2019, яким нарахована сума штрафної санкції по платежу 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 37628,70 грн.

Працівниками податкового органу проведено камеральну перевірку щодо своєчасності подання Відповідачем податкової звітності з податку на прибуток підприємств. За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки №621/701/12-03/2497832 від 26.03.2019 та винесено податкове повідомлення- рішення №0001081202 від 06.05.2019, яким нарахована сума штрафної санкції по платежу 85 11020200 Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в розмірі 170,00 грн.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення- рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Вказані податкові повідомлення-рішення не оскаржувалося Відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку і залишається ним не сплаченим в повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України,, Відповідачу проведено нарахування пені по платежу 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 67706,90 грн.

Відповідно до підпункту 129.1.1. пункту 129.1 ст. 129 ГІадаткового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до підпункту 129.1.2. пункту 129.1 ст. 129 ГІадаткового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Пеня, визначена підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 ГІКУ нараховується на суми грошового зобов`язання (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

При погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що

сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.

Погашення сум нарахованої та несплаченої пені здійснюється у загальному порядку установленому для погашення податкового боргу.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 16 Податкового кодексу України передбачено, що одним із обов`язків платника податків є обов`язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ГІК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення- рішення.

В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 даного Кодексу податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

У зв`язку з несплатою узгоджених сум Відповідачу на підставі п.59.1 ст.59 ГІК України, виставлено податкову вимогу №153-15 від 08.10.2013 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями, яку вручено 08.10.2013.

Відповідно до пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно із п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звергатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем станом на день розгляду даної адміністративної справи не надано суду доказів про сплату узгодженої суми заборгованості в добровільному порядку та не спростовано доводів позивача (відзиву на позов не подано), суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства і такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України сплачений судовий збір з відповідача не стягується.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись статтями 6, 9, 72-76, 126, 139, 242 -246, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Волошина,52) до Державного підприємства Закарпатський державний інститут проектування міст і сіл «Закарпатдіппромісто» (ЄДРПОУ 02497832, 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Гойди, буд.8) про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства Закарпатський державний інститут проектування міст і сіл Закарпатдіпромісто код ЄДРПОУ 02497832 із місцезнаходженням: 88000, Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Гойди, буд. 8 податковий борг у розмірі 130530,60 грн., по платежам 30 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 130360,60 грн. 85 11020200 Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності у розмірі 170,00 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяЮ.Ю.Дору

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2020
Оприлюднено07.12.2020
Номер документу93297046
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/3437/20

Рішення від 04.12.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні