Жовтневий районний суд м.дніпропетровська
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 201/10683/20
Провадження № 1-кс/201/4006/2020
УХВАЛА
Іменем України
12 листопада 2020 року м. Дніпро
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора групи прокурорів ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні № 42020040000000468 від 10.07.2020р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшло клопотання прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до ЄРДР за 42020040000000468 від 10.07.2020р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, в якому прокурор просить надати дозвіл на проведення обшуку квартири за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування клопотання прокурор посилався на те, що у провадженні СВ Соборного ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування №42020040000000468 від 10.07.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України про те, що посадові особи Нікопольської РДА та Нікопольської районної ради зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, за попередньою змовою з посадовими особами приватних підприємств та підприємців заволоділи майном (бюджетними коштами), пов`язаних з укладанням договорів щодо виконання послуг за бюджетні кошти із такими СПД, в особливо великих розмірах.
Зокрема, у ході досудового розслідування встановлені відомості, що відповідно до зазначеної вище злочинної схеми у 2019 році між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) укладено 3 договори за предметом закупівлі «Роботи з проведення інвентаризації і нормативної грошової оцінки земель за межами населених пунктів Приміської сільської ради Нікопольського району, Дніпропетровської області з виготовленням документації із землеустрою в галузі охорони земель». При цьому, всупереч вимог п. 1 ч. 1 ст. 3 та та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої до замовників, визначених п.п. 1-3 частини першої статті 2 цього Закону (до яких відноситься Нікопольська РДА як орган державної влади), за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень, має відбуватись повноцінна конкурентна процедура закупівлі, проте закупівля, проведена без відкритих конкурсних торгів та аукціону, за спрощеною процедурою - переговорною процедурою із посиланням на п. 7 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» як закупівля юридичних послуг, пов`язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб`єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або введених в дію відповідно до закону рішень Ради національної безпеки і оборони України, у зв`язку із нагальною потребою у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру. (Розпорядження виконуючого обов`язки голови райдержадміністрації від 04.12.2019 року №АГ 41/0/239-19).
Так, в межах вказаної закупівлі, яка складалася із 3 лотів, було укладено 3 договори між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ), зокрема: лот №1 - «Інвентаризація земель не сільськогосподарського призначення», 20.12.2019 укладено договір №29 на загальну суму 2223200,00 гривень, лот №2 - «Виготовлення документації із землеустрою (кошти місцевого бюджету)», 20.12.2019 укладено договір №28 на загальну суму 287170,00 гривень, лот №3 - «Грошова оцнка земель не сільськогосподарського призначення (місцевий бюджет)», 20.12.2019 укладено договір №30 на загальну суму 1794800,00 гривень.
Згідно відомостей у поданих ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) документах - цінових пропозиціях та розрахунках вартості виконання послуг (кошторису), наявних в тендерній документації, зазначається, що розмір оплати та коефіцієнти здійснюються відповідно до Наказу Державного комітет України по земельних ресурсах №97/298/124 від 15.06.2001 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.01.2002 за №19/6307) «Про затвердження Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг». Проте, відповідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.04.2016 №83/411/625 вищезазначений нормативно-правовий акт втратив чинність з 20.05.2016. Тобто при обґрунтуванні вартості наданих послуг ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) посилалася на нормативно-правові акти, які не є чинними, а представники Нікопольської РДА фактично погодилися із нічим не обґрунтованою вартістю послуг, що надаються вказаною фізичною особою-підприємцем.
Також проведеним оглядом веб-сайту Нікопольської РДА у переліку Розпоряджень голови районної ради з основної діяльності за 2019 рік http://www.nikopol-rn.dp.gov.ua/OBLADM/nikopol_rda.nsf/docs/B5C0A4AC73C234C7C2258383002FCBEB?OpenDocument відсутнє Розпорядження виконуючого обов`язки голови райдержадміністрації від 04.12.2019 року №АГ 41/0/239-19 із обґрунтуванням обставин, що вказували на захист прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб`єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або введених в дію відповідно до закону рішень Ради національної безпеки і оборони України, у зв`язку із нагальною потребою у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлювали дотримання замовниками строків для проведення тендеру.
Крім того, оглядом веб-сайту публічних закупівель «Prozorro» https://prozorro.gov.ua/tender/search/?query=3240411943 встановлено відсутність фактів наявність досвіду у ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) у виконанні аналогічних договорів, за весь період діяльності вказаного ресурсу дана закупівля є єдиною, в якій брала участь зазначений підприємець.
За вказаними договорами Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) 26.12.2019 на рахунок ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) у ПАТ КБ «Приватбанк» (номер рахунку НОМЕР_2 ) здійснено оплату послуг відповідно до укладених договорів у повному обсязі 3 платежами на загальну суму 4 305 170 гривень.
Також проведеним 25.06.2020 року у приміщенні Нікопольської РДА тимчасовим доступом до речей та документів, а також оглядом документів, встановлено, що документів стосовно виконання робіт та послуг з боку ОСОБА_4 у розпорядженні Нікопольської РДА в повному обсязі немає, внаслідок чого сам факт виконання робіт нічим не підтверджується.
Аналізом вилученої документації встановлено, що для виконання робіт з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, ОСОБА_4 було залучено субпідрядну організацію ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» (код ЄДРПОУ 38540316) на підставі договору №НГО-49/25-12/19 від 20.12.2019 року. Також слід зазначити, що 20.12.2019 року до Нікопольської РДА надійшов лист від ОСОБА_4 щодо виконаних робіт з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що дає підстави слідству вважати про пов`язаність злочинним умислом ФОП ОСОБА_4 та директора ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» (код ЄДРПОУ 38540316) ОСОБА_5 .
Відповідно до Протоколу №22 засідання тендерного комітету про внесення змін в додаток до річного плану закупівель на 2019 рік, члени тендерного комітету затвердили внесення змін щодо збільшення планових призначень по КПКВ 0217130 «Здійснення заходів із землеустрою» на суму 4 305 170 грн. у зв`язку з рішенням сесії Нікопольської районної ради від 22.03.2019 року Р№338-26/VII. Також Рішенням районної ради від 31.01.2019 Р № 329-25/VII «Про внесення змін до рішення районної ради від 21 жовтня 2016 року Р № 104-7/VII «Про затвердження Порядку використання коштів, що надходять на спеціальний рахунок районного бюджету в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва» контроль за виконанням даного рішення покладений на постійні комісії районної ради: з питань соціально-економічного розвитку, бюджету і фінансів та з питань регулювання земельних відносин, охорони навколишнього природного середовища та благоустрою населених пунктів району.
Прокурор просив надати дозвіл на проведення обшуку приміщень за місцезнаходженням ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» (код ЄДРПОУ 38540316), за адресою: Миколаївська область, м. Миколаїв, просп. Миру, буд. 34/1, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, зокрема фіксації фактів незаконної діяльності, тобто зловживання службовим становищем посадовими особами Нікопольської районної державної адміністрації», а саме, привласнення бюджетних коштів пов`язаних з закупівлями і укладанням договорів щодо проведення інвентаризації та грошової оцінки земель не сільськогосподарського призначення в грудні 2019 року та інших речей і документів, що можуть бути використані як докази у даному кримінальному провадженні, а саме: договори, контракти, додаткові угоди, специфікації, акти приймання-передачі, акти виконаних робіт та послуг, сертифікати відповідності, прибуткові та видаткові накладні, листування між підприємствами, паспорти та сертифікати на ТМЦ, рахунки-фактури, платіжні доручення, виписки з банків, інші розрахункові документи, звірка взаєморозрахунків, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортні накладні, ліцензії, довіреності, тендерна документація, транспортні (перевізні) документи, а також ті, що зберігаються в електронному вигляді на цифрових носіях інформації, (системні блоки, ноутбуки, планшети, накопичувачі жорстких магнітних дисків (HDD), твердотілі накопичувачі (SSD), оптичні диски, сервери, карти пам`яті, флеш-накопичувачі, тощо), мобільні телефони учасників слідчої дії, чорнові записи, блокноти, щоденники та інші чорнові бухгалтерські документи і предмети, які мають істотне значення для встановлення об`єктивної істини по кримінальному провадженню, будь-яких інших речей і документів що мають значення для доказування факту та обставин вчинення кримінального правопорушення або свідчать про вчинення інших кримінальних правопорушень посадовими особами підприємства.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, просив його задовольнити.
Слідчий суддя, розглянувши клопотання, дослідивши додані до клопотання документи, матеріали кримінального провадження вважає, що клопотання підлягає задоволенню частково з таких підстав.
Встановлено, що у провадженні Соборного ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області перебуває кримінальне провадження за №42020040000000468 від 10.07.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України про те, що посадові особи Нікопольської РДА та Нікопольської районної ради зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, за попередньою змовою з посадовими особами приватних підприємств та підприємців заволоділи майном (бюджетними коштами), пов`язаних з укладанням договорів щодо виконання послуг за бюджетні кошти із такими СПД, в особливо великих розмірах (витяг з ЄРДР).
На обґрунтування клопотання долучені матеріали кримінального провадження, а саме: протокол №22 засідання тендерного комітету про внесення змін в додаток до річного плану закупівель на 2019 рік, яким затверджені внесення змін щодо збільшення планових призначень по КПКВ 0217130 «Здійснення заходів із землеустрою» на суму 4 305 170 грн., у зв`язку з рішенням сесії Нікопольської районної ради від 22.03.2019 року Р№338-26/VII; рішенням районної ради від 31.01.2019 Р № 329-25/VII «Про внесення змін до рішення районної ради від 21 жовтня 2016 року Р № 104-7/VII «Про затвердження Порядку використання коштів, що надходять на спеціальний рахунок районного бюджету в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва», яким контроль за виконанням даного рішення покладений на постійні комісії районної ради: з питань соціально-економічного розвитку, бюджету і фінансів та з питань регулювання земельних відносин, охорони навколишнього природного середовища та благоустрою населених пунктів району.
Також надані укладені між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) 3 договори з предметом закупівлі «Роботи з проведення інвентаризації і нормативної грошової оцінки земель за межами населених пунктів Приміської сільської ради Нікопольського району, Дніпропетровської області з виготовленням документації із землеустрою в галузі охорони земель», підписані в.о. голови Нікопольської райдержадміністрації ОСОБА_6 та ФОП ОСОБА_4 , з додатковими угодами, кошторисами, актами здавання-приймання виконаних послуг, рахунками, завданнями на послуги календарними планами, а також листуванням щодо виконання договорів.
За договорами Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) 26.12.2019 на рахунок ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) у ПАТ КБ «Приватбанк» (номер рахунку НОМЕР_2 ) здійснено оплату послуг відповідно до укладених договорів у повному обсязі 3 платежами на загальну суму 4 305 170 гривень, що підтверджено платіжними дорученнями.
За результатами проведеного 25.06.2020 року у приміщенні Нікопольської РДА тимчасового доступу до речей та документів, оглядом документів, органом досудового розслідування встановлено, що документів стосовно виконання робіт та послуг з боку ОСОБА_4 у розпорядженні Нікопольської РДА в повному обсязі немає.
На запит прокурора листом ДП «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 28.05.2020р. № 01-07/309 надана відповідь про те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок , не відповідає вимогам чинного законодавства, надані на аналіз документи не в повній мірі відповідають вимонам законодавства, у договорах і додатках вид послуг не відповідає вимогам законодавства із землеустрою, у кошторисах є посилання на нормативи і документи, які втратили чинність.
Висновком судово-економічної експертизи від 10.07.2020р. підтверджено безпідставне перерахування коштів на користь ФОП ОСОБА_4 в сумі 4305170,00 грн.
На виконання доручення встановлене, що місцезнаходженням ТОВ «Інженерно-консалтингова група «Альфа» (код ЄДРПОУ 38540316) є: Миколаївська область, м. Миколаїв, просп. Миру, буд. 34/1.
За даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, будівля за адресою: Миколаївська область, м. Миколаїв, просп. Миру, буд. 34/1, зареєстрований на праві власності за ТОВ Проектний інститут «Украгроінжпроект».
Пунктом 15 ч. 1 ст. 7 КПК України встановлено, що зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, відносяться змагальність сторін та свобода в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 30 Конституції України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метоювиявлення тафіксації відомостейпро обставинивчинення кримінальногоправопорушення,відшукання знаряддякримінального правопорушенняабо майна,яке булоздобуте урезультаті йоговчинення,а такожвстановлення місцезнаходженнярозшукуваних осіб.
Згідно із ч. 5 ст. 234 КПК слідчий суддя відмовляє в задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.
Згідно із ч. 1 ст. 235 КПК України ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Слідчий суддя не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення злочину, а лише зобов`язаний на підставі оцінки сукупності отриманих даних визначити, що надані суду матеріали є достатніми для застосування в рамках даного кримінального провадження такої слідчої дії як обшук.
Враховуючи вищевикладене, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, що дозволять органам досудового розслідування провести подальше розслідування кримінального провадження, враховуючи той факт, що є всі підстави вважати, що у приміщенні, зазначеному у клопотанні, можуть знаходитись документи, які є речовими доказами у кримінальному провадженні, суддя слідчий приходить до висновку, що клопотання про проведення обшуку підлягає задоволенню.
Разом із тим, не може бути задоволене клопотання в частині надання дозволу на вилучення мобільних телефонів учасників слідчої дії, оскільки воно не ґрунтується на законі. Також у клопотанні не обґрунтовані підстави надання дозволу на виявлення і вилучення грошових коштів, а також не конкретизоване поняття «будь-які інші речі і документів, що мають значення для доказування факту та обставин вчинення кримінального правопорушення або свідчать про вчинення інших кримінальних правопорушень посадовими особами підприємства», тому у цій частині клопотання також не підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 236 КПК України ухвала про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи може бути виконана слідчим чи прокурором. З урахуванням викладеного, дозвіл на проведення обшуку може бути наданий слідчим і прокурорам.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 235 КПК України ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи повинна містити відомості про строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
Керуючись ст.ст. 110, 233, 234, 236, 309 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити частково.
Надати прокурорам групи прокурорів процесуальним керівникам у кримінальному провадженні ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні № 42020040000000468 та іншим прокурорам групи прокурорів дозвіл на проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення і вилучення:
всіх первинних бухгалтерських (фінансових) та платіжних документів, які підтверджують взаємовідносини між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_1 ) та іншими суб`єктами підприємницької діяльності щодо привласнення бюджетних коштів, пов`язаних з закупівлями і укладанням договорів щодо проведення інвентаризації та грошової оцінки земель не сільськогосподарського призначення в грудні 2019 року та інших речей і документів, а саме: договори, контракти, додаткові угоди, специфікації, акти приймання-передачі, акти виконаних робіт та послуг, сертифікати відповідності, прибуткові та видаткові накладні, листування між підприємствами, паспорти та сертифікати на ТМЦ, рахунки-фактури, платіжні доручення, виписки з банків, інші розрахункові документи, звірка взаєморозрахунків, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортні накладні, ліцензії, довіреності, тендерна документація, транспортні (перевізні) документи, а також ті, що зберігаються в електронному вигляді на цифрових носіях інформації, (системні блоки, ноутбуки, планшети, накопичувачі жорстких магнітних дисків (HDD), твердотілі накопичувачі (SSD), оптичні диски, сервери, карти пам`яті, флеш-накопичувачі, тощо), чорнові записи, блокноти, щоденники та інші чорнові бухгалтерські документи.
У задоволенні іншої частини вимог клопотання відмовити.
Строк дії цієї ухвали 1 місяць з дня її постановлення, а саме до 12 грудня 2020 року.
Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Повний текст ухвали складений 12 листопада 2020 року.
У порядку контролю за зобов`язати слідчого або прокурора у цьому кримінальному провадженні повідомити слідчого суддю Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська про виконання цієї ухвали.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2023 |
Номер документу | 93408766 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Наумова О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні