ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
01 грудня 2020 року м. Дніпросправа № 160/2292/20 Суддя І інстанції - Захарчук-Борисенко Н.В.
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),
суддів: Мельника В.В., Сафронової С.В.,
за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційні скарги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Дніпровської міської ради
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 липня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Інвельта до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Дніпровська міська рада про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ НВП Інвельта звернулося до суду з вищевказаним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0003990520 (форма Р ) від 12.02.2020, видане Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, яким позивачу збільшено податкові зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб (код платежу 18010600) на суму + 66 746,12 грн., та застосовані штрафні санкції в розмірі 33 373,06 грн., що разом становить 100 119,18 грн.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що при розрахунку розміру орендної плати користувалося витягами з нормативно-грошової оцінки землі отриманих у 2017-2018 роках в Управлінні Держгеокадастру у м. Дніпрі Дніпропетровської області, а тому донарахування такої плати за оскарженим податковим повідомленням рішенням є безпідставним.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 липня 2020 року позовні вимоги було задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області подало апеляційну скаргу в якій просить рішення суду скасувати та прийняти нове про відмову у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги посилається на те, що в порядку обміну інформацією, податковим органом було отримано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 1107-4447 та № 1107-4445, які містять інформацію, що відображає цільове використання земельної ділянки позивачем з початку укладення договору оренди в результаті чого було виявлено заниження задекларованих показників плати за землю (орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за період з 01.01.2017 року по 31.12.2018 року якою користується позивач.
Дніпровська міська рада також подала апеляційну скаргу в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просила рішення суду скасувати та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує що у спірному випадку, розрахунок сум грошового зобов`язання здійснено на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яку отримано у встановленому порядку від органу державного земельного кадастру. Тобто такий розрахунок, відповідачем здійснено у спосіб що передбачений Податковим кодексом України.
У письмовому відзиві на апеляційну скаргу ТОВ НВП Інвельта просить відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представники Дніпровської міської ради та Головного управління ДПС у Дніпропетровській області підтримали вимоги апеляційних скарг з викладених у них підстав, представник ТОВ НВП Інвельта просив відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційних скарг і заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідно до наказу від 24.12.2019 №1871-к Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ НВП Інвельта (код ЄДРПОУ 13427444) на підставі п.п.191.1.1 п.191.1 ст. 191, п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст.20, ст. 75, п.п. 78.1.4 п. 78.1. ст. 78,ст. 79, п.82.2 ст. 82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями в зв`язку з документальним не підтвердженням виявлених недостовірних даних, на запит від 09.09.2019 №1079/10/04-36-50-30-15, у податковій звітності з плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за 2017-2018 рр., що перебуває в користуванні ТОВ НВП Інвельта (код ЄДРПОУ 13427444) проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ НВП Інвельта (код ЄДРПОУ 13427444) з 08.01.2020, тривалістю 2 робочих дні.
Актом перевірки встановлено наступні порушення:
- пп. 16.1.4 п.16.1 ст. 16, п. 286.1 п. 286.2 ст. 286, п. 287.3 ст. 287, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Центрального району, за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 на суму 66746,12 грн., у тому числі - за період 01.01.2017 по 31.12.2017 - 33373,06 грн., за період 01.01.2018 по 31.12.2018 - 33373,06 грн.
На підставі акту перевірки від 11.01.2020 №689/04-36-0-20/13427444 Головним управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.02.2020 №0003990520, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб на загальну суму 100119,18 грн., в тому числі за податковим зобов`язанням на суму 66746,12 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 33373,06 грн.
Відповідно до пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України:
земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу) (підпункт 14.1.72);
землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (підпункт 14.1.73);
земельна ділянка - частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, цільовим (господарським) призначенням та з визначеними щодо неї правами (підпункт 14.1.74);
плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147).
Згідно з пунктом 269.1 статті 269 Податкового кодексу України, платники земельного податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Відповідно до підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Відповідні центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з підпунктом 14.142 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, дані державного земельного кадастру - це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.
Відповідно до підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно з п.289.3 ст.289 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.
У пункті 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2011 № 1386 зазначено, що Держгеокадастр та Мін`юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі: Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача.
Виходячи з аналізу зазначених правових норми суд першої інстанції вірно зазначив про те, що визначальним фактором , що впливає на розмір орендної плати за землю є умови договору оренди, що укладений з дотриманням вимог Податкового кодексу України, виходячи з нормативної грошової оцінки земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, і величину цього коефіцієнту який розраховує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за певною формулою.
З матеріалів справи вбачається, що 15.10.2001 року між виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, в особі першого заступника міського голови Крупського А.Ф. (орендодавець), з одного боку та Товариством з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство Інвельта (орендар) з другого боку укладено договір оренди земельної ділянки.
Згідно п.1.1 Договору оренди від 15.10.2001 орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне володіння і користування на умовах оренди земельну ділянку площею 0,0205 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, Кіровський район, вул. Сєрова, 8 для фактичного розміщення адміністративної будівлі, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м. Дніпропетровська за кодом 75037072 згідно з планом земельної ділянки, що додається.
Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення виконкому міської ради від 15.02.2001 №363 (п. 1.2 Договору оренди від 15.10.2001).
Положеннями п. 1.3 Договору оренди від 15.10.2001 передбачено, що грошова оцінка земельної ділянки складає згідно з довідкою про грошову оцінку земельної ділянки на момент укладання цього договору: 352807,52 грн.
Земельна ділянка надається до 15.02.2016р. Після закінчення терміну договору його дія скінчується (п. 2.1 Договору оренди від 15.10.2001).
Відповідно до п. 3.1 Договору оренди від 15.10.2001 сума орендної плати за користування земельною ділянкою на термін дії договору складає 52921,05 грн.
Цільове призначення земельної ділянки: фактичне розміщення адміністративної будівлі.
18.10.2016 між Дніпропетровською міською радою в особі директора департаменту по роботі з активами Дніпропетровської міської ради Бурі К.М. (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство Інвельта (орендар) було укладено Додаткову угоду до Договору оренди земельної ділянки від 15.10.2001, згідно умов якої:
1. Поновлено договір оренди земельної ділянки від 15.10.2001 (державна реєстрація від 15.10.2001 за №1300), посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Сусловою Н.Б. 15.10.2001 за реєстровим номером 1537, укладений між Дніпропетровською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю науково-виробничим підприємством Інвельта , код ЄДРПОУ 13427444, на підставі рішення виконавчого комітету міської ради від 15.02.2001 №363, на п`ятнадцять років, починаючи з шістнадцятого лютого дві тисячі шістнадцятого року, код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови).
2.Пункт 1.3 Розділу Предмет Договору викласти в наступній редакції:
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначена у довідці про нормативну грошову оцінку (витяг із технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки, далі Витяг), що додається до договору. Ця довідка є невід`ємною частиною договору та є підставою для нарахування державного мита та розрахунку орендної плати за землю. Довідка (Витяг) надається згідно з чинним законодавством територіальним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
В розділі 3 ОРЕНДНА ПЛАТА в додатковій угоді до договору вказано, що Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати встановлюється у мінімальному розмірі, встановленому Податковим кодексом України для відповідної категорії земель, виду цільового призначення та функціонального використання (пункт 3.1. Договору).
Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки здійснюється на підставі цільового призначення, категорії та функціонального використання з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії (пункт 3.2. Договору).
Зміна нормативно грошової оцінки земельної ділянки проводиться без внесення змін та доповнень до даного договору. Зазначені зміни відображаються лише у витягу із технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної плати, що є невід`ємними додатками даного договору (пункт 3.3. Договору).
Позивачем на підставі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:06:085:0013 (адреса розташування земельної ділянки: вул. Андрія Фабра (Сєрова), 8, м. Дніпропетровськ, Кіровський район) від 03.02.2017 №288/86-17 та від 01.02.2018 №8/010218/03-17 відповідно до вимог чинного податкового законодавства були сформовані та подані до ГУ ДФС у Дніпропетровській області податкові декларації зі сплати орендної плати за земельну ділянку у повній мірі.
Визначаючи розмір орендної плати за спірним податковим повідомленням-рішенням контролюючий орган виходив з наданих управлінням Держгеокадастру у м. Дніпрі Дніпропетровської області витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.07.2019 року № 1107-4445 (вх. №301003-050824-360-15-2019 від 19.07.2019р.) та від 11.07.2019 р. № 1107-4447 (вх. №301003-050826-360-15-2019 від 19.07.2019 p.).
В той же час з матеріалів справи вбачається, що позивач 03.02.2017 та 01.02.2018 через Центр надання адміністративних послуг Дніпропетровської міської ради отримав витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - кадастровий номер 1210100000:06:085:0013, складений Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську від 03.02.2017 року №288/86-17 та від 01.02.2018 року № 8/010218/03-07, в яких зазначено зокрема наступне: місце розташування земельної ділянки: м. Дніпропетровськ, Кіровський район, вул. Андрія Фабра, 8; площа земельної ділянки 0,0205 га; середня (базова) вартість земель населеного пункту, грн/кв.м.: 581,21; коефіцієнт Км2:3,99; сукупний коефіцієнт Км3: 1,30; коефіцієнт Кф: 0,70; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки: 1; 1,249; 1,433; 1,06; нормативна грошова оцінка земельної ділянки: 432 614,65 грн.
На підставі вказаних витягів у 2017-2018 роках, товариством були подані відповідні податкові декларації та прийняті контролюючим органом без зауважень. При цьому витяги від 11.07.2019 року № 1107-4445 та від 11.07.2019 р. № 1107-4447 які зазначаються у акті перевірки на момент подачі декларацій за 2017-2018 роки не існували і не моли бути використані при визначені розміру орендної плати за землю.
При цьому колегія суддів зазначає, що відповідальність за правильність визначення показників (в тому числі і коефіцієнта функціонального використання - Кф) при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі цих показників, покладається на орган, що його формує (в розрізі спірних відносин - Головне управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області). За таких обставин, користувач земельної ділянки лише використовує відомості про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, визначену у Витягу на момент складання податкової звітності та не може нести відповідальність за правильність її обчислення.
З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційних скарг порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційні скарги слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.
Керуючись п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційні скарги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Дніпровської міської ради - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 липня 2020 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення в повному обсязі.
В повному обсязі постанова складена 03 грудня 2020 року.
Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов
суддя В.В. Мельник
суддя С.В. Сафронова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2020 |
Оприлюднено | 09.12.2020 |
Номер документу | 93334913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні