ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 грудня 2020 року Чернігів Справа № 620/22/20
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Непочатих В.О.,
при секретарі Скиді В.А.,
за участю позивача ОСОБА_1 , розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом ОСОБА_1 до Варвинської районної державної адміністрації, конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: ОСОБА_2 про визнання протиправними та скасування рішень і розпорядження,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Варвинської районної державної адміністрації, конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: ОСОБА_2 , в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження № 174 від 10.10.2019 Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області Про утворення та затвердження персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги ;
- визнати протиправними та скасувати рішення оформлені протоколом № 1 від 11.10.2019, протоколом № 2 від 11.11.2019, протоколом № 3 від 09.12.2019 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги ;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження № 229 від 20.12.2019 Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області Про призначення ОСОБА_2 .
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що рішення конкурсної комісії, оформлені протоколом № 1 від 11.10.2019, протоколом № 2 від 11.11.2019, протоколом № 3 від 09.12.2019 та оскаржувані розпорядження № 174 від 10.10.2019 та № 229 від 20.12.2019 є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки конкурс на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги проведений з порушенням Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094.
Відповідачами, Варвинською районною державною адміністрацією та конкурсною комісією з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги , були подані аналогічні за змістом відзиви на позов, в яких просили відмовити позивачу у задоволенні позову, посилаючись на те, що твердження позивача про порушення вимог з приводу формування конкурсної комісії є безпідставним та надуманими, засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико- санітарної допомоги проведено без порушень та відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 та Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника закладу охорони здоров`я, що належить до спільної власності територіальних громад сіл та селища Варвинського району, затвердженого рішенням сімнадцятої сесії сьомого скликання Варвинської районної ради від 17.08.2018 № 4-17/VIІ. Вказує, що зазначеними нормативними актами не передбачено обрання голови та секретаря конкурсної комісії. Також стверджує, що комісія взяла до уваги зауваження членів комісії щодо відсутності у ОСОБА_3 довідки про курси управління та організації охорони здоров`я, зауважень щодо відсутності стажу роботи на керівних посадах ОСОБА_3 не надходило, а протокол № 3 не підписаний трьома членами комісії в зв`язку з відмовою його підписання.
Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: ОСОБА_2 було подано пояснення, в яких вказав, що конкурсною комісією Варвинської районної державної адміністрації було дотримано вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про затвердження порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника закладу охорони здоров`я, що належить до спільної власності територіальних громад сіл та селища Варвинського району Чернігівської області, затвердженого рішенням Варвинської районної ради сімнадцятої сесії сьомого скликання № 4-17/VII від 17.12.2018, а тому підстав для визнання протиправними та скасування оскаржуваних рішень та розпоряджень не вбачається. Крім того вказав, що стаж роботи для зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико- санітарної допомоги повинен склади 3 роки за основною спеціальністю.
В судове засідання призначене на 02.12.2020 представники відповідачів, третя особа та його представник не з`явилися, про час та місце розгляду справи були повідомленні належним чином, подані ними клопотання про відкладення розгляду справи не були задоволенні судом.
Необхідною відмітити, що клопотання про відкладення розгляду справи, яка призначалася на 06.04.2020, 27.05.2020, 14.07.2020, 13.08.2020, 04.11.2020 подавалися вказаними учасниками справи до суду систематично з зазначенням різних причин.
Крім того, в судових засіданнях 12.02.2020 та 04.03.2020 було заслухано вступне слово позивача, представника позивача, представників відповідача, представника третьої особи, надано можливість поставити питання один одному, подані учасниками справи під час розгляду справи клопотання були розглянуті судом, також учасниками справи подані відзиви та пояснення.
Додатково суд звертає увагу, що за приписами статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Дотримання заходів профілактики інфекційних хвороб та умов карантину є обов`язком фізичних та юридичних осіб, та органів державної влади.
Втім, здійснюючи правосуддя, суд має дотримуватись необхідного балансу у дотриманні рівності сторін перед судом та законом, та захисту прав сторін, дотримання розумності строку розгляду справи.
Згідно статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Тому, з огляду на передбачену Конвенцією гарантію, питання про відкладення розгляду справи повинно вирішуватись з урахуванням недопустимості порушення права особи на розгляд справи впродовж розумного строку.
Вислухавши пояснення учасників справи, свідка, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Розпорядженням голови Варвинської районної державної адміністрації № 123 від 05.08.2019 ОСОБА_1 був звільнений з посади головного лікаря комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги у зв`язку із закінченням строку дії контракту, а розпорядженням № 126 від 06.08.2019 на позивача було покладено тимчасове виконання обов`язків головного лікаря комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги Варвинської районної ради Чернігівської області на період проведення конкурсного відбору на зайняття вакантної посади. (т. 1 а.с. 7, 8).
23.09.2019 головою Варвинської районної державної адміністрації було видано розпорядження № 160 Про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги , яким зобов`язано провести конкурс на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги та оприлюднити на офіційному веб сайті Варвинської районної державної адміністрації оголошення про початок формування конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття вказаної вакантної посади (т. 1 а.с. 12).
27.09.2019 оголошення про початок формування конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття вказаної вакантної посади було опубліковано на веб сайті Варвинської районної державної адміністрації (т. 1 а.с. 166-169).
10.10.2019 розпорядженням голови Варвинської районної державної адміністрації № 174 утворено та затверджено персональний склад конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги (т. 1 а.с. 13-14).
11.10.2019 було проведено засідання конкурсної комісії, яке оформлене протоколом № 1, з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги , на якому було вирішено: 1) документи для участі у конкурсі подавати у строк 29 календарних днів з дати оприлюднення оголошення, а саме: з 11.10.2019 по 08.11.2019; 2) встановити та затвердити вимоги до осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі, а саме : вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування або Право або Соціальні та поведінкові науки або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація та управління охороною здоров`я ; 3) призначити засідання конкурсної комісії з розгляду заяв претендентів і доданих до них документів на 11.11.2019; 4) доручити голові конкурсної комісії ОСОБА_4 оприлюднити на офіційному веб-сайті Варвинської районної державної адміністрації оголошення про проведення конкурсу. Зазначене оприлюднення здійснити відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального заклад) охорони здоров`я (т. 1 а.с 15-16).
Відповідне оголошення було оприлюднене 11.10.2019 (т. 1 а.с. 17).
До конкурсної комісії з заявами та відповідними документами про допуск до участі у конкурсі звернулися ОСОБА_5 та ОСОБА_1 (т. 1 а.с. 150-157)
Згідно протоколу № 2 від 11.11.2019 конкурсна комісія з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги шляхом відкритого голосування вирішила: 1) визнати факт відповідності поданих пакетів документів претендентів на зайняття посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги нормам чинного законодавства, а саме пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 Про порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я ; допустити ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , претендентів на зайняття посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги до участі в конкурсі; 3) призначити засідання конкурсної комісії по заслуховуванню конкурсної пропозиції учасника конкурсу, проведення співбесіди, визначення переможця конкурсу на зайняття посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги 09.12.2019 о 14:00 (т. 1 а.с. 18-19).
Відповідно до протоколу № 3 від 09.12.2019 конкурсна комісія з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги шляхом відкритого голосування вирішила: 1) визнати переможцем конкурсу ОСОБА_2 на зайняття посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги ; 2) внести подання голові Варвинської районної державної адміністрації щодо кандидатури переможця конкурсу на посаду директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги ; 3) рекомендувати голові Варвинської районної державної адміністрації призначити на посаду директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_2 та укласти з ним контракт на строк від 3 до 5 років (т. 1 а.с. 24-26).
Розпорядженням голови Варвинської районної державної адміністрації № 229 від 20.12.2019 ОСОБА_2 було призначено на посаду директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги з 23.12.2019, як такого, що пройшов конкурсний відбір на цю посаду (т. 1 а.с. 22).
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій визначає Закон України Про місцеві державні адміністрації (далі - Закон).
Відповідно до положень статті 1 Закону виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Статтею 6 Закону передбачено, що на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази. Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов`язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.
Частинами першою, п`ятою статті 41 Закону голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством. Акти місцевих державних адміністрацій індивідуальної дії, прийняті в межах їх повноважень, набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо самими актами не встановлено пізніший строк введення їх у дію. Ці акти доводяться до їх виконавців, а також обов`язково оприлюднюються, крім внутрішньоорганізаційних актів.
Розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку (частина третя статті 43 Закону).
Механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я визначає Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094 (далі - Порядок № 1094 в редакції, чинній на час проведення конкурсу). Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посади керівників державних та комунальних закладів охорони здоров`я, крім закладів охорони здоров`я МВС, військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, утворених відповідно до законів.
Пунктами 8, 9 Порядку № 1094 передбачено, що для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу). Конкурсна комісія утворюється рішенням органу управління не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 1094 до складу конкурсної комісії входять у рівній кількості: представники органу управління; представники трудового колективу відповідного закладу, обрані на загальних зборах трудового колективу; представники громадської ради органу управління або особи (за згодою), делеговані громадськими об`єднаннями з питань захисту інтересів громадян у сфері охорони здоров`я та/або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності (за умови реєстрації таких громадських об`єднань не менш як за два роки до дати рішення про проведення конкурсу) та погоджені громадською радою при органі управління - по одній особі від кожного громадського об`єднання.
У разі відсутності постійно діючої конкурсної комісії оголошення про початок її формування оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу управління одночасно з оприлюдненням рішення про проведення конкурсу. Пропозиції щодо кандидатур до складу конкурсної комісії подаються до органу управління протягом 15 днів з моменту оприлюднення оголошення (пункт 12 Порядку № 1094).
Так, судом встановлено, що оголошення про початок формування конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття вказаної вакантної посади було опубліковано на веб сайті Варвинської районної державної адміністрації 27.09.2019, а вже 10.10.2019 головою Варвинської районної державної адміністрації прийнято розпорядження № 174 Про утворення та затвердження персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги .
Тобто, при прийнятті головою Варвинської районної державної адміністрації розпорядження № 174 від 10.10.2019 не було дотримано встановлені пунктом 12 Порядку № 1094 строки, що відведені для подання до органу управління пропозиції щодо кандидатур до складу конкурсної комісії, а утворення та затвердження персонального складу конкурсної комісії було здійснено на 14 день з моменту оприлюднення оголошення про початок формування конкурсної комісії.
З огляду на викладене та враховуючи принципи, на яких проводиться конкурс на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, та те, що посада директора комунального некомерційного підприємства вимагає ґрунтовних знань та досвіду в управлінській сфері, з метою встановлення довіри суспільства до таких конкурсів та самих учасників, уникнення будь-якої упередженості або сумнівів щодо цього, суд вважає, що при прийнятті розпорядження № 174 від 10.10.2019 голова районної державної адміністрації мав би безапеляційно дотримуватись вимог Порядку № 1094 щодо утворення та затвердження персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсу, а тому суд доходить висновку про необхідність визнання протиправним та скасування розпорядження № 174 від 10.10.2019 Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області Про утворення та затвердження персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги .
Щодо визнання протиправними та скасування рішень конкурсної комісії, оформлених протоколом № 1 від 11.10.2019, протоколом № 2 від 11.11.2019, протоколом № 3 від 09.12.2019.
Згідно пунктів 15, 16 Порядку № 1094 формою роботи конкурсної комісії є засідання. Засідання конкурсної комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу. Персональний склад конкурсної комісії, у тому числі голова та секретар конкурсної комісії, затверджуються рішенням органу управління. Зміни до складу конкурсної комісії вносяться рішенням органу управління.
Пунктами 22, 23 Порядку № 1094 встановлено, що рішення конкурсної комісії приймаються шляхом відкритого поіменного голосування. Пропозиція про включення питання до порядку денного може бути поставлена на голосування на вимогу будь-якого члена конкурсної комісії. Рішення конкурсної комісії приймаються більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні конкурсної комісії. Рішення оформлюється протоколом не пізніше наступного робочого дня після проведення засідання та підписується усіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії. Кожен член конкурсної комісії має право додати до протоколу окрему думку щодо змісту та обставин засідання конкурсної комісії не пізніше наступного дня після ознайомлення з протоколом. Надана окрема думка до протоколу засідання конкурсної комісії є невід`ємною частиною такого протоколу. Конкурсна комісія оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління інформацію про рішення конкурсної комісії не пізніше наступного робочого дня після підписання протоколу.
Разом з тим, пунктом 26 Порядку № 1094 передбачено, що секретар конкурсної комісії забезпечує: 1) ведення та оформлення протоколів засідань конкурсної комісії; 2) підготовку проекту порядку денного засідання та надсилання його членам конкурсної комісії; 3) за дорученням голови конкурсної комісії виконує іншу організаційну роботу. У разі відсутності на засіданні голови або секретаря конкурсної комісії їх обов`язки виконує один із членів конкурсної комісії, обраний на її засіданні.
Так, 11.10.2019 було проведено засідання конкурсної комісії, яке оформлене протоколом № 1, з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги .
Судом встановлено, що у вказаному протоколі зафіксовано відсутність на засіданні комісії секретаря ОСОБА_6 та відсутній її підпис в самому протоколі.
Також зі змісту порядку денного засідання конкурсної комісії, встановлено, що питання про обрання на засіданні члена конкурсної комісії який буде виконувати обов`язки секретаря не обговорювалось, рішення з цього приводу не приймалось.
Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_7 пояснив, що під час першого засідання комісії секретар був відсутній і протокол не складався.
Згідно пункту 28 Порядку № 1094 для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній комісії у визначений в оголошенні строк такі документи: 1) копію паспорта громадянина України; 2) письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1; 3) резюме у довільній формі; 4) автобіографію (у випадках, визначених законодавством); 5) копію (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи; 6) згоду на обробку персональних даних згідно з додатком 2; 7) конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі; 8) довідку МВС про відсутність судимості; 9) медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ; 10) попередження стосовно встановлених Законом України Про запобігання корупції вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3; 11) заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4; 12) підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України Про запобігання корупції ).
За рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі: неподання ним необхідних документів; його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності; наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією (пункт 31 Порядку № 1094).
Так, на засіданні конкурсної комісії 11.10.2019, результати якого оформлено протоколом № 1, було вирішено встановити та затвердити вимоги до осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі, а саме: вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування або Право або Соціальні та поведінкові науки або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація та управління охороною здоров`я .
Разом з тим, в судовому засіданні представником третьої особи було визнано, що на момент проведення конкурсу ОСОБА_2 не відповідав вимогам щодо освіти, однак мав відповідний стаж більше 3-х років стажу за основною спеціальністю, що відповідає кваліфікаційним вимогам щодо стажу, визначених Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, затверджених та впроваджених в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29.03.2002 № 117 (зі змінами).
Вказані обставини не заперечував представник Варвинської районної державної адміністрації, який був членом конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_8 .
Однак, в порушення пункт 31 Порядку № 1094 конкурсною комісією на засіданні 11.11.2019, оформленого протоколом № 2, було вирішено визнати факт відповідності поданих пакетів документів претендентів на зайняття посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги нормам чинного законодавства та дощено, зокрема, ОСОБА_3 , до участі в конкурсі, що свідчить про надання незаконної переваги під час проведення конкурсу.
Також в судовому засіданні представник відповідача, який був членом конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги ОСОБА_8 зазначив, що на засіданні конкурсної комісії 09.12.2019, яке було оформлено протоколом № 3, були заслухані конкурсні пропозиції ОСОБА_3 та ОСОБА_1 , які були однаково оцінені, а єдиною перевагою був молодий вік ОСОБА_2 в порівнянні з ОСОБА_1 .
Стаття 24 Конституції України визначає, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, зокрема порушення принципу рівності прав і можливостей, пряме або непряме обмеження прав працівників залежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, гендерної ідентичності, сексуальної орієнтації, етнічного, соціального та іноземного походження, віку, стану здоров`я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сімейного та майнового стану, сімейних обов`язків, місця проживання, членства у професійній спілці чи іншому об`єднанні громадян, участі у страйку, звернення або наміру звернення до суду чи інших органів за захистом своїх прав або надання підтримки іншим працівникам у захисті їх прав, повідомлення про можливі факти корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України Про запобігання корупції , а також сприяння особі у здійсненні такого повідомлення, за мовними або іншими ознаками, не пов`язаними з характером роботи або умовами її виконання (стаття 2-1 Кодексу законів про працю України).
Згідно пункту 3 Порядку № 1094 конкурс проводиться з дотриманням принципів: 1) забезпечення рівного доступу; 2) політичної неупередженості; 3) законності; 4) довіри суспільства; 5) недискримінації; 6) прозорості; 7) доброчесності; 8) ефективного і справедливого процесу відбору.
Суд наголошує, що відповідачем не надано жодних обґрунтованих пояснень та доказів, на підставі яких під час заслуховування конкурсних пропозицій перевага була надана ОСОБА_2 , натомість обрання молодшого за віком є дискримінацією ОСОБА_1 за віком.
Підсумовуючи викладене у сукупності, суд приходить до висновку про обґрунтованість тверджень позивача про те, що конкурсною комісією допущено вищенаведені порушення процедури проведення конкурсу, під час якого не було дотримано принципів законності, недискримінації, ефективного і справедливого процесу відбору, та які вплинули на результати конкурсу.
За таких обставин, враховуючи визнання протиправним та скасування розпорядження № 174 від 10.10.2019, а також встановлені порушення процедури проведення конкурсу, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень оформлених протоколом № 1 від 11.10.2019, протоколом № 2 від 11.11.2019, протоколом № 3 від 09.12.2019 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги .
Оскільки позовна вимога про визнання протиправним та скасування розпорядження № 229 від 20.12.2019 Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області Про призначення ОСОБА_2 є похідною від вимог про визнання протиправними та скасувати рішень засідання конкурсної комісії, які були задоволені судом, відтак суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення даної позовної вимоги.
Згідно частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов ОСОБА_1 підлягає задоволенню повністю.
Згідно частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Варвинської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 підлягає стягненню сплачений при поданні позовної заяви судовий збір в розмірі 2377,60 грн.
Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Варвинської районної державної адміністрації (вул. Шевченка, буд. 38, смт. Варва, Варвинський район, Чернігівська область, 17600, код ЄДРПОУ 04061872), конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги (вул. Шевченка, буд. 38, смт. Варва, Варвинський район, Чернігівська область, 17600), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) про визнання протиправними та скасування рішень і розпорядження - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження № 174 від 10.10.2019 Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області Про утворення та затвердження персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги .
Визнати протиправними та скасувати рішення оформлені протоколом № 1 від 11.10.2019, протоколом № 2 від 11.11.2019, протоколом № 3 від 09.12.2019 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства Варвинський центр первинної медико-санітарної допомоги .
Визнати протиправним та скасувати розпорядження № 229 від 20.12.2019 Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області Про призначення ОСОБА_2 .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Варвинської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 2377,60 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 03.12.2020.
Суддя В.О. Непочатих
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2020 |
Оприлюднено | 07.12.2020 |
Номер документу | 93299067 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Непочатих В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні