ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2020 року ЛуцькСправа № 140/14285/20
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Сороки Ю.Ю.,
розглянувши в порядку письмового провадження, за правилами спрощеного позовного провадження, адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Автрейд» до Волинської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Автрейд» звернулося з позовом до Волинської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 27.08.2020 №0000005, №0000006, №0000007.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Волинською митницею Держмитслужби проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Автрейд» з питань дотримання вимог митного законодавства України в часині правильності визначення бази оподаткування, повноти нарахування та плати митних платежів при оформленні товарів за окремою митною декларацією, за результатами якої складено акт перевірки №0002/7.3-19/41262795 від 06.08.2020, на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення від 27.08.2020 №0000005, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем ввізне мито на загальну суму 9073,43 грн., в тому числі 7258,74 грн. за основним платежем та 1814,69 грн. за штрафними санкціями, від 27.08.2020 №0000006, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 35289,39 грн., в тому числі 28231,51 грн. за основним платежем та 7057,88 грн. за штрафними санкціями, №0000007 від 27.08.2020, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем акцизний податок на транспортні засоби на суму 110069,08 грн., в тому числі 88055,26 грн. за основним платежем та 22013,82 грн. за штрафними санкціями.
Позивач зазначає, що митний орган протиправно при визначенні податкових зобов`язань дійшов висновку щодо заниження позивачем митної вартості товару, оскільки продавець і покупець за даними інвойса, на який посилається митний орган при визначенні митних зобов`язань, не мають ніякого відношення до позивача. Крім того, посилання на експортну декларацію країни відправлення, надану Литовською Республікою, не доводять факту заниження митної вартості, оскільки експортна декларація не виключає можливості переходу прав на автомобіль або його частини до інших осіб, а відтак вважає спірні податкові повідомлення-рішення необґрунтованими, прийнятими без урахування всіх обставин, що мають значення для їх прийняття, а тому підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 05.10.2020 відкрито провадження у справі та ухвалено судовий розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Представник відповідача у відзиві на позовну заяву від 23.10.2020 позовних вимог не визнав, зазначивши, що перевіркою електронної копії митної декларації та інформації, що стосується товару, митне оформлення якого завершено, отриманої листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби України від 26.12.2019 № 20/20-02/7/1452 щодо звернення митних органів Литовської Республіки встановлено розбіжності щодо фактурної вартості товару, коду товару згідно УКТ ЗЕД, продавця та отримувача товару.
Так, митним департаментом Міністерства фінансів Литовської Республіки надані документально підтверджені відомості про фактичну ціну придбання транспортного засобу - 6000 Євро, що експортований на митну територію України відправником UAB Autovaidas (Raseiniu 5, Taurage), покупця -громадянина Taras Patukh, товар - автомобіль марки Mercedes-Benz Sprinter 518, (номер кузова НОМЕР_1 ) та код товару згідно УКТЗЕД 8704213900, згідно якого транспортний засіб класифікується як вантажний автомобіль.
Проте, при митному оформленні товару його митна вартість в Україні була задекларована недостовірно. Вартість товару нижча, ніж задекларована в країні відправлення - Литовська Республіка.
Таким чином, за результатами перевірки правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів з урахуванням отриманої інформації під час перевірки ТОВ "Автрейд" встановлено порушення вимог ч.1 ст.49, п.2 ч.2 ст.52, ч.1 ст.257, ч.1 ст.295 Митного кодексу України, п.190.1 ст.190 Податкового кодексу України, що в свою чергу призвело до заниження податкових зобов`язань по сплаті митних платежів.
На підставі вищевикладеного, вважає податкові повідомлення-рішення від 27.08.2020 №0000005, №0000006, №0000007 законними та обґрунтованими, а відтак просить відмовити у задоволенні позову повністю.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю, враховуючи наступне.
Судом встановлено, що відповідно до наказу Волинської митниці Держмитслужби від 09.07.2020 №220 Про проведення документальної невиїзної перевірки було проведено документальну невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Автрейд» з питань дотримання вимог митного законодавства України в частині правильності визначення бази оподаткування, повноти нарахування та сплати митних платежів при оформленні товарів за окремою митною декларацією, за результатами якої складено акт перевірки від 06.08.2020 №0002/7.3-19/41262795.
Так, перевіркою встановлено, що ТОВ "Автрейд" при митному оформленні товарів за митною декларацією від 28.05.2019 №UA205090/2019/066886, ввезено товари:
- тов.1, Кабіна з інтегрованою рамою до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ, модель SPRINTER 518 № НОМЕР_1 , тип кузова - рефрижератор з гідробортом, 2007 рік випуску, бувший у вжитку, на б/в кузові відсутні: двигун у зборі, передня і задня підвіска в зборі, трансмісія, паливна система, паливний бак, паливний насос, передні та задні фари, кермова рейка, щиток панелі приладів, КІТО, система запалювання, глушіння. Країна виробництва-DE. Торгівельна марка "MERCEDES-BENZ". Код товару згідно УКТ ЗЕД - 8707909000 та частини до вантажного автомобіля:
тов. 2 - Частини до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: рульова колонка в зборі - 1 шт. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8708943598;
тов. 3 - Частини до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: педалі - 3 шт., важіль стоянкового гальма - 1 шт, блок АБС - 1 шт. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8708309998;
тов.4 - Частини до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: важіль переключення передач - 1 шт. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES- BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8708409998;
тов. 5 - Електрична апаратура для комутації або захисту електричних кіл до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: електричні реле - 1 шт. Не містить у своєму складі передавальні або передавально приймальні пристрої. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8536419090;
тов.6 - Електрична апаратура для комутації або захисту електричних кіл до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: блок запобіжників - 1 шт. Не містить у своєму складі передавальні або передавально приймальні пристрої. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8536105090;
тов.7 - Частини до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: металеві трубки гальмівної, паливної системи та системи кондиціонування - 8 шт. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 7304900000;
тов.8 - Електрична апаратура для комутації або захисту електричних кіл до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: поворотний перемикач світла, двірників та поворотів, замок запалювання - 4 шт. Не містить у своєму складі передавальні або передавально приймальні пристрої. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8536501590;
тов.9 - Електрична апаратура для комутації або захисту електричних кіл до вантажного автомобіля MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: боковий покажчик поворотів на крилах - 2 шт. Країна виробництва -DE. Не містить у своєму складі передавальні або передавально приймальні пристрої. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8512200090;
тов.10 - Частини до вантажного автомобіля MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: гальмівний циліндр з підсилювачем -1шт. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8708309198;
тов.11 - Електрична апаратура для комутації або захисту електричних кіл до вантажного автомобіля MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні,а саме: поворотний перемикач круїз контролю - 1 шт. Країна виробництва -DE. Не містить у своєму складі передавальні або передавально приймальні пристрої. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8536501590;
тов.12 - Електрична апаратура для комутації або захисту електричних кіл до вантажного автомобіля MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: датчики паркування (комплект) - 1 шт. Країна виробництва - DE. Не містить у своєму складі передавальні або передавально приймальні пристрої. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД-8512309090;
тов.13 - Частини до вантажного автомобіля MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні, а саме: аудіо система (комплект гучномовців, вмонтованих в обшивках салону) - 1 шт. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ., код товару згідно УКТ ЗЕД - 8518299590;
тов.14 - Частини до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні: а саме: ізотермічна будка з холодильною установкою - 1 шт. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ, код товару згідно УКТ ЗЕД - 8418690090;
тов.15 - Частини до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ модель SPRINTER 518, 2007 року випуску, бувші у використанні: а саме: гідроборт - 1шт. Країна виробництва - DE. Торгівельна марка MERCEDES-BENZ, код товару згідно УКТ ЗЕД - 8425190000.
Фактурна вартість партії товару становить 3784,90 Євро, в тому числі кабіни - 2700 Євро. Заявлена в МД загальна митна вартість товару становить 131033,44 грн. (4444,90 Євро), в тому числі кабіни - 99051,12 грн. (3360 Євро). Країна походження товару Німеччина. При доставці товару на митну територію України застосовувались такі ухмови поставок згідно ІНКОТЕРМС, як DDU Луцьк . За даною МД декларантом ТОВ "Автрейд" заявлено відомості про експортера - COREBERG EXPERTS L.P. SUITE 260, 2323-32 AVENUE N.E., CALGARY, ALBERTA T2E 6Z3, CANADA та покупця - ТОВ "Автрейд", код ЄДРПОУ 41262795, Україна, 45400, бульвар Шевченка, 6, м. Нововолинськ, Волинська обл.).
За результатами перевірки відповідності даних митної декларації від 28.05.2019 №UA205090/2019/06688 даним супровідних документів рахунку-фактури (інвойсу) №0352/05/2019 від 24.05.2019, який було надано до митного оформлення, у частині кількості, вартості, валюти зовнішньоекономічної операції, умов поставки розбіжностей не встановлено.
Перевіркою електронної копії митної декларації, інформації, що стосується товару, митне оформлення якого завершено, отриманої листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби України від 26.12.2019 №20/20-02/7/1452 щодо звернення митних органів Литовської Республіки встановлено розбіжності щодо фактурної вартості товару, коду товару згідно УКТ ЗЕД, продавця та отримувача товару.
Під час опрацювання та порівняння документів, отриманих від митних органів Литовської Республіки, та документів, на підставі яких здійснено митне оформлення на Волинській митниці ДФС за МД від 28.05.2019 №UA205090/2019/06688, встановлено заниження митної вартості вищевказаного товару на загальну суму 45 843,55 грн.
Митну вартість транспортного засобу MERCEDES-BENZ, модель SPRINTER 518, ідентифікаційний номер (кузова) - НОМЕР_1 визначено в розмірі 176 876, 99 грн.
Таким чином, перевіркою встановлені порушення позивачем:
ч.1 ст. 49, п.2 ч.2 ст. 52, ч.1 ст.257, ч.1 ст.295, ч.2 ст.69 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-УІ зі змінами та доповненнями;
п.190.1 ст.190, ст.213, 1, 3 ст.214, 4 ст.215, 3, 5-2 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями.
На підставі вказаного акту перевірки 06.08.2020 №0002/7.3-19/41262795 контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 27.08.2020 №0000005, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем ввізне мито на загальну суму 9073,43 грн., в тому числі 7258,74 грн. за основним платежем та 1814,69 грн. за штрафними санкціями, від 27.08.2020 №0000006, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 35289,39 грн., в тому числі 28231,51 грн. за основним платежем та 7057,88 грн. за штрафними санкціями, №0000007 від 27.08.2020, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем акцизний податок на транспортні засоби на суму 110069,08 грн., в тому числі 88055,26 грн. за основним платежем та 22013,82 грн. за штрафними санкціями.
Отже, спір між сторонами виник з підстав правомірності та обґрунтованості винесення митним органом податкових повідомлень-рішень від 27.08.2020 №0000005, №0000006, №0000007.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до п.24 ч.1 ст.4 Митного кодексу України (далі - МК України) митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються митними органами в межах своїх повноважень з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Пунктами 23 та 29 ч.1 ст.4 МК України передбачено, що митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Митні формальності - сукупність дій, що підлягають виконанню відповідними особами і органами доходів і зборів з метою дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи.
Відповідно до ст.49 МК України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Згідно із частиною 1 ст.51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.
Частиною 2 ст.52 МК України визначено, що декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані, зокрема, подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню ().
Відповідно до ч.2 ст.53 МК України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
За пунктами 4, 5 ч.5 ст.54 МК України орган доходів і зборів з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право проводити в порядку, визначеному статтями 345-354 цього Кодексу, перевірки правильності визначення митної вартості товарів після їх випуску та звертатися до органів доходів і зборів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості.
Статтею 345 МК України документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких митні органи переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних та інших платежів, а також пені, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться митними органами з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Податкового кодексу України.
Митні органи мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань митної справи щодо:
1) правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів;
2) обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування;
3) правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення;
4) відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі;
5) законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.
Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України.
У разі виявлення митним органом під час проведення перевірки ознак порушень митних правил або контрабанди посадові особи [митного органу вживають передбачених законом заходів.
У разі скасування, зміни за результатами документальної перевірки рішень щодо класифікації товарів для митних цілей, прийнятих митними органами відповідно до статті 69 цього Кодексу, або рішень про коригування заявленої митної вартості товарів, прийнятих митними органами відповідно до розділу III цього Кодексу, дії, вчинені підприємством на виконання таких рішень, не тягнуть за собою застосування штрафних (фінансових) санкцій, нарахування пені, накладення адміністративних стягнень, крім випадків, якщо зазначені рішення були прийняті на підставі поданих підприємством недостовірних документів, недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання підприємством всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначених рішень, що суттєво вплинуло на характер цих рішень.
Згідно ст.351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.
Документальна невиїзна перевірка проводиться у разі:
виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів;
надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.
Згідно ст.352 МК України посадовими особами митних органів під час проведення перевірок можуть бути використані:
документи, визначені цим Кодексом;
податкова інформація;
експертні висновки;
судові рішення;
отримані від уповноважених органів іноземних держав документально підтверджені відомості щодо вартісних, кількісних або якісних характеристик, країни походження, складу та інших характеристик, які мають значення для оподаткування товарів, їх ввезення (пересилання) на митну територію України або на територію вільної митної зони чи вивезення (пересилання) за межі митної території України або території вільної Митної зони, які відрізняються від задекларованих під час митного оформлення;
інші матеріали, отримані в порядку та спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами України.
Як встановлено судом, перевірка ТОВ "Автрейд" була розпочата у зв`язку з отриманням Волинською митницею Держмитслужби листа Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил Держмитслужби України від 26.12.2019 №20/20-02/7/1452 щодо звернення митних органів Литовської Республіки про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки по факту незакінченої процедури експорту транспортних засобів, в т.ч. Mercedes-Benz Sprinter 518 , ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_1 .
Так, митний орган Литовської Республіки на підставі протоколу II про взаємну допомогу в митних справах по Угоді про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, звернувся до Державної фіскальної служби України в частині надання адміністративної допомоги щодо підтвердження фактів ввезення на митну територію України та митного оформлення транспортного засобу - вантажний автомобіль марки Mercedes-Benz Sprinter 518, (номер кузова НОМЕР_1 ).
Митним департаментом Міністерства фінансів Литовської Республіки надані документально підтверджені відомості про фактичну ціну придбання транспортного засобу - 6000 Євро, що експортований на митну територію України відправником UAB Autovaidas (Raseiniu 5, Taurage), покупця -громадянина Taras Patukh, товар - автомобіль марки Mercedes-Benz Sprinter 518, (номер кузова НОМЕР_1 ) та код товару згідно УКТЗЕД 8704213900, згідно якого транспортний засіб класифікується як вантажний автомобіль.
У результаті порівняння та співставлення відомостей, задекларованих ТОВ "Автрейд" у митній декларації типу ІМ 40ДЕ, і супровідних документів до неї та митній декларації, отриманій від уповноважених органів Литовської Республіки, що стосуються експорту транспортного засобу з території іноземної держави встановлено ідентичність номера кузова НОМЕР_1 та він коду транспортного засобу.
Відповідно до документів, що надійшли від митних органів Литовської Республіки встановлено, що за митною декларацією країни відправлення від 10.05.2019 №19LTLCO100EK0B9280 було вивезено за межі Литовської Республіки транспортний засіб марки « MERCEDES-BENZ» , моделі « SPRINTER» , 2007 року випуску, тип палива - дизель, номер кузова НОМЕР_1 за кодом 8704 21 39 00, а за МД №UA205090/2019/066886 від 28.05.2019 задекларовано товар - Кабіна з інтегрованою рамою до вантажного автомобіля марки MERCEDES-BENZ, модель SPRINTER 518 номер кузова НОМЕР_1 , тип кузова - рефрижератор з гідробортом, 2007 рік випуску, за кодом згідно з УКТЗЕД - 8707 90 90 00 та нараховані митні платежі за ставкою ввізного мита - 10% та ПДВ в розмірі 20%, та частини до вантажного автомобіля.
За результатами опрацювання звернення митних органів Литовської республіки встановлено, що транспортний засіб марки « MERCEDES-BENZ» , моделі « SPRINTER» , 2007 poky випуску, номер кузова НОМЕР_1 , ідентифікується з оформленим транспортним засобом 1 за МД від 28.05.2019 №UA205090/2019/066886.
Таким чином, перевіркою встановлено, що при митному оформленні товару його митна вартість в Україні була задекларована недостовірно. Вартість товару нижча, ніж задекларована в країні відправлення - Литовська Республіка.
Під час перевірки правильності класифікації товару - транспортного засобу « MERCEDES-BENZ» , моделі « SPRINTER» , 2007 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 після їх випуску визначено код 8704 21 39 00 згідно з УКТЗЕД та визначено митну вартість транспортного засобу MERCEDES-BENZ, модель SPRINTER 518, ідентифікаційний номер (кузова) - НОМЕР_1 в розмірі 176 876, 99 грн.
Встановлені порушення правил класифікації товарів згідно з УКТЗЕД призвели до заниження податкових зобов`язань по сплаті митних платежів на загальну суму 123 545, 51 грн., в тому числі ввізне мито - 7 258, 74 грн., акцизний податок - 88 055, 26 грн., податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів - 28 231, 51 грн.
Пунктом 1 та 4 статті 289 Митного кодексу України визначено, що обов`язок зі сплати митних платежів виникає:
1) у разі ввезення товарів на митну територію України - з моменту фактичного ввезення цих товарів на митну територію України;
4) після завершення митного оформлення товарів та їх випуску, якщо внаслідок перевірки митної декларації чи за результатами документальної перевірки контролюючий орган самостійно визначає платнику податків додаткові податкові зобов`язання.
Згідно пункту 1 статті 190 Податкового кодексу України (далі - ПК України) базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України є договірна (контрактна) вартість, але не менша митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Митного кодексу України з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті, за винятком податку на додану вартість, що включається до ціни товарів.
Пунктом 54.4 статті 54 ПК України передбачено, що у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтверджених відомостей щодо країни походження, вартісних, кількісних або якісних характеристик, які мають значення для оподаткування товарів і предметів при ввезенні (пересиланні) на митну територію України, які відрізняються від задекларованих під час митного оформлення, контролюючий орган має право самостійно визначати базу оподаткування та податкові зобов`язання платника податків на підставі відомостей, зазначених у таких документах.
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскільки вартість товару в експортній декларації значно перевищує фактурну та, відповідно, митну вартість товару, заявлену позивачем митній декларації від 28.05.2019 №UA205090/2019/066886, збільшення позивачу суми грошових зобов`язань згідно податкових повідомлень-рішень від 27.08.2020 №0000005, №0000006, №0000007 є обґрунтованим.
У зв`язку із заниженням митної вартості товару, як бази оподаткування, суд вважає доведеним порушення позивачем ч.1 ст. 49, п.2 ч.2 ст. 52, ч.1 ст.257, ч.1 ст.295, ч.2 ст.69 МК України та п.190.1 ст.190, ст.213, 1, 3 ст.214, 4 ст.215, 3, 5-2 ПК України, що призвело до заниження податкових зобов`язань по сплаті митних платежів на загальну суму 123 545, 51 грн., в тому числі ввізне мито - 7 258, 74 грн., акцизний податок - 88 055, 26 грн., податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів - 28 231, 51 грн.
А відтак, суд дійшов висновку про правомірність збільшення позивачу сум грошових зобов`язань, у зв`язку з чим спірні податкові повідомлення-рішення від 27.08.2020 №0000005, №0000006, №0000007 є правомірними та таким, що не підлягають скасуванню.
Згідно із ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ст.139 КАС України відсутні підстави для вирішення питання стосовно повернення судового збору, сплаченого позивачем при зверненні до суду.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Митного кодексу України та Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Автрейд» до Волинської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Автрейд» , код ЄДРПОУ 41262795, адреса: 45400, м. Нововолинськ, бульвар Шевченка, 6.
Відповідач: Волинська митниця Держмитслужби, код ЄДРПОУ 43350888, адреса: 44350, Любомльський р-н, с. Римачі, вул. Призалізнична, 13.
Суддя Ю.Ю. Сорока
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2020 |
Оприлюднено | 09.12.2020 |
Номер документу | 93361975 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні