Рішення
від 07.12.2020 по справі 280/6978/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2020 року Справа № 280/6978/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання Стовбур А.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю ГАБІОНИ УКРАЇНА (69114, м.Запоріжжя, вул.Воронезька, буд.28, кв.9; код ЄДРПОУ 42845567)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945),

Державної податкової служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393),

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ГАБІОНИ УКРАЇНА (далі - позивач, ТОВ ГАБІОНИ УКРАЇНА ) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач 1, ГУ ДПС у Запорізькій області), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2, ДПС України), в якій позивач просить суд:

1) скасувати рішення комісії відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) №1645014/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 20.05.2020;

2) зобов`язати відповідача 2 зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №9 від 20.05.2020 з дати подання її на реєстрацію позивачем;

3) скасувати рішення комісії відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1645017/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 20.05.2020;

4) зобов`язати відповідача 2 зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №10 від 20.05.2020 з дати подання її на реєстрацію позивачем;

5) скасувати рішення комісії відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1645019/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 27.05.2020;

6) зобов`язати відповідача 2 зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №13 від 27.05.2020 з дати подання її на реєстрацію позивачем;

7) скасувати рішення комісії відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1654058/42845567 від 19.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 21.05.2020;

8) зобов`язати відповідача 2 зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №12 від 21.05.2020 з дати подання її на реєстрацію позивачем.

9) скасувати рішення комісії відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1654065/42845567 від 19.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 18.05.2020;

10) зобов`язати відповідача 2 зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №7 від 18.05.2020 з дати подання її на реєстрацію позивачем.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що у відповідності до норм податкового законодавства позивачем складені податкові накладні, які направлені для реєстрації в ЄРПН. Реєстрація вказаних податкових накладних зупинена з підстав відповідності платника податку вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної. На виконання зазначених вимог позивач направив до відповідної Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, пояснення та копії документів, які підтверджують реальність господарських операцій за якими складені податкові накладні, однак в реєстрації податкових накладних відмовлено з підстав неподання первинних документів та відсутності документів щодо транспортування від постачальника. З посиланням на норми Податкового кодексу України (далі - ПК України) позивач зазначає про незгоду з відмовою в реєстрації податкових накладних, оскільки вважає, що надані ним документи у повній мірі підтверджують реальність здійснення господарських операцій і є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Просить зобов`язати відповідача 2 зареєструвати направлені податкові накладні в ЄРПН.

Ухвалою суду від 07.10.2020 відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

03.11.2020 відповідач 1 подав відзив на позовну заяву (вх.№52482), в якому проти задоволення позовних вимог заперечує та зазначає, що реєстрація податкових накладних, складених позивачем, зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України зв`язку з тим, що платник податку відповідає вимогам п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивач скористався своїм правом та подав на розгляд комісії відповідача 1 повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо зупинених податкових накладних, однак в реєстрації податкових накладних відмовлено у зв`язку з не наданням документів щодо транспортування товару від постачальника. Вважає, що у відповідача 1 були законні підстави для прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, а тому рішення є правомірними. Просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Відповідач 2 правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався, матеріали справи містять докази того, що 12.10.2020 ДПС України отримало копію позовної заяви з доданими до неї документами та ухвалу суду про відкриття провадження у справі.

11.11.2020 від позивача надійшла відповідь на відзив (вх.54232), в якій представник позивача додатково до раніше висловлених аргументів зазначив, що посилання відповідача 1 на те, що позивач виписав податкову накладну №9 на ТОВ Амбар Експорт є помилковим, так як в дійсності цю податкову накладну виписано на інше підприємство.

Також 11.11.2020 представник позивача подав заяву про стягнення з відповідачів витрат на правничу допомогу (вх.54233) в розмірі 5 000 грн. виходячи з узгодженої договором вартості однієї години робіт адвоката в розмірі 500 грн. та обсягом наданих робіт, викладених у відповідному акті.

19.11.2020 представник відповідача 1 подав клопотання про зменшення витрат на професійну правничу допомогу (вх.53342), в якому просив відмовити у відшкодуванні витрат з посиланням на їх неспівмірність з огляду на типовий характер спірних правовідносин, а також зазначив, що представник позивача не підтвердив фактично понесені витрати та не надав достатніх доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості.

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив такі обставини.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ ГАБІОНИ УКРАЇНА зареєстровано як юридична особа 26.02.2019 за номером 11031020000046293, видами діяльності є (код КВЕД): 25.93 Виробництво виробів із дроту, ланцюгів і пружин (основний); 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н. в. і. у.; 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали; 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій.

1. Між позивачем (Виконавець) та Приватним підприємством ЄВРОВОРОТА (ЄДРПОУ 36342234) (далі ПП ЄВРОВОРОТА ) (Замовник) було укладено договір №4-05/2020 від 18.05.2020 на виготовлення продукції габіонних конструкцій, відповідно до якого виконавець виготовляє для замовника габіонні конструкції, силами та засобами виконавця з його матеріалів, та зобов`язується передати їх замовнику відповідної якості та кількості згідно рахунку, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити цю продукцію.

На виконання умов договору ПП "ЄВРОВОРОТА" здійснило попередню оплату на суму 76 437,28 грн. на підставі рахунку №СФ-0000039 від 20.05.2020 на суму 127 395,46 грн., про що свідчить банківська виписка за 20.05.2020. Готові габіонні конструкції були передані ПП "ЄВРОВОРОТА" за видатковою накладною №31 від 17.06.2020. Оскільки пункти 2.1, 2.1.1 і 3.1 договору №4-05/2020 від 18.05.2020, передбачають лише роботи з виготовлення габіонних конструкцій силами, засобами та з матеріалів Виконавця, і обов`язок передати готову Продукцію Замовнику, а не доставити, то доставка після прийняття продукції було здійснено ПП ЄВРОВОРОТА самостійно.

2. Між позивачем (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "РІДО ГРУП" (ЄДРПОУ 41744911) (далі ТОВ "РІДО ГРУП") (Замовник) було укладено договір №13/05-2020 від 13.05.2020 на виготовлення габіонних конструкцій огородження, відповідно до якого виконавець виготовляє для замовника габіонні конструкції, силами та засобами виконавця з його матеріалів, та зобов`язується передати їх замовнику відповідно до додатковї угоди, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити цю продукцію.

На виконання умов договору ТОВ "РІДО ГРУП" здійснило попередню оплату на суму 43 232,48грн. на підставі рахунку №СФ-0000036 від 15.05.2020 на суму 72 054,14 грн., про що свідчить банківська виписка за 20.05.2020. Готові габіонні конструкції були передані ТОВ РІДО ГРУП за видатковою накладною №0000042 від 03.08.2020. Оскільки пункти 2.1, 2.1.1 і 3.1 договору №13/05-2020 від 13.05.2020 передбачають лише роботи з виготовлення габіонних конструкцій силами, засобами та з матеріалів Виконавця, і обов`язок передати готову Продукцію Замовнику, а не доставити, то доставка після прийняття продукції було здійснено ТОВ РІДО ГРУП самостійно.

3. Між позивачем (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю СВІТ ПАРКАНУ (ЄДРПОУ 40692255) (далі ТОВ СВІТ ПАРКАНУ ) (Покупець) було укладено договір №05-04-01/2019 від 05.04.2019 поставки, відповідно до якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця, а покупець в порядку та на умовах визначених договором зобов`язується прийняти ті оплатити товар, ціна, асортимент, характеристика, якого визначається в заявках покупця. За погодженням сторін, доставка товару може здійснюватися транспортом покупця.

На виконання умов договору ТОВ СВІТ ПАРКАНУ здійснило попередню оплату на суму 1 272,00 грн. на підставі рахунку №СФ-0000043 від 27.05.2020 на суму 2 272,00 грн., про що свідчить банківська виписка за 27.05.2020. Готові габіонні конструкції були передані ТОВ СВІТ ПАРКАНУ за видатковою накладною №РН-0000023 від 15.06.2020. Доставка продукції була здійснена ТОВ СВІТ ПАРКАНУ самостійно.

4. Між позивачем (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю ХІМБУД-3 (ЄДРПОУ 32224974) (далі ТОВ ХІМБУД-3 ) (Замовник) було укладено договір №5-05/2020 від 18.05.2020 на виготовлення габіонних конструкцій, відповідно до якого виконавець виготовляє для замовника габіонні конструкції, силами та засобами виконавця з його матеріалів, та зобов`язується передати їх замовнику відповідної якості та кількості згідно рахунку, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити цю продукцію.

На виконання умов договору ТОВ ХІМБУД-3 здійснило попередню оплату на суму 414 632,52 грн. на підставі рахунку №СФ-0000038 від 18.05.2020 на суму 345 527,10 грн., про що свідчить банківська виписка за 21.05.2020. Готові габіонні конструкції були передані ТОВ ХІМБУД-3 за видатковою накладною №0000020 від 10.06.2020, а доставку було здійснено за ТТН №38/20 від 10.06.2020.

5. Між позивачем (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН №112 (ЄДРПОУ 22202218) (далі ТОВ МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН №112 ) (Замовник) було укладено договір № 3-05/2020 від 15.05.2019 на виготовлення габіонних конструкцій, відповідно до якого виконавець виготовляє для замовника габіонні конструкції, силами та засобами виконавця з його матеріалів, та зобов`язується передати їх замовнику відповідної якості та кількості згідно рахунку, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити цю продукцію. Доставка або перевезення вантажу здійснюється за рахунок замовника або його власними силами.

На виконання умов договору ТОВ МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН №112 здійснило оплату на суму 155 960,37 грн. на підставі рахунку №СФ-0000033 від 13.05.2020 на суму 155 960,37 грн., про що свідчить банківська виписка за 18.05.2020. Готові габіонні конструкції були передані ТОВ МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН №112 за видатковою накладною №РН-0000021 від 10.06.2020, а доставку було здійснено за ТТН №33/21 від 10.06.2020.

На виконання вимог ПК України за правилом першої події позивачем складені та направлені до ЄРПН податкові накладні:

- №9 від 20.05.2020 на загальну суму 76 437,28 грн., у тому числі ПДВ 12 739,55 грн.;

- №10 від 20.05.2020 на загальну суму 43 232,48 грн., у тому числі ПДВ 7 205,41 грн.;

- №13 від 27.05.2020 на загальну суму 1 272,00 грн., у тому числі ПДВ 212,00 грн.;

- №12 від 21.05.2020 на загальну суму 414 632,52 грн., у тому числі ПДВ 69 105,42 грн.;

- №7 від 18.05.2020 на загальну суму 155 960,37 грн., у тому числі ПДВ 25 993,39 грн.

Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів позивач отримав квитанції від 11.06.2020 до податкової накладної №9 від 20.05.2020, №10 від 20.05.2020, №13 від 27.05.2020, квитанції від 15.06.2020 до податкової накладної №12 від 21.05.2020, №7 від 18.05.2020, в яких містилась інформація про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. Податкові накладні відповідають п.8 Критеріїв ризикованості платника податку. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання щодо прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Позивач скористався своїм правом та направив на адресу ГУ ДПС у Запорізькій області пояснення та копії документів, наведених вище, щодо господарських операцій, реєстрацію податкових накладних по яких зупинено.

Комісією відповідача 1 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, прийнято рішення:

- №1645014/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 20.05.2020;

- №1645017/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 20.05.2020;

- №1645019/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 27.05.2020;

- №1654058/42845567 від 19.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 21.05.2020;

- №1654065/42845567 від 19.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 18.05.2020.

За змістом вказаних рішень підставою для відмови в реєстрації є ненадання платником копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. В розділі Додаткова інформація зазначено: відсутні документи щодо транспортування від постачальника.

Позивач оскаржив вищезазначені рішення в адміністративному порядку, однак відповідно до рішень Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №31952/42845567/2 від 03.07.2020, №31769/42845567/2 від 03.07.2020, №31815/42845567/2 від 03.07.2020, №31936/42845567/2 від 03.07.2020, №31876/42845567/2 від 03.07.2020 скарги залишено без задоволення.

Не погодившись з рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених позовних вимог, надаючи оцінку аргументам сторін, викладеним у заявах по суті справи, оцінюючи надані сторонами докази у їх сукупності та взаємозв`язку, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246).

Положеннями пункту 2 Порядку №1246 (тут і в подальшому - в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, крім іншого, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Згідно з положеннями пункту 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Як зазначено у пункті 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Таким чином, нормами податкового законодавства встановлено обов`язок платника податку на додану вартість скласти податкову накладну на дату виникнення податкових зобов`язань та зареєструвати таку податкову накладну в ЄРПН. Направлена податкова накладна в автоматичному режимі перевіряється на відповідність ознакам безумовної реєстрації, і якщо такі ознаки наявні, реєстрація податкової накладної (або розрахунку коригування) не зупиняється. У випадку ж подання для реєстрації в ЄРПН податкової накладної (розрахунку коригування), що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, контролюючий орган наділений повноваженнями на здійснення автоматизованого моніторингу такої податкової накладної на відповідність критеріям ризиковості платника податку, а також показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, реєстрація податкової накладної зупиняється, про що платнику податків надсилається квитанція, у якій в обов`язковому порядку зазначається, крім іншого, критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також пропозиція надати пояснення та копії документів, необхідні для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Судом встановлено, що відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Додатком №1 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості платника податку, пунктом 8 яких визначено: У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування .

До матеріалів справи наданої копії рішень №1290 від 09.06.2020 та №14012 від 02.07.2020 про відповідність позивача п.8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку із з тим, що платником податку та/або його контрагентами, згідно даних ЄРПН, здійснено реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних, та надання платником документів не в повному обсязі.

Таким чином, на момент винесення відповідачем 1 оскаржуваних рішень позивач був віднесений до ризикових платників податку. Вищезазначені рішення не оскаржено, доказів іншого суду не надано, отже з огляду на віднесення платником податків до ризикових контролюючий орган правомірно зупинив реєстрацію податкових накладних, поданих позивачем.

Разом з тим, запропонувавши позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, контролюючий орган не визначив конкретного переліку документів, які він вважає належними та достатніми для прийняття позитивного рішення.

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків та переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Пропозиція контролюючого органу про надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної без наведення переліку документів, які контролюючий орган вважає достатніми для прийняття позитивного рішення, призводить до ситуації невизначеності та необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Вищезазначене відповідає усталеній правовій позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 21.05.2019 по справі № 0940/1240/18, постанові від 14.05.2019 по справі №817/1356/18 тощо.

Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520) прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктом 5 вказаного порядку передбачено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, вищенаведені норми містять орієнтовний перелік документів, необхідних для розгляду комісією регіонального рівня питання про прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, який може відрізнятись для кожної конкретної господарської операції з урахуванням специфіки діяльності платника податків, особливостей здійснення господарської операції (наприклад, поставка, товару, робіт або послуг), події, за якою складено податкову накладну (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг) тощо.

Судом встановлено, що позивач подав до податкового органу пояснення та копії документів щодо господарських операцій, реєстрацію податкових накладних по яких зупинено.

Разом з тим, комісія регіонального рівня, незважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, прийняла рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Суд погоджується з доводами позивача, що надані ним документи та пояснення були достатніми для прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію в ЄРПН складених позивачем податкових накладних, а щодо необхідності подання саме тих документів, про які зазначено в оскаржуваних рішеннях, не наведено жодних обґрунтувань.

Крім того, суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.

Таким чином, зважаючи на безпідставність зупинення реєстрації податкових накладних, враховуючи виконання платником податку обов`язку щодо підтвердження господарських операцій з ПП ЄВРОВОРОТА , ТОВ РІДО ГРУП , ТОВ СВІТ ПАРКАНУ , ТОВ ХІМБУД-3 , ТОВ МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН №112 , а також з огляду на те, що запропонувавши подати підтверджуючі документи контролюючий орган не вказав їх конкретного переліку та, у подальшому, не обґрунтував неможливість розблокування реєстрації податкових накладних на підставі поданих позивачем документів, суд дійшов висновку про відсутність підстав для відмови в реєстрації податкових накладних №9 від 20.05.2020, №10 від 20.05.2020, №13 від 27.05.2020, №12 від 21.05.2020, №7 від 18.05.2020.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення прийняті необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мали значення для їх прийняття, а відтак є протиправними та підлягають скасуванню.

Вирішуючи позовні вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, суд дійшов таких висновків.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами Порядку №1246 визначено компетенцію Державної фіскальної служби України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі рішення суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України затверджено, крім іншого, Положення про Державну податкову службу України, відповідно до якого Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Державна податкова служба України зареєстрована 17.05.2019, не перебуває в процесі припинення.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р Питання Державної податкової служби вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Таким чином, повноваження Державної фіскальної служби України передані ДПС України, отже на даний час повноваження щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі рішення суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування здійснює ДПС України.

Враховуючи висновки суду про протиправність оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, складених позивачем, та відсутність законодавчо закріплених перешкод для такої реєстрації, суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, складені позивачем, а саме: №9 від 20.05.2020, №10 від 20.05.2020, №13 від 27.05.2020, №12 від 21.05.2020, №7 від 18.05.2020.

Згідно з частинами 1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до положень ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За наведеного вище суд вважає, що заявлені позовні вимоги знайшли своє підтвердження поданими до матеріалів справи письмовими доказами, є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з того, що відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду, в розмірі 10 510,00 грн.

Оскільки суд дійшов висновку про протиправність рішень Головного управління ДПС у Запорізькій області та про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України вчинити певні дії для умов відновлення порушеного права, понесені позивачем судові витрати на оплату судового збору в розмірі 10 510,00 грн. підлягають стягненню солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області та Державної податкової служби України, як суб`єктів владних повноважень.

Крім цього, заявлено клопотання про відшкодування витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 5000,00 грн.

Суд зазначає, що відповідно до положень статті 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави (частина 1).

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката (частина 2).

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (частина 3).

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина 4).

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи (частина 5).

У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами (частина 6).

Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами (частина 7).

Частиною 7 статті 139 КАС України передбачено, що розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Відповідно до положень статті 30 Закону України Про адвокатуру і адвокатську діяльність гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація та досвід адвоката, фінансовий стан клієнта й інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним і враховувати витрачений адвокатом час.

Суд зазначає, що розмір гонорару визначається за погодженням адвоката з клієнтом, і може бути змінений лише за їх взаємною домовленістю. Суд не має права його змінювати і втручатися у правовідносини адвоката та його клієнта.

Суд зобов`язаний оцінити рівень адвокатських витрат (у даному випадку, за наявності заперечень учасника справи), що мають бути присуджені з урахуванням того, чи були такі витрати понесені фактично та чи була їх сума обґрунтованою.

Суд не зобов`язаний присуджувати стороні, на користь якої відбулося рішення, всі його витрати на адвоката, якщо, керуючись принципом справедливості як одного з основних елементів принципу верховенством права, встановить, що розмір гонорару, визначений стороною та його адвокатом, зважаючи на складність справи, якість підготовленого документу, витрачений адвокатом час тощо є неспівмірним у порівнянні з ринковими цінами адвокатських послуг.

Суд зазначає, що на підтвердження витрат, понесених на професійну правничу допомогу, мають бути надані договір про надання правничої допомоги (договір доручення, договір про надання юридичних послуг та ін.), документи, що свідчать про оплату гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правничої допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (квитанція до прибуткового касового ордера, платіжне доручення з відміткою банку або інший банківський документ, касові чеки, посвідчення про відрядження). Зазначені витрати мають бути документально підтверджені та доведені. Відсутність документального підтвердження витрат на правничу допомогу, а також розрахунку таких витрат є підставою для відмови у задоволенні вимог про відшкодування останніх.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 17.09.2019 року у справі № 810/3806/18.

В обґрунтування понесених витрат на професійну правничу допомогу до матеріалів справи надано:

- Договір про надання правової допомоги б/н від 01.07.2020 (далі Договір);

- додаткова угода №1 від 30.09.2020 до Договору;

- акт приймання-передачі наданої правової допомоги до Договору;

- свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю ЗП 002020 від 12.02.20194

- ордер на надання правничої (правової) допомоги серії АР №1019973;

- платіжні доручення від 09.10.2020 №№181, 178-179.

Відповідач 1 висловив позицію щодо заявлених витрат на професійну правничу допомогу, зазначивши про їх неспівмірність з огляду на типовий характер спірних правовідносин. Також вказав, що представник позивача не підтвердив фактично понесені витрати та не надав достатніх доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, оскільки в платіжному дорученні №181 від 09.10.2020 в графі призначення платежу міститься посилання на договір б/н від 01.07.2020 ОСОБА_1 , що не дає можливості ідентифікувати цей платіж конкретно до цієї справи.

Суд зазначає, що відповідно до положень Договору Адвокат (Кузнецов І.С.) бере на себе зобов`язання надавати правову допомогу в обсязі та на умовах, передбачених цим Договором, а Клієнт (ТОВ ГАБІОНИ УКРАЇНА ) зобов`язаний оплатити замовлення у порядку та строки, обумовлені Сторонами.

Відповідно до пункту 1.2. Договору на виконання цього Договору Адвокат надає Клієнту правову допомогу в сферах кримінального, цивільного, господарського, адміністративного, податкового права, та на свій розсуд:

- надає Клієнту консультаційні та юридичні послуги щодо захисту інтересів останнього перед фізичними особами, в органах державної влади, органах прокуратури, МВС, поліції та СБУ, державної виконавчої служби, на підприємствах, в установах, організаціях всіх форм власності та підпорядкування, а також в загальних, адміністративних та господарських судах України усіх інстанцій, зокрема у цивільних, кримінальних, господарських та адміністративних справах, у справах про адміністративні правопорушення, у справах окремого та наказного провадження, в кримінальному провадженні, в тому числі оскарження дій та бездіяльності службових та посадових осіб;

- представляє Клієнта з усіма правами, які надано законом позивачу (цивільному позивачу та відповідачу), відповідачу, потерпілому, третій особі, свідку, заявнику, скаржнику, стягувану, боржнику, у тому числі з правом підписання і пред`явлення позову, зміни підстави або предмету позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, пред`явлення зустрічного позову, подання заяв та скарг, укладання мирової угоди на будь-якій стадії процесу, вимагати виконання судового рішення, оскарження рішення, постанов і ухвали суду, одержання, рішень, ухвал, виконавчого листа, наказу та пред`явлення його до виконання; підписувати та подавати документи, зокрема заяви, клопотання, відводи, заперечення, скарги, уточнення, пояснення, запити, звернення, повідомлення, докази та інше; вести попередні переговори та узгоджувати процесуальні питання; отримувати документи, в тому числі відповіді, довідки, свідоцтва, витяги, виписки, рішення, ухвали, постанови, заочне рішення тощо, а також їх копії; сплачувати від імені Клієнта державне мито, судовий збір та інші необхідні платежі; вчиняти інші дії в інтересах Клієнта не передбачених даним Договором;

- представляє інтереси Клієнта в судах всіх інстанцій та юрисдикцій, в органах прокуратури, МВС, поліції та СБУ під час досудового та судового слідства, кримінального провадження, процедурах оскарження, в тому числі апеляційного і касаційного оскарження, у справах про адміністративні правопорушення, подавати заяви, клопотання, пояснення, докази та вчиняти інші дії щодо захисту прав та інтересів Клієнта.

Відповідно п.3.1 Договору за правову допомогу, передбачену в п. 1.2 Договору, Клієнт сплачує Адвокату обумовлену Сторонами винагороду. Сума витрат, необхідних для виконання Договору, наданої правової допомоги і послуг погоджується Сторонами шляхом укладення письмових додаткових угод або без їх укладення за домовленістю (п.4.2 Договору).

Згідно додаткової угоди №1 від 30.09.2020 до Договору сторони узгодили, що вартість 1 години роботи Адвоката при наданні правової допомоги за Договором складає 500 грн. Оплата правової допомоги і витрат Адвоката підлягає перерахуванню Клієнтом Адвокату на рахунок НОМЕР_1 в AT КБ Приватбанк . При оплаті наданої правової допомоги Клієнт як податковий агент оплачує податок на доходи фізичних осіб і військовий збір (разом 19,5%), який утримується з належної адвокату винагороди за надану правову допомогу.

Суд звертає увагу, що положення Договору носять знеособлений характер (без прив`язки до розгляду справи №280/6978/20) та містять загальний спектр повноважень адвоката Кузнецова І.С. на здійснення представництва інтересів в судах всіх інстанцій та юрисдикцій, що свідчить про уповноваження адвоката не тільки на надання правової допомоги, пов`язаної з розглядом справи №280/6978/20 в Запорізькому окружному адміністративному суді, а й на надання інших послуг правового характеру.

Отже, інші документи, які складаються на виконання вищезазначеного Договору, повинні деталізувати кожну окремо надану в межах договору послугу та максимально повно містити інформацію щодо неї.

До матеріалів справи наданий акт приймання-передачі наданої правової допомоги до Договору, б/н від 02.10.2020, підписаний адвокатом та клієнтом ТОВ ГАБІОНИ УКРАЇНА , відповідно до якого адвокатом надано правову допомогу з 30.09.2020 по 01.10.2020 - 10 годин, загальною вартістю 5 000 грн., а саме: Складання і підготовка позовної заяви до Державної податкової служби України і Головного управління ДПС у Запорізькій області про скасування рішень №1645014/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 20.05.2020, №1645017/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 20.05.2020, №1645019/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 27.05.2020, №1654058/42845567 від 19.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 21.05.2020, №1654065/42845567 від 19.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 18.05.2020, зобов`язати зареєструвати в ЄРПН вищевказані податкові накладні, встановити судовий контроль за виконанням рішення суду в порядку статті 382 КАС України .

Надані платіжне доручення №181 від 09.10.2020 містить інформацію про те, що ТОВ ГАБІОНИ УКРАЇНА сплатило ОСОБА_2 кошти в сумі 4 025,00 грн, призначення платежу: виплата грош.винагороди зг.дог б/н від 01.07.2020 ОСОБА_2 ІПН НОМЕР_2 .Податкв утримані і сплачені в повному обсязі по строку без ПДВ ; платіжне доручення №179 від 09.10.2020 містить інформацію про те, що ТОВ ГАБІОНИ УКРАЇНА сплачено 900 грн. за призначенням *;101;42845567;Податок на дохід фізичних осіб утрим. із випл. ОСОБА_2 НОМЕР_3 зг. дог б/н від 01.07.2020. Сплачено по строку. Без ПДВ ; платіжне доручення №178 від 09.10.2020 містить інформацію про те, що ТОВ ГАБІОНИ УКРАЇНА сплачено 75,00 грн. за призначенням *;101;42845567;Військовий збір1,5% утрим. із випл. ОСОБА_2 НОМЕР_3 зг. дог б/н від 01.07.2020. Сплачено по строку. Без ПДВ .

Суд звертає увагу, що у платіжних дорученнях не міститься посилання на акт приймання-передачі наданої правової допомоги до Договору, б/н від 02.10.2020, як і будь-якої іншої інформації, яка б свідчила про те, що здійснена оплата пов`язана саме з розглядом даної справи №280/6978/20, крім того, сплачені суми не узгоджуються зі змістом акту приймання-передачі наданої правової допомоги до Договору, б/н від 02.10.2020, щодо вартості послуг.

Також, всупереч положенням частини 4 статті 134 КАС України позивачем не подано до суду детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Таким чином, надані до суду письмові докази не доводять факту понесення позивачем витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 5 000,00 грн у зв`язку з розглядом справи №280/6978/20, а тому заявлені витрати не підлягають відшкодуванню.

Щодо вимоги про встановлення судового контролю за виконанням рішення в порядку статті 382 КАС України та зобов`язання відповідача 2 подати звіт про виконання судового рішення, слід зазначити таке.

Відповідно до змісту статті 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду, і має застосовуватися у виключних випадках.

Разом з тим слід вказати, що позивач, зазначаючи про необхідність встановлення судового контролю, не зазначає про причини такої необхідності чи обставини, які б свідчили, що рішення суду ухвалене у даній справі не буде виконано відповідачем 2.

Приймаючи до уваги обставини даної справи, суд не вважає за необхідне зобов`язувати суб`єкта владних повноважень подавати звіт про виконання даного судового рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій №1645014/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 20.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій №1645017/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 20.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій №1645019/42845567 від 17.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 27.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій №1654058/42845567 від 19.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 21.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій №1654065/42845567 від 19.06.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 18.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю ГАБІОНИ УКРАЇНА податкові накладні №9 від 20.05.2020, №10 від 20.05.2020, №13 від 27.05.2020, №12 від 21.05.2020, №7 від 18.05.2020 датою їх подання.

Стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області та Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ГАБІОНИ УКРАЇНА судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 10 510,00 грн. (десять тисяч п`ятсот десять гривень 00 коп.).

У стягненні витрат на професійну правничу допомогу - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повне найменування сторін та інших учасників справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ГАБІОНИ УКРАЇНА , місцезнаходження: 69114, м.Запоріжжя, вул.Воронезька, буд.28, кв.9; код ЄДРПОУ 42845567.

Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945

Відповідач 2 - Державна податкова служба України, місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 43005393.

Повне судове рішення складено 07.12.2020.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2020
Оприлюднено09.12.2020
Номер документу93362980
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/6978/20

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 20.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Постанова від 20.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні