Справа № 766/12083/20
н/п 2-о/766/758/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2020 року Херсонський міський суд Херсонської області у складі:
головуючого судді Булах Є.М.,
секретар судового засідання Яковлєва О.М.
справа №766/12083/20; провадження №2-о/766/758/20
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку окремого провадження в залі суду в місті Херсоні цивільну справу за
заявою ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ),
заінтересована особа Володимирецька районна державна адміністрація Рівненської області (ЄДРПОУ 22580570, місцезнаходження: 34300, Рівненська область, смт Володимирець, вул. Грушевського, буд. 56)
Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради (ЄДРПОУ 37541984, місцезнаходження: 73000, м. Херсон. вул. Маяковського, буд. 8)
Полицька сільська рада Володимирецького району Рівненської області (ЄДРПОУ 04388320, місцезнаходження: 34374, Рівненська область, Вараський район, с. Полиці, вул. Б. Хмельницького, 23а)
предмет та підстави заяви: про встановлення факту, що має юридичне значення
негайно після закінчення судового розгляду по суті, перебуваючи в нарадчій кімнаті, ухвалив рішення про наступне та,-
встановив:
І. Виклад позиції позивача та відповідача.
10.08.2020 року заявник звернулася до суду з вказаною заявою, у якій просив встановити факт проживання заявника у період з 01.07.1985 року по 01.02.1992 року в селі Іванчі Володимирецького району Рівненської області.
Заява мотивована тим, що у заявника на даний час виникла необхідність в одержанні довідки для подання на розгляд та вирішення питання щодо отримання статусу особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Володимирецька районна державна адміністрація відмовила заявнику у видачі такої довідки у зв`язку з неможливістю підтвердити факт проживання в с. Іванчі Володимирецького району із-за відсутності реєстрації (прописки) та рекомендувала звернутися до суду.
ІІ. Заяви(клопотання) учасників справи.
07.12.2020 року ОСОБА_1 через канцелярію суду подав заяву про розгляд справи без його участі.
07.12.2020 року представник Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради за довіреністю - Москальова К.А. подала заяву про розгляд справи без її участі. Проти задоволення заяви не заперечила. Просила долучити до матеріалів справи лист Володимирецької РДА Рівненської області від 05.11.2020 року за вих. №вих4711/01-39/20.
ІІІ. Процесуальні дії суду у справі.
Ухвалою Херсонського міського суду Херсонської області від 14.08.2020 року провадження у справі відкрито в порядку окремого провадження. Залучено до участі у справі у якості заінтересованих осіб Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради, Полицьку сільську раду Володимирецького району Рівненської області. Запропоновано представнику Полицької сільської ради Володимирецького району Рівненської області надати у судове засідання відомості чи інформацію з приводу факту проживання ОСОБА_1 в селі Іванчі Володимирецького району Рівненської області. Судовий розгляд у справі призначено на 17.09.2020 року.
За клопотанням заявника та представника Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради судове засідання відкладено на 05.10.2020 року.
01.10.2020 року на адресу суду надійшла інформація з Полицької сільської рада Володимирецького району Рівненської області.
За клопотанням заявника судове засідання відкладено на 16.10.2020 року.
За клопотанням заявника та представника Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради судове засідання відкладено на 10.11.2020 року.
За клопотанням представника Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради судове засідання відкладено на 26.11.2020 року.
У зв`язку з неявкою учасників справи судове засідання відкладено на 07.12.2020 року.
У час призначений для розгляду справи, Заявник та представник Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради не з`явились у поданих через канцелярію суду заявах просили провести розгляд справи без їх участі.
Інші заінтересовані особи їх представники у судове засідання не з`явилися, з невідомих суду причин, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлялися належним чином, заяв та клопотань до суду не подавали про причини неприбуття у судове засідання суд не сповістили.
Судом, на підставі частини другої ст. 247 ЦПК України, у зв`язку із неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Інші процесуальні дії (забезпечення доказів, вжиття заходів забезпечення позову, зупинення і поновлення провадження тощо) не застосовувались.
ІV. Фактичні обставини справи, встановлені судом та зміст правовідносин.
Судом встановлено, що згідно довідки №9/733, виданої 13.03.2020 року ДУ Полицька виправна колонія (№76) ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в період з 01.07.1985 по 01.02.1992 року проходив службу в установі ОР-318/76 на посадах середнього та старшого начальницького складу та зі слів персоналу, який на той час працював в даній установі, він проживав в гуртожитку (готелі) установи с. Іванчі Володимирецького району Рівненської області.
Листом за вих. №1905/12/01-2018 від 26.07.2018 року УКЗ ГУ НП в Рівненській області НПУ повідомило, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 03.11.1988 року по 11.03.1990 рік працював начальником частини організації праці і заробітної плати виправно-трудової колонії №76 УВС Рівненського облвиконкому; з 11.03.1990 року по 01.02.1992 року - начальником відділу організації праці і заробітної плати виправно-трудової колонії №76 УВС Рівненського облвиконкому. Наказом УВС Рівненського облвиконкому від 31.01.1992 №8 о/с звільнений з органів внутрішніх справ у запас Збройних Сил за пунктом 64 з Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ України (у зв`язку з переходом на роботу в інше відомство).
Листом від 09.09.2020 року за вих.. №600 Полицька сільська рада Володимирецького району Рівненської області повідомила, що даних про проживання ОСОБА_1 на території Полицької сільської ради згідно будинкових книг 1-7 не має.
Листом від 05.11.2020 року за вих. №вих4711/01-39/20 Володимирецька РДА Рівненської області повідомила, що згідно довідки від 30.09.2020 року №1548 Полицької сільської ради ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживав в гуртожитку (готелі) с. Іванчі, Володимирецького району Рівненської області, яке відноситься до зони гарантованого добровільного відселення внаслідок аварії на ЧАЕС з 01.07.1985 року по 01.02.1992 рік без реєстрації.
Постановою КМ Української РСР від 23.07.1991 року №106 Про організацію виконання постанов Верховної Ради Української РСР про порядок введення в дію законів Української РСР Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи та Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи с. Іванчі Володимирецького району Рівненської області віднесено до зони гарантованого добровільного відселення.
V. Оцінка Суду.
Правилами ч. 1 ст. 4 ЦПК України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин.
Відповідно до частини першої статті 293 ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Частинами третьою, четвертою, шостої статті 294 ЦПК України передбачено, що справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб. Якщо під час розгляду справи у порядку окремого провадження виникає спір про право, який вирішується в порядку позовного провадження, суд залишає заяву без розгляду і роз`яснює заінтересованим особам, що вони мають право подати позов на загальних підставах.
Пунктом 5 частини другої статті 293 ЦПК України визначено, що суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
За приписами ЦК України юридичні факти - це факти з якими закон пов`язує виникнення, зміну або припинення правовідносин.
У статті 315 ЦПК України наведено перелік, які саме факти можуть бути встановленні в судовому порядку, проте він не є вичерпним. Вказана норма передбачає встановлення фактів, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.
Згідно з роз`яснень постанови Пленуму Верховного Суду України № 5 від 31.03.1995 року Про судову практику у справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення вимога про встановлення факту, що має юридичне значення, розглядається, якщо такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян.
Аналіз наведених законодавчих норм дає підстави для висновку, що в порядку окремого провадження не можуть розглядатися заяви про встановлення факту, що має юридичне значення, якщо чинним законодавством передбачений інший порядок його встановлення.
Суд вправі розглядати справи про встановлення юридичних фактів, коли цей факт безпосередньо породжує юридичні наслідки. Тобто, від встановлення такого факту залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян та встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.
У статті 3 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні визначено, що місце перебування особи - це адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком менше шести місяців на рік; місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини.
Таким чином, місце проживання необхідно відрізняти від місця перебування фізичної особи, тобто того місця, де вона не проживає, а тимчасово знаходиться.
Згідно статті 2 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.
Тобто, законодавець не пов`язує місце проживання особи з місцем реєстрації даної особи, а ототожнює його з місцем проживання особи, яке може знаходитися поза межами його реєстраційного обліку.
При цьому, відсутність реєстрації заявника в с. Іванчі Володимирецького району Рівненської області в зазначений період, не є абсолютним підтвердженням того, що заявник не проживав у вказаному населеному пункті в 01.07.1985 року по 01.02.1992 року.
За правилами статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Рішенням Європейського Суду з прав людини у справі Ушаков та Ушакова проти України від 18.06.2015 року (остаточне - 18.09.2015 року), в пункті 78 зазначено, що Суд при оцінці доказів керується критерієм доведеності поза розумним сумнівом . Згідно з його усталеною практикою доведеність може випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій стосовно фактів, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою… .
Суд беручи до уваги, що встановлення факту, про який просить заявник, має для нього юридичне значення, а саме пов`язаний із правом на оформлення соціальних гарантій, приходить до висновку, що заява про встановлення факту є такою що ґрунтується на вимогах закону.
Аналізуючи в сукупності обставини справи в контексті законів, інших норм права, надані сторонами докази, оцінивши їх належність, допустимість, достовірність, а також достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, факти, викладені в заяві, які не заперечуються заінтересованими особами, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення заяви та встановлення факту проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в селі Іванчі Володимирецького району Рівненської області у період з 01.07.1985 року по 01.02.1992 року без реєстрації .
VI. Заходи забезпечення позову (заяви).
Заходи забезпечення позову (заяви) судом не застосовувалися.
VII. Розподіл судових витрат між сторонами.
Відповідно до ч. 7 ст. 294 ЦПК України, судові витрати не відшкодовуються.
Керуючись ст. ст. 12, 13, 81, 259, 263, 265, 293-294, 315-319, 354-355 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ), заінтересована особа: Володимирецька районна державна адміністрація Рівненської області (ЄДРПОУ 22580570, місцезнаходження: 34300, Рівненська область, смт Володимирець, вул. Грушевського, буд. 56), Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради (ЄДРПОУ 37541984, місцезнаходження: 73000, м. Херсон. вул. Маяковського, буд. 8), Полицька сільська рада Володимирецького району Рівненської області (ЄДРПОУ 04388320, місцезнаходження: 34374, Рівненська область, Вараський район, с. Полиці, вул. Б. Хмельницького, 23а) про встановлення факту, що має юридичне значення - задовольнити .
Встановити факт проживання без реєстрації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 у період з 01.07.1985 року по 01.02.1992 року.
Судові витрати не відшкодовуються.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення або з дня складання повного судового рішення у разі оголошення вступної та резолютивної частини рішення або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи до Херсонського апеляційного суду.
Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Відповідно до п.3 розділу XII Прикінцеві положення ЦПК України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
У відповідності до п.п.15.5 ч.1 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через Херсонський міський суд Херсонської області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відомості про учасників справи згідно п. 4 ч. 5 ст. 265 ЦПК України:
Заявник: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ,
заінтересована особа: Володимирецька районна державна адміністрація Рівненської області, ЄДРПОУ 22580570, місцезнаходження: 34300, Рівненська область, смт Володимирець, вул. Грушевського, буд. 56,
заінтересована особа: Управління праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради, ЄДРПОУ 37541984, місцезнаходження: 73000, м. Херсон. вул. Маяковського, буд. 8,
заінтересована особа: Полицька сільська рада Володимирецького району Рівненської області, ЄДРПОУ 04388320, місцезнаходження: 34374, Рівненська область, Вараський район, с. Полиці, вул. Б. Хмельницького, 23а.
Повний текст судового рішення складено 07.12.2020 року.
Суддя Є.М. Булах
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2020 |
Оприлюднено | 09.12.2020 |
Номер документу | 93392985 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Херсонський міський суд Херсонської області
Булах Є. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні