Ухвала
від 04.12.2020 по справі 379/1321/20
ТАРАЩАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер: 379/1321/20

Провадження № 1-кс/379/494/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2020 року м.Тараща

Слідчий суддя Таращанського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

начальника СВ Таращанського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 ,

розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Таращанського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області капітана поліції ОСОБА_4 про проведення обшуку, внесене в кримінальному провадженні № 12020110220000107 від 10.03.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого про дозвіл на обшук у кримінальному провадженні №12020110220000107 від 10.03.2020 подано до суду 04.12.2020.

Суддя перевірив надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання.

За змістом вимог, викладених у клопотанні старшого слідчого, клопотання про проведення обшуку приміщень комплексу цегельного заводу, що за адресою: Київська область, Миронівський район, м. Миронівка, вул. Степова, 5, що розташоване поряд з земельною ділянкою з кадастровим номером 3222910100:01:040:0004, загальною площею 0,6467 га, належить ТОВ «Миронівський ринок» (ЄДРПОУ 01560824, Київська область, м. Миронівка, вул. 40-річчя Перемоги,25), земельної ділянки з кадастровим номером 3222910100:01:040:0004, загальною площею 0,6467 га та земельної ділянки кадастровий номер 3222910100:04:031:0006 площею 3.715 га, з цільовим призначенням - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), комунальної власності, що належить Миронівській об`єднаній територіальній громаді, подано з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.

За змістом клопотання завданням обшуку є відшукування та вилучення спеціальних транспортних засобів, за допомогою яких здійснюється видобуток корисних копалин (глини); отримання зразків глини для призначення та подальшого проведення експертизи; огляду та за необхідності копіювання з подальшим вилученням копій правовстановлюючих документів; бухгалтерської та інші документації щодо обсягу та періоду здійснення видобутку глини; виготовлення та продаж цегли чи сировини для її виготовлення (глини); документів на земельну ділянку, та іншої документації, яка підтверджує об`єми видобутку корисних копалин (глини), що є сировиною для подальшого виготовлення цегли.

У судовому засіданні начальник СВ ОСОБА_3 підтримав дане клопотання.

Оцінка клопотання, доданих до нього матеріалів та доводи слідчого вказують на відсутність підстав для задоволення клопотання.

Заслухавши начальника СВ, дослідивши матеріали клопотання, суд приходить до наступного.

10 березня 2020 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020110220000107 внесені відомості за ст. 240 ч. 2 КК України.

Підставою для внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань стали матеріали правоохоронних та контролюючих державних органів.

З короткого викладу обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань, вбачається, що на території колишнього цегельного заводу по вулиці Степова міста Миронівка Київської області, на земельній ділянці з кадастровим номером 3222910100:01:040:0004, невстановлені особи, в порушення правил охорони надр, здійснюють незаконне видобування поверхневого шару ґрунту (глини) для подальшого виробництва цегли та її реалізації у комерційних цілях, тим самим створюючи небезпеку для довкілля.

За обставинами, викладеними у клопотанні, 10 березня 2020 року до Миронівського ВП ГУНП в Київській області з Обухівського МРВ ГУ СБУ в м. Києві та Київській області надійшло повідомлення про вчинення кримінального правопорушення.

В ході досудового розслідування слідчим встановлено, що з 26.07.2004 ТОВ «Еко-Лайн» за договором купівлі-продажу на праві колективної власності володіє нежитловими приміщеннями цегельного заводу загальною площею 4423,2 кв.м., розташованого за адресою: Київська область, Миронівський район, м. Миронівка, вул. Степова, 5, який знаходиться поряд із земельною ділянкою площею 0,6467 га, з цільовим призначенням - для комерційного використання, кадастровий номер 3222910100:01:040:0004 та ділянкою площею 3.715 га, з цільовим призначенням - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), комунальної власності, кадастровий номер 3222910100:04:031:0006.

Згідно інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 27.02.2020, земельна ділянка за кадастровим 3222910100:01:040:0004 має цільове призначення «Для комерційного використання» та належить TOВ «Миронівський ринок», відомості про дату державної реєстрації та номер запису про право (в державному реєстрі прав) відсутні.

Окрім того, згідно переліку спеціальних дозволів на користування надрами, розміщених на сайті Державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України», http://geoinf.kiev.ua/specdozvoli/, вбачається, що на території Миронівського району жодним підприємством спеціальний дозвіл на видобуток корисних копалин не отримувався станом на 13.04.2020.

Окрім цього, згідно наданої інформації Державної служби геології та надр України, видобування корисних копалин із Миронівського району є незаконним, оскільки спеціальні дозволи на користування надрами ТОВ «Еко- Лайн» та ТОВ «Миронівський ринок» не надавались. Спеціальний дозвіл на користування надрами №2279 від 12.10.2000 був наданий Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю ім.. Бузницького з метою видобування сировини, придатної для виробництва цегли з Миронівського родовища ( Київська область, південна околиця м. Миронівка). Дія даного спеціального дозволу на користування надрами закінчилась 12.10.2010, зазначений спеціальний дозвіл на користування надрами є недійсним.

Крім того, згідно інформації Миронівської міської ради, рішення про передачу земельної ділянки з кадастровим номером 3222910100:04:031:0006 у власність/користування не приймались. Вказана ділянка є комунальною власністю.

Згідно допиту свідка ОСОБА_5 встановлено, що неподалік заводу ПрАТ «Київ-Атлантик Україна» на території колишнього цегляного заводу, що по вул. Степова, 5 м. Миронівка здійснюється видобуток корисних копалин, після чого здійснюється обробіток та виготовляється цегла у промислових масштабах, оскільки на території знаходиться спеціальне обладнання для випікання цегли. Сировину з якої виготовляють цеглу викопують, неподалік від заводу, поблизу ставка. Кожного дня здійснюється процес видобування, випічки цегли, а далі здійснюється завантаження цегли до вантажних автомобілів. Дана діяльність по видобуванню глини та виготовленню цегли триває понад чотири роки.

Згідно протоколудопиту ОСОБА_6 встановлено,що вм.Миронівка,неподалік підприємстваАтлантик,біля колишньогоМРЕО,на територіїколишнього цегляногозаводу здійснюєтьсявипічка цегли.Неподалік території цегляного заводу є кар`єр де видобувають глину для випікання та оброблення цегли.

Згідно протоколу допиту ОСОБА_7 встановлено, що 01.05.2020 в період часу з 16 години по 18 годину перебуваючи в м. Миронівка, неподалік вулиць Степова та Слободяника, за допомогою квадрокоптера, який піднятий у повітря було виявлено працюючий екскаватор жовтого кольору, що знімав верхній шар ґрунту на кар`єрі, що розташований поряд з цегельним заводом та знаходився поряд з ПрАТ «Київ Атлантик Україна», крім того на території цегляного заводу було виявлено виготовлену цеглу поблизу нежитлових приміщень.

Згідно протоколу огляду місця події від 01.05.2020, який здійснювався в період часу з 16 години 00 хвилин по 18 годину 00 хвилин виявлено, що знаходячись навпроти земельної ділянки 3222910100:01:040:0004, що в м. Миронівка, поряд з колишнім цегляним заводом, що розташований за адресою: м. Миронівка, вул. Степова, 5, а саме знаходячись поблизу водойми, що поряд з вул. Слободяника м. Миронівка було запущено квадрокоптер та виявлено, що на даній земельній ділянці працює екскаватор жовтого кольору, що здійснює зняття верхнього шару ґрунту. Оглядаючи дану земельну ділянку з повітря виявлено, що до неї примикає ґрунтова дорога, що веде до території цегляного заводу та прослідує через дерев`яні насадження. Далі було здійснено переміщення до відкритої ділянки місцевості, що навпроти цегляного заводу, що розташований в м. Миронівка, вул. Степова, 5, а саме зі сторони водойми - ставку, що межує з вул. Степова та вул. Слободяника в м. Миронівка та піднято в повітря квадрокоптер, який зафіксував територію цегляного заводу на якій знаходяться нежитлові приміщення, складену під відкритим небом виготовлену цеглу, вантажні автомобілі та по ліву сторону виявлено рештки цегли.

Крім того, згідно протоколу огляду місця події від 26.11.2020, який здійснювався в період часу з 15 години 00 хвилин по 15 годину 20 хвилин виявлено, що знаходячись по вул. Степова м. Миронівка, навпроти колишнього цегляного заводу через ворота видно складену на палетах готову продукцію у вигляді цегли, крім того на території колишнього цегляного заводу присутні вантажні автомобілі, тобто цегляний завод продовжує функціонувати.

Наведене вище дає підстави вважати, що комплекс цегельного заводу розташованого за адресою: Київська область, Миронівський район, м. Миронівка, вул. Степова, 5, в порушення ст. 19 Кодексу України «Про надра», здійснює незаконне видобування глини, яка згідно Переліку корисних копалин загально державного значення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 827 від 12.12.1994р. (з наступними змінами) відноситься до корисних копалин загально державного значення. Глину видобувають за відсутності дозвільних документів, встановлених законодавством на проведення видобування корисних копалин та повноважень на проведення цих робіт.

Згідно витягуз реєструнерухомого майна,власником нерухомогомайна,а самекомплексу цегельногозаводу розташованогоза адресою:Київська область, Миронівський район, м. Миронівка, вул. Степова, 5, є ТОВ «Еко- Лайн» код ЄДРПОУ 32585278, юридична адреса : 08300, Київська область, м. Бориспіль, вул. Шевченка, 100 керівником якого є ОСОБА_8 , земельна ділянка з кадастровим номером 3222910100:01:040:0004, загальною площею 0,6467 га, належить ТОВ «Миронівський ринок» (ЄДРПОУ 01560824, Київська область, м. Миронівка, вул. 40-річчя Перемоги,25).

Підставами для проведення обшуку є наявність відомостей які вказують, що комплекс цегельного заводу, що за адресою: Київська область, Миронівський район, м. Миронівка, вул. Степова, 5, яке розташований поряд з земельною ділянкою з кадастровим номером 3222910100:01:040:0004, всупереч постанови КМ України № 615 від 30.05.2011 «Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами», Кодексу України «Про надра», не маючи спеціального дозволу на користування надрами, здійснює незаконний видобуток корисних копалин загальнодержавного значення, а саме - глини.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно правил ч. 3 ст. 234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити, в тому числі, відомості про: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; підстави для обшуку; індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням; обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом до судового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання.

Подане клопотання не відповідає вимогам ч. 3 ст. 234 КПК України щодо його змісту.

У клопотанні не зазначено правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна, яке планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням; обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.

Фактичними підставами для проведення обшуку є сукупність даних, які містяться в матеріалах провадження про те, що певні предмети чи особи, що мають значення для встановлення обставин, знаходяться у певному місці, наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення мети обшуку.

Додані до клопотання матеріали кримінального провадження не містять достатніх даних, що вказують на подію кримінального правопорушення та перебування предметів кримінального правопорушення, перелік яких наведено у прохальній частині клопотання, у приміщеннях та на земельних ділянках, де планується проведення обшуку.

У судовому засіданні начальником СВ не доведено наявність достатніх підстав вважати, що в місцях, де планується проведення обшуку, здійснюється незаконне видобування корисних копалин загальнодержавного значення у виді глини, зберігаються предмети злочинної діяльності та наявні достатні відомості, що вказують на можливість досягнення мети обшуку.

Доказів встановлення таких даних стороною кримінального провадження не надано.

За ст. 240 ч. 2 КК України настає кримінальна відповідальність за порушення встановлених правил використання надр, якщо це створило небезпеку для життя, здоров`я людей чи довкілля, а також незаконне видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Видобування корисних копалин передбачає дії, які полягають у вилученні з родовищ корисних копалин будь-яким способом.

Незаконність видобування, яка є обов`язковою умовою визнання дій особи кримінально караними, означає, що видобування корисних копалин здійснюється без належним чином оформленого дозволу.

Слідчим суддею Миронівського районного суду Київської області при розгляді аналогічних клопотань надано оцінку протоколам допиту свідків ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та іншим доказам, які були надані слідчим, вказано на відсутність у зібраних в ході досудового розслідування процесуальних документах достатніх даних, що вказують на подію кримінального правопорушення.

Ці обставини підтверджені ухвалами слідчого судді Миронівського районного суду Київської області від 14 травня 2020 року, 18 серпня 2020 року, 04 вересня 2020 (провадження № 1-кс/371/149/20, № 1-кс/371/234/20, 1-кс/371/261/20).

Клопотання містить відомості щодо власника нежитлових приміщень, розташованих по АДРЕСА_1 , однак вказані відомості не підтверджені інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна.

Посилаючись на ті обставини, що нежитлові приміщення на праві колективної власності належать ТОВ «Еко-Лайн», слідчий у змісті клопотання зазначив, що за вказаною адресою розташований комплекс цегельного заводу, саме він здійснює незаконну діяльність, та заявила вимогу про обшук приміщень комплексу цегельного заводу.

Місцезнаходженням юридичної особа ТОВ «Еко-Лайн» адреса: Київська область, місто Бориспіль, вулиця Шевченка, 100.

Слідчий суддя дійшов висновку, що в ході досудового розслідування достовірно не встановлено, хто є власником нежитлових приміщень, розташованих по АДРЕСА_1 , хто і яку господарську (чи іншу) діяльність у них здійснює.

Перелік спеціальних дозволів на користування надрами не доданий до клопотання.

За змістом клопотання та доводами прокурора земельна ділянка з кадастровим номером 3222910100:01:040:0004, загальною площею 0,6467 га, належить ТОВ «Миронівський ринок».

Місцерозташуванням юридичної особи ТОВ «Миронівський ринок» (ЄДРПОУ 01560824) є адреса: Київська область, місто Миронівка, вулиця Перемоги, 25.

Слідчим не надано інформацію з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку щодо адреси та місця розташування земельної ділянки з кадастровим номером 3222910100:01:040:0004, загальною площею 0,6467 га.

З огляду на вказані обставини, посилання слідчого та прокурора на факт здійснення незаконної діяльності на вказаній земельній ділянці та факт її розташування поруч з приміщеннями, розташованими по АДРЕСА_1 , не заслуговують на увагу.

Відомостей про місце розташування земельної ділянки з кадастровим номером 3222910100:04:031:0006, загальною площею 3, 715 га, додані до клопотання докази також не містять.

Слідчим суддею встановлено, що в ході досудового розслідування слідчим не ідентифіковано земельні ділянки, які були предметом огляду із застосуванням гелікоптера 1 травня 2020 року, не перевірено відомості щодо державної реєстрації права на вказані земельні ділянки.

За положеннями ч. 5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Старшим слідчим, який звернувся з клопотанням, начальником СВ, який брав участь у розгляді клопотання, не доведено наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; у нежитлових приміщеннях, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , та на земельних ділянках з кадастровими номерами: 3222910100:01:040:0004, 3222910100:04:031:0006, є предмети злочинної діяльності, які мають значення для досудового розслідування.

Крім того, старший слідчим не надано постанови про зміну підслідності даного кримінального провадження.

Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук (огляд) житла чи іншого володіння особи повинна містити відомості не лише про житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, які мають бути піддані обшуку (огляду), а й особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.

З огляду на наведені обставини, слідчий суддя позбавлений можливості дотриматися вказаних вимог та вказати у судовому рішенні осіб, яким належать нежитлові приміщення, розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , та земельні ділянки з кадастровими номерами: 3222910100:01:040:0004, 3222910100:04:031:0006, та осіб, у фактичному володінні яких вони знаходяться.

Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння особи. Згідно із цією статтею не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Відповідно до ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Надані слідчому судді матеріали та встановлені під час розгляду клопотання обставини, оцінені відповідно до вимог ст. 94 КПК України та свідчать про необґрунтованість клопотання, відсутність підстав для проведення обшуку.

На підставі викладеного, керуючись статтями 107, 233-235 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого СВ Таращанського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області капітана поліції ОСОБА_4 , погодженого керівником Таращанського відділу Кагарлицької місцевої прокуратури, про проведення обшуку, внесене в кримінальному провадженні № 12020110220000107 від 10.03.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 240 КК України відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:ОСОБА_1

СудТаращанський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення04.12.2020
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу93306987
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —379/1321/20

Ухвала від 04.12.2020

Кримінальне

Таращанський районний суд Київської області

Зінкін В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні