ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"04" грудня 2020 р. справа № 0940/2050/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Матуляка Я.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Державної фіскальної служби України в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Гал-Агропром" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення від 02.01.2018 року та зобов`язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В:
26.11.2020 року Державна фіскальна служба України звернулась до суду із заявою, згідно якої, у зв`язку із реорганізацією Державної фіскальної служби України шляхом поділу та утворення Державної податкової служби України на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року за № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України", просила суд замінити відповідача у справі - Державну фіскальну службу України в порядку процесуального правонаступництва на належного відповідача - Державну податкову службу України; замінити боржника у виконавчому листі, виданому Івано-Франківським окружним адміністративним судом щодо стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань у розмірі 3524,00 грн., з Державної фіскальної служби України на правонаступника - Державну податкову службу України (а.с.164).
Представник заявника в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду заяви був належним чином повідомлений, просив суд проводити розгляд заяви за його відсутності.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду заяви був належним чином повідомлений, подав суду клопотання про розгляд заяви за його відсутності.
Згідно частини 2 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
За таких обставин суд вважає, що, із врахуванням положень частини 2 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд заяви можливий за відсутності сторін та розглянув справу в порядку письмового провадження на підставі частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши подану суду заяву, дослідивши матеріали справи, судом встановлене наступне.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.12.2018 року в справі № 0940/2050/18 позов товариства з обмеженою відповідальністю "Гал-Агропром" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення від 02.01.2018 року та зобов`язання до вчинення дій - задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.01.2018 року за №521382/25070059 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 року за №1411 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну від 29.11.2017 року за №1411 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Гал-Агропром" сплачений судовий збір в розмірі 3524,00 грн. (а.с.75-85).
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2019 року, рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.12.2018 року у справі № 0940/2050/18 - скасовано та прийнято постанову, якою задоволено позовні вимоги частково. Скасовано рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.01.2018 року за №521382/25070059 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.11.2017 року за №1411 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну від 29.11.2017 року за №1411 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Гал-Агропром" сплачений судовий збір в розмірі 3524,00 грн. У решті позовних вимог - відмовлено (а.с.132-140).
Вказане судове рішення, на підставі частини 1 статті 325 Кодексу адміністративного судочинства України, набрало законної сили 23.04.2019 року.
За заявою особи, на користь якої ухвалено рішення, 16.09.2019 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи № 0940/2050/18 (а.с.161).
Статтею 46 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Відповідно до частини 1 статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Аналіз викладеної норми свідчить, що заміна неналежної сторони можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Водночас, за визначенням, наведеним у пункті 6 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України судовий процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.
У свою чергу, згідно пункту 5 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне судочинство - діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом .
Як вбачається з матеріалів справи, станом на момент звернення Державної фіскальної служби України із заявою 26.11.2020 року, розгляд справи № 0940/2050/18 завершений і справу вирішено. Постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23.04.2019 року в адміністративній справі № 0940/2050/18 набрала законної сили, а судом 16.09.2019 року видано виконавчі листи по справі.
Суд зазначає, що з моменту видачі виконавчого документа Державна фіскальна служба України, на яку покладено обов`язок щодо виконання рішення, в силу положень частини 2 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 року № 1404-VIII, набула статусу боржника.
При цьому, Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено порядку заміни відповідача у справі після набуття стороною статусу боржника/стягувача.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення заяви Державної фіскальної служби України в порядку, передбаченому статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Згідно частини 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади. Відповідно до пункту 5 вказаного Порядку орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Пунктом 6 Порядку передбачено, що права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України. Згідно пункту 12 Порядку орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року за № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" Утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що: Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок); Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності; Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року за № 227 затверджено Положення про Державну податкову службу України, згідно з пунктом 1 якого Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з офіційними відомостями, які містяться на сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), 17.05.2019 року здійснено державну реєстрацію юридичної особи - Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393), про що державним реєстратором внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис за № 10741350000085321. В свою чергу Державна фіскальна служба України з 17.05.2019 року перебуває в стані припинення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.165-166).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року за № 682-р "Питання Державної податкової служби" погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 28.08.2019 року за № 36 "Про початок діяльності Державної податкової служби України" розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Враховуючи викладене, а також те, що доказів відкриття виконавчого провадження станом на момент звернення Державної фіскальної служби України до суду із вказаною заявою не надано, суд вважає за необхідне допустити заміну боржника Державну фіскальну службу України його правонаступником - Державною податковою службою України у виконавчому листі № 0940/2050/18 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ - 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Гал-Агропром" (вул. Богдана Хмельницького, 78/55, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ - 25070059) сплачений судовий збір в розмірі 3524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок, виданому Івано-Франківським окружним адміністративним судом 16.09.2019 року.
Таким чином, суд робить висновок, що заява Державної фіскальної служби України підлягає задоволенню частково.
На підставі наведеного, керуючись статтями 52, 241-243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Державної фіскальної служби України - задовольнити частково.
Замінити боржника Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) його правонаступником Державною податковою службою України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) у виконавчому листі № 0940/2050/18 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ - 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Гал-Агропром" (вул. Богдана Хмельницького, 78/55, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ - 25070059) сплачений судовий збір в розмірі 3524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок, виданому Івано-Франківським окружним адміністративним судом 16.09.2019 року.
В задоволенні решти вимог заяви - відмовити.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Матуляк Я.П.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2020 |
Оприлюднено | 07.12.2020 |
Номер документу | 93297350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Матуляк Я.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні