ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.12.2020м. ДніпроСправа № 904/5409/20
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер", м. Дніпро
про стягнення штрафних санкцій за несвоєчасну поставку товару в сумі 34 735 грн. 44 коп. за договорами поставки від 05.06.2020 № № ЦЗВ-03-01920-01, ЦЗВ-03-02020-01, ЦЗВ-03-02120-01
Суддя Рудь І.А.
Без повідомлення (виклику) учасників справи.
СУТЬ СПОРУ:
Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" Акціонерного товариства "Українська залізниця" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер" пеню у загальній сумі 34 735 грн. 44 коп., відповідно до умов договорів поставки від 05.06.2020 № № ЦЗВ-03-01920-01, ЦЗВ-03-02020-01, ЦЗВ-03-02120-01.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов укладених між сторонами договорів в частині своєчасної та повної поставки продукції.
Ухвалою господарського суду від 07.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд якої призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними в матеріалах справи документами.
Відповідач вимоги суду не виконав та не надав витребувані судом документи.
На адресу суду повернувся конверт з ухвалою від 07.10.2020, що направлялась відповідачу, з відміткою відділення поштового зв`язку «Повернуто за закінченням терміну зберігання» .
Відповідно до ч. 7 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи.
У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.
Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" відомості про місцезнаходження юридичної особи містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Господарський суд зазначає, що ухвала суду від 07.10.2020 направлялась відповідачу за адресою, яка значиться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (витяг від 05.10.2020).
За визначенням п.п. 4, 5 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
З урахуванням вищевикладеного, господарський суд вважає можливим розглянути справу за наявними в ній матеріалами, відповідно до ч. 9 ст. 81, ч. 9 ст. 165 ГПК України.
Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, рішення прийнято без його проголошення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Предметом доказування у даній справі є обставини укладення договорів; строк поставки продукції; факт поставки продукції; наявність прострочення поставки продукції; наявність підстав для нарахування та стягнення пені.
Так, судом встановлено, що 05.06.2020 між Акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Лідер" (постачальник) укладено договір поставки № ЦЗВ-03-01920-01 (далі - договір № 1).
Згідно з п. 1.1. договору № 1 постачальник зобов»язується поставити та передати у власність, а замовник - прийняти і оплатити продукцію, найменування, марка й кількість якої вказується в специфікації, що є невід»ємною частиною договору, на умовах, які викладені у цьому договорі.
За умовами п. 1.2. договору № 1 найменування продукції: частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до вантажних вагонів).
Пунктом 1.3. договору № 1 передбачено, що виробником продукції є: ПрАТ "Азовелектросталь" м. Маріуполь, Україна; ПрАТ "Нововолинський ливарний завод" м. Нововолинськ, Україна; ДП "Стальзавод" м. Кам»янське, Україна.
Відповідно до п. 4.1. договору № 1 ціна продукції визначається цим договором і приймається сторонами в національній валюті України - гривні, на умовах СРТ (перевезення оплачено до ...) пункт призначення - відділ матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48. Поставка здійснюється за цінами, передбаченими у Специфікації до договору. Ціна продукції, узгоджена у Специфікації до договору, включає: вартість продукції, тари, всі податки і збори, передбачені чинним законодавством, транспортні витрати постачальника згідно з п. 5.1. договору.
Сума договору на момент його підписання складає 1 951 394 грн. 00 коп., крім того ПДВ 20% - 390 278 грн. 80 коп., що разом становить 2 341 672 грн. 80 коп. (п. 4.3. договору № 1).
Згідно з п. 5.1. договору № 1 постачальник здійснює поставку продукції автомобільним або залізничним транспортом на умовах СРТ пункт призначення - відділ матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48 (відповідно до вимог Інкотермс-2010). Вантажовідправником продукції може бути третя особа, зазначена постачальником.
Пунктом 5.2. договору № 1 передбачено, що поставка продукції проводиться партіями протягом строку дії договору, тільки після письмової рознарядки замовника, яка вважається дозволом на поставку та є підтвердженням готовності замовника до прийому продукції.
Зі сторони замовника рознарядка підписується з урахуванням вимог статуту останнього щонайменше двома такими уповноваженими особами: керівник (особа, що виконує його обов»язки) філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця"; заступник керівника (особа, що виконує його обов»язки) філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця".
Рознарядка надається постачальнику в оригіналі шляхом направлення засобами поштового зв»язку (Укрпошта) цінного листа з описом вкладення та з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та/або направлення сканкопії рознарядки електронним листом із застосуванням електронної пошти (Е-mail).
Сторони погоджують, що рознарядка вважається отриманою постачальником з дня її відправлення замовником засобами поштового зв»язку (Укрпошта) та/або електронною поштою (Е-mail).
Кожна партія продукції постачається протягом 15-ти календарних днів з дати письмової рознарядки замовника, якщо інше не вказано у рознарядці.
Матеріальні витрати, що виникли при поверненні продукції, яка не була письмово заявлена (або щодо якої замовник не надав рознарядку), покладаються на постачальника.
Замовник не несе відповідальності за ненадання рознарядок (надання не в повному обсязі), якщо це є наслідком зміни планів постачання та фінансування замовника.
За необхідності, рознарядка може бути відкоригована замовником, про що обов»язково повідомляється постачальнику.
Відповідно до п. 5.3. договору № 1 датою поставки продукції вважається дата приймання цієї продукції замовником у відділі матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48, що підтверджується належно оформленою видатковою накладною.
Пунктом 5.4. договору № 1 передбачено, що видаткова накладна та інші первинні документи, що стосуються виконання цього договору і приймання продукції, підписуються особами, що визначені у п. 5.2. цього договору.
За приписами п. 5.5. договору № 1 після готовності продукції до відвантаження постачальник направляє замовнику факсом такі документи:
- рахунок-фактуру;
- видаткову накладну;
- документи, що підтверджують якість продукції, зазначені у п. 2.2. цього договору.
Відповідно до п. 6.1. договору № 1 оплата за кожну партію поставленої продукції за цим договором проводиться замовником протягом 30 банківських днів з дати оформлення та реєстрації податкової накладної, у відповідності до вимог чинного законодавства України та у відповідності з рахунком-фактурою на поставлену партію продукції, обумовлену згідно з п. 5.2. за наявності документів, зазначених у п. 7.1. цього договору.
Датою оплати вважається дата відправлення коштів замовником за банківськими реквізитами постачальника (п. 6.3. договору № 1).
Пунктом 7.1. договору № 1 передбачено, що приймання продукції замовником здійснюється на підставі підтвердження таких документів:
- рахунку-фактури;
- видаткової накладної, підписаної представником постачальника, яку замовник повинен підписати після прийняття продукції;
- податкової накладної, оформленої та зареєстрованої у відповідності до вимог чинного законодавства України;
- товарно-транспортної накладної або накладної (залізничної);
- документів, що підтверджують якість продукції, зазначених у п. 2.2. цього договору;
- пакувальних аркушів (за наявності).
Відвантажувальні і платіжні документи повинні надаватись замовнику протягом 5 днів з моменту відвантаження продукції, але не пізніше другого числа місяця, наступного за місяцем, в якому проводилось відвантаження продукції.
Пунктом 10.1. договору № 1 передбачено, що за порушення строків постачання постачальник оплачує замовнику пеню у розмірі 0,1% від суми непоставленої в строк продукції на умовах, передбачених п. 5.2. договору, за кожен день прострочення, а за прострочення понад 15 календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 15% від суми непоставленої в строк продукції. При цьому постачальник не звільняється від виконання своїх зобов»язань допоставити продукцію, якщо про інше його не попередив письмово замовник.
Строк дії договору встановлюється з моменту його підписання сторонами до 31.12.2020, а в частині оплати та в разі наявності потреби замовника, що підтверджено рознарядкою і, у разі необхідності, відповідним повідомленням, направленими на адресу постачальника, - до повного виконання сторонами своїх зобов»язань (п. 13.7. договору № 1).
Специфікацією № 1 до договору № 1 сторони узгодили найменування продукції, її характеристики, кількість, загальну вартість (2 341 672 грн. 80 коп. з ПДВ).
Крім того, 05.06.2020 між Акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Лідер" (постачальник) укладено договір поставки № ЦЗВ-03-02020-01 (далі - договір № 2).
Згідно з п. 1.1. договору № 2 постачальник зобов»язується поставити та передати у власність, а замовник - прийняти і оплатити продукцію, найменування, марка й кількість якої вказується в специфікації, що є невід»ємною частиною договору, на умовах, які викладені у цьому договорі.
За умовами п. 1.2. договору № 2 найменування продукції: частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до вантажних вагонів).
Пунктом 1.3. договору № 2 передбачено, що виробником продукції є: ПрАТ "Азовелектросталь" м. Маріуполь, Україна; ПрАТ "Нововолинський ливарний завод" м. Нововолинськ, Україна; ДП "Стальзавод" м. Кам»янське, Україна.
Відповідно до п. 4.1. договору № 2 ціна продукції визначається цим договором і приймається сторонами в національній валюті України - гривні, на умовах СРТ (перевезення оплачено до ...) пункт призначення - відділ матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48. Поставка здійснюється за цінами, передбаченими у Специфікації до договору. Ціна продукції, узгоджена у Специфікації до договору, включає: вартість продукції, тари, всі податки і збори, передбачені чинним законодавством, транспортні витрати постачальника згідно з п. 5.1. договору.
Сума договору на момент його підписання складає 1 951 394 грн. 00 коп., крім того ПДВ 20% - 390 278 грн. 80 коп., що разом становить 2 341 672 грн. 80 коп. (п. 4.3. договору № 2).
Згідно з п. 5.1. договору № 2 постачальник здійснює поставку продукції автомобільним або залізничним транспортом на умовах СРТ пункт призначення - відділ матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48 (відповідно до вимог Інкотермс-2010). Вантажовідправником продукції може бути третя особа, зазначена постачальником.
Пунктом 5.2. договору № 2 передбачено, що поставка продукції проводиться партіями протягом строку дії договору, тільки після письмової рознарядки замовника, яка вважається дозволом на поставку та є підтвердженням готовності замовника до прийому продукції.
Зі сторони замовника рознарядка підписується з урахуванням вимог статуту останнього щонайменше двома такими уповноваженими особами: керівник (особа, що виконує його обов»язки) філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця"; заступник керівника (особа, що виконує його обов»язки) філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця".
Рознарядка надається постачальнику в оригіналі шляхом направлення засобами поштового зв»язку (Укрпошта) цінного листа з описом вкладення та з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та/або направлення сканкопії рознарядки електронним листом із застосуванням електронної пошти (Е-mail).
Сторони погоджують, що рознарядка вважається отриманою постачальником з дня її відправлення замовником засобами поштового зв»язку (Укрпошта) та/або електронною поштою (Е-mail).
Кожна партія продукції постачається протягом 15-ти календарних днів з дати письмової рознарядки замовника, якщо інше не вказано у рознарядці.
Матеріальні витрати, що виникли при поверненні продукції, яка не була письмово заявлена (або щодо якої замовник не надав рознарядку), покладаються на постачальника.
Замовник не несе відповідальності за ненадання рознарядок (надання не в повному обсязі), якщо це є наслідком зміни планів постачання та фінансування замовника.
За необхідності, рознарядка може бути відкоригована замовником, про що обов»язково повідомляється постачальнику.
Відповідно до п. 5.3. договору № 2 датою поставки продукції вважається дата приймання цієї продукції замовником у відділі матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48, що підтверджується належно оформленою видатковою накладною.
Пунктом 5.4. договору № 2 видаткова накладна та інші первинні документи, що стосуються виконання цього договору і приймання продукції, підписуються особами, що визначені у п. 5.2. цього договору.
За приписами п. 5.5. договору № 2 після готовності продукції до відвантаження постачальник направляє замовнику факсом такі документи:
- рахунок-фактуру;
- видаткову накладну;
- документи, що підтверджують якість продукції, зазначені у п. 2.2. цього договору.
Відповідно до п. 6.1. договору № 2 оплата за кожну партію поставленої продукції за цим договором проводиться замовником протягом 30 банківських днів з дати оформлення та реєстрації податкової накладної, у відповідності до вимог чинного законодавства України та у відповідності з рахунком-фактурою на поставлену партію продукції, обумовлену згідно з п. 5.2. за наявності документів, зазначених у п. 7.1. цього договору.
Датою оплати вважається дата відправлення коштів замовником за банківськими реквізитами постачальника (п. 6.3. договору № 2).
Пунктом 7.1. договору № 2 передбачено, що приймання продукції замовником здійснюється на підставі підтвердження таких документів:
- рахунку-фактури;
- видаткової накладної, підписаної представником постачальника, яку замовник повинен підписати після прийняття продукції;
- податкової накладної, оформленої та зареєстрованої у відповідності до вимог чинного законодавства України;
- товарно-транспортної накладної або накладної (залізничної);
- документів, що підтверджують якість продукції, зазначених у п. 2.2. цього договору;
- пакувальних аркушів (за наявності).
Відвантажувальні і платіжні документи повинні надаватись замовнику протягом 5 днів з моменту відвантаження продукції, але не пізніше другого числа місяця, наступного за місяцем, в якому проводилось відвантаження продукції.
Пунктом 10.1. договору № 2 передбачено, що за порушення строків постачання постачальник оплачує замовнику пеню у розмірі 0,1% від суми непоставленої в строк продукції на умовах, передбачених п. 5.2. договору, за кожен день прострочення, а за прострочення понад 15 календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 15% від суми непоставленої в строк продукції. При цьому постачальник не звільняється від виконання своїх зобов»язань допоставити продукцію, якщо про інше його не попередив письмово замовник.
Строк дії договору встановлюється з моменту його підписання сторонами до 31.12.2020, а в частині оплати та в разі наявності потреби замовника, що підтверджено рознарядкою і, у разі необхідності, відповідним повідомленням, направленими на адресу постачальника, - до повного виконання сторонами своїх зобов»язань (п. 13.7. договору № 2).
Специфікацією № 1 до договору № 2 сторони узгодили найменування продукції, її характеристики, кількість, загальну вартість (2 341 672 грн. 80 коп. з ПДВ).
До того ж, 05.06.2020 між Акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Лідер" (постачальник) укладено договір поставки № ЦЗВ-03-02120-01 (далі - договір № 3).
Згідно з п. 1.1. договору № 3 постачальник зобов»язується поставити та передати у власність, а замовник - прийняти і оплатити продукцію, найменування, марка й кількість якої вказується в специфікації, що є невід»ємною частиною договору, на умовах, які викладені у цьому договорі.
За умовами п. 1.2. договору № 3 найменування продукції: частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до вантажних вагонів).
Пунктом 1.3. договору № 3 передбачено, що виробником продукції є: ПрАТ "Азовелектросталь" м. Маріуполь, Україна; ПрАТ "Нововолинський ливарний завод" м. Нововолинськ, Україна; ДП "Стальзавод" м. Кам»янське, Україна.
Відповідно до п. 4.1. договору № 3 ціна продукції визначається цим договором і приймається сторонами в національній валюті України - гривні, на умовах СРТ (перевезення оплачено до ...) пункт призначення - відділ матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48. Поставка здійснюється за цінами, передбаченими у Специфікації до договору. Ціна продукції, узгоджена у Специфікації до договору, включає: вартість продукції, тари, всі податки і збори, передбачені чинним законодавством, транспортні витрати постачальника згідно з п. 5.1. договору.
Сума договору на момент його підписання складає 1 961 012 грн. 00 коп., крім того ПДВ 20% - 392 202 грн. 40 коп., що разом становить 2 353 214 грн. 40 коп. (п. 4.3. договору № 3).
Згідно з п. 5.1. договору № 3 постачальник здійснює поставку продукції автомобільним або залізничним транспортом на умовах СРТ пункт призначення - відділ матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48 (відповідно до вимог Інкотермс-2010). Вантажовідправником продукції може бути третя особа, зазначена постачальником.
Пунктом 5.2. договору № 3 передбачено, що поставка продукції проводиться партіями протягом строку дії договору, тільки після письмової рознарядки замовника, яка вважається дозволом на поставку та є підтвердженням готовності замовника до прийому продукції.
Зі сторони замовника рознарядка підписується з урахуванням вимог статуту останнього щонайменше двома такими уповноваженими особами: керівник (особа, що виконує його обов»язки) філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця"; заступник керівника (особа, що виконує його обов»язки) філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця".
Рознарядка надається постачальнику в оригіналі шляхом направлення засобами поштового зв»язку (Укрпошта) цінного листа з описом вкладення та з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та/або направлення сканкопії рознарядки електронним листом із застосуванням електронної пошти (Е-mail).
Сторони погоджують, що рознарядка вважається отриманою постачальником з дня її відправлення замовником засобами поштового зв»язку (Укрпошта) та/або електронною поштою (Е-mail).
Кожна партія продукції постачається протягом 15-ти календарних днів з дати письмової рознарядки замовника, якщо інше не вказано у рознарядці.
Матеріальні витрати, що виникли при поверненні продукції, яка не була письмово заявлена (або щодо якої замовник не надав рознарядку), покладаються на постачальника.
Замовник не несе відповідальності за ненадання рознарядок (надання не в повному обсязі), якщо це є наслідком зміни планів постачання та фінансування замовника.
За необхідності, рознарядка може бути відкоригована замовником, про що обов»язково повідомляється постачальнику.
Відповідно до п. 5.3. договору № 3 датою поставки продукції вважається дата приймання цієї продукції замовником у відділі матеріальних ресурсів м. Фастів філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця", Київська область, м. Фастів, вул. Шевченка, 48, що підтверджується належно оформленою видатковою накладною.
Пунктом 5.4. договору № 3 видаткова накладна та інші первинні документи, що стосуються виконання цього договору і приймання продукції, підписуються особами, що визначені у п. 5.2. цього договору.
За приписами п. 5.5. договору № 3 після готовності продукції до відвантаження постачальник направляє замовнику факсом такі документи:
- рахунок-фактуру;
- видаткову накладну;
- документи, що підтверджують якість продукції, зазначені у п. 2.2. цього договору.
Відповідно до п. 6.1. договору № 3 оплата за кожну партію поставленої продукції за цим договором проводиться замовником протягом 30 банківських днів з дати оформлення та реєстрації податкової накладної, у відповідності до вимог чинного законодавства України та у відповідності з рахунком-фактурою на поставлену партію продукції, обумовлену згідно з п. 5.2. за наявності документів, зазначених у п. 7.1. цього договору.
Датою оплати вважається дата відправлення коштів замовником за банківськими реквізитами постачальника (п. 6.3. договору № 3).
Пунктом 7.1. договору № 3 передбачено, що приймання продукції замовником здійснюється на підставі підтвердження таких документів:
- рахунку-фактури;
- видаткової накладної, підписаної представником постачальника, яку замовник повинен підписати після прийняття продукції;
- податкової накладної, оформленої та зареєстрованої у відповідності до вимог чинного законодавства України;
- товарно-транспортної накладної або накладної (залізничної);
- документів, що підтверджують якість продукції, зазначених у п. 2.2. цього договору;
- пакувальних аркушів (за наявності).
Відвантажувальні і платіжні документи повинні надаватись замовнику протягом 5 днів з моменту відвантаження продукції, але не пізніше другого числа місяця, наступного за місяцем, в якому проводилось відвантаження продукції.
Пунктом 10.1. договору № 3 передбачено, що за порушення строків постачання постачальник оплачує замовнику пеню у розмірі 0,1% від суми непоставленої в строк продукції на умовах, передбачених п. 5.2. договору, за кожен день прострочення, а за прострочення понад 15 календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 15% від суми непоставленої в строк продукції. При цьому постачальник не звільняється від виконання своїх зобов»язань допоставити продукцію, якщо про інше його не попередив письмово замовник.
Строк дії договору встановлюється з моменту його підписання сторонами до 31.12.2020, а в частині оплати та в разі наявності потреби замовника, що підтверджено рознарядкою і, у разі необхідності, відповідним повідомленням, направленими на адресу постачальника, - до повного виконання сторонами своїх зобов»язань (п. 13.7. договору № 3).
Специфікацією № 1 до договору № 3 сторони узгодили найменування продукції, її характеристики, кількість, загальну вартість (2 353 214 грн. 40 коп.).
25.06.2020 позивач надіслав на електронну адресу відповідача сканкопію рознарядки від 25.06.2020 № ЦЗВ-20/1846 та 26.06.2020 надіслав на електронну адресу відповідача сканкопію рознарядки від 26.06.2020 № ЦЗВ-20/1862 (коригування до рознарядки від 25.06.2020 № ЦЗВ-20/1846).
Крім того, 30.06.2020 рознарядки від 25.06.2020 № ЦЗВ-20/1846 та від 26.06.2020 № ЦЗВ-20/1862 позивач надіслав засобами поштового зв»язку (Укрпошта) на адресу відповідача.
Щодо виконання договору № 1.
Кінцевою датою поставки за рознарядкою від 25.06.2020 № ЦЗВ-20/1846 (з урахуванням коригуючої рознарядки від 26.06.2020 № ЦЗВ-20/1862), беручи до уваги положення ч. 5 ст. 254 Цивільного кодексу України, є 13.07.2020.
Сума вказаної рознарядки в частині договору № 1 складає 2 341 672 грн. 80 коп. з ПДВ.
Протягом терміну дії рознарядки відповідачем вчасно не поставлено жодної одиниці продукції.
Із простроченням строку поставки відповідачем поставлено продукцію на суму 2 341 672 грн. 80 коп., що підтверджується товарно-транспортною накладною від 20.07.2020 № 000389, видатковою накладною від 20.07.2020 № 6, товарно-транспортною накладною від 21.07.2020 № 000393, видатковою накладною від 21.07.2020 № 13.
Щодо виконання договору № 2.
Кінцевою датою поставки за рознарядкою від 25.06.2020 № ЦЗВ-20/1846 є 10.07.2020.
Сума вказаної рознарядки в частині договору № 2 складає 1 765 248 грн. 00 коп. з ПДВ.
Протягом терміну дії рознарядки відповідачем вчасно поставлено продукцію на суму 1 404 048 грн. 00 коп., що підтверджується товарно-транспортною накладною від 07.07.2020 № 000139, видатковими накладними від 07.07.2020 № 8, № 10.
Із простроченням строку поставки відповідачем поставлено продукцію на суму 361 200 грн. 00 коп., що підтверджується товарно-транспортною накладною від 20.07.2020 № 000389, видатковою накладною від 20.07.2020 № 7.
Щодо виконання договору № 3.
Кінцевою датою поставки за рознарядкою від 25.06.2020 № ЦЗВ-20/1846 є 10.07.2020.
Сума зазначеної рознарядки в частині договору № 3 складає 2 353 214 грн. 40 коп. з ПДВ.
Протягом терміну дії рознарядки відповідачем вчасно поставлено продукцію на суму 837 816 грн. 00 коп., що підтверджується товарно-транспортною накладною від 07.07.2020 № 000139, видатковими накладними від 07.07.2020 № 9, № 11.
Із простроченням строку поставки відповідачем поставлено продукцію на суму 1 515 398 грн. 40 коп., що підтверджується товарно-транспортною накладною від 21.07.2020 № 000393, видатковою накладною від 21.07.2020 № 16.
Отже, відповідач неналежно виконав свої зобов»язання за договорами, чим порушив умови пунктів 1.1, 5.2 договорів.
19.08.2020 позивач надіслав відповідачу претензії від 14.08.2020 № ЦЗВ-20/2230, № ЦЗВ-20/2233, № ЦЗВ-20/2235 з вимогою сплатити пеню за порушення строків постачання продукції. Однак вказані претензії залишені відповідачем без задоволення та виконання.
На підставі п. 10.1. договорів позивач нарахував та просить суд стягнути з відповідача пеню, а саме:
- за договором № 1 у розмірі 16 691 грн. 84 коп., за період з 14.07.2020 по 22.07.2020;
- за договором № 2 у розмірі 2 889 грн. 60 коп., за період з 13.07.2020 по 20.07.2020;
- за договором № 3 у розмірі 15 154 грн. 00 коп., за період з 13.07.2020 по 22.07.2020,
що разом складає 34 735 грн. 44 коп.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з таких підстав.
Відносини, що виникли між сторонами у справі на підставі договорів поставки, є господарськими зобов`язаннями, тому, згідно положень ст.ст. 4, 173-175 і ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, до цих відносин мають застосовуватися відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.
Відповідно до ч. 1 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов"язується передати у встановлений строк товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов"язаних з особистими, сімейними, домашніми або іншим подібним використанням, а покупець зобов"язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно з ч. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
За приписами ст. 662 Цивільного кодексу України продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства.
Статтею 663 Цивільного кодексу України передбачено, що продавець зобов`язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 664 Цивільного кодексу України обов`язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент:
1) вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов`язок продавця доставити товар;
2) надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару.
Враховуючи умови п. 5.2. договорів та положення ч. 5 ст. 254 Цивільного кодексу України, відповідач повинен був здійснити поставку продукції за договором № 1 у строк до 13.07.2020 включно, за договором № 2 - до 10.07.2020 включно, за договором № 3 - до 10.07.2020 включно.
Як вбачається з матеріалів справи, за договором № 1 відповідач здійснив поставку продукції із простроченням на суму 2 341 672 грн. 80 коп.; за договором № 2 відповідачем вчасно поставлено продукцію на суму 1 404 048 грн. 00 коп., із простроченням поставлено продукцію на суму 361 200 грн. 00 коп.; за договором № 3 відповідачем вчасно поставлено продукцію на суму 837 816 грн. 00 коп., із простроченням поставлено продукцію на суму 1 515 398 грн. 40 коп.
Відповідно до ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно зі ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим до виконання.
За приписами ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов"язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов"язання (неналежне виконання).
Статтею 599 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Відповідно до ч. 1 ст. 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
За приписами ч. 1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Згідно з ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.
Відповідно до ч. 4 ст. 231 Господарського кодексу України у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).
Пунктом 10.1. договорів передбачено, що за порушення строків постачання постачальник оплачує замовнику пеню у розмірі 0,1% від суми непоставленої в строк продукції на умовах, передбачених п. 5.2. договору, за кожен день прострочення, а за прострочення понад 15 календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 15% від суми непоставленої в строк продукції. При цьому постачальник не звільняється від виконання своїх зобов»язань допоставити продукцію, якщо про інше його не попередив письмово замовник.
Позивач просить суд стягнути з відповідача пеню, а саме:
- за договором № 1 у розмірі 16 691 грн. 84 коп., за період з 14.07.2020 по 22.07.2020;
- за договором № 2 у розмірі 2 889 грн. 60 коп., за період з 13.07.2020 по 20.07.2020;
- за договором № 3 у розмірі 15 154 грн. 00 коп., за період з 13.07.2020 по 22.07.2020.
Згідно з розрахунком суду, пеня за договором № 1 за період з 14.07.2020 по 20.07.2020 (без урахування днів фактичної поставки) складає 14 200 грн. 08 коп. та підлягає стягненню з відповідача.
Згідно з розрахунком суду, пеня за договором № 2 за період з 13.07.2020 по 19.07.2020 (без урахування дня фактичної поставки) складає 2 528 грн. 40 коп. та підлягає стягненню з відповідача.
Згідно з розрахунком суду, пеня за договором № 3 за період з 13.07.2020 по 20.07.2020 (без урахування дня фактичної поставки) складає 12 123 грн. 19 коп. та підлягає стягненню з відповідача.
Згідно зі ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України).
Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч. 3 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України).
За приписами ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно зі ст. ст. 78, 79 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За встановлених обставин, відповідач неналежним чином виконав свої договірні зобов`язання, чим порушив умови укладених із позивачем договорів та вищевказані приписи чинного законодавства, тому позовні вимоги позивача про стягнення пені за договором № 1 у розмірі 14 200 грн. 08 коп. , пені за договором № 2 у розмірі 2 528 грн. 40 коп., пені за договором № 3 у розмірі 12 123 грн. 19 коп. є обґрунтованими і підлягають задоволенню. У решті позову слід відмовити.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати позивача зі сплати судового збору покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 165, 232, 233, 236-238, 240, 241, 252, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер" про стягнення штрафних санкцій за несвоєчасну поставку товару в сумі 34 735 грн. 44 коп. за договорами поставки від 05.06.2020 № № ЦЗВ-03-01920-01, ЦЗВ-03-02020-01, ЦЗВ-03-02120-01 задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер" (49006, м. Дніпро, вул. Звивиста, 28, код ЄДРПОУ 32861210) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі філії "Центр забезпечення виробництва" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03049, м. Київ, пр. Повітрофлотський, 11/15, код ЄДРПОУ ВП: 40081347) 14 200 грн. 08 коп . (чотирнадцять тисяч двісті грн. 08 коп.) пені за договором поставки від 05.06.2020 № ЦЗВ-03-01920-01, 2 528 грн. 40 коп. (дві тисячі п»ятсот двадцять вісім грн. 40 коп.) пені за договором поставки від 05.06.2020 № ЦЗВ-03-02020-01, 12 123 грн. 19 коп. (дванадцять тисяч сто двадцять три грн. 19 коп.) пені за договором поставки від 05.06.2020 № ЦЗВ-03-02120-01 та 1 745 грн. 95 коп. (одна тисяча сімсот сорок п»ять грн. 95 коп.) витрат зі сплати судового збору.
У решті позову Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер" про стягнення пені за договором поставки від 05.06.2020 № ЦЗВ-03-01920-01 у розмірі 2 491 грн. 76 коп., пені за договором поставки від 05.06.2020 № ЦЗВ-03-02020-01 у розмірі 361 грн. 20 коп., пені за договором поставки від 05.06.2020 № ЦЗВ-03-02120-01 у розмірі 3 030 грн. 81 коп. відмовити.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Дніпропетровської області.
Повне рішення складено 07.12.2020
Суддя І.А. Рудь
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2020 |
Оприлюднено | 10.12.2020 |
Номер документу | 93369968 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудь Ірина Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудь Ірина Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні