Рішення
від 07.12.2020 по справі 140/15091/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2020 року ЛуцькСправа № 140/15091/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Каленюк Ж.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Рожище Гарантбудсервіс» про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області (надалі - ГУ ДПС у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Рожище Гарантбудсервіс» (надалі - ТзОВ «Рожище Гарантбудсервіс» , відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 126143,02 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач відповідно до вимог статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом. Такий обов`язок ТзОВ «Рожище Гарантбудсервіс» не виконує та за ним обліковується податковий борг з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності у сумі 126143,02 грн.

Позивач зазначив, що ним вживались заходи, спрямовані на стягнення заборгованості, шляхом надіслання податкової вимоги від 14 березня 2019 року №3198-51, однак вони не спричинили погашення податкового боргу відповідачем.

З наведених підстав позивач просив стягнути з рахунків ТзОВ «Рожище Гарантбудсервіс» в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти у сумі 126143,02 грн для погашення податкового боргу.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Копія ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі від 26 жовтня 2020 року була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою місцезнаходження, що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.4-6, 36). Однак рекомендоване відправлення повернулося суду з відміткою відділення поштового зв`язку від 30 листопада 2020 року за «закінченням терміну зберігання» (а.с.37). Крім того, на офіційному веб-сайті суду у складі веб-порталу судової влади України розміщено повідомлення про відкриття спрощеного позовного провадження у даній справі (а.с.41). Відтак, з врахуванням положень частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), слід вважати, що копія ухвали вручена належним чином, а відповідач повідомлений про розгляд справи.

Відповідач відзив на позов не подав, як і будь-які докази у спростування позовних вимог.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Крім того, від учасників справи клопотання про розгляд справи в судовому засіданні не надходили.

Згідно із частиною другою статті 262 КАС України якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши письмові докази та перевіривши доводи, викладені у позові, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ «Рожище Гарантбудсервіс» зареєстроване як юридична особа 20 липня 2000 року, перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Волинській області, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.4-6). Як видно з довідки про наявність боргу по платежах до бюджету платника податків, відповідач має відриті рахунки у банківських установах (а.с.7).

У довідці ГУ ДПС у Волинській області вказано про наявність у відповідача станом на 16 жовтня 2020 року податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності у сумі 126143,02 грн, що також підтверджується розрахунком сум податкового боргу та зворотнім боком облікової картки платника за вказаними платежами (а.с.7-12, 23-28).

Податковий борг виник внаслідок самостійного визначення відповідачем грошового зобов`язання у податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі - податкова декларація) за 2018, 2019 та 2020 роки (а.с.14-22). Так відповідно до розрахунку податкового зобов`язання (податкова декларація від 31 січня 2018 року №2172) відповідачу у строк до 30 січня 2019 року необхідно було сплатити 6176,76 грн, а з урахуванням переплати у сумі 3568,94 грн залишок до сплати становить 2607,82 грн. Відповідно до розрахунку податкового зобов`язання (податкова декларація від 05 лютого 2019 року №2250) щомісячний платіж зі строками сплати до 02 березня 2019 року, 30 березня 2019 року, 30 квітня 2019 року, 30 травня 2019 року, 30 червня 2019 року, 30 липня 2019 року, 30 серпня 2019 року, 30 вересня 2019 року, 30 жовтня 2019 року, 30 листопада 2019 року, 30 грудня 2019 року, 30 січня 2020 року становить 6176,76 грн (а всього за 2019 рік - 74121,12 грн).

У 2020 році відповідач у розділі ІІІ податкової декларації від 05 лютого 2020 року №1916 визначив до сплати щомісяця по 6176,76 грн (до 01 березня 2020 року, до 30 березня 2020 року, до 30 квітня 2020 року, до 29 травня 2020 року, до 30 червня 2020 року, до 30 липня 2020 року, до 31 серпня 2020 року, до 30 вересня 2020 року (всього 49414,08 грн).

Надаючи оцінку правовідносинам, які склалися між сторонами, суд керується такими нормативно-правовими актами.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 36.1 статті 36, пункту 38.1 статті 38 ПК України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктами 286.2, 286.3 статті 286 ПК України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов`язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Згідно з пунктом 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

З наведеного слідує, що визначені відповідачем у податкових деклараціях суми податкового зобов`язання є узгодженими та вони підлягають сплаті щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом є податковим боргом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Як видно з матеріалів справи, відповідач у встановлені строки визначені самостійно податкові зобов`язання з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності не сплатив та загальна сума боргу становить 126143,02 грн.

У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України).

Пунктами 59.3, 59.5 статті 59 ПК України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

З метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Волинській області сформувало податкову вимогу від 14 березня 2019 року №3198-51, яка була надіслана ТзОВ «Рожище Гарантбудсервіс» у встановленому порядку (за місцезнаходженням юридичної особи) та відповідно до довідки оператора поштового зв`язку повернута позивачу із зазначенням причин повернення «за закінченням терміну зберігання» (а.с.13).

Відповідно до правил, установлених пунктами 42.2, 42.5 статті 42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

З урахуванням наведених правил надіслана за місцезнаходженням юридичної особи податкова вимога від 14 березня 2019 року №3198-51 вважається врученою платнику податків (а.с.13). У зв`язку із збільшенням суми податкового боргу обов`язок надсилати нову податкову вимогу у контролюючого органу відсутній.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 статті 95 ПК України обумовлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Пунктом 95.3 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Таким чином, оскільки за відповідачем обліковується податковий борг на суму 126143,02 грн, щодо наявності та розміру якого відповідачем не подано до суду відзиву на позов, доказів його сплати, а вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги належить задовольнити шляхом прийняття рішення про стягнення коштів для погашення цього боргу з рахунків «Рожище Гарантбудсервіс» у банках, що обслуговують такого платника податків.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З урахуванням такого правила витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із цим позовом із відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 72-77, 139, 162, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, майдан Київський, будинок 4, ідентифікаційний код юридичної особи 43143484) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Рожище Гарантбудсервіс» (45100, Волинська область, Рожищенський район, місто Рожище, вулиця Гагаріна, будинок 47, ідентифікаційний код юридичної особи 30948776) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Рожище Гарантбудсервіс» в банках, що обслуговують такого платника податків, в дохід місцевого бюджету кошти у сумі 126143,02 грн (сто двадцять шість тисяч сто сорок три грн 02 коп.) для погашення податкового боргу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

Суддя Ж.В. Каленюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2020
Оприлюднено09.12.2020
Номер документу93330256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/15091/20

Рішення від 07.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Каленюк Жанна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні