Рішення
від 30.11.2020 по справі 280/5550/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

30 листопада 2020 року 17 год. 14 хв.Справа № 280/5550/20 м.Запоріжжя Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., за участі секретаря судового засідання Фесик А.В. та сторін

від позивача: адвокат Дідович А.К.,

від відповідача: Лабур М.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощенного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Комунальної установи Обласний клінічний ендокринологічний диспансер Запорізької обласної ради (69600, м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, буд. 10, код ЄДРПОУ 13636969)

до - Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 43143945)

про визнання протиправними та скасування рішення від 07.08.2020 №0007713306 і вимогу від 07.08.2020 №Ю-0007703306 про сплату боргу (недоїмки),

ВСТАНОВИВ:

17 серпня 2020 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Комунальної установи Обласний клінічний ендокринологічний диспансер Запорізької обласної ради (далі по тексту - позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач ), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача №0007713306 від 07.08.2020 та вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 07.08.2020 №Ю-0007703306.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що підставою для прийняття Вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 17.04.2020 №10- 0006873306 та Рішення №0006883306 від 17.04.2020, які скасовані Рішенням ДПС України від 01.06.2020 № 17769/6/99-00-08-06-01-06, та на підставі якого Відповідачем прийнято Рішення від 07.08.2020 стали висновки в Акті перевірки від 13.03.2020 №127/08010503/13636969, а саме: не подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску за січень 2014 р.; не нарахування сум єдиного внеску за січень 2014р; не здійснено сплату сум єдиного внеску за січень 2014 р. Як зазначає позивач, Звіт за формою №Д4 з додатками був направлений засобами електронного зв`язку в електронній формі, що підтверджується відповідними Квитанціями від 06.02.2014, сплата нарахованого за січень 2014 року сум єдиного внеску підтверджена платіжними дорученнями, а отже твердження Відповідача про не нарахування сум єдиного внеску за січень 2014 р. повністю спростовується документами. Таким чином, порушення п.1 та п.4 ч.2 ст.6, ст.7, ч.2 та 5, 8, ст.9 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - відсутнє. З наведених підстав просить суд позов задовольнити.

19 серпня 2020 року ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами спрощенного позовного провадження. Судове засідання призначено на 23 вересня 2020 року об 15 год. 00 хв.

11.09.2020 від представника відповідачів через канцелярію суду (вх. №42124) поданий відзив на позов, в якому відповідач вважає, що порушення встановлені актом перевірки підтверджені належними доказами, відповідно рішення від 07.08.2020 №0007713306 і вимога від 07.08.2020 №10-0007703306 про сплату боргу (недоїмки), які прийняті за актом перевірки від 20.03.2020 №127/08-01-05-03/13636969, відповідають встановленим актом перевірки порушенням та прийняті в порядку та у спосіб передбачений чинним податковим законодавством. З наведених підстав просить суд відмовити у задоволенні позову.

05.10.2020 від представника позивача надійшла відповідь на відзив. У відповідь представник позивача додатково зазначив, що 14.03.2020 та 17.03.2020 Позивачем подано Уточнення до Звіту за формою №Д4 за січень 2014р., а саме до Таблиці 7, що не впливає на розмір задекларованої суми в Звіті за формою №Д4 за січень 2014 р. Таким чином, порушення п.1 та п.4 ч.2 ст.6, ст.7, ч. 2 та 5, 8, ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - відсутнє. Порушення пункту 8 розділу 2 Наказу ДФС України від 14.04.2015 №435 - відсутнє, оскільки Звіт за формою №Д4 направлено - в січні 2014 р., а порядок на який посилається контролюючий орган прийняти лише 14.04.2015.

Ухвалою суду від 23.09.2020 зупинено провадження по справі для примирення сторін до 30.11.2020 до 10 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 30.11.2020 поновлено провадження по справі та призначено судове засідання на 30.11.2020 о/об 16 год. 00 хв.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив суд його задовольнити.

У судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позову заперечував та просив суд відмовити у його задоволенні.

Суд, оцінивши обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наступне.

На підставі направлень від 03.03.2020 №423, №424, виданих Головним управлінням ДПС у Запорізькій області, згідно з вимогами пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст.75, пп 78.1.7 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755, у зв`язку із отриманням повідомленим з Єдиного державного реєстру №11031270010012368 від 08.01.2020, наказом на проведення позапланової виїзної документальної перевірки від 03.03.2020 № 708 була проведена позапланова виїзна документальна перевірка Комунальної установи Обласний клінічний ендокринологічний диспансер Запорізької обласної ради з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 13.03.2020 з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 13.03.2020, відповідно до затвердженого плану документальної перевірки.

Копію наказу Головною управлінням ДПС у Запорізькій ооласіі від 03.03.2020 №708 вручено під розписку 06.03.2020 члену комісії з припинення - головному бухгалтеру Комунальної установи Обласний клінічний ендокринологічний диспансер Запорізької обласної ради.

Як зазначено у висновку акту зазначеної перевірки, Позивачем допущені наступні порушення:

1) п.п. 14.1.180 ст. 14, п. 51.1 ст.51. п.176.2 б ст.176 Податкового кодексу України шодо своєчасності та повноти нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок, п. 1.2., п. 3.2. п. 3.З., п. 3.4, п.3.5. Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованою (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 ІІро затвердження форми податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого у них податку (форма №1ДФ) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 №111/26556, в звіті за формою 1 ДФ за 2 к. 2018 р.;

2) пп. 168.1.2, пп. 168.1.5 п.168.1, пп.168.4.1, п. 168.4 ст. 168, п. 176.2 а ст.176, п.171.1, п.171.2 а ст.171 Податкового кодексу України, а саме: неперерахування на кінець перевіряємого періоду до бюджету податку з доходів фізичних осіб у розмірі 745.24 грн, у т.ч. за лютий 2017 року на суму 173,07 грн: за квітень 2018 року на суму 418,68 грн: за травень 2018 року на суму 65,01 грн: за січень 2020 року на суму 88,48 грн;

3) п. 4 ч.2 ст.6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ; пункту 8 Розділу II Наказу ДФС України від 14.04.2015 №435 Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині неподання до органу ДПС Звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за січень 2014 року;

4) п. 1 ч. 2 ст.6, ст.7. ст.8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , а саме ненарахування сум єдиного внеску за січень 2014 року в розмірі 79 835,13 грн, нараховується штрафів санкція у розмірі 10% від суми недоплати за кожен з періодів, але не більше 50% суми донарахування.

5) п 1 ч. 2 ст. 6: ч. 2. ч. 5 сі. ч. 8 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Результати перевірки оформлені актом від 20.03.2020 №127/08-01-05-03/13636969.

До ГУ ДПС у Запорізькій області головою комісії з припинення КУ ОК ЕНДОКРИНДИСПАНСЕР ЗОР подано заперечення від 03.04.2020 б/н.

Листом на заперечення від 14.04.2020 №22592/10/08-01-05-03-10 контролюючим орган висновки акту від 20.03.2020 №127/08-01-05-03/13636969 залишив без змін, а заперечення голови комісії з припинення КУ ОК ЕНДОКРИНДИСПАНСЕР ЗОР від 03.04.2020 б/н без задоволення.

За результатами перевірки ГУ ДПС у Запорізькій області винесені до КУ ОК ЕНДОКРИНДИСПАНСЕР ЗОР:

- вимога про сплату боргу (недоїмки) від 17.04.2020 №0006873306 на загальну суму 79 835,13 грн;

- рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 17.04.2020 №0006883306 на суму 40 996,05 грн;

- рішення про застосування штрафних санцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України Про збір та облік сдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 17.04.2020 №0006893306 на суму 170,00 грн.

Не погодившись з Рішенням №0006883306 від 17.04.2020 та Вимогою про сплату боргу (недоїмки) від 17.04.2020 №10-0006873306, Позивачем направлено скаргу до ДПС України.

Рішенням ДПС України від 01.06.2020 № 17769/6/99-00-08-06-01-06, - Вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 17.04.2020 №10-0006873306 та Рішення №0006883306 від 17.04.2020 - скасувати та вважати відкликаними та зобов`язано Відповідача винести і направити нові вимогу та рішення.

На підставі акту перевірки від 20.03.2020 №127/08-01-05-03/13636969 та з урахуванням Рішення ДПС України про результати розгляду скарги КУ ОК ЕНДОКРИНДИСПАНСЕР ЗОР від 01.06.2020 №17769/6/99-00-08-06-01-06 винесені вимога про сплату боргу (недоїмки) від 07.08.2020 №000773306 на загальну суму 79 835,13 грн; рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 07.08.2020 №0007713306 на суму 40 816,33 грн, які направлено поштою 07.08.2020 рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Вищевказане поштове відправлення, яке надіслано за номером 6906807683315 вручено адресату (одержувачу) 10.08.2020.

Вважаючи зазначену вимогу та рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску протиправними, позивач звернувся до суду.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення по справі.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України № 2755-VI від 02.12.2010 (далі - ПК України).

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно п. 3.1 ст. 3 ПК України податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв`язку з оподаткуванням митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі - законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку регулює Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI).

Відповідно п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно до приписів ч. 1 ст. 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами; фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

Пунктом 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464-VI визначено, що платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов`язаний подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, для яких звітним періодом с калеп.-иірнпп рік (абз. 5 ч. 8 ст. 9 Закону № 2464).

Для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, єдиний внесок нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно - правовими договорами (п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464).

Відповідно до ч. 11 ст. 8 Закону № 2464 (у редакції, шо діяла до 01.01.2016) єдиний внесок для платників, зазначених у пунктах 4 та 5 частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 34,7 відсотка визначеної пунктами 2 та 3 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Єдиний внесок для платників, зазначених у статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (ч. 5 ст. 8 Закону № 2464, у редакції, шо діє з 01.01.2016).

Згідно ч. 3 ст. 9 Закону № 2464 обчислення єдиного внеску здійснюється па підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску.

Платники єдиного внеску зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за

календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця (ч. 8 ст. 9 Закону № 2464).

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 ст. 9 Закону № 2464).

Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом № 2464. обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, є недоїмкою та стягується з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону № 2464 орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Відповідно до п. 4 розділу VI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за № 508 26953 зі змінами та доповненнями (далі - Інструкція), вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з інформаційної системи органу доходів і зборів за формою згідно з додатком 6 до цієї Інструкції (для платника - юридичної особи) або за формою згідно з додатком 7 до цієї Інструкції (для платника - фізичної особи).

Згідно п. З ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 за донарахування органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску до 01 січня 2015 року орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 5 відсотків, а після 01 січня 2015 року - 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більше як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.

Згідно гі.п. З п. 2 розділу VII Інструкції, рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску складається за формою згідно з додатком №3 до цієї Інструкції.

Відповідно до п. 7 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, органом доходів і зборів здійснюється накладення штраф) в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою. Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом.

З матеріалів справи вбачається, то за результатами документальної позапланової виїзної перевірки (акт № 127/08-01-05-03/13636969 від 20.03.2020) встановлено порушення вимог п.1, 4 ч. 2 ст. 6. ст. 7. ст. 8 Закону № 2464, а саме:

- не подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиною внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за січень 2014 року;

- не нараховано та не сплачено єдиний внесок із суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за січень 2014 року на загальну суму 79835,13 грн.

4 липня 2013 року Верховною радою України був прийнятий Закон України № 404-VII Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи, який набрав чинності 11.08.2013.

Заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи".

Відповідно до п.3 розділу II Прикінцеві положення Закону України від 04.07.2013 №406-VІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.

У результаті функції з адміністрування єдиного внеску перейшли від органів Пенсійного фонду України до органів доходів і зборів.

Відповідно до пп.14.1.1 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України № 404-VII, адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об`єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

19.09.2013 Міністерством доходів і зборів України видано наказ № 494 Про затвердження Порядку обміну інформацією між Міністерством доходів і зборів України, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 жовтня 2013 р. за № 1733/24265, відповідно до п.1 якого затверджено Порядок обміну інформацією між Міністерством доходів і зборів України, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі Порядок №494).

Відповідно до п.1.2 Порядку №494 суб`єктами інформаційного обміну, що здійснюється відповідно до цього Порядку, зокрема, є:

на центральному рівні:

Міністерство доходів і зборів України (далі - Міндоходів), що забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок); формує та веде реєстр страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр); здійснює заходи щодо забезпечення доступу до даних Державного реєстру відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон);

Пенсійний фонд України, що формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до Закону.

Згідно з п.п. 1.3. та 1.4. Порядку №494 під час обміну інформацією використовуються інформаційні ресурси відповідних суб`єктів інформаційного обміну.

Інформація, що використовується суб`єктами інформаційного обміну для виконання встановлених функцій, надається в електронному вигляді або на паперових носіях.

Обмін інформацією здійснюється на постійній основі та на підставі окремих запитів:

на центральному рівні - в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв`язку між Міндоходів та Пенсійним фондом України безпосередньо, а також між Міндоходів та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування через інформаційну інфраструктуру Пенсійного фонду України;

на територіальному рівні - в електронному або паперовому (подається безпосередньо представником суб`єкта інформаційних відносин чи надсилається поштою з повідомленням про вручення) вигляді.

Пункт 3.3. Порядку №494 передбачає, що інформація, що надається Міндоходів до Пенсійного фонду України та через Пенсійний фонд України до фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, включає:

дані про взяття на облік платників єдиного внеску із зазначенням органу доходів і зборів, в якому взято на облік платника, та відомості про клас професійного ризику виробництва;

відомості зі звітів страхувальників (роботодавців) щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та по укладених договорах про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування;

дані про узгодження результатів перевірок в частині достовірності поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню;

відомості про суми надходжень від сплати єдиного внеску, фінансових санкцій та суми коштів, перерахованих на рахунки Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування;

інші відомості, в тому числі дані у розрізі страхувальників щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, необхідні для виконання органами Пенсійного фонду України функцій, передбачених Законом.

Згідно з п.3.5. Порядку №494 інформація, що передається територіальними органами Пенсійного фонду України органам доходів і зборів:

відомості, необхідні для завершення процедур адміністрування єдиного внеску;

копії таблиць 1, 2, 3, 4 додатка 4 та таблиць додатка 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерством доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 вересня 2013 року за № 1628/24160.

Відповідно до пункту 2.1 Порядку №454 звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах доходів і зборів в один із таких способів: засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством; на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації; на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п`яти.

Згідно пункту 2.7 Порядку №454 таблиці звіту завіряються підписами керівника та головного бухгалтера (за наявності такої посади у страхувальника). Якщо страхувальник є юридичною особою, таблиці звіту засвідчуються печаткою страхувальника. Якщо страхувальник є фізичною особою, таблиці звіту засвідчуються печаткою страхувальника (за наявності).

Звіт повинен містити обов`язкові реквізити, зокрема: повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові) страхувальника згідно із Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також інші категорії страхувальників, на яких не поширюється дія Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ; для юридичних осіб зазначається код за ЄДРПОУ; ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб страхувальника; підписи страхувальника - фізичної особи та/або посадових осіб страхувальника, засвідчені печаткою страхувальника (за наявності) (пункт 2.8 Порядку №454).

Як встановлено матеріалами адміністративної справи, Позивачем було складено Звіт за формою 4 про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсацій) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне старування до органів доходів і зборів (далі - Звіт за формою №Д4) за січень 2014 р.

Вказаний звіт з додатками, Позивачем було підписано за допомогою ЕЦП та направлено 06.02.2014 засобами електронного зв`язку в електронній формі, що підтверджується Квитанцією від 06.02.2014, дата обробки: 06.02.2014 10:27:14 (далі - Квитанція №1).

В Квитанції №1 зазначено, іцо звіт за період: Січень 2014 р. успішно прийнято для подальшого опрацювання.

06.02.2014 Позивачем отримано Квитанцію від 06.02.2014, дата завантаження файлу: 06.02.2014 10:33:11, дата реєстрації звіту в Реєстрі застрахованих осіб: 06.02.2014 10:33:11, номер реєстрації звіту в Реєстрі застрахованих осіб: 101853 (далі - Квитанція №2)

В Квитанції №2 зазначено результат обробки - виконана вдало.

Підтвердженням сплати самостійно нарахованого за січень 2014 р. сум єдиного внеску за січень 2014 р. є платіжні доручення, а саме:№3 від 13.01.2014 на суму 3420,00 грн; №4 від 13.01.2014 на суму 250,00 грн; №5 від 13.01.2014 на суму 34750,00 грн; №16 від 24.01.2014 на суму 33530,91 грн; № 17 від 24.01.2014 на суму 2939,17 грн; №18 від 24.01.2014 на суму 690,18 грн; №19 від 24.01.2014 на суму 308,36 грн; №22 від 24.01.2014 на суму 3570,94 грн.

Окрім того, судом досліжений лист Головного управління Пенсійного фонду України від 12.08.2020 №0800-0603-8/39977, в якому зазначено, що Страхувальником Комунальною установою Обласний клінічний ендокринологічний диспансер" Запорізької обласної Ради звіт за формою Додаток 4 Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсаці) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску і загальнообов`язкове державне соціальне страхування за січень 2014 року був наданий 06.02.2014 № 101853.

Загальна сума єдиного внеску зазначена в Таблиці 1 Додатку відповідного звіту відповідає сумі 79853,13 грн. Згідно данних Пенсійного фонду України внески за вказаний період сплачені у повному обсязі.

Суд також зазначає, що 14.03.2020 та 17.03.2020 Позивачем подано Уточнення до Звіту за формою №Д4 за січень 2014 р., а саме до Таблиці 7, що не впливає на розмір задекларованої суми в Звіті за формою №Д4 за січень 2014 р.

Щодо посилань представника відповідача за норми Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування №435, щодо тлумачення пітвердження звітності квитанціями, то суд зазначає, що даний Порядок набув чинності 14.04.2015, тоді як звіт за формою Додаток 4 Про суми нарахованої заробіте плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсаці) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску і загальнообов`язкове державне соціальне страхування був поданий 06.02.2014 за січень 2014 р.

За таких обставин матеріалами справи підтверджено подання позивачем звіту за формою Додаток 4 Про суми нарахованої заробіте плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсаці) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску і загальнообов`язкове державне соціальне страхування у терміни встановлені чинним законодасвом та у повному обсязі сплату зазначеної суми, а саме 79835,13 грн.

Водночас відповідач не надав суду належних, допустимих, достовірних, достатніх доказів, як визначено ст. ст. 72-77 КАС України про дохід позивача як фізичної особи-підприємця за 2017-2019 роки.

Згідно із статтею 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 73 КАС України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Згідно статей 74-76 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи встановлено, що за подання позову позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3007,80 грн, що підтверджується платіжним дорученням №4888 від 13.08.2020.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Комунальної установи Обласний клінічний ендокринологічний диспансер Запорізької обласної ради (69600, м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, буд. 10, код ЄДРПОУ 13636969) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 43143945) про визнання протиправними та скасування рішення від 07.08.2020 №0007713306 і вимогу від 07.08.2020 №Ю-0007703306 про сплату боргу (недоїмки) - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області №0007713306 від 07.08.2020 та вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 07.08.2020 №Ю-0007703306.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 43143945) на користь Комунальної установи Обласний клінічний ендокринологічний диспансер Запорізької обласної ради (69600, м. Запоріжжя, вул. Оріхівське шосе, буд. 10, код ЄДРПОУ 13636969) судовий збір у розмірі 3007 (три тисячі сім) гривень 30 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписане суддею 03.12.2020.

Суддя Р.В.Сацький

Дата ухвалення рішення30.11.2020
Оприлюднено07.12.2020
Номер документу93297127
СудочинствоАдміністративне
Сутьсплату боргу (недоїмки

Судовий реєстр по справі —280/5550/20

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 08.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Постанова від 08.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 19.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 30.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні