Ухвала
від 07.12.2020 по справі 380/5700/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про витребування доказів

07 грудня 2020 р. Справа № 380/5700/20

м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Сидор Н.Т.,

за участю секретаря судового засідання Колодій О.Р.,

представника позивача Бакуна О.С.,

представник відповідача не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження питання про витребування доказів в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Хоробрівської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій,

в с т а н о в и в :

на розгляд суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Хоробрівської сільської ради, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення ХХХVІ сесії Хоробрівської сільської ради Сокальського району Львівської області VІІ скликання від 19.06.2020 № 719 щодо відмови позивачу у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 0,7 га у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Хоробрівської сільської ради Сокальського району Львівської області;

- зобов`язати Хоробрівську сільську раду Сокальського району Львівської області повторно розглянути заяву позивача від 12.06.2020 про надання позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 0,7 га у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Хоробрівської сільської ради Сокальського району Львівської області.

Підставою позову є протиправність, за твердженням позивача, оскаржуваного рішення.

У судовому засіданні суд поставив на обговорення питання про витребування доказів того, що спірна земельна ділянка включена до переліку земельних ділянок, які виставляються на земельні торги у відповідності до норм ст. 136 Земельного кодексу України та докази того, що спірна земельна ділянка є сформована у відповідності до вимог ст. 79-1 Земельного кодексу України, що передбачає визначення площі земельної ділянки, її меж та внесення інформації про таку земельну ділянку до Державного земельного кадастру, присвоєння кадастрового номеру.

Представник позивача у судовому засіданні щодо витребування вказаних доказів заперечив.

Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, подав клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з необхідністю врегулювання представництва інтересів відповідача, яке відхилене судом у зв`язку з безпідставністю такого.

З огляду на необхідність зібрання відповідних доказів для повного, об`єктивного, та всебічного з`ясування обставин справи, та у зв`язку з недопущенням затягування розгляду справи, суд вважає за можливе вирішити питання про витребування доказів у відсутності представника відповідача.

Вирішуючи питання щодо витребування доказів, суд виходить з наступного.

Згідно зі ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 94 КАС України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

Частиною 3 ст. 77 КАС України визначено, що докази суду надають учасники справи.

У силу ч. 4 ст. 9 КАС України суд вживає передбачені законом заходи необхідні для з`ясування обставин справи, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

У свою чергу, відповідно до ч. 6 ст. 80 КАС України, будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

Предметом доказування згідно з ч. 2 ст. 73 КАС України, є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно з оскаржуваним рішенням, підставою для відмови позивачу у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 0,7 га у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Хоробрівської сільської ради Сокальського району Львівської області слугувало те, що, за твердженням відповідача, дана земельна ділянка внесена у перелік семи інвестиційно привабливих ділянок (ділянка площею - 0,86 га - заклади торгівлі), призначених для продажу на земельних торгах у формі аукціону і на неї виготовлена та погоджена містобудівна документація.

Суд враховує, що приписи ст. 136 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), якою визначено порядок добору земельних ділянок державної чи комунальної власності та підготовка лотів для продажу на земельних торгах, свідчать про те, що віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах є самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.

Так, відповідно до положень ч. ч. 1-3 даної статті організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення.

У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу.

Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

Земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Пунктом "б" ч. 4 ст. 136 ЗК України передбачено, що підготовка лотів до проведення земельних торгів включає державну реєстрацію земельної ділянки.

Аналіз наведених правових норм дає змогу дійти висновку, що перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги, серед іншого, в обов`язковому порядку має містити кадастровий номер відповідної земельної ділянки. При цьому формуванню переліку земельних ділянок передує процедура підготовки лоту до торгів, в межах якої організатор торгів, зокрема, здійснює відведення земельної ділянки та її державну реєстрацію із присвоєнням відповідного кадастрового номеру.

На підставі ч.ч. 1, 4 ст. 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

З наведеного вбачається, що до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставляються на земельні торги, може бути включено земельну ділянку лише за умови присвоєння їй кадастрового номеру, тобто сформовану земельну ділянку відповідно до ст. 79-1 ЗК України.

Враховуючи викладене, з метою перевірки правомірності відмови відповідача у наданні позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, слід встановити чи спірна земельна ділянка включена до переліку земельних ділянок, які виставляються на земельні торги у відповідності до норм ст. 136 ЗК України та чи спірна земельна ділянка є сформована у відповідності до вимог ст. 79-1 ЗК України. У зв`язку з чим такі докази слід витребувати у відповідача.

Керуючись ст. ст. 72-77, 80, 243, 248, 250, 256, п. 3 Розділу VI «Прикінцеві положення» Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

витребувати у Хоробрівської сільської ради (80013, Львівська область, Сокальський район, вул. Шевченка, 50, код ЄДРПОУ 04370797) докази того, що спірна земельна ділянка включена до переліку земельних ділянок, які виставляються на земельні торги у відповідності до норм ст. 136 Земельного кодексу України та докази того, що спірна земельна ділянка є сформована у відповідності до вимог ст. 79-1 Земельного кодексу України, що передбачає визначення площі земельної ділянки, її меж та внесення інформації про таку земельну ділянку до Державного земельного кадастру, присвоєння кадастрового номеру.

Витребувані докази надіслати на адресу суду у п`ятиденний строк з дня вручення ухвали суду.

У випадку неможливості надання витребуваних доказів слід завчасно повідомити про це суд у письмовій формі, зазначивши причин неможливості подання таких доказів.

Попередити, що у випадку невиконання ухвали суду без поважних причин суд застосує передбачені ст. 149 КАС України заходи процесуального примусу.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено та підписано 09.12.2020.

Суддя Сидор Н.Т.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2020
Оприлюднено10.12.2020
Номер документу93400857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/5700/20

Рішення від 30.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні