Ухвала
від 04.12.2020 по справі 522/605/20
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/605/20

Провадження по справі за № 1-«кс»/ 522/14808/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 грудня 2020 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого з ОВС СУ ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 , про надання тимчасового доступу, -

В С Т А Н О В И В :

Слідчий з ОВС СУ ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 ,звернувся досуду зклопотанням,погодженим ізпрокурором,який здійснюєпроцесуальне керівництводосудовим розслідуванняму кримінальномупровадженні,про наданнятимчасового доступудо речейта документів,які містятьохоронювану закономтаємницю тарозпорядження проїх вилучення(виїмку)в Філія-Одеське обласнеуправління АТ" ІНФОРМАЦІЯ_1 "(МФО НОМЕР_1 ) перелік яких вказано в клопотанні.

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на наступне.

Слідчим управлінням Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №32019160000000089, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.12.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212 КК України.

В ходідосудового розслідуваннявстановлено,щов звітні (податкові) періоди жовтень - грудень 2018 року, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 шляхом безтоварних фінансово-господарських операцій з контрагентом - постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_3 , занизили податкові зобов`язання з податку на додану вартість який піддягає сплаті до бюджету на суму 4 704 103,04 грн., що є коштами у великих розмірах.

Під час досудового розслідування від службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » було отримано завірені фотокопії товарно-транспортних накладних на перевезення товарно-матеріальних цінностей (садово-городніх тракторів, мотоблоків та запасних частин до них), реалізованих підприємством в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період 2018-2019 років. У відповідності до відомостей, зазначених у вказаних товарно-транспортних накладних, перевізником ТМЦ у всіх випадках являлось підприємство ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

При цьому було встановлено та допитано в якості свідків осіб, дані яких зазначено в товарно-транспортних накладних, як водіїв, які здійснювали перевезення вищевказаних товарів, а саме: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 . Вказаними вище особами надано свідчення про те, що транспортування товарно- матеріальних цінностей від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у відповідності до наданих їм на ознайомлення копій товарно-транспортних накладних за період 2018-2019 років ними не здійснювалось, підписи на вказаних товарно-транспортних накладних ними не виконувались. Свідки підтвердили, що в періоди, зазначені у товарно-транспортних накладних, працювали водіями на підприємстві ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », керували автотранспортними засобами, державні номерні знаки яких вказані у товарно-транспортних накладних, однак із використанням вказаним транспортних засобів у вказаних періодах здійснювали перевезення виключно соняшникової олії.

Також отримано рапорт старшого оперуповноваженого з ОВС 3 ОВ ОУ ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_15 , в якому зазначено, що ним встановлено номери контактних телефонів та проведено бесіди з ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , дані яких також зазначено у отриманих товарно-транспортних накладних на перевезення товарно- матеріальних цінностей від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Усі зазначені особи повідомили, що здійснення перевезень товарів зазначених ТТН не здійснювали, зазначивши, що в періоди, зазначені у товарно-транспортних накладних, працювали водіями на підприємстві ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », керували автотранспортними засобами, державні номерні знаки яких вказані у товарно- транспортних накладних, однак із використанням вказаним транспортних засобів у вказаних періодах здійснювали перевезення виключно соняшникової олії.

У відповідності до висновку проведеного в рамках кримінального провадження економічного дослідження №17 від 12.05.2020 року, складеного фахівцем економістом ОСОБА_21 , За податковими деклараціями з податку на додану вартість та додатками 1 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за звітні (податкові) періоди березень 2018 року - грудень 2019 року, за умови неправомірного віднесення до податкового кредиту за зазначений період обсягів придбання (без ПДВ) на суму 53 938 569,89 грн., сформованих за результатами фіктивних (недійсних) фінансово-господарських операцій з контрагентом- постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_3 , заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, документально підтверджується на суму 10 787 713,58 грн.

Директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_22 під час допиту в якості свідка надав свідчення, що закуплені товари у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » використовувалась у діяльності підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », закуплена техніка переоснащувалась для використання у внутрішніх потребах підприємства.

При цьому 10.06.2020 допитано в якості свідка ОСОБА_23 , який в ході допиту повідомив, що дійсно працював на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у період з липня 2018 року по вересень 2019 року, але надані йому на ознайомлення акти списання N2 СпТ-110013 від 30.11.208 року, №2 СпТ-900011 від 30.09.2018 року, СпТ-110014 від 30.11.2018 року він бачить вперше, підписи які стоять біля його установчих даних зазначених в актах ним не виконувались, деталі придбані у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в потребах підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » він не використовував.Тобто, службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснюється «скрутка», підміна номенклатури придбаних та реалізованих товарів, робіт, послуг.

У відповідності до висновків економічного дослідження №74 від 05.03.2019 року, складеного фахівцем економістом ОСОБА_21 , за податковими деклараціями з ПДВ за звітні (податкові) періоди жовтень 2018 року грудень 2018 року, заниження ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, за умови фіктивності (недійсності) фінансово-господарських операцій з контрагентом-постачальником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_3 документально підтверджується у сумі 4 704 103,04 грн.

Під час досудового розслідування, у відповідності до ст. 91 КПК України виникла необхідність у дослідженні господарських операцій, проведених службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 , що неможливо без отримання відомостей про рух коштів по рахункам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який містить реальні розрахунки по операціях, які проводилися від імені названого підприємства, та має доказове значення для встановлення істини в кримінальному провадженні. В роздруківках руху грошових коштів містяться відомості про назви та коди контрагентів, призначення платежів, підстави для здійснення розрахунків з вказівкою на номери та дати договорів, а також платіжних документів.

Також, при відкриті рахунків до банківської установи надавалися заяви на відкриття рахунків, картки із зразками підписів і відбитками печатки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Названі документи вказують на правові підстави для відкриття рахунків та причетність осіб, що надали документи, до діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », у зв`язку з чим вказані документи мають значення для встановлення істини в кримінальному провадженні.

Вилучення зазначених у клопотанні документів, необхідне для використання при проведенні слідчих дій в ході досудового розслідування по кримінальному провадженню, а також для ідентифікації осіб, діями яких державному бюджету завдано збитків.

Крім того, в ході досудового розслідування підлягає проведенню експертиза з питань дослідження підписів і почерку в первинних документах бухгалтерського та податкового обліків, які оформлялися між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » і підприємствами-контрагентами, для чого існує необхідність вилучення вказаних документів: карток із зразками підписів службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та відбитків печатки підприємства, грошових чеків і доручень на розпорядження фінансами по вищевказаних банківських рахунках, з метою належного проведення їх експертного дослідження. Відповідно до Методики судово-почеркознавчої експертизи - Київ 2008, схваленої координаційно-методичною радою НДЕКЦ МВС України протоколом № 19 від 20.04.2007 року, об`єктом судово-почеркознавчої експертизи є оригінали зразків, що знаходяться в первинних документах.

В ході досудового розслідування встановлено, що службовими особами підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було відкрито рахунки у банківській установі Філія - Одеське обласне управління АТ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (МФО НОМЕР_1 ).

Довести вищевказані обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, іншим способом не передбачається можливим.

Вилучення оригіналів зазначених у клопотанні документів, необхідне для використання при проведенні слідчих дій в ході досудового розслідування по кримінальному провадженню, а також для ідентифікації осіб, діями яких державному бюджету завдано збитків.

У зв`язку з викладеним, у органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до вищевказаних речей та документів, та можливості їх вилучення.

В судове засідання слідчий не з`явився, надав до суду заяву про розгляд матеріалів клопотання у його відсутність.

Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів повинні бути зазначені підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Згідно з п. 1 ч. 5 ст. 163 КПК, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають чи можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Наявні у кримінальному провадженні матеріали дають достатні підстави вважати, що речі та документи, які перебувають у зазначеному в клопотанні приміщенні мають значення для кримінального провадження, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

У зв`язку з тим, що виклик у судове засідання осіб у володінні яких перебуває вказана інформація, призведе до передчасного розголошення відомостей, які безпосередньо стосуються суті кримінального провадження та процесуальних дій, які заплановано провести з метою збирання доказів, у зв`язку з чим існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, а тому керуючись ч. 2 ст. 163 КПКП України, судове засідання провести за відсутності представників Філія - Одеське обласне управління АТ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (МФО НОМЕР_1 ).

За таких обставин, є підстави, передбачені ст. 159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу до зазначених у клопотанні документів.

Керуючись ст.ст.159-166 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого з ОВС СУ ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 задовольнити.

Надати тимчасовий доступ до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю та розпорядження про їх вилучення (виїмку) в Філія - Одеське обласне управління АТ " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (МФО НОМЕР_1 ), а саме:

- роздруківок руху грошових коштів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 , відображених на паперовому та електронному носіях, з розшифровкою контрагентів (назва, код ЄДРПОУ), призначенням платежу, датою платежу, часом проведення платежу, номером платіжного документа, сумою платежу, а також з вказівкою вхідного і вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня по рахункам:

- НОМЕР_4 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_4 (євро) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_4 (долар США) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_5 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_6 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_7 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_8 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_9 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- копій юридичної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 в тому числі, анкети, реєстраційні документи підприємства, накази про призначення службових осіб, копії паспортів засновників та службових осіб, довіреність на ім`я особи, яка має право відкриття і розпорядження рахунком, здійснення дій від імені директора;

- копій платіжних доручень на перерахування коштів (включаючи електронні платіжні доручення на паперових носіях), які надавалися службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 при розпорядженні рахунками :

- НОМЕР_4 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_4 (євро) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_4 (долар США) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_5 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_6 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_7 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_8 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_9 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- копій банківських виписок про видачу готівки та чеків по рахункам:

- НОМЕР_4 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_4 (євро) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_4 (долар США) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_5 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_6 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_7 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_8 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_9 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- копій банківських карток зі зразками підписів службових осіб та відбитками печаток ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;

- копій документації, яка свідчить про отримання від працівників банку електронної картки зі зразком підпису службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;

- копій листів, заяв та інших документів наданих для відкриття (закриття) рахунків службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 договору на розрахунково-касове обслуговування клієнта, із додатками;

- копій договорів з додатками на встановлення системи «Банк-Клієнт», актів виконаних робіт, а також технічної документації щодо проведення працівниками банку інсталяції на комп`ютер ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 вказаної системи, документів з даними про місце проведення вказаної інсталяції та документів, які підтверджують факт видачі та отримання ключів доступу до системи «Банк-Клієнт»;

- протоколів системи «Банк-Клієнт» в яких міститься дата та час з`єднання (включаючи години, хвилини та секунди з`єднання), електронне ім`я користувача, назва операції та ІР адреса клієнта;

- копій відомостей щодо реєстрації клієнта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 на сервері банку та на сервері багатоканального телефонного вузла ISP (Internet Service Provider) із зазначенням телефонних номерів та повних реквізитів Інтернет-провайдера;

- копій заявок, заяв та інших документів на купівлю та конвертацію валюти (включаючи заявки зроблені за допомогою системи «Банк-Клієнт») за період з 01.01.2017 року по 22.11.2019 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;

- копій угод, договорів, контрактів, інвойсів та інших документів, пов`язаних з проведенням банківських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ;

- грошових чеків, заявок на отримання готівки, заявок на отримання чекових книжок, та інших документів, що підтверджують зняття грошових коштів з рахунків:

- НОМЕР_4 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_4 (євро) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_4 (долар США) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_5 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_6 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_7 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_8 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- НОМЕР_9 (українська гривня) за період часу з 01.01.2017 року по 22.11.2019 року;

- копій документів кредитної та депозитної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 з наявними договорами, додатками, додатковими угодами, заявами і дорученнями, анкетами, договорами застави та інших документах кредитної та депозитної справи, документах, підтверджуючі стан проведення розрахунків за цими угодами, а також інших документах, які мають значення речових доказів.

Відповідальні особи зобов`язані надати доступ та можливість вилучення слідчому з ОВС 3 ВРКП СУ ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_2 , та іншим слідчим з групи у вказаному кримінальному провадженні, зазначених речей та документів.

Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

04.12.2020

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення04.12.2020
Оприлюднено31.05.2024
Номер документу93354783
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —522/605/20

Ухвала від 18.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 22.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 22.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 22.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 04.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні