Рішення
від 18.11.2020 по справі 620/2922/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2020 року Чернігів Справа № 620/2922/20

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

судді Баргаміної Н.М.,

при секретарі Клименок А.С.,

за участю представника позивача Карети О.О., представника відповідача Полегешко Л.А., розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс до Державної податкової служби України, комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 1480497/42945726 від 10.03.2020, № 1477014/42945726 від 05.03.2020, № 1475403/42945726 від 04.03.2020, № 1475401/42945726 від 04.03.2020, № 1475925/42945726 від 04.03.2020 та № 1475927/42945726 від 04.03.2020 про відмову у реєстрації податкових накладних № 48 від 16.12.2019, № 45 від 16.12.2019, № 41 від 16.12.2019, № 32 від 16.12.2019, № 42 від 16.12.2019 та № 43 від 16.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 48 від 16.12.2019, № 45 від 16.12.2019, № 41 від 16.12.2019, № 32 від 16.12.2019, № 42 від 16.12.2019 та № 43 від 16.12.2019, подані ТОВ Десна Торг Сервіс .

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДФС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є необґрунтованими, оскільки сформовані та направлені позивачу квитанції не містять посилання на відповідність заблокованих податкових накладних конкретному критерію ризикованості, а отже вже саме зупинення реєстрації податкових накладних є незаконним. Вказує, що оскаржувані рішення комісії не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а позивачем було надано податковому органу документи щодо походження товару, який був реалізований контрагентам.

Представником відповідача було подано відзив на позов, в якому просив відмовити позивачу у задоволенні позову та зазначив, що у зв`язку з зупиненням реєстрації податкових накладних, позивачем були надані документи до господарських операцій, які були розглянуті комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області та визнано такими, що надані в обсязі, недостатньому для реєстрації зазначених податкових накладних, а саме ненадання платником податку копій розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Вислухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

01.07.2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Енергетичні сучасні комунікаційні системи (покупець) укладено договір поставки № 01/07/19, за умовами якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця матеріали, визначені в товарних накладних, а покупець зобов`язується прийняти і заплатити за нього згідно умов договору. Назва товару, одиниці виміру, кількість ціна, сума до сплати вказується в товарних накладних в кожному окремому випадку (т. 1 а.с. 39-40).

На підставі вказаного договору позивачем здійснено поставку товару, а його контрагентом здійснено оплату, а саме: комутаційних підлогових шаф, телекомунікаційних підлогових шаф, менеджменту кабелю, патч-панелей, що підтверджується видатковою накладною № 214 від 16.12.2019; профнастилу, що підтверджується видатковою накладною № 257 від 16.12.2019; IP-ATC Grandstream, IP телефонів Grandstream, що підтверджується видатковою накладною № 249 від 16.12.2019; серверу управління та зберігання, що підтверджується видатковою накладною № 213 від 16.12.2019; саморізів, електродів, стрічок герметизуючих, цегли керамічної, Z профіля, плити теплоізоляційної, профілів цокольних, що підтверджується видатковою накладною № 130 від 16.12.2019; комутаторів, мікшуючих підсилювачів, гучномовців, конденсаторного мікрофону, мікрофонного кабелю, інструментального кабелю, карти пам`яті, точки доступу, комутаторів керованих, контролеру, комутатору, мережевого відеореєстратору, відеокамер, що підтверджується видатковою накладною № 248 від 16.12.2019 (т. 1 а.с. 30, 72, 104, 135, 185, 216-224).

Транспортування вказаних товарів підтверджується товарно-транспортною накладною від 16.12.2019 (т.1 а.с. 31-32)

Вказані товари були придбані позивачем у постачальників ТОВ Епіцентр К , ТОВ Чернігівторг , ТОВ СКС-Торг , ТОВ Завод ПрофАльянс , ТОВ ВПТ Облагропостач , ТОВ Формула ТВ , ТОВ Кластер Україна , що підтверджується відповідними первинними документами (т.1 а.с. 28-30, 41, 45, 60-65, 68, 72, 74, 80-84, 86-87, 102-104, 113-114, 134-135, 144, 145, 166-168, 171, 173-181, 183-185, 193-196, 199, 214-216, 223-224).

Так, на зазначені поставки Товариству з обмеженою відповідальністю Енергетичні сучасні комунікаційні системи позивачем було складено податкові накладні: № 32 від 16.12.2019 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість, 201664,57 грн., у тому числі сума податку на додану вартість складає 33610,76 грн., усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20) 168053,81 грн. (т.1 а.с. 26); № 45 від 16.12.2019 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість, 278254,64 грн., у тому числі сума податку на додану вартість складає 46375,77 грн., усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20) 231878,87 грн. (т.1 а.с. 58); № 43 від 16.12.2019 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість, 151821,26 грн., у тому числі сума податку на додану вартість складає 25303,54 грн., усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20) 126517,72 грн. (т.1 а.с. 100); № 41 від 16.12.2019 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість, 180220,01 грн., у тому числі сума податку на додану вартість складає 30036,67 грн., усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20) 150183,34 грн. (т.1 а.с. 132); № 48 від 16.12.2019 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість, 243944,16 грн., у тому числі сума податку на додану вартість складає 40657,36 грн., усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20) 203286,80 грн. (т.1 а.с. 164); № 42 від 16.12.2019 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість, 798217,40 грн., у тому числі сума податку на додану вартість складає 133036,23 грн., усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20) 665181,17 грн. (т.1 а.с. 212), які було подано до Державної податкової служби України для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

13.01.2020 позивачем були отримані квитанції, згідно яких документи було прийнято, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с. 27, 59, 101, 133, 165, 213).

02.03.2020, 03.03.2020, 04.03.2020, 06.03.2020 Товариством з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс були надіслані повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, № 8, № 11, № 24, № 20, № 7, № 4, до яких були додано документи та пояснення, що стосуються проведених господарських операцій за вказаними податковими накладними (т.2 а.с. 30-133).

Разом з тим, комісією Головного управління ДФС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняті рішення № 1475401/42945726 від 04.03.2020, № 1477014/42945726 від 05.03.2020, № 1475927/42945726 від 04.03.2020, № 145403/42945726 від 04.03.2020, № 1480497/42945726 від 10.03.2020, № 1475925/42945726 від 04.03.2020 про відмову в реєстрації податкових накладних № 32, № 45, № 43, № 41, № 48, № 42 від 16.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (т.1 а.с. 25, 57, 99, 131, 163, 211).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Згідно з підпунктами а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

В силу пункту 44 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України тимчасово, до 01.01.2022, платники податку, які здійснюють постачання (у тому числі оптове), передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, постачання вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, визначають дату виникнення податкових зобов`язань та податкового кредиту за касовим методом.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимоги Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, серед іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Так, порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації на час зупинення реєстрації податкових накладних було регламентовано Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі - Порядок № 117 в редакції, чинній на час зупинення реєстрації податкових накладних).

Пунктом 5 Порядку № 117 визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно пунктів 6, 7 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до змісту пункту 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14 Порядку № 117).

Пунктами 19-21 Порядку № 117 визначено, що Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як вбачається зі змісту квитанцій від 13.01.2020, контролюючим органом було сформовано висновки, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Водночас, у вищевказаних квитанціях фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (т.1 а.с. 27, 59, 101, 133, 165, 213).

Згідно пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податків, затверджених в.о. голови Державної фіскальної служби України 07.08.2019, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній / розрахунку коригування.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення Комісії контролюючого органу повинно містити, як чітку підставу для зупинення реєстрації ПН/РК, так і чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Однак, рішення про зупинення реєстрації податкових накладних не містять в собі визначення конкретного критерію ризикованості платника податку, а містять лише посилання на пункт 1.6 Критеріїв, який містить декілька критеріїв.

Крім того, рішення про зупинення реєстрації податкових накладних не містять вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків.

Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити, що недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації податкових накладних.

Суд звертає увагу на той факт, що недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкових накладних щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, які прийняті на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, теж не є законними.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10.04.2020 у справі № 819/330/18.

Як свідчать матеріали справи, позивачем подано до контролюючого органу пояснення та відповідні документи для підтвердження реальності вчинення господарської операції з Товариством з обмеженою відповідальністю Енергетичні сучасні комунікаційні системи .

Комісією Головного управління ДФС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на вищевказане повідомлення позивача та додані до нього документи, підтверджуючі факти, викладені у повідомленні, прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як вбачається з вказаних рішень, останні не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є не надання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Так, форма оскаржуваних рішень передбачає необхідність підкреслення з вказаного переліку документів, які не надано, однак контролюючим органом цього зроблено не було.

Таким чином, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що останні підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних № 32, № 45, № 43, № 41, № 48, № 42 від 16.12.2019.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

А отже, зважаючи на наявність у позивача документів, які свідчать про реальність проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, та на те, що обсяг таких документів є достатнім, на думку суду, комісія Головного управління ДПС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не мала правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Пунктом 2 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 1480497/42945726 від 10.03.2020, № 1477014/42945726 від 05.03.2020, № 1475403/42945726 від 04.03.2020, № 1475401/42945726 від 04.03.2020, № 1475925/42945726 від 04.03.2020 та № 1475927/42945726 від 04.03.2020 про відмову у реєстрації податкових накладних № 48 від 16.12.2019, № 45 від 16.12.2019, № 41 від 16.12.2019, № 32 від 16.12.2019, № 42 від 16.12.2019 та № 43 від 16.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стосовно позовних вимог позивача про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 48 від 16.12.2019, № 45 від 16.12.2019, № 41 від 16.12.2019, № 32 від 16.12.2019, № 42 від 16.12.2019 та № 43 від 16.12.2019, подані ТОВ Десна Торг Сервіс , то суд зазначає наступне.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні датою їх подання є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Суд також враховує, що чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано право вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, свобода розсуду фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 48 від 16.12.2019, № 45 від 16.12.2019, № 41 від 16.12.2019, № 32 від 16.12.2019, № 42 від 16.12.2019 та № 43 від 16.12.2019, подані ТОВ Десна Торг Сервіс .

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 11.06.2019 у справі № 480/4038/18 та від 28.11.2019 у справі № 1640/2650/18.

Згідно частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс необхідно задовольнити повністю.

У відповідності до вимог частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернігівській області та Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс підлягає стягненню сплачений ним при поданні позовної заяви судовий збір в розмірі 6306,00 грн. з кожного.

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс (вул. Г. Полуботка, 6а, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 42945726) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 43143966) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 1480497/42945726 від 10.03.2020, № 1477014/42945726 від 05.03.2020, № 1475403/42945726 від 04.03.2020, № 1475401/42945726 від 04.03.2020, № 1475925/42945726 від 04.03.2020 та № 1475927/42945726 від 04.03.2020 про відмову у реєстрації податкових накладних № 48 від 16.12.2019, № 45 від 16.12.2019, № 41 від 16.12.2019, № 32 від 16.12.2019, № 42 від 16.12.2019 та № 43 від 16.12.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 48 від 16.12.2019, № 45 від 16.12.2019, № 41 від 16.12.2019, № 32 від 16.12.2019, № 42 від 16.12.2019 та № 43 від 16.12.2019, подані ТОВ Десна Торг Сервіс .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс судовий збір в розмірі 6306,00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернігівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Десна Торг Сервіс судовий збір в розмірі 6306,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 07.12.2020.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено09.12.2020
Номер документу93333850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2922/20

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 02.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 02.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 18.11.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Рішення від 18.11.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 20.08.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні