Справа №295/14698/20
1-кс/295/6052/20
УХВАЛА
Іменем України
07.12.2020 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1
при секретарі судового засідання ОСОБА_2
розглянувши клопотання прокурора Житомирськоїмісцевої прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12020065020001289,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.364КК України про накладення арешту та додані до клопотання матеріали кримінального провадження, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор звернувся із клопотанням про накладення арешту на земельнуділянку з кадастровим номером 1822087200:01:000:1235, площею 1,1466 га., що розташована на території Тетерівської сільської ради, Житомирського району, Житомирської області.
В клопотанні вказано, що 04.12.2020 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості, що обліковані за №12020065020001289, за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області при формуванні та державній реєстрації земельної ділянки державної форми власності з кадастровим номером 1822087200:01:000:1235, на території Тетерівської сільської ради, Житомирського району, Житомирської області, та врегулюванні питання щодо її приватизації, з попередньою правовою кваліфікацією кримінального правопорушення за ч. 1 ст. 364 КК України.
Згідно заяви про вчинення кримінального правопорушення, на території Тетерівської сільської ради Житомирського району сформовано земельну ділянку площею 1,1466 га. з кадастровим номером 1822087200:01:000:1235, як землі запасу з кожної з категорій не наданих у власність або користування (https://map.land.gov.ua/?cc=3182914.294823025,6487007.554706524z=16l=kadastrbl=dzk_overview_test). Відповідно до наявної в доступі інформації Публічної кадастрової карти, інвентаризацію земель та розробнику документації по формуванню земельної ділянки здійснювало ТОВ «Юнекс Консалтінг», відповідальними працівниками якого внесено 02.11.2020 відомості про вказану земельну ділянку до Державного земельного кадастру.
По факту у вищезазначену земельну ділянку увійшли: зелені насадження в середньому віком 50 років, та вікові дуби; землі загального користування (наявна дорога та під`їзд до суміжних земельних ділянок та господарств), а також наявні на земельній ділянці об`єкти нерухомості державної форми власності (будівлі та інженерні споруди). Ці факти обов`язково мали бути враховані та відповідним чином відображені в документації із землеустрою та на відповідних планово-картографічних матеріалах, у вигляді описів з виокремленням із загальної площі інвентаризованих земель та зазначенням обмежень у використанні.
Згідно ст. 15, 21, 29 Закону України «Про державний земельний кадастр», до державного земельного кадастру окрім іншого включаються наступні відомості про земельну ділянку: дані проякісний станземель тапро бонітуванняґрунтів; відомостіпро іншіоб`єктиДержавного земельногокадастру,до якихтериторіально (повністюабо частково)входить земельнаділянка; цільовепризначення (категоріяземель,вид використанняземельної ділянкив межахпевної категоріїземель); складугідь іззазначенням контурівбудівель іспоруд,їх назв; відомостіпро обмеженняу використанніземельних ділянок; відомостіпро частинуземельної ділянки,на якупоширюється діясервітуту,договору суборендиземельної ділянки. Відомостіпро цільовепризначення земельнихділянок вносятьсядо Державногоземельного кадастру щодокатегорії земель: напідставі відповідноїдокументації ізземлеустрою,яка розробляєтьсяпри формуванніземельних ділянок,-щодо земельнихділянок,які формуються; на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.
Державна реєстраціяземельних ділянокздійснюється замісцем їхрозташування відповіднимДержавним кадастровимреєстратором центральногооргану виконавчоївлади,що реалізуєдержавну політикуу сферіземельних відносин.Відмова увнесенні відомостейдо Державногоземельного кадаструнадається уразі,якщо поданідокументи невідповідають вимогамзаконодавства.
Також заявник вказав на обставини того, що інші громадяни звертались до Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області та Житомирської районної державної адміністрації з питанням приватизації земельної ділянки у вищезазначеному масиві для ведення садівництва.
Однак, отримали відповідь про те, що на зазначену земельну ділянку видавався Державний акт на право користування землею серії Б №022301 за 1982 рік на Житомирський КЕЧ району (Зарічанське військове лісництво) для державних цілей. 21.09.2005 на вказану земельну ділянку видавався державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ№073507 на Державне підприємство «Івано-Франківський ліспромкомбінат МО України» (Шепетівський військовий лісгосп) - для ведення лісового господарства.
Так, згідно офіційної відповіді Житомирської РДА та міськрайонного управління у Житомирському районі та м. Житомирі від квітнямісяця 2020року,за даними державної статистичної звітності по формах №6-зем та 2-зем, станом на 01.01.2016 вказана земельна ділянка на території Тетерівської сільської ради обліковувалась в рядку 89 «військові лісгоспи» за ДП «Івано-Франківський ліспромкомбінат МО України». Вказані землі вкриті багаторічними лісовими насадженнями.
У зв`язку із цим, громадянам, які звертались з питанням приватизації земельних ділянок у вказаному масиві, було відмовлено в наданні дозволу на відведення земельної ділянки.
Не дивлячись на вищезазначене, згідно інформації наявної в Публічній кадастровій карті у вкладці «відомості про земельну ділянку (з кадастровим номером 1822087200:01:000:1235)», в листопаді місяці поточного року, на підставі викопіювання територіального підрозділу Держгеокадастру в Житомирській області, невідомій особі надано дозвіл на приватизацію вказаної земельної ділянки в площі 1,1413 га. - для ведення особистого селянського господарства.
Вже, 01.12.2020 міськрайонним управлінням у Житомирському районі та м. Житомирі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, внесено (оновлено) відомості державного земельного кадастру про зазначену земельну ділянку, в частині площі 1,1466 га. та цільового призначення для ведення особистого селянського господарства.
Таким чином, з метою запобігання зазначеним вище наслідкам, виконанні у провадженні ряду процесуальних дій та судової експертизи, у органу досудового розслідування є підстави у накладенні арешту на земельну ділянку, з забороною вчинення щодо неї неправомірних дій.
Прокурор в судове засідання не з`явився, надіслав на адресу суду заяву про розгляд клопотання без його участі, а тому, на підставі ч. 3ст. 244 КПК України, слідчий суддя вважає за можливе провести розгляд клопотання без участі прокурора.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Розгляд клопотання проведено за відсутності особи, у володінні якої перебуває майно, з урахуванням достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза їх зміни, переховування або знищення.
Згідно ч.ч. 1, 3 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове позбавлення підозрюваного, обвинуваченого або осіб, які в силу закону несуть цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, можливості відчужувати певне його майно за ухвалою слідчого судді або суду до скасування арешту майна у встановленому цим Кодексом порядку. Відповідно до вимог цього Кодексу арешт майна може також передбачати заборону для особи, на майно якої накладено арешт, іншої особи, у володінні якої перебуває майно, розпоряджатися будь-яким чином таким майном та використовувати його.
Арешт може бути накладено на нерухоме і рухоме майно, майнові права інтелектуальної власності, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, цінні папери, корпоративні права, які перебувають у власності підозрюваного, обвинуваченого або осіб, які в силу закону несуть цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, і перебувають у нього або в інших фізичних, або юридичних осіб з метою забезпечення можливої конфіскації майна або цивільного позову.
Арешт майна допускається з метою забезпечення: відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, псування, знищення, перетворення, відчуження, передачі.
Враховуючи вище викладене, слідчий суддя вважає за необхідне накласти арешт на вказану в клопотанні земельну ділянку.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 131, 132, 170, 171 КПК України, суд
Постановив:
Клопотання задовольнити.
Накласти арештна земельнуділянку з кадастровим номером 1822087200:01:000:1235, площею 1,1466 га., що розташована на території Тетерівської сільської ради, Житомирського району, Житомирської області.
Заборонити суб`єктам державної реєстрації прав, державним (кадастровим) реєстраторам прав на нерухоме майно, нотаріусам, проводити будь-які реєстраційні дії щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1822087200:01:000:1235, що розташована на території Тетерівської сільської ради, Житомирського району, Житомирської області.
Ухвала підлягає негайному виконанню слідчим.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2020 |
Оприлюднено | 31.05.2024 |
Номер документу | 93368346 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Слюсарчук Н. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні