Ухвала
від 04.12.2020 по справі 420/10172/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10172/20

УХВАЛА

про зупинення провадження по справі

04 грудня 2020 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Бойко О.Я.

розглянувши у порядку письмового провадження клопотання позивача про витребування доказів по справі 420/10172/20 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації про стягнення грошової компенсації за невикористані дні відпустки та середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації про стягнення грошової компенсації за невикористані дні відпустки та середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні.

16.11.2020 року через канцелярію суду надійшло клопотання від представника позивача про витребування від відповідача, Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, докази відправки листа від 25.01.2020 року № 01-08/222 на ім`я ОСОБА_1 .

Суд зазначає, що в матеріалах справи присутній лист від 25.01.2020 року № 01-08/222 на ім`я ОСОБА_1 , однак відсутні докази направлення цього листа позивачу.

03.12.2020 року через канцелярію суду надійшло клопотання від представника позивача про витребування від відповідача, Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, довідку про розмір грошової компенсації ОСОБА_1 за невикористані 16 календарних днів щорічної відпустки за період роботи з 06.07.2017 р. по 05.07.2018 р., за невикористані 2 календарних дні щорічної відпустки за період роботи з 06.07.2018 р. по 14.08.2018 р. та за 4 календарних дні додаткової оплачуваної відпустки за стаж державної служби понад 8 років (всього 22 календарних дні) у відповідності до ч.1 ст.24 Закону України Про відпустки та детальний розрахунок компенсацій .

Суд зазначає, що відповідачем було надано до суду витребувані докази, однак відсутній саме детальний розрахунок компенсацій.

Відповідно до ч. 3. ст. 80 КАС України, про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Приписами ч. 4 ст. 9 КАСУ визначено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Зупинення провадження в адміністративній справі - це тимчасове припинення вчинення у справі будь-яких процесуальних дій у зв`язку з обставинами, що перешкоджають розглядові справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії.

З урахуванням того, що судом витребуваний значні докази, підготовка яких займе певний час, суд вважає за необхідне зупинити провадження по справі з метою дотримання процесуальних прав осіб, що приймають участь у справі, а також надання сторонам можливості бути обізнаними, про докази, які наявні у спірних правовідносинах та не надані відповідачем по справі, як того вимагає закон (ст. 162 КАСУ).

З огляду на необхідність дотримання судом вказаних процесуальних гарантій, з метою забезпечення принципу рівності сторін по справі та забезпечення справедливого балансу, суд приходить до висновку про необхідність зупинення провадження по справі.

Статтею 236 КАС України визначено, що суд зупиняє провадження у справі в разі: направлення судового доручення щодо збирання доказів - до надходження ухвали суду, який виконував доручення, про виконання доручення або неможливість виконання доручення.

Положення цієї норми передбачає обов`язок суду зупинити провадження у разі об`єктивної неможливості розгляду справи.

При цьому, ця норма також передбачає умову - коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

На думку суду, витребування зазначеного рішення становить об`єктивну неможливість розгляду справи без отримання цих доказів.

Аналогія закону - це засіб заповнення прогалин у законодавстві, який полягає в застосуванні до нього іншої норми закону, яка регламентує подібні відносини.

На другій стадії процесу правозастосування - при виборі та аналізі норми права, яка має бути застосована до конкретного випадку, іноді виявляється відсутність такої норми. Тобто, виникає ситуація, в якій конкретне рішення спірного питання повністю або в якійсь частині законом не передбачено - є прогалина в законодавстві.

Способи ж подолання прогалин - це ті правові інструменти, які дозволяють в процесі правозастосування миттєво вирішити казус, що перебуває у сфері правового регулювання, якщо нормами права його безпосередньо не передбачено. Правозастосувач - долає прогалину. Тому суду надається право вирішувати такого роду справи за допомогою аналогії закону.

Вказане знайшло своє відображення у ч.6 ст. 7 КАС України, яка визначає, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Суд, з огляду на клопотання представника позивача про витребування доказів дійшов висновку, про їх обґрунтованість та наявність підстав для задоволення.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, У разі неявки позивача в судове засідання без поважних причин або неповідомлення ним про причини неявки, якщо від нього не надійшла заява про розгляд справи за його відсутності, суд залишає позовну заяву без розгляду, якщо неявка перешкоджає розгляду справи. Якщо відповідач наполягає на розгляді справи по суті, справа розглядається на підставі наявних у ній доказів.

Отже, застосовуючи аналогію закону, суд вважає за необхідне зупинити провадження по справі до отримання витребуваних доказів на підставі п. 6 ч.2 ст. 236 КАС України з метою дотримання конвенційних принципів щодо забезпечення справедливого балансу і рівності сторін.

Керуючись ст. ст. 80, 236 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

1.Витребувати від відповідача, Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, наступні документи:

- докази відправки листа від 25.01.2020 року № 01-08/222 на ім`я ОСОБА_1 ;

- детальний розрахунок компенсацій ОСОБА_1 за невикористані 16 календарних днів щорічної відпустки за період роботи з 06.07.2017 р. по 05.07.2018 р., за невикористані 2 календарних дні щорічної відпустки за період роботи з 06.07.2018 р. по 14.08.2018 р. та за 4 календарних дні додаткової оплачуваної відпустки за стаж державної служби понад 8 років (всього 22 календарних дні) у відповідності до ч.1 ст.24 Закону України Про відпустки .

2. Зупинити провадження по справі № 420/10172/20.

3. Призначити судове засідання на 04.02.2021 р. о 10 год. 30 хв.

Ухвала в частині витребування доказів не належить до окремого оскарження.

Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України.

Ухвала в частині зупинення може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо ухвалу прийнято в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.Я. Бойко

Дата ухвалення рішення04.12.2020
Оприлюднено07.12.2020
Номер документу93297842
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення грошової компенсації за невикористані дні відпустки та середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні

Судовий реєстр по справі —420/10172/20

Рішення від 16.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні