25.11.2020 Провадження №3/389/1285/20
ЄУН 389/2594/20
Постанова
іменем України
25 листопада 2020 року місто Знам`янка
Суддя Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області Савельєва Оксана Валентинівна, розглянувши в приміщенні суду в місті Знам`янка Кіровоградської області, матеріали, що надійшли від Знам`янського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 ,
ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , уродженки смт.Єлизаветградка Олександрівського району Кіровоградської області, громадянки України, працюючої завідуючою філії Топилянський навчально-виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа опорного навчального закладу Трепівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Знам`янської районної ради Кіровоградської області, зареєстрованої та проживаючої по АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності протягом року не притягувалась,
за вчинення правопорушення, передбаченого ст.44-3 КУпАП,
встановив:
З протоколу про адміністративне правопорушення від 16.09.2020 №19/22.1 вбачається, що ОСОБА_1 порушила вимоги статті 30 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , пунктів 2, 4, 5, 6, 7, 12, 18, 19, 26 протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку поширенням коронавірусної хвороби, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020 №50, та тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 №25, відповідальність за що передбачена статтею 44-3 КУпАП.
Статтею 30 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення передбачено, що Кабінет Міністрів України відповідно до закону встановлює карантинно-обмежувальні заходи на території виникнення і поширення інфекційних хвороб та уражень людей. У разі виникнення чи загрози виникнення або поширення особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень населення органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування за поданням відповідних головних державних санітарних лікарів у межах своїх повноважень можуть запроваджувати у встановленому законом порядку на відповідних територіях чи об`єктах особливі умови та режими праці, навчання, пересування і перевезення, спрямовані на запобігання та ліквідацію цих захворювань та уражень. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов`язані забезпечувати своєчасне проведення масових профілактичних щеплень, дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних, інших необхідних санітарних і протиепідемічних заходів. У разі загрози виникнення або поширення особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб, масових неінфекційних захворювань (отруєнь) або радіаційних уражень відповідними головними державними санітарними лікарями на окремих територіях можуть запроваджуватися позачергові профілактичні щеплення, інші санітарні заходи відповідно до закону.
Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 №25 затверджено тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) (далі - постанова №25). Дана постанова №25 втратила чинність згідно з постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22.09.2020 №55.
Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020 №50 затверджено протиепідемічні заходи у закладах освіти на період карантину у зв`язку поширенням коронавірусної хвороби (далі - постанова №50).
Пунктом 2 постанови №50 передбачено, що керівник та медичний персонал закладу освіти, або відповідальна особа, яка пройшла відповідний інструктаж та призначена наказом керівника закладу, забезпечують: щоденний контроль за виконанням заходів; проведення роз`яснювальної роботи з персоналом та здобувачами освіти щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (COVID-19) серед персоналу або здобувачів освіти; розробку алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації, пов`язаною з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) серед здобувачів освіти та працівників закладу освіти; недопущення до роботи персоналу, визначеного таким, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я; проведення інструктажу для працівників щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.
Згідно з пунктом 4 постанови №50, усі працівники закладу забезпечуються засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи. Засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т. ч. на 1 робочу зміну - безпосередньо на робочому місці працівника. Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.
Відповідно до п.5 постанови №50, керівник закладу освіти забезпечує: організацію централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів; проведення навчання працівників щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, контроль за виконанням цих вимог; необхідні умови для дотриманням працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук тощо); обмеження проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів, необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти - проведення педагогічних рад, засідань ректоратів, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу тощо); медичні пункти закладу необхідними засобами та обладнанням (безконтактними термометрами, дезінфекційними, в тому числі антисептичними засобами для обробки рук, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту); розміщення інформації (плакатів/банерів) про необхідність дотримання респіраторної гігієни та етикету кашлю.
Пунктом 6 постанови №50 передбачено, що керівник закладу освіти розробляє маршрути руху здобувачів освіти (залучаються всі можливі входи в приміщення закладу) та складає графік, за яким відбувається допуск здобувачів освіти до закладу. Графік допуску повинен бути сформований таким чином, щоб запобігати утворенню скупчення учасників освітнього процесу. Забороняється допуск до закладу освіти батьків або супроводжуючих осіб, крім осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю.
Згідно з п.7 постанови №50, педагогічний склад закладу освіти перед початком занять проводить опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби. В разі виявлення ознак гострої респіраторної хвороби, за відсутності батьків, здобувачі освіти одягають маску, тимчасово повинні бути ізольовані в спеціально відведеному приміщенні закладу, інформуються батьки (інші законні представники) та приймається узгоджене рішення щодо направлення до закладу охорони здоров`я. Після вилучення особи з симптомами інфекційної хвороби в приміщенні, де перебувала така особа, проводиться провітрювання поза графіком та дезінфекція висококонтактних поверхонь.
Відповідно до п.12 постанови №50, необхідно забезпечити раціональне використання запасних виходів із закладу освіти, використання розмітки на підлозі, що полегшує організацію двостороннього руху коридорами, виокремлення зон переміщення для різних вікових категорій здобувачів освіти.
Пунктом 18 постанови №50 передбачено, що після проведення занять у кінці робочого дня необхідно провести очищення і дезінфекцію поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил, тощо).
Згідно з п.19 постанови №50, після кожного навчального заняття проводити провітрювання впродовж не менше 10 хвилин. При провітрюванні слід забезпечити безпеку дітей шляхом встановлення замків та фізичних обмежувачів на вікна.
Відповідно до п.26 постанови №50, працівник їдальні, який видає страви або здійснює розрахунок, повинен бути забезпечений засобами індивідуального захисту: захисною маскою або респіратором, захисними окулярами або захисним щитком, одноразовими рукавичками.
Статтею 251 КУпАП визначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Відповідно до ст.245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до ст.280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У складеному протоколі про адміністративне правопорушення від 16.09.2020 №19/22.1 вказано, що ОСОБА_1 з 16.09.2020 по 16.09.2020 вчинила дії, суть яких полягає в тому, що в навчальних приміщеннях не проводиться провітрювання (старі віконні рами та кватирками не користуються). За інформацією технічного працівника, для дезінфекції поверхонь та приміщень використовується хлорне вапно та засіб Бланідас-300 , але відсутні методичні вказівки МОЗ України щодо використання їх з метою дезінфекції, працівник не знає режиму дезінфекції. Працівники не забезпечуються масками з розрахунку 1 маска на 3 години роботи та в закладі відсутній п`ятиденний запас масок (отримали перед навчальним роком 50 масок на 11 працівників, з яких залишилось 21 маска. На кінець дня в ємностях для використаних масок не було жодної маски. В закладі відсутній контейнер для твердих побутових відходів, відсутні сліди спалювання твердих відходів, відсутній договір на вивезення відходів. Є журнали проведення температурного скринінг в працівників, учнів, дітей дошкільної групи. В дошкільній групі, згідно із записами, вимірювання температури проводиться двічі за день, 16 вересня - лише о 08 годині 00 хвилин (згідно з вимогами - кожні 4 години). На харчоблоці виявлено 3 багаторазових рушника. ОСОБА_2 , що видає їжу, не забезпечений щитком або захисними окулярами. Не розроблено алгоритм дій на випадок виявлення підозри на COVID-19, не розроблено маршрут руху та відсутні позначення напрямків руху, не використано додатковий вхід, не зміщено перерви для запобігання контактам та не виділено приміщення під ізолятор.
Під час розгляду справи в суді ОСОБА_1 свою вину у вчиненні вказаного правопорушення не визнала. Зазначила, що вона не є розпорядником коштів закладу, у тому числі спрямованих на вжиття заходів з метою запобігання коронавірусної хвороби (придбання захисних масок, одноразових рушників, тощо). Все, що входить до кола її обов`язків, виконується належним чином, на підтвердження чого подала відповідні документи.
Наказом директора ОНЗ Довженко Г.М. від 25.08.2020 №59 затверджено тимчасовий порядок організації освітнього процесу в ОНЗ Трепівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Знам`янської районної ради Кіровоградської області в період карантину в зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) у 2020/2021 навчальному році (далі - тимчасовий порядок №59) та наказано, зокрема, завідуючій філією Топилянський НВК ОСОБА_1 : 1) забезпечити організацію освітнього процесу в філії Топилянський НВК відповідно до затвердженого порядку; забезпечити інформування батьків або інших законних представників, здобувачів освіти про правила організації освітнього процесу, відвідування закладу освіти та перебування ньому в умовах профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (COVID-19).
Тимчасовим порядком №59 регламентовано: 1) допуск учасників освітнього процесу до навчальних занять; 2) дії чергового вчителя; 3) дії вчителя початкових класів; 4) дії класного керівника; 5) дії вчителя-предметника; 6) дії учасників освітнього процесу на перерві; 7) дії учасників освітнього процесу в їдальні; 8) дії учнів у кімнаті гігієни; 9) дії після завершення освітнього процесу; 10) дії педагогічних працівників при виявленні в учасників освітнього процесу симптомів хвороби; 11) дії батьків; 12) гігієнічні норми для педагогічних працівників; 13) дезінфекція навчальних і робочих кабінетів; 14) вимоги до транспорту, який перевозить дітей та працівників до закладу освіти.
Пунктом 1.4 посадової інструкції завідувача філії Топилянський навчально-виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа опорного навчального закладу Трепівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Знам`янської районної ради Кіровоградської області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 41531977) передбачено, що завідувач філії підпорядковується безпосередньо директору опорного навчального закладу. Пунктом 4.4 даної інструкції передбачено, що за порушення правил пожежної безпеки, охорони праці, санітарно-гігієнічних правил організації навчально-виховного процесу завідувач філії притягається до адміністративної відповідальності в порядку і у випадках, передбачених адміністративним законодавством.
Відповідно до п.2.2 посадової інструкції директора опорного навчального закладу Трепівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Знам`янської районної ради Кіровоградської області (ідентифікаційний код юридичної особи 33361720), директор представляє заклад у державних органах та інших підприємствах, установах і організаціях. Згідно з п.2.3 даної інструкції, директор розпоряджається майном, коштами навчального закладу в установленому порядку. В п.2.4 цієї інструкції вказано, що директор відповідає за збереження матеріально-технічної бази закладу; керує педагогічною радою. Пунктом 4.4 інструкції передбачено, що за порушення правил пожежної безпеки, охорони праці, санітарно-гігієнічних правил організації навчально-виховного процесу директор школи притягається до адміністративної відповідальності в порядку і у випадках, передбачених адміністративним законодавством.
Стаття 44-3 КУпАП передбачає відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України Про захист населення від інфекційних хвороб , іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.
Об`єктом цього адміністративного правопорушення є суспільні відносини у сфері охорони здоров`я населення.
Безпосередній об`єкт - встановлені Законом України Про захист населення від інфекційних хвороб , іншими актами законодавства, а також рішеннями органів місцевого самоврядування правила дотримання карантину. Для цілей статті 44-3 КУпАП рішеннями органів місцево самоврядування є нормативно-правові акти: рішення сесії місцевої ради, рішення виконавчого комітету місцевої ради.
Для цілей цієї статті варто використовувати наступні нормативні акти як джерела вищевказаних правил:
- Закон України Про захист населення від інфекційних хвороб ;
- Основи законодавства України про охорону здоров`я;
- Кодекс цивільного захисту України;
- Закон України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення ;
- рішення органів місцевого самоврядування (рішення сесії, рішення виконкому).
Об`єктивна сторона правопорушення виражається в ухиленні (порушенні) особи від правил, передбачених Законом України Про захист населення від інфекційних хвороб , іншими актами законодавства, а також рішеннями органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.
КУпАП не передбачає дотримання постанов Кабінету Міністрів України, рішення обласних державних адміністрації, однак, виходячи з норм Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб на ці органи покладаються завдання щодо забезпечення захисту населення від інфекційних хвороб.
Так, при облдержадміністраціях утворюються та діють комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, які у свою чергу установлюють на території області контрольно-пропускні пункти (карантинні пости).
Згідно із Законом України Про захист населення від інфекційних хвороб , карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.
На територіях, де встановлено карантин, місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування надається право:
?залучати підприємства, установи, організації незалежно від форм власності до виконання заходів з локалізації та ліквідації епідемії чи спалаху інфекційної хвороби;
?залучати для тимчасового використання транспортні засоби, будівлі, споруди, обладнання, інше майно підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, необхідне для здійснення профілактичних і протиепідемічних заходів, із наступним повним відшкодуванням у встановленому законом порядку його вартості або витрат, пов`язаних з його використанням;
?установлювати особливий режим в`їзду на територію карантину та виїзду з неї громадян і транспортних засобів, а у разі необхідності - проводити санітарний огляд речей, багажу, транспортних засобів та вантажів;
?запроваджувати більш жорсткі, ніж встановлені нормативно-правовими актами, вимоги щодо якості, умов виробництва, виготовлення та реалізації продуктів харчування, режиму обробки та якості питної води;
?установлювати особливий порядок проведення профілактичних і протиепідемічних, у тому числі дезінфекційних, та інших заходів;
?створювати на в`їздах і виїздах із території карантину контрольно-пропускні пункти, залучати в установленому порядку для роботи в цих пунктах військовослужбовців, працівників, матеріально-технічні та транспортні засоби підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, частин та підрозділів центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах оборони і військового будівництва, охорони громадського порядку.
Суб`єкт адміністративного проступку - загальний - фізична осудна особа, яка досягла на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку.
Суб`єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі прямого умислу.
Законодавство України про адміністративні правопорушення має каральну направленість, а тому, з урахуванням принципів і загальних засад Кодексу України про адміністративні правопорушення, практики Європейського Суду з прав людини, передбачається принцип презумпції невинності особи, поки її винуватість не буде доведена у встановленому законом порядку.
Суд не вправі самостійно змінювати на шкоду особі фабулу, викладену в протоколі про адміністративне правопорушення, яка, по суті, становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певною особою має доводитися в суді. Суд також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (рішення Європейського суду з прав людини у справах Лучанінова проти України від 09.06.2011, заява №16347/02 та Малофєєва проти Росії від 30.05.2013, заява №36673/04).
Суддя, враховуючи, що й під час розгляду справи до суду не надано доказів порушення ОСОБА_1 вищезазначених вимог, дослідивши подані останньою документи, а саме посадову інструкцію директора ОНЗ Трепівська ЗШ I-III ступенів ОСОБА_3 , посадову інструкцію ОСОБА_1 , алгоритм дій завідувача філії у разі виявлення у здобувача освіти та/або працівника ознак гострого респіраторного захворювання, тимчасовий порядок організації освітнього процесу в період карантину в зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) у філії Топилянський НВК , тимчасовий порядок організації освітнього процесу у філії Топилянський НВК у 2020/2021 навчальному році, заяви ОСОБА_1 начальнику відділу освіти, культури, молоді та спорту Знам`янської районної державної адміністрації від 22.01.2020 та від 20.08.2020, план заходів по усуненню недоліків, дотримуючись вимог ст.ст. 245 , 252 , 280 , 283 КУпАП про всебічне, повне та об`єктивне дослідження обставин вчиненого адміністративного правопорушення, приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 події й складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.44-3 КУпАП .
Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутність події і складу адміністративного правопорушення.
За таких обставин, суддя вважає, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю події і складу вищезазначеного адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_1 .
Керуючись ст.ст.9, 247, 280, 283-285 КУпАП, суддя,
постановив:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст.44-3 КУпАП, закрити в зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Постанова судді може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови через Знам`янський міськрайонний суд Кіровоградської області до Кропивницького апеляційного суду.
Суддя Знам`янського міськрайонного суду
Кіровоградської області О.В. Савельєва
Постанова судді набрала законної сили _____
Строк пред`явлення до примусового виконання до _____
Суддя Знам`янського міськрайонного суду
Кіровоградської області О.В. Савельєва
Суд | Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2020 |
Оприлюднено | 08.12.2020 |
Номер документу | 93341195 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Савельєва О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні