Рішення
від 19.11.2020 по справі 536/866/19
КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 536/866/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2020 року м. Кременчук

Кременчуцький районний суд Полтавської області у складі:

головуючого судді - Колотієвського О.О.,

за участю секретаря судового засідання - Коваль В.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кременчуці справу за позовом Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації до ОСОБА_1 - про стягнення наданої суми державної допомоги ,-

ВСТАНОВИВ:

Позовна заява обґрунтована тим, що до управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації звернулась ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (зареєстрована та проживає: АДРЕСА_1 ) для отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї, відповідно до Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року № 250 (далі - Порядок).

З метою отримання допомоги, ОСОБА_1 до Управління подала заяву та декларацію.

Відповідно до поданих документів, рішенням Управління заявниці призначено допомогу малозабезпеченим сім`ям на період з 01.10.2017 по 31.03.2018 року.

Відповідно до пункту 14 Порядку, розмір соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, але не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім`ї.

Середньомісячний сукупний дохід сім`ї для допомоги визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги, що затверджується Мінсоцполітики, Мінекономрозвитку, Мінфіном, Держстатом, МОНмолодьспортом.

Пунктом 27 Порядку, передбачено, що контроль за правильністю призначення і виплати соціальної допомоги здійснює орган соціального захисту населення безпосередньо та через соціальних, інспекторів.

Органи соціального захисту населення мають право робити запити та у строк до 15 календарних днів з дня надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від територіальних органів ДФС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

Для підтвердження даних про доходи (відсутність доходів) використовуються відомості ДФС з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном.

Під час здійснення державним соціальним інспектором перевірки достовірності задекларованої заявницею інформації, згідно відповіді з ДФС стало відомо, що заявницею в II кварталі 2017 року був здійснений продаж нерухомого майна про що заявниця не зазначила в декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Враховуючи викладене, виник факт надміру виплачених коштів державної допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 9915,05 грн. за період з 01.10.2017 по 31.03.2018, що підлягають поверненню.

В добровільному порядку кошти не сплачено.

На підставі викладеного, просили суд ухвалити рішення, яким:

стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , на користь управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації кошти надміру виплаченої допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 9915,05 грн.

стягнути з ОСОБА_1 судовий збір за розгляд справи.

19.11.2020 року заступник начальника управління -Луцюк Д. надав суду уточнення до позовної заяви про стягнення наданої суми державної допомоги, вказавши наступне.

Рішенням Управління заявниці призначено допомогу малозабезпеченим сім`ям на період з 01.10.2017 по 31.03.2018 року.

Під час здійснення державним соціальним інспектором перевірки достовірності задекларованої заявницею інформації, згідно відповіді з ДФС стало відомо, що заявницею в II кварталі 2017 року був здійснений продаж нерухомого майна про що заявниця не зазначила в декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Враховуючи викладене, виник факт надміру виплачених коштів державної допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 9915,05 грн. за період з 01.10.2017 по 31.03.2018, що підлягають поверненню.

10 жовтня 2019 року та 12 листопада 2020 року заявниця частково погасила борг перед управління в сумі 2000 грн.

На підставі викладеного, просили суд :

-стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , на користь управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації кошти надміру виплаченої допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 7915,05 грн. ;

-стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , судовий збір.

Представник позивача Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації в судове засідання не з`явився, суду надав заяву про слухання справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з`явилася. Суду надала заяву по розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги визнала в повному обсязі.

Суд, вивчивши матеріали справи, дійшов наступного висновку.

Відповідно до ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ст. 12 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що до Управління соціальною захисту населенння Кременчуцької районної державної адміністрації звернулась ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (зареєстрована та проживає: АДРЕСА_1 ) для отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї, відповідно до Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року № 250 (далі - Порядок).

З метою отримання допомоги, ОСОБА_1 до Управління подала заяву та декларацію.

Відповідно до поданих документів, рішенням Управління заявниці призначено допомогу малозабезпеченим сім`ям на період з 01.10.2017 по 31.03.2018 року.

Згідно наявної в матеріалах справи копії відомості з відділу ДФС, заявницею в II кварталі 2017 року здійснений продаж нерухомого майна про що заявниця не зазначила в декларації про доходи.

Відповідно до пункту 28 Порядку, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення:

- визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї;

- повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

- у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Враховуючи викладене, виник факт надміру виплачених коштів державної допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 9915,05 грн. за період з 01.10.2017 по 31.03.2018.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до Порядку, позивачем на адресу ОСОБА_1 направлено повідомлення про переплату бюджетних коштів в сумі 9915,05 гривень. Також повідомлено відповідача, про необхідність внести на рахунок управління вищевказані кошти в період з 01.10.2017 - 31.03.2018 рік.

Відповідно до квитанції № 2 від 10.10.2019 року відповідачем частковово погашено заборгованість в сумі 1500 гривень

Також з копії відомості про повернення коштів наданої позивачем вбачається, що 12.11.2020 року відповідачем повернуто переплату в розмірі 500 гривень.

Відповідно до п. 16 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється: якщо малозабезпеченою сім`єю подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на отримання державної соціальної допомоги та на визначення її розміру, або встановлено фактичну зайнятість особи, що приносить дохід (винагороду), без оформлення, реєстрації в установленому законодавством порядку, - з місяця, що настає за місяцем, у якому виявлено порушення. В такому разі на наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця, в якому виявлено порушення.

Оскільки, виник факт надміру виплачених коштів державної допомоги малозабезпеченим сім`ям, враховуючи часткове погашення заборгованості відповідачем в розмірі 2000 гривень, суд дійшов висновку, що з відповідача необхідно стягнути залишок надміру сплаченої суми державної допомоги в розмірі 7915,05 гривень.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходив з наступного.

Згідно статті 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача.

Водночас, відповідно до статті 142 ЦПК України, у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач визнала позов до початку розгляду справи по суті, у заяві від 19.11.2020 року.

Згідно вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позивачу належить повернути з державного бюджету 50 відсотків судового збору, за розгляд справи, тобто 960,50 грн.

Водночас, стягнути з відповідача на користь Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації , 50 відсотків сплаченого судового збору, тобто 960,50 грн.

Керуючись ст. ст. 1212 ЦК України, ст. ст. 76, 82, 133, 137, 141, 258-259, 263-265, 273, 280-284, 287, 352 ЦПК України, -

В И Р І Ш И В:

Позов Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації до ОСОБА_1 , - про стягнення наданої суми державної допомоги- задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , на користь Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації кошти надміру виплаченої допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 7915,05 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації сплачений судовий збір в сумі 960,50 грн.

Зобов`язати Управління державної казначейської служби України в Кременчуцькому районі Полтавської області повернути Управлінню соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації з державного бюджету 50 відсотків судового збору, тобто 960,50 грн. сплачені кошти за такими реквізитами: платіжне доручення № 156, від 18.12.219 року; платник УСЗН Кременчуцької РДА; код 03195292, Банк платника Держказначейська служба України, м. Кременчук, отримувач: Кременчуцьке УК/Кременчуцький р-н/22030101; код 37965887, банк отримувача Казначейство України, призначення платежу: *;101;03195292; КПКВК7861010;2800; Оплата судового збору за позовом УСЗН Кременчуцької РДА; Кременчуцький районний суд Полтавської області.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Полтавського апеляційного суду через Кременчуцький районний суд Полтавської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги на рішення суду, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяО. О. Колотієвський

СудКременчуцький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено07.12.2020
Номер документу93308536
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —536/866/19

Рішення від 19.11.2020

Цивільне

Кременчуцький районний суд Полтавської області

Колотієвський О. О.

Ухвала від 23.07.2019

Цивільне

Кременчуцький районний суд Полтавської області

Колотієвський О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні