Справа №295/14126/20
1-кс/295/5853/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.11.2020 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів, прокурора Житомирської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , за матеріалами кримінального провадження №42020061020000050, -
В С Т А Н О В И В :
В клопотанні прокурор зазначив, що слідчим відділом Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020061020000050 від 17.04.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України. Процесуальне керівництво здійснюється групою прокурорів Житомирської місцевої прокуратури.
З клопотання прокурора вбачається, що в ході досудового розслідування встановлено, що наказом ІНФОРМАЦІЯ_1 №6-8/14-17-СГ від 04.01.2017 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на території Житомирського району за межами населених пунктів Ліщинської сільської ради; надано в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » земельну ділянку загальною площею 0,8 га кадастровий номер 1822084400:01:000:1132 зі зміною цільового призначення для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02) строком на 7 років із земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташовану на території Житомирського району за межами населених пунктів Ліщинської сільської ради.
В подальшому 31.01.2017 між ІНФОРМАЦІЯ_3 , ПП « ОСОБА_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » укладено додаткову угоду до зазначеного договору оренди, на підставі якої змінено орендодавця на ІНФОРМАЦІЯ_4 , а орендаря на ПП « ОСОБА_4 ». Після чого 05.09.2017 до реєстру внесено зміни щодо власника земельної ділянки. Так, напис в графі власник: «Держава Україна в особі ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄРДПОУ: НОМЕР_1 .
13.09.2018 ІНФОРМАЦІЯ_4 на підставі договору купівлі-продажу від 13.09.2018 відчужила вказану земельну ділянку на користь ПП « ОСОБА_4 ».
Мотивуючи заявлене клопотання прокурор вказав, що відповідно до ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.
Згідно ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок. При цьому проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки включає окрім інших документів розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом).
У ст. 207 Земельного кодексу України передбачено, що втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель. Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов`язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом. Втрати сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва визначаються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року №482 внесено зміни до Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1279 від 17.11.1997. Зокрема пунктом 4 зазначеного положення відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель і чагарників для цілей, не пов`язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок. Контроль за дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, здійснюють Держгеокадастр та його територіальні органи.
Наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 від 17.11.2016 №308 було затверджено нову редакцію Положення про ІНФОРМАЦІЯ_1 , пунктом 30 якого, на Головне управління покладено завдання щодо здійснення державного нагляду за дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського призначення.
В обґрунтування заявленого клопотання прокурор зазначив, що до 17.11.2016 ІНФОРМАЦІЯ_6 не здійснювало функцію щодо контролю за нарахуванням та сплатою коштів від втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а тільки відповідно до покладених на нього завдань, вносило до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо використання зазначених коштів.
З огляду на викладене виникла необхідність долучити до матеріалів кримінального провадження документи щодо визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва при зміні цільового призначення земельної ділянки загальною площею 0,8 га кадастровий номер 1822084400:01:0001132 (проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки із розрахунком розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, наказ про затвердження цієї документації із землеустрою та інші).
Крім того, з урахуванням вищевикладеного, в ході досудового розслідування виникла об`єктивна необхідність в отриманні доступу до документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме землевпорядної документації, що стосуються земельної ділянки загальною площею 0,8 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості за кадастровим номером 1822084400:01:0001132 (проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, вилучення її зі складу земель сільськогосподарського призначення; нормативно-грошова оцінка (звіт щодо оцінки) земельної ділянки загальною площею 0,8 га за кадастровим номером 1822084400:01:0001132; накази ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо здійснення розпорядження даною земельною ділянкою, документи на підставі яких їх винесено, інші документи щодо правочинів, які здійснювалися управління предметом яких була вказана земельна ділянка; документи з приводу проведених перевірок за фактами цільового використання земельної ділянки; договір оренди землі №4/57-17-ДО з додатками виданий 30.01.2017, додаткової угоди до договору оренди від 31.08.2017 та документи на підставі яких укладено договір та угоду тощо).
Дослідження питань порушень вимог земельного законодавства у межах кримінального провадження здійснюється шляхом призначення та проведення ряду експертиз, зокрема, судової оціночно-земельної, земельно-технічної та інших.
Враховуючи те, що вказані вище документи можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні, отримання останніх має значення для встановлення осіб, які причетні до вчинення кримінального правопорушення та інших обставин, які мають суттєве значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, в інший спосіб є неможливим виникла необхідність у тимчасовому доступі до зазначених документів.
Прокурор в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання без його участі, заявлене клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити.
Розгляд клопотання проведено за відсутності особи, у володінні якої перебуває річ, з урахуванням достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни, переховування або знищення документів.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Виходячи зтого,що єдостатньо підставвважати,що зазначена інформація, є предметом доказування та має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, та те, що іншими способами неможливо отримати вказану інформацію, керуючись ст.ст.159-166 КПК України слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл прокурорам Житомирської місцевої прокуратури, які здійснюють процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , слідчому слідчого відділу Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_9 на проведення тимчасового доступу до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: документів щодо визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва при зміні цільового призначення земельної ділянки загальною площею 0,8 га кадастровий номер 1822084400:01:0001132 (проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки із розрахунком розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, наказ про затвердження цієї документації із землеустрою та інші) та іншої землевпорядної документації, що стосуються земельної ділянки загальною площею 0,8 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості за кадастровим номером 1822084400:01:0001132 (проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, вилучення її зі складу земель сільськогосподарського призначення; нормативно-грошова оцінка (звіт щодо оцінки) земельної ділянки загальною площею 0,8 га за кадастровим номером 1822084400:01:0001132; накази ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо здійснення розпорядження даною земельною ділянкою, документи на підставі яких їх винесено, інші документи щодо правочинів, які здійснювалися управління предметом яких була вказана земельна ділянка; документи з приводу проведених перевірок за фактами цільового використання земельної ділянки; договір оренди землі №4/57-17-ДО з додатками виданий 30.01.2017, додаткової угоди до вказаного договору оренди від 31.01.2017 та документи на підставі яких укладено договір та угоду тощо), з можливістю вилучення належним чином завірених їх копій.
Встановити строк дії ухвали до 30.12.2020 року.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, може бути постановлено ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2020 |
Оприлюднено | 31.05.2024 |
Номер документу | 93405812 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Лєдньов Д. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні