СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 грудня 2020 року Справа № 480/7198/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шаповала М.М.,
за участю секретаря судового засідання - І.С. Іуткіної,
представника позивача - О.М. Петренко,
представника відповідачів - С.І. Савченко,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/7198/20 за позовом Фермерського господарства "ПОСТІЛ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ФГ "Постіл", просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області від 09.09.2020 № 1916167/43119137, від 09.09.2020 № 1916168/43119137 про відмову у реєстрації податкових накладних/рахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, рішення Державної податкової служби України (далі - ДПС України) за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/рахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 51788/43119137/2 від 23.09.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 26.08.2020, рішення ДПС України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/рахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 51788/431192372 від 23.09.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 27.08.2020;
- зобов`язати ДПС України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних позивача № 2 від 26.08.2020, № 3 від 27.08.2020, датою їх фактичного отримання ДПС України.
Свої вимоги мотивує тим, відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 ПК України ФГ "Постіл" було складено податкову накладну № 2 від 26.08.2020 на суму 222 706,97 грн (з ПДВ) та податкову накладну № 3 від 27.08.2020 на суму 217 210,13 грн (з ПДВ). Податкові накладні ФГ "ПОСТІЛ" було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанцій від 03.09.2020 та 03.09.2020, реєстрація вищевказаних податкових накладних було зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України. Причина зупинення реєстрації податкової накладної № 2 від 26.08.2020 та № 3 від 27.08.2020 є коди УКТ ЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою реєстрації податкової накладної господарством було направлено ГУ ДПС у Сумській області повідомлення № 4, до якого було додано: договір купівлі-продажу пшениці врожаю 2020 року № 2 від 25.08.2020, рахунок на оплату № 2 від 26.08.2020, довіреність № 18 від 26.08.2020 на отримання пшениці врожаю 2020 року, видаткову накладну № 2 від 26.08.2020, видаткову накладну № 3 від 27.08.2020, товарно-транспортні накладні № 2, № 3, № 4, № 5 від 26.08.2020, товарно-транспортні накладні № 6, № 7, № 8, № 9 від 27.08.2020, однак рішенням про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 09.09.2020 № 1916168/43119137 та рішення від 09.09.2020 № 1916167/43119137 позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних.
Позивач не погоджується із оскаржуваними рішеннями про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, вважає їх незаконними і такими щодо підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 28.10.2020 вказану позовну заяву було залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. Позивачем усунено недоліки позовної заяви у встановлений строк.
Ухвалою суду від 06.11.2020 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного провадження з повідомленням сторін.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала просила у задоволенні відмовити, зазначила, що спірні рішення складені за формою, наведеною у додатку до Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженому постановою Міністерством фінансів України від 12.12.2019 № 520. Форма рішення передбачає обов`язкове зазначення у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН підстав такої відмови, а також додаткової інформації, що вплинула на прийняття уповноваженою комісією такого рішення. Тому у спірному рішенні зазначені конкретні підстави відмови у реєстрації податкової накладної, вказано які саме документи не було надано позивачем.
З огляду на вказане, представник відповідачів вважає, що прийняті ГУ ДПС у Сумській області спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є правомірними та обґрунтованими. Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну зазначили, що за наявності прийнятих у межах повноважень комісією ГУ ДПС у Сумській області, законних за формою та змістом рішень про відмову у реєстрації податкової накладної, реєстрація у ЄРПН складеної позивачем податкової накладної № 2 від 26.08.2020 та № 3 від 27.08.2020 не може бути здійснена.
Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що ФГ "ПОСТІЛ" зареєстровано як юридична особа 17.07.2019 Недригайлівською районною державною адміністрацією Сумської області за № 16181020000000461, перебуває на податковому обліку в ТУ ДПС у Сумській області (Недригайлівський район) з 17.07.2019.
Основним видом діяльності ФГ "ПОСТІЛ" є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (01.11), неспеціалізована оптова торгівля (46.90.), вирощування інших однорічних і дворічних культур (01.19.), оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (46.21.), допоміжна діяльність у рослинництві (01.61.).
25.08.2020 між ФГ "ПОСТІЛ" як постачальником та ФОП ОСОБА_1 як покупцем був укладений договір постачання № 2. Відповідно до умов п. 1.1. договору постачальник зобов`язується поставити покупцю: пшеницю врожаю 2020 року на загальну суму 439917,10 грн (в тому числі ПДВ 73319,57 грн) в строк до 31.08.2020. Ціна на пшеницю на момент укладення даного договору складає 5 666,84 грн за 1 тонну (враховуючи ПДВ), але може бути зміненою за взаємною домовленістю в зв`язку зі зміною ціни на ринку на момент постачання товару. Пунктом 1.2. Договору передбачено, що якість поставленого товару визначається лабораторією покупця. Покупець зобов`язується прийняти товар та своєчасно оплатити на умовах передбачених у договорі. Згідно п. 2.1. ціна на товар визначається у накладних та рахунках на оплату. Відповідно до умов п. 2.2 даного договору оплата здійснюється покупцем через банківську установу на рахунок Постачальника в термін до 31.08.2020 (а.с. 25).
26.08.2020 ФГ "ПОСТІЛ" було складено та надано покупцю рахунок на оплату № 2 пшениці врожаю 2020 року на загальну суму 439 917,10 грн, в тому числі ПДВ 73 319,52 грн (а.с. 27).
26.08.2020 покупцем було видано фермерському господарству довіреність № 18, за якою уповноваженому працівнику покупця довірено отримувати пшеницю (а.с. 29).
26.08.2020 ФГ "ПОСТІЛ" відповідно до видаткової накладної № 2 було здійснено поставку пшениці врожаю 2020 року у кількості 39,30 тон на загальну суму 222 706,97 грн, у тому числі ПДВ 37 117, 83 грн (а.с. 31). 26.08.2020 у відповідно до товарно-транспортних накладних № 2, № 3, № 4, № 5 товар доставлено покупцю та прийнято ним (а.с. 35-39).
27.08.2020 ФГ "ПОСТІЛ" відповідно до видаткової накладної № 3 було здійснено поставку пшениці врожаю 2020 року у кількості 38, 33 тон на загальну суму 217 210,13 грн, у тому числі ПДВ 36201,69 грн (а.с. 33). 27.08.2020 відповідно до товарно-транспортних накладних № 6, № 7, № 8, № 9 товар доставлено покупцю та прийнято ним (а.с. 40-43).
26.08.2020 ФГ "ПОСТІЛ" складено та належним чином зареєстровано податкову накладну № 2 на вартість поставленої пшениці врожаю 2020 на загальну суму 222 706,97 грн, сума ПДВ - 37 117,83 грн, отримувач - ФОП ОСОБА_1 (а.с. 44).
27.08.2020 ФГ "ПОСТІЛ" складено та належним чином зареєстровано податкову накладну № 3 на вартість поставленої пшениці врожаю 2020 року на загальну суму 217 210,13 грн, сума ПДВ - 36 201,69 грн, отримувач - ФОП ОСОБА_1
28.08.2020 ФОП ОСОБА_1 частково здійснив оплату за пшеницю вражою 2020 року в розмірі 200 000,00 грн, що підтверджується випискою банку за серпень 2020 року.
03.09.2020 ФОП ОСОБА_2 було здійснено оплату в розмірі 167 000,00 грн, за пшеницю врожаю 2020 року.
Складені податкові накладні № 2 від 26.08.2020 на суму 222 706,97 грн (з ПДВ) та податкову накладну № 3 від 27.08.2020 на суму 217 210,13 грн (з ПДВ) ФГ "ПОСТІЛ" було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанцій від 03.09.2020 та 03.09.2020, реєстрація вищевказаних податкових накладних було зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України. Причина зупинення реєстрації податкової накладної № 2 від 26.08.2020 та № 3 від 27.08.2020 є коди УКТ ЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою реєстрації податкової накладної господарством було направлено ГУ ДПС у Сумській області повідомлення № 4, до якого було додано: договір купівлі-продажу пшениці врожаю 2020 року № 2 від 25.08.2020, рахунок на оплату № 2 від 26.08.2020, довіреність № 18 від 26.08.2020 на отримання пшениці врожаю 2020 року, видаткову накладну № 2 від 26.08.2020, видаткову накладну № 3 від 27.08.2020, товарно-транспортні накладні № 2, № 3, № 4, № 5 від 26.08.2020, товарно-транспортні накладні № 6, № 7, № 8, № 9 від 27.08.2020.
За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ТУ ДПС у Сумській області прийнято рішення від 09.09.2020 № 1916168/43119137 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 26.08.2020 та рішення від 09.09.2020 № 1916167/43119137 про відмову у реєстрації податкової накладної від № 3 від 27.08.2020
Підставами для відмови в реєстрації податкових накладних № 2 та № 3 зазначено, що не надано платником податку копій документів, щодо прийняття ТМЦ (ЗЗР, Добрива, Паливо), статистична звітність (4-сг, 37-сг), оборотно-сальдові відомості по рахунках (631, 361, 27, 10), акт приймання передачі пшениці, розрахункові документи, документи щодо підтвердження якості продукції.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 201.16. ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН (далі - Порядок № 520).
Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 26.08.2020 № 2 та від 27.08.2020 № 3 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.
З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем було подано повідомлення № 2 від 04.09.2020 про надання пояснень та копії документів що підтверджують реальність здійснених позивачем господарських операцій із ФГ "Постіл".
За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Сумській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
На момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведеної господарської операції та даних, зазначених у податковій накладній від 26.08.2020 № 2 та від 27.08.2020 № 3.
При зупиненні реєстрації податкової накладної, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у спірному рішенні не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у такому рішенні.
У зв`язку з викладеним, відповідач, у порушення ч. 2 ст. 77 КАС України, не обґрунтував правомірність оскаржуваного рішення.
Також суд зазначає, що Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі ЄКПЛ або Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України № 475/97-ВР від 17.07.1997; Конвенція набула чинності для України 11.09.1997.
За приписами статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" № 3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04) констатував: "50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".
У даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної ФГ "Постіл" від 26.08.2020 № 2 та від 27.08.2020 № 3 датою їх фактичного отримання Державною податковою службою України, є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде вирішено остаточно.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Фермерського господарства "ПОСТІЛ" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області від 09 вересня 2020 року № 1916167/43119137 та № 1916138/43119137 про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, рішення Державної податкової служби України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 51778/43119137/2 від 23.09.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 26.08.2020, рішення Державної податкової служби України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 51788/43119137/2 від 23.09.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 27.08.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних Фермерського господарства "ПОСТІЛ" № 2 від 26.08.2020 і № 3 від 27.08.2020 датою їх фактичного отримання Державною податковою службою України.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області (40009, м. Суми, вул. Іллїнська, 13, код ЄДРПОУ 43144399) на користь Фермерського господарства "ПОСТІЛ" (42135, Сумська область, Недригайлівський район, с. Беседівка, вул. Центральна, 28, код ЄДРПОУ 43119137) в рахунок повернення судового збору 4204 грн.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 08.12.2020.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2020 |
Оприлюднено | 09.12.2020 |
Номер документу | 93364464 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні