Рішення
від 24.11.2020 по справі 385/155/20
УЛЬЯНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №385/155/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" листопада 2020 р. Ульяновський районний суд Кіровоградської області в складі:

головуючого - судді: Ясінського Л.Ю.

секретаря судового засідання: Кашнікова І.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Благовіщенське Кіровоградської області, цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Гайворонської міської ради Кіровоградської області, Гайворонської районної державної адміністрації Кіровоградської області, Гайворонської районної ради Кіровоградської області про поліпшення побутових ( житлових) умов ліквідатору аварії на ЧАЕС, що полягає у фінансуванні та виконанні робіт для прокладання водопровідної мережі або придбання матеріалів на будівництво індивідуальної криниці,

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовними вимогами до відповідачів Гайворонської міської ради Кіровоградської області, Гайворонської районної державної адміністрації Кіровоградської області, Гайворонської районної ради Кіровоградської області про поліпшення побутових ( житлових) умов ліквідатору аварії на ЧАЕС, що полягає у фінансуванні та виконанні робіт для прокладання водопровідної мережі або придбання матеріалів на будівництво індивідуальної криниці.

Позовні вимоги позивача мотивовані зі слідуючих підстав:

ОСОБА_1 являється учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції (далі ЧАЕС). що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 08.12.1992 року ( категорія 2).

На даний час позивач ОСОБА_1 проживає за адресою АДРЕСА_1 з дружиною ОСОБА_2 та сином ОСОБА_3 у будинку в якому є відсутність зручних побутових умов , а саме: відсутність будь-якого водопостачання в тому числі й індивідуальної криниці. Дружина ОСОБА_2 є незрячою та обмеженою у фізичному русі, потребує постійно свіжої та чистої води.

Позивач ОСОБА_1 також постійно хворіє хронічною хворобою тазобедрених суставів обох ніг, 2-3 ступеня важкості обох ніг, потребує оперативного лікуванні з хірургічним втручанням. Кожного дня позивач вимушений себе і свою родину забезпечувати малим обсягом води а саме: кожного дня ходити по воду на відстані 2 кілометрів від будинку.

Неодноразові звернення ОСОБА_1 до органів місцевого самоврядування - Гайворонської міської ради, Гайворонської районної ради, Гайворонської районної державної адміністрації Кіровоградської області з питанням про поліпшення побутових ( житлових) умов ліквідатору аварії на ЧАЕС, що полягає у фінансуванні та виконанні робіт для прокладання водопровідної мережі або придбання матеріалів на будівництво індивідуальної криниці, однак , у відповідь отримував лише листи з перекладанням обов`язків по забезпеченню співфінансування або придбання матеріалів на індивідуальну криницю та на державу, то на органи місцевого самоврядування, які не дали ніяких позитивних результатів.

Життєві обставини, які склались у сімї ОСОБА_1 доводять, що його фізичні можливості щоденно упродовж 30-ти років носити воду за декілька кілометрів від місця проживання вичерпалися. Фінансовий стан сімї ОСОБА_1 вказує про неможливість оплатити роботи з підключення водопостачання до мережі міста Гайворон. Так, оплата таких робіт рівняється 20 розмірам суми пенсії ОСОБА_1 та його дружини.

Крім того, встановлено що упродовж 2016-2018років Гайворонська міська рада Кіровоградської області мала фінансову можливість оплатити виконання робіт з підключення житла до мережі водопостачання за рахунок залишків невикористаних коштів. Це підтверджує таблиця №-5 Щомісячні залишки коштів загального фонду міського бюджету на казначейському рахунку Гайворонської міської ради до Звіту, щомісячно та щороку залишались вільні кошти загального фонду, які також можна було спрямувати на забезпечення ОСОБА_1 підключенням до водопровідної мережі, або допомоги у будівництві індивідуальної криниці. Крім того, на виконання постанови Верховної Ради України від 12.11.2015р №-793 -УІІІ Про вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та про заходи, пов`язані з 30 роковинами Чорнобильської катастрофи та звернення голови Гайворонської державної районної ветеранської громадської організації Союз Чорнобиль України , рішенням сімнадцятої сесії сьомого скликання Гайворонської районної ради від 22.12.201'7р за №-167 була затверджена районна Програма соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2018-2020 роки. Метою Програми є вирішення основних проблем громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Серед завдань, передбачених вказаною Програмою є покращення побутових (житлових) умов громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Згідно Розділу І Паспорту Програми основні джерела фінансування програми: районний, міський, селищні та сільські бюджети. Загальний контроль за виконанням Програми здійснюється районною радою та районною державною адміністрацією.

На основі викладеного позивач вимушений звернутись до суду за захистом свого порушеного права з позовом до Гайворонської міської ради Кіровоградської області, Гайворонської районної державної адміністрації Кіровоградської області, Гайворонської районної ради Кіровоградської області про поліпшення побутових ( житлових) умов ліквідатору аварії на ЧАЕС, що полягає у фінансуванні та виконанні робіт для прокладання водопровідної мережі або придбання матеріалів на будівництво індивідуальної криниці.

23.03.2020 року винесено ухвалу про прийняття цивільної справи №385/155/20 до провадження та призначено справу до підготовчого судового засідання в порядку загального позовного провадження.

09.09.2020 року представником позивача ОСОБА_1 - адвокатом Осієвською І.В. подано до суду заяву про зміну предмету позовної заяви, якою просить зобов`язати Гайворонську міську раду Гайворонського району Кіровоградської області, Гайворонську районну державну адміністрацію Кіровоградської області, Гайворонську районну раду Кіровоградської області поліпшити ОСОБА_1 побутові ( житлові умови), як ліквідатору наслідків аварії на ЧАЕС, шляхом фінансування вартості робіт по прокладанню гілки водопроводу від вул. Феоктістова до домоволодіння ОСОБА_1 по АДРЕСА_1 у розмірі 60 529 грн. 46 копійок.

Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про день і час розгляду справи був повідомлений у встановленому законом порядку, направив до суду заяву, якою підтримує заявлені вимоги та просить розглядати справу у його відсутності.

Представник відповідача Гайворонської міської ради в судове засідання не зявився, про день і час розгляду справи був повідомлений у встановленому законом порядку, направив до суду заяву якою позовні вимоги заявлені позивачем не визнає, просить розглядати справу у його відсутності.

Представник відповідача Гайворонської районної ради в судове засідання не зявився, про день і час розгляду справи був повідомлений у встановленому законом порядку, направив до суду заяву якою позовні вимоги заявлені позивачем не визнає, просить розглядати справу у його відсутності.

Представник відповідача Гайворонської районної державної адміністрації в судове засідання не з`явився, про день і час розгляду справи був повідомлений у встановленому законом порядку, направив до суду заяву якою позовні вимоги заявлені позивачем не визнає, просить розглядати справу у його відсутності.

До суду представником відповідача Гайворонської районної ради направлено відзив на позовну заяву позивача ОСОБА_1 з якого слідує:

Гайворонська районна рада не визнає позовні вимоги в частині визнання бездіяльності районної ради щодо не сприяння у забезпеченні поліпшення побутових ( житлових) умов позивача шляхом спів фінансування для прокладення водопровідної гілки або забезпечення матеріалів для будівництва індивідуальної криниці.

Рішенням Гайворонської районної ради від 22 грудня 2017 року №167 затверджено районну Програму соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2018-2020 роки.

Даною Програмою не передбаченого такого заходу, як поліпшення побутових ( житлових) умов окремого учасника ліквідатора аварії на ЧАЕС, що полягає у фінансуванні та виконанні робіт для прокладання водопровідної мережі або придбання матеріалів на будівництво індивідуальної криниці.

Відповідно до ч.1 ст.75 Бюджетного кодексу України, згідно з повноваженнями місцевої державної адміністрації в галузі бюджету та фінансів, визначених ст.18 Закону України " Про місцеві державні адміністрації" від 09 квітня 1999 року №586-ХІV та підпункту 3.9.1 пункту 3.9 Регламенту Гайворонської районної ради ( далі - Регламент). затверджено рішенням районної ради від 11 грудня 2015 року №8 " Про затвердження Регламенту Гайворонської районної ради сьомого скликання", Гайворонська районна державна адміністрація складає і подає на затвердження ради проект відповідного бюджету та забезпечує його виконання, звітує перед відповідною радою про його виконання.

В межах наданих Конституцією України та законами України повноважень до компетенції Гайворонської районної ради не входить здійснення фінансування для прокладення гілки міського водопроводу до будинковолодіння позивача. Дане питання до компетенції Гайворонської міської ради.

Гайворонська районна рада вважає, що вона є не належним відповідачем у справі.

Також до суду представником Гайворонської міської ради направлено відзив на позовні вимоги позивача ОСОБА_1 з якого слідує:

ОСОБА_1 спотворює факти, вказує на необґрунтовані суми, незрозуміло і неточно вказує на законодавство та незрозуміло визначає проблемне питання та факти порушення його прав чи прийняття протиправних рішень.

Необхідно зазначити що п. 1 ст.26 ЗУ Про місцеве самоврядування вказує на те що затвердження цільових програм та їх фінансування відбувається виключно за рішенням відповідної ради, шляхом сесійного розгляду та голосування. Цільові програми які фінансуються з місцевого бюджету розробляються та виконуються з метою вирішення питань місцевого значення, розвитку територій та покращення життя громадян в цілому, в позовній заяві мова йде про індивідуальні вимоги жителя густозаселеної вулиці міста Гайворон. Послуги з водопостачання, водовідведення чи будівництва криниць міська рада, як орган місцевого самоврядування, не надає.

Умови проживання позивача та умови проживання найближчих його сусідів, тобто мешканців 1/2 того ж будинку, за адресою АДРЕСА_2 досліджувалися комісіями міської ради неодноразово, в процесі розгляду численних звернень та скарг ОСОБА_1 .

У позовній заяві ОСОБА_1 вказує на положення Програми затвердженої рішенням сесії Гайворонської районної ради від 22.12.2017 року №167. При створенні та затвердженні даної програми Районна рада не зверталася до Гайворонської міської ради та не укладали угоди про фінансування, тому твердження про те що фінансування програми районної ради буде здійснюватися міською радою є абсурдним і безпідставним, оскільки відповідно до ст.7 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети є самостійними - самостійно визначають напрями використання бюджетних коштів. Позивач не надав доказів, які б підтверджували обов`язок міської ради фінансувати рішення районної ради.

рішення районної ради. Вимоги Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ст.7, 91 Бюджетного кодексу України регламентують діяльність районної і міської ради (місцевих органів самоврядування/бюджетів), тому Гайворонська районна рада самостійно забезпечує виконання власних програм.

З 2001 по 2019 рік комісія з обстеження житлово-побутових умов обстежувала будинок в якому проживає позивач по АДРЕСА_1 та тричі надавала відповідні рекомендації та позивач не вживає рекомендовані для забезпечення благоустрою у власному будинку, що призводить до його псування та в майбутньому руйнування (ст. 35 Житлового кодексу).

За роки листування з органами місцевого самоврядування позивач жодного разу не звертався за підрахунками вартості забезпечення його будинку до жодного комунального чи приватного підприємства. ОСОБА_1 сподівається повністю перекласти власне забезпечення на органи самоврядування. В матеріалах Гайворонської міської ради наявні документи, які вказують на відсутність у позивача ОСОБА_1 права власності на будинок по АДРЕСА_1 .

Отже, Гайворонська міська рада дослідивши матеріали та проаналізувавши наявні документи, позовні вимоги не визнає та просить відмовити в їх задоволенні.

Адвокатом позивача Осієвською І.В. направлено до суду відповідь на відзив відповідача Гайворонської міської ради, яким просить позовні вимоги позивача задовольнити з позиціями, які викладені в позовні заяві та відповіді на відзив.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно зі ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до ч 1 ст. 4 ЦПК України Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ст.. 5 ЦПК України Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Відповіднодо ч.2, ч.3 ст.12 ЦПК України Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обовязків, передбачених законом.

Відповідно до ст.81 ч.1 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч 1 ст. 13 ЦПК України Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх у сукупності, суд вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Судом встановлено що позивач ОСОБА_1 являється учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції (далі ЧАЕС). що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 08.12.1992 року категорія 2 ( а.с. 15).

20.12.2019 року ОСОБА_1 звернувся з заявою до Гайворонської районної державної адміністрації про виділення коштів в сумі 60 000 грн. для покращення житлових умов для прокладення гілки міського водопроводу до його житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 ( а.с. 27).

З такою ж заявою позивач звернувся до Управління соціального захисту населення Гайворонської РДА ( а.с.29).

В свою чергу Управління соціального захисту населення Гайворонської РДА ії надало відповідь на заяву ОСОБА_1 , в якій зазначила, що заявник учасник ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у квітні 2019 року отримав матеріальну допомогу у сумі 250 грн. відповідно до "Районної програми соціального захисту громадян постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2018-2020 роки" затвердженої рішенням Гайворонської районної ради від 22 грудня 2017 року №167.

Даною Програмою передбачено проведення заходів до пам`ятних дат пов`язаних з роковинами Чорнобильської трагедії з наданням матеріальної допомоги. У 2019 році матеріальною допомогою було охоплено учасників ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, які проживають у м. Гайворон та всіх дружин померлих громадян, дітей сиріт. Програмою передбачено надання матеріальної допомоги для покращення житлово-побутових умов окремого учасника ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи ( а.с.28).

Крім того, 23.12.2019 року ОСОБА_1 звертався з листом до комунального підприємства "Гайворонський комунальник" в якому просить надати йому доступ до інформації про детальний розрахунок витрат для прокладання гілки міського водопроводу від вул. Феоктістова до домоволодіння ОСОБА_1 по АДРЕСА_1 ( а.с.34).

В свою чергу комунальне підприємство "Гайворонський комунальник" надало заявнику ОСОБА_1 відповідь на його звернення з повним калькуляційним розрахунком на влаштування та підключення водопостачання за адресою АДРЕСА_1 ( а.с. 30, а.с.33) що складається із суми в розрахунку 60 529 грн. 46 коп. ( а.с. 35).

20.12.2019 року ОСОБА_1 із своєю заявою звернувся до Гайворонської районної ради Кіровоградської області про виділення коштів для поліпшення житлово-побутових умов а саме: виділення коштів для прокладення міського водопроводу до його домоволодіння по АДРЕСА_1 у сумі 60 000 грн. ( а.с.36).

23.12.2019 року за № 3-32/1 Гайворонською районною радою надано відповідь на звернення ОСОБА_1 , якою повідомлено, що до повноважень районної ради не входить здійснення фінансування щодо прокладання гілки міського водопроводу. Дане питання належить до компетенції органу міської влади ( а.с.37).

23.12.2020 року ОСОБА_1 звернувся із заявою до Гайворонської міської ради про виділення коштів або відповідних матеріалів для прокладення міського водопроводу до його домоволодіння по АДРЕСА_1 ( а.с. 39, 40).

Гайворонською міською радою 10.01.2020 року за №02-30/5 ОСОБА_1 було надано відповідь на звернення де було зазначено, що згідно рішеннями Гайворонського районного суду № 385/1005/18, № 385/1700/18 по вул. Покрови прокладена гілка водопроводу яка перебуває на обслуговувані в КП "Гайворонський комунальник", тобто жителі вулиці Покрови забезпечені безперебійним постачанням води.

Питання надання матеріальної допомоги в розмірі 60 тисяч гривень не може бути розглянуте на пленарному засіданні Гайворонської міської ради, оскільки суперечить програмі "Надання одноразової матеріальної допомоги людям, які опинилися в складних матеріальних обставинах, малозабезпеченим, важко-хворим, інвалідам, особам які постраждали внаслідок виникнення пожеж, стихійного лиха та інше", якою ОСОБА_1 вже користується ( а.с.41).

Стаття 19 Конституції України закріплює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 п.22 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

Рішенням Гайворонської районної ради від 22 грудня 2017 року №167 затверджено районну Програму соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2018-2020 роки.

Даною Програмою не передбаченого такого заходу, як поліпшення побутових ( житлових) умов окремого учасника ліквідатора аварії на ЧАЕС, що полягає у фінансуванні та виконанні робіт для прокладання водопровідної мережі або придбання матеріалів на будівництво індивідуальної криниці.

Відповідно до ст.21 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" серед пільг та компенсацій, які надаються та гарантовані державою особам, віднесеним до категорії 2 (пункт 2 статті 14) - пільги щодо поліпшення побутових (житлових) умов ліквідатору аварії на ЧАЕС, шляхом фінансування вартості робіт по прокладанню гілки водопроводу не передбачені.

Таким чином, суд, оцінивши допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів, дійшов висновку, що позовні вимоги позивача ОСОБА_1 до Гайворонської міської ради Кіровоградської області, Гайворонської районної державної адміністрації Кіровоградської області, Гайворонської районної ради Кіровоградської області про поліпшення побутових ( житлових) умов ліквідатору аварії на ЧАЕС, що полягає у фінансуванні вартості робіт по прокладанню водопровідної мережі не знайшли своє підтвердження, а тому системний аналіз наданих сторонами доказів дозволяє суду зробити висновок про відсутність підстав до задоволення позову.

Позивач звільнений від сплати судового збору, а тому суму судового збору компенсувати за рахунок держави.

Керуючись ст.ст. 12,13, 258, 259, 263, 264, 265, 272-273 ЦПК України, суд, -

У Х В А Л И В :

Цивільний позов ОСОБА_1 до Гайворонської міської ради Кіровоградської області, Гайворонської районної державної адміністрації, Гайворонської районної ради Кіровоградської області про поліпшення побутових (житлових) умов ліквідатору аварії на ЧАЕС, шляхом фінансування вартості робіт по прокладанню гілки волопроводу від вул.Фоектістова до домоволодіння ОСОБА_1 по АДРЕСА_1 у розмірі 60 529,46 грн. - залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Кропивницького Апеляційного суду.

Відповідно до Перехідних положень Цивільного процесуального кодексу України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через Ульяновський районний суд Кіровоградської області.

Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання ) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення складено 04.12.2020 року.

Особи, які беруть участь у справі :

Позивач:

ОСОБА_1 , інд. код. НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_1 .

Відповідач:

Гайворонська міська рада Кіровоградської області, місце знаходження: 26300, Кіровоградська область місто Гайворон вул. Василя Стуса 30, код ЄДРПОУ: 04055297.

Відповідач:

Гайворонська районна державна адміністрація Кіровоградської області, місце знаходження: 26300, Кіровоградська область місто Гайворон площа Героїв Майдану, 5, код ЄДРПОУ 04055305.

Відповідач:

Гайворонська районна рада Кіровоградської області, місцезнаходження: 26300, Кіровоградська область місто Гайворон площа Героїв Майдану, 5, код ЄДРПОУ 24710887.

Суддя: Л.Ю. Ясінський

СудУльяновський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення24.11.2020
Оприлюднено08.12.2020
Номер документу93341590
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —385/155/20

Постанова від 18.06.2021

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Дуковський О. Л.

Ухвала від 24.03.2021

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Дуковський О. Л.

Ухвала від 16.02.2021

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Дуковський О. Л.

Ухвала від 25.01.2021

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Дуковський О. Л.

Рішення від 24.11.2020

Цивільне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 14.09.2020

Цивільне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Рішення від 24.11.2020

Цивільне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 23.03.2020

Цивільне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 12.03.2020

Цивільне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Терновенко А. В.

Ухвала від 26.02.2020

Цивільне

Гайворонський районний суд Кіровоградської області

Панасюк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні